elfsteden tocht weekend: Daniël en Maya bedankt

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: elfsteden tocht weekend: Daniël en Maya bedankt

Bericht door RonalT » 21 jun 2011, 22:11

Zo, alle indrukken zijn bezonken, alle wind is weg gewaaid. Dus nu zal ik ook een stuk schrijven hoe ik het beleefd heb.

Ik had een week van te voren geschreven welke route wij gingen rijden. En dat leek Bart ook wel iets, dus die mailde of we om 10 uur bij de Shell vertrokken. Ik heb hem gemaild dat hij een half uur eerder welkom was voor koffie.

Dus Bart en Froukje kwamen om half tien koffie drinken. Ze hadden heerlijke Zeeuwse Bolussen mee gebracht, niet van die droge uit de Brabantse Supermarkt, maar heerlijke kleverige echte bakkers bolussen. De stroop droop er af. :D
Om tien over tien op weg, via Dordrecht en Gorinchem naar parkeerplaats Blommendaal waar TaxiAd op ons zou wachten. Klopte dus ook hij stond heerlijk in de zon tegen zijn motor geleund.
Verder via Utrecht en Amersfoort waar we de snelweg vaarwel hebben gezegd.
Verder via Hoevlaken (daarna pas linksaf), Putten, Garderen en het Uddelermeer naar Nunspeet. Daar wachten we op Tonny en Ria die vanuit de richting Arnhem zouden komen. Maar ze waren ons voor en hadden de koffie al op.
In de zon zittend hebben we koffie gedronken en pannekoek of uitsmijter gegeten.
Na de lunch zijn we bij Elburg de Flevopolder in gereden om langs Kampen en Marknesse richting het Tjeukermeer te rijden. Na de A7 en de A32 te zijn overgestoken belanden we aan het eindpunt van de route.
Dachten we, zowel de Tomtom van Tonny als mijn Garmin geven aan dat het eindpunt rechts lig, dus dat weggetje in gereden. Maar geen kampeerboerderij. :? :?
Een welwillende bewoner wist ons te vertellen als je vanuit de richting Tijnje kom dat regelmatig gebeurt. 'Maar je moet daar bij die gele vlag zijn', na een bedankje zijn we zo op de plaats van bestemming. (tja, normaal kijk ik via Google Earth of de bestemming juist is, deze keer niet gedaan en dan krijg je dit)
Heerlijk weer, droog, niet te koud maar wel veel wind

Na Daniel, Maya en vriend Dirk (een Vlaamse Harley-rijder (we mogen sinds dit weekend het woord Belg niet meer gebruiken)) de hand te hebben geschud zijn we eerst even op de camping gaan kijken. Eric en Jan waren er al, Peter arriveerde kort na ons en het werd met Ad er bij een hele tenten opzetterij.
De koeien, en een paar leuke kalfjes, bekeken en onze kamer uitgezocht.

Langzaam aan druppelde de een na de ander binnen. Totdat Daniel met een Chinese maaltijd kwam aanzetten, toen werd het rustig. Daarna nog wat drinken en gekheid ophangen ......

Zaterdagmorgen lekker uitgeslapen, koffie gedronken en ontbeten. (alleen jammer dat er nu nog 3 kuipjes boter bij D&M in de koelkast staan :lol: :lol: ) Ook nu kwamen er zo nu en dan weer motorrijders aan. Het werd behoorlijk druk in "onze woonkamer". Maar ja het bleef regenen....

Om iets over elf zijn we vertrokken, na een paar kilometer getankt (was toen al weer droog) en voor een paar bruggen gewacht. Maar het ging lekker tot dat we in Sn.... snee..... (ik krijg het er niet uit) sneek waren. Daar beleven we wachten en het ging steeds harder regenen. Wat een ellende...... :cry: :cry:
Na nog wat kilometers kwamen we bij de Potvis aan, tijdens het eten ging de zon zelfs schijnen, en de rest van de dag zou het mooi droog blijven.
Door Stavoren, wat Peter de kreet "ik heb ze wel eens mooier gezien", waarmee hij waarschijnlijk het vrouwtje van Stavoren bedoelde. :shock:

Afbeelding

Het vrouwtje van Stavoren. (voor wie het verhaal niet kent)
Het verhaal vertelt van een rijke weduwe die in een huis woonde met gouden vloeren en zilveren wanden.
Maar ze was niet tevreden, ze wilde het kostbaarste bezit dat er te vinden was en stuurde een schipper erop uit om dat te halen. Deze kwam na lang zoeken thuis met een lading graan uit Danzig, dat hem waardevoller dan goud leek. Het vrouwtje zag het niet als het waardevolste dat er bestond. Woedend vroeg ze: "Aan welke zijde heb je het graan ontvangen?", "Aan stuurboordzijde.", "Gooi het dan aan bakboordzijde in zee!" Een voorbijganger die dat hoorde zei haar dat niet te doen; zou ze ooit zelf in de bedelstand vervallen, dan zou haar het graan wel goud toeschijnen. Hierop haalde zij de gouden ring van haar vinger en gooide hem met een grote boog in zee. Ze voegde hieraan toe, "Net zo min dat ik deze gouden ring ooit nog terug zal zien, zal ik in de bedelstand vervallen." Op een dag kwam een van haar dienaren naar haar toe met een gevangen vis, met in de maag van die vis haar eigen gouden ring. Vanaf dat moment keerde haar lot, de haven van Stavoren verzandde en zij eindigde in armoede.


