REACTIE TOPIC: voor over 't 2e forumrit de elfstedentocht.

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Douwe

Bericht door Douwe » 21 mei 2006, 20:31

Hier dan een kort verslag van de tocht der tochten.

Zoals eerder deze week had ik met Erik contact gehad om ergens af te spreken om samen op te rijden naar het Noorden. Om 08.00 uur zouden we verzamelen bij de texaco (de slenk) op de A50. Bij het openmaken van de gordijnen van mijn slaapkamer merkte ik dat Piet Paulisma toch niet weer helemaal te vertrouwen was geweest want het regende iets en het zag er dreigend uit. Maar goed niet getreurt afspraak is afspraak dus op de Goldwing naar de texaco. Na 3 km rijden was al mijn poetswerk van de week ervoor alweer voor niets geweest, jammer maar goed. Eenmaal aangekomen zijn we vandaaruit samen opgereden naar Friesland. Onderweg ter hoogte van Apeldoorn een regenbui verschrikkelijk, ik dacht nou als dat zo de heledag blijft door regenen zijn we verdronken voor we in Lemmer zijn. Maar ik moet eerlijk bekennen hoe verder we naar het noorden reden des te blauwer werd de lucht. Gelukkig maar want het is zonde als z'n mooie dag letterlijk en figuurlijk in het water valt. Eenmaal aangekomen in Lemmer even gauw kennis gemaakt met de mensen welke je nog niet kende, en lekker even koffie gedronken welke ons werd aangeboden door HEBA (het bedrijf van Henk en Mary). Daarna maar gauw begonnen want we hebben nog een leuke tocht voor de boeg (250 km). Deze tocht ging door, Staveren, Hinderlopen, Workum, Bolsward, Harlingen, Franeker , Dokkum , Leeuwarden, Sneek ,Ijlst, en Sloten. We reden door de steden, langs allerlei bijzienswaadigheden van de stad (zover die aanwezig zijn). Alleen Sloten konden wij niet in, ivm verordering, dus buiten om, maar dit was ook prachtig. De rit eindigde weer in Lemmer.

Alleen in Dokkum hebben we een regenbui gehad maar zo hebben we ook weer in Harlingen op terras pannenkoeken gegeten (foto's zijn het bewijs) Een prachtige tocht, nu begijp ik pas waarom friezen zo trots zijn op friesland.

Bij terugkeer in Lemmer nog even wat gegeten en gedronken en daar had Henk nog een leuk presentje voor alle deelnemers, heel leuk initiatief. Van daaruit ben ik samen met Erik weer teruggereden naar het zuiden, bij Arnhem ben ik van de A50 afgegaan en Erik ging nog wat zuidelijker (Uden).

Nou jullie lezen wel wij hebben een fantastische dag gehad en bij deze wil ik Goldwing mania bedanken voor het uitzetten van deze tocht. En natuurlijk alle rijders die toch de moeite namen deze tocht mee te rijden. Op naar de volgende.

Douwe 8)


p.s. Foto's stuur ik morgen door.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 21 mei 2006, 20:57

Het was inderdaad een erg geslaade dag. Zoals Douwe al schreef hadden we onderweg naar Lemmer en terug naar Gelderland/Brabant wat regen (!) maar dat mocht de pret niet drukken. Friesland is een prachtige provincie, daar kunnnen wij nu over meepraten. Precies 595 km gereden vandaag, lijkt me wel genoeg voor een dagje :shock: :shock:
Volgende rit brabant ??
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Bericht door Garfield » 21 mei 2006, 21:44

Het was inderdaad een leuke en gezellige dag. Bedankt allemaal.

Speciale dank aan Goldwing mania voor deze leuke en goed uitgezette toertocht (op de wegafzetting na -LOL- :lol:).
Ook HEBA bedankt voor de sponsering in de vorm van een bakkie koffie.

Marco.

goldwing mania
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 mar 2006, 23:04
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door goldwing mania » 21 mei 2006, 22:15

Beste 11 steden tocht bedwingers,hierbij wil ik jullie bedanken voor de leuke reaktie,s van deze rit. Ik heb het met plezier gedaan en aan gezien de mailtjes, is het in goede orde ontvangen.Ook mary was tevreden , want zij vond het leuk dat er ook een paar dames aanwezig waren (vrouwpraat he). Ben erg benieuwt naar de foto,s en geef hierbij het stokje over aan een volgende? :lol: :lol: :wink: :wink: :wink:
een dag niet gereden is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
summermade
Berichten: 206
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Elim

Bericht door summermade » 21 mei 2006, 22:17

:D

Hee, kan niet anders zeggen dat het een geslaagde dag was.

