Bbq liefhebbers. 27 September 2008 Inschrijven GESLOTEN!!!!

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gesloten

Gaan we met zijn allen naar de forumbarbeque?

Ja lijkt me leuk.
41
20%
Ja lijkt me leuk.
41
20%
Ja lijkt me leuk.
41
20%
Ja lijkt me leuk.
41
20%
Nee mij niet gezien.
11
5%
Nee mij niet gezien.
11
5%
Nee mij niet gezien.
11
5%
Nee mij niet gezien.
11
5%
 
Totaal aantal stemmen: 208

peter

Bericht door peter » 24 sep 2008, 21:02

De schuur eens opruimen is niet af en toe niet zo slecht kon af en toe de wing nog amper vinden tussen de rotzooi. :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 24 sep 2008, 21:31

Dan heb je toch een behoorlijke schuur Peter. Bij neemt de Goldwing een imposante plaats in in de garage.

en nog een belangrijk iets.

omdat we met een groot aantal motoren gaan rijden zijn er twee mogelijkheden.
  1. Of we delen de groep in in meerdere kleine groepen.
    Of we gaan met een groep rijden volgens het Follow Upsystem (vorige keer een beetje fout verlopen)
Let op, als we volgens het follow Up System gaan rijden kunnen we ons aan de verkeersregels houden, stoppen om voorrang te verlenen en geen stress als er anderen in onze groep komen rijden.
Het Follow-Up Systeem

Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties wijst de voorrijder een plek aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt op deze plek stopt en als 'wegwijzer' functioneert. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder dus).

Een paar dingen zijn belangrijk:

- De wegwijzer wordt op een specifiek punt neergezet. Hou als wegwijzer echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden.

- De wegwijzer krijgt bij kruispunten/splitsingen/e.d. altijd een plek NA de genomen kruising, Zodat het vervolg van de route duidelijk is zonder een gebarende wegwijzer. Zorg daarbij dat je voor de aankomende rijders op tijd zichtbaar bent zodat zij hun afslag niet missen.

- De wegwijzer blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten)

- Inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (tenzij volgende punt).

- Rijd nooit harder dan je zelf aandurft/aankan!
Mocht je vinden dat het gat naar je voorligger daardoor te groot wordt, dan mag (dus niet moet) je op eigen aangeven andere motorrijders laten passeren. Je mag dus ook alleen bij uitzondering inhalen als een voorligger jou daartoe een teken geeft EN je een duidelijk overzicht hebt over de situatie).

- Uit veiligheidsaspect rijdt mijn zoveel mogelijk achter elkaar/in baksteen-formatie (zeker niet naast elkaar).

- De achterrijder zal als zodanig van een afstand te herkennen zijn (bijv. fluor vest).

- Voor aanvang van de tocht zal voor zover mogelijk deze punten herhaald worden en duidelijk gemaakt worden wie de voorrijder(s) en achterrijder(s) zijn.

- De voorrijder moet niet van de route afwijken.

- De achterrijder moet de route kennen en ook volledig uitrijden.

- De achterrijder moet ten alle tijden achterrijder blijven en niet bij een gestrand iemand moet gaan staan wachten/kijken/prutsen. Bij voldoende vrijwilligers kan er naast de achterrijder een tweede rijder hiervoor mee rijden.

Voordeel van het systeem is dat je dus altijd weer bij het eindpunt uitkomt en je dus ook niet bang hoeft te zijn om de groep kwijt te raken.
Lees daarom de tekst eens die staat in phpBB2/viewtopic.php?t=2017
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Bericht door peter » 24 sep 2008, 21:45