Nadat we Stavoren hadden verlaten zat volgens mij het verkeer kompleet in de knoop. Lekker verder door Workum, Bolsward en Harlingen.... (helaas bleef het de hele dag stormen)
Vandaar verder naar Franeker en een verkorte route terug naar Boarnshiem. Lekker op tijd om even op te frissen en verkleden om aan het diner te schuiven.
Barbecue, volop vlees en salades en nog wat te drinken ..... elke keer kwam Dirk langs met schalen worsten, filetlapjes of sigeunersticks (of hoe het allemaal mag heten in het Fries).
Nog een afzakkertje, wat slap ge-OH en volgens Peter heel waterig bier weer naar bed.

De volgende morgen weer lekker ontbeten met koffie, sap of melk. Boterham / broodje met zoet of heerlijke chorizo ... je kon het niet bedenken of het stond op tafel.
Van lieverlee gingen er mensen op pad om de weg door het regengordijn de weg naar huis te zoeken.
Ook voor ons werd het tijd. In nog lichte regen vertrokken, maar onderweg werd het droog. Verderop kregen we nog wel een buitje, maar het viel allemaal best mee. Alleen weer veel wind.

Was een schitterend weekend, leuke locatie, goed gezelschap en een fijne (helaas ingekorte) tour.
Oja en die kamelen, dromedarissen en olifanten liepen gewoon door Friesland.

Iedereen die er was bedankt, want we hebben er met zijn allen een tof weekend van gemaakt.
Ik weet zeker dat iedereen die er was een volgende keer,ijs en weder dienende, weer van de partij zal willen zijn. Wij ook!

Tot een volgende keer
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

aislin

Re: elfsteden tocht weekend: Daniël en Maya bedankt

Bericht door aislin » 21 jun 2011, 23:22

Lieve, grappige, luidruchtige, stille, charmante, gekke wingdingers :P

Wat ontzettend fijn, de eigenlijk alleen maar positieve reacties op het weekend te lezen.
Dat doet zeer goed kan ik wel zeggen.
Maar ook wanneer men het als minder heeft ervaren, of iets heeft gemist, ook die reacties lezen we graag.
Wij willen dan ook een ieder die aanwezig was, nogmaals heel hartelijk danken.
Zonder jullie was er gewoon geen weekend geweest, zo simpel is het.
En eerlijk is eerlijk, we hadden een in onze ogen een perfecte locatie!
Thxxxxxxxxxxx AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding voor het zeer fijne weekend.

Om daarop verder te borduren.
Daniël heeft een nieuwe topic geopend,' 2é forumelfstedentochtweekend 1-2-3 juni 2012'. :lol:
viewtopic.php?f=19&t=6164" onclick="window.open(this.href);return false;
We weten het is heel vroeg, 'maar gezien de positieve reacties', dachten we dat het leuk zou zijn om het volgend jaar nog eens 'dunnetjes' over te doen.
Mocht daar genoeg animo voor zijn, dan zullen we Afbeelding zo snel mogelijk vast leggen voor 2012.

Dikke kussknuffelsss

Ais

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: elfsteden tocht weekend: Daniël en Maya bedankt

Bericht door Anjer » 21 jun 2011, 23:42

Animo wel, maar dit keer ga ik wel even uitkijken dat dit niet recht voor een proefwerkweek is! Daardoor wilde dochter niet mee (staat een paar tekorten) en zoon heeft volgend jaar examen VWO.....

P.s. wij balen nog steeds dat we er niet bij waren... maar ja, verstand voorrang gegeven dit jaar!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: elfsteden tocht weekend: Daniël en Maya bedankt

Bericht door lemmens » 22 jun 2011, 23:25

director schreef:Daniel & Maya, ik had jullie deze cap zaterdag willen geven maar hij komt nu dus per post naar jullie toe.
Draag hem maar supertrots, want met zoveel bedankjes heb je hem helemaal verdiend :!: :!: :!:
de cap is goed aangekomen
nou draag ik nooit een cap maar deze zal ik koesteren
en tijdens forum bijeenkomsten met trots tonen

morgen of overmorgen brengt de postbode ook wat langs
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Plaats reactie