Zelfs het weer werkte mee ( kan ik natuurlijk makkelijk zeggen, zat zowiezo al droog :mrgreen: ), het had wel veel erger gekunt.


Bij deze nogmaals hartelijk dank voor het uitzetten van deze rit !!

Nog bedankt voor het presentje, heb een tas aan mijn zoon henri gegeven, kan hij ook zien wat ie gemist heeft. :lol:

Groetjes,


jan

goldwing mania
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 mar 2006, 23:04
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door goldwing mania » 21 mei 2006, 22:20

We kunnen ons niet in tweewn splitsen dus moet je keuze,s maken.
Enne je kunt die sticker wel op je auto plakken hoor, je hebt hem ook verdient. 8) 8)
een dag niet gereden is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
Grunnwing
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:44
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ten boer

Bericht door Grunnwing » 21 mei 2006, 22:37

Ook wij hebben een mooie tocht gehad, genoten van de omgeving, en heel veel plekjes van Friesland gezien, waar wij anders nimmer langs of door waren gekomen.

:)

Groet,
Koos en Greetje
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht

Remcko

Super

Bericht door Remcko » 22 mei 2006, 00:45

Afbeelding

Allereerst wil ik Goldwing mania bedanken voor deze mooie dag :arrow:
Ik heb genoten vandaag, was echt super gezellig en het weer was op
een paar druppels na(voor Douwe en Erik iets mewer dan een paar druppels) goed te noemen.
Het was voor mij de eerste keer dat ik een toertocht reed op de
goldwing en ik moet zeggen het is goed bevallen.
Ik had wel erg veel last van mijn handen, daar word nog wat aan gedaan(sterkte Ad :idea: )
en aan het einde van de dag wist ik niet meer hoe ik zitten moest :D maar dat had ik er graag voor over.

tot de volgende rit,
Remcko

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 22 mei 2006, 15:53

Voor de mensen die al geprobeerd hadden foto's op te sturen, ik weet niet hoeveel je er op hebt gestuurd, maar web@goldwingforum.nl kan niet zo veel hebben, dus stuur de foto's maar naar pieteraarts91@hotmail.com. Hier kan ik genoeg foto's ontvangen.

Pieter
Laatst gewijzigd door Pieter Aarts op 23 aug 2006, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

billy

Bericht door billy » 22 mei 2006, 22:02

Douwe schreef:Krijg net bericht van Pieter, de foto's zijn ontvangen. Dus binnenkort op het forum.

Pieter alvast bedankt.

Douwe 8)
:lol: :lol: ik ben benieuwd naar de foto's :lol: :lol:

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 23 mei 2006, 19:57

Ik heb al veel foto's ontvangen, nl. van Summermade, Douwe, Remcko en Goldyfan. Ik zal hier ook de beste van plaatsen. Het kan misschien nog wel iets langer duren, want ik kreeg gisteren te horen, dat de website te veel bezoekers heeft, makkelijk gezegd. Dus met de webhosting moet er misschien iets geregeld worden, want anders kan ik er niet zoveel foto's meer bijplaatsen. Dus heb geduld, zo komen dus zo spoedig mogelijk als dat is opgelost.

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 24 mei 2006, 18:01

Zonet de foto's geplaatst. Ze staan gewoon onder foto's en dan kun je hem aanklikken. Je kunt ze ook bekijken via Deze link

Veel kijk plezier!

Pieter

PS Heb gewoon van alle binnengekomen foto's de beste uitgekozen... zodat er ook geen dubbele komen.

billy

Bericht door billy » 24 mei 2006, 21:37

:lol: goed werk geleverd mannen :lol: :lol:

goldwing mania
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 mar 2006, 23:04
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door goldwing mania » 24 mei 2006, 23:24

Langs deze weg wil ik de foto makers bedanken voor de mooie foto,s van de 2e forum 11 steden tocht.
Ik denk dat er een een heleboel goldwinger nu jaloers op ons zijn, dat ze niet hebben meegedaan, uitzonderingen daar gelaten. :wink:
een dag niet gereden is een dag niet geleefd

Douwe

Bericht door Douwe » 25 mei 2006, 00:41

goldwing mania schreef:Langs deze weg wil ik de foto makers bedanken voor de mooie foto,s van de 2e forum 11 steden tocht.
Ik denk dat er een een heleboel goldwinger nu jaloers op ons zijn, dat ze niet hebben meegedaan, uitzonderingen daar gelaten. :wink:
Graag gedaan. Ik weet zeker dat er nu wingers zijn die op die ochtend nog twjfelde nu toch spijt hebben dat ze alsnog niet gegaan zijn.

Douwe 8
)

Plaats reactie