Strak plan Ronald het follow up systeem staat mij wel aan ( ik was het trouwens vergeten te regelen :oops: :oops: ) We kunnen kijken wie er nog meer met het Garmin bestand overweg kunnen. Ik zal het wel even ergens op het internet zetten dan kunnen de Garmin lieden hem daar weg plukken.
Er was toch ook nog ergens een bestandje wat een verklaring is dat je voor eigen risico meerijdt :?: Weet jij daar iets van :?: Of iemand anders natuurlijk.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Bericht door bertzwanen » 24 sep 2008, 22:07

bij Beste Heren

Ik Denk dat we inmiddels wel weten dat het op eigen risico is want in groeps verband rijden mocht vroeger al niet zonder begleiding van politie.
Zelfs toer ritten moesten aangevraagd worden bij de gemeente`s waar men door heen reed .
En dan nog te bedenken dat verzekeringen ook nog een adertje onder het gras hadden ( juist in groeps verband rijden art ? in de wet geeving)
Dus toen werdt een ongeval niet uitgekeerdt nu is dat mischien verandert?
Laatste keer een ongeval in groeps verband K wing met een auto .
Karin is nog steeds bezig met de verzekering (wij blijven haar steunen )
Bij deze wij rijden op eigen risico mee met de toerrit .
En het follow up systeem werkt goed maar voor het vertrek nog eens goed door nemen .
Met zijn alle is zeker zo gezellig als in kleine groepjes .

Tot Zaterdag

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

peter

Bericht door peter » 24 sep 2008, 22:30

Ronald kan jij de route ergens neerzetten krijg het niet voor mekaar :oops: :oops:

Voor degene die hem hebben willen: mail me maar even dan stuur ik hem door.....

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 25 sep 2008, 21:05

Maandelijks rijden wij met een groep een toerrit volgens het Follow Up systeem.

Met name vanwege het meerijden op eigen risico en de aansprakelijkheid hebben wij de regels wat aangepast.

De voorrijder rijd met een gepaste snelheid voor groepsrijden.
De voorrijder geeft alleen maar een aanwijzigingen voor het moment van de wegwijzer om een geschikte plek te kiezen, de wegwijzer kiest zelf een veilig zichtbare plek. Aanwijzingen dienen genegeerd te worden als dit in strijd is met de wet en of gevaarlijke situaties tot gevolg heeft.

Vanwege de aansprakelijkheid, bepaalt bij ons, de wegwijzer zelf de plek waar hij gaat staan, want op het moment dat de voorrijder bepaalt waar de wegwijzer moet gaan staan is deze wel degelijk aansprakelijk.

Om de wegwijzers te beperken is het bij ons altijd de weg blijven volgen of rechtover.
Met name gastrijders die met ons regelmatig meegaan die het Follow Up systeem niet of goed kennen, vergeten of zijn nog wat onwennnig om als aanwijzer te gaan staan, dan neemt de volgende rijder het over om het systeem in tact te houden.
Bij ons kent dan ook niemand de route dan alleen de voorrijder, meestal word net voor vertrek ook pas de voorrijder bepaald en soms wisselen we onderweg.
We weten eigenlijk nooit van te voren waar we heen gaan, dit kan natuurlijk alleen maar met het Follow Up systeem.



Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

peter

Bericht door peter » 25 sep 2008, 21:50

Ik ken de route gelukkig volledig uit mijn hoofd en zal wel voorop rijden, zelfs zonder de garmin gaat het dan goed komen. :wink: :wink:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 26 sep 2008, 05:15

aspie schreef:Strak plan Ronald het follow up systeem staat mij wel aan ( ik was het trouwens vergeten te regelen :oops: :oops: )
Maakt niet uit, ik regel het wel...
aspie schreef:Er was toch ook nog ergens een bestandje wat een verklaring is dat je voor eigen risico meerijdt :?: Weet jij daar iets van :?: Of iemand anders natuurlijk.
· de toerrit is op de openbare weg;
· u bent vrij mee te rijden;
· deelnemers houden zich aan de wettelijke verkeersregels;
· u dient in het bezit van een geldig rijbewijs, categorie A, te zijn
· uw motor dient minimaal WA verzekerd te zijn
· mocht u op een gegeven moment in een groepsvorm komen te rijden: dan dient u baksteensgewijs te gaan rijden, behoudt zoveel mogelijk uw positie binnen de groep, voldoende afstand moet houden, u bepaalt zelf uw snelheid en rijstijl, etc. Dus u bent zelf te allen tijde verantwoordelijk;
· voor of tijdens de toerrit is het ten strengste verboden om alcohol en andere bedwelmende of stimulerende middelen te nuttigen. Het gebruik van deze middelen door de deelnemers na afloop van de toerrit is voor ieders eigen verantwoordelijkheid. Indien nog met de motor naar huis gereden moet worden, is dit echter sterk af te raden;
· het gedrag van de deelnemers in de groep moet zodanig zijn dat deze noch zichzelf, noch andere groepsleden of andere weggebruikers in gevaar brengen;
· het gedrag van eenieder dient zodanig te zijn dat de voor- en achterman/vrouw blindelings kan vertrouwen op het gedrag van de ander;
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 26 sep 2008, 06:43

Ik wens iedereen vast een heel plezierige dag.
Heb ik einedelijk de sttap naar een wing gemaakt en dan kan ik niet.
Vorige week ook al niet naar Recke en nu dit.
Maar ik hoop het nog eens mee te maken.
Veel plezier en iedereen een veilige rit.

peter

Bericht door peter » 26 sep 2008, 09:10

Early, dat probleem heb ik ook altijd, als er ergens een treffen of toerrit is dan zit ik aan boord en als ik thuis ben heb ik of wat anders te doen of er is niks te rijden :( :(

Daarom organiseer ik de BBQ zelf maar :D

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3914
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 26 sep 2008, 14:44

Veiling artikelen Goldwingforum barbecue zaterdag 27 september 2008

De volgende artikelen zijn beschikbaar gesteld door Biker’s Best. Het doel is om deze artikelen zaterdag te verkopen voor de hoogst mogelijke prijs waarbij de gehele opbrengst ten goede komt aan de stichting KIKA (www.kika.nl).

1. 1 groot embleem Honda Goldwing
2. 1 cap Goldwing
3. 1 cap GL1000
4. 1 beer Goldwing
5. 1 bretels Goldwing
6. 1 schaalmodel Goldwing 1500 1:12
7. 1 schaalmodel Goldwing 1500 1:18
8. 1 motorcycle cover
9. 5 x GL1800 motor embleem (5 kleuren)


Tijdens de barbecue zullen we een kwartiertje tijd inruimen om deze artikelen te verkopen.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Bericht door gerbet » 26 sep 2008, 16:41

ik wens iedereen 'n gewldige dag toe ik kan ook helaas niet heb het zelfde probleem als early hij is ook de veroorzaker dat ik niet kan hij viert z'n verjaardag en omdat hij met m'n zus is getrouwd en hem niet teleur wil stellen ga ik naar hem helaas allen verder nog 'n mooie toer en we zien elkaar nog wel 'ns gr. gerbet

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Bericht door ronnieD » 26 sep 2008, 17:48

als er mensen zijn die gebruik willen maken van de A2. verrassing!!!!!!!!!! die is tusen Deil en Everdingen het GEHELE weekend afgesloten.het zal rond het knooppunt Deil ook wel niet helemaal filevrij :evil: zijn.
gr. Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

peter

Bericht door peter » 26 sep 2008, 19:25

Hier in Velden ben ik er helemaal klaar voor, het zal wel lekker druk worden op de Markt want de weekend boodschappen worden gedaan en s'ochtens is er ook nog een begravenis. We parkeren dan wel bij het "bierfontijn". Ik zal zorgen dat ik er op tijd ben om aanwijzingen te geven omtrent het stallen van de wing.
Vandaag de laatste boodschappen gedaan de pc en muziek neergezet statafels geregeld en de stoelen schoon gemaakt.
Als het vlees wordt geleverd komen er nog 4 bier tafels bij dus we kunnen allemaal zitten.
De motor zetten we na de toertocht bij mij in de achertuin voor een statieportet.(de plankjes voor de standaard zijn gezaagd) Een kennis van mij maakt op de dijk een foto en als we bijna terug zijn staat hij weer klaar met zijn toestel. Hij zou ook nog op de markt en later hier thuis foto's maken en ze meteen op de pc zetten.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Bericht door bertzwanen » 26 sep 2008, 19:40

Netjes en perfect geregeld
Alvast bedankt voor al de moeite

Groetjes en tot morgen

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gesloten