Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

ik rij mee

Peiling eindigde op 02 sep 2023, 21:03

Jazeker
11
46%
Misschien
6
25%
Nee
7
29%
 
Totaal aantal stemmen: 24

marionenhenk
Berichten: 283
Lid geworden op: 25 mar 2017, 13:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kattendijke

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door marionenhenk » 01 sep 2023, 19:29

Beste medewingers. De rood/zwarte dame staat gereed. Volgegooid met het zwarte goud, wat Euro 98 heet. Bandjes op spanning en een beetje gepoetst.
Net met Peter voor morgenochtend afgesproken, dus we hebben er zin in en jullie zien ons 2-en verschijnen voor de koffie etc.
Is er ook nog een prijs/medaille/beker voor de rijder die van verst komt. Misschien moeten we dat maar eens invoeren, misschien een motivatie om een 'verre' rit mee te rijden.
Afijn, voor morgen is het denk ik al bekend die dat zal zijn.....

Tot morgen!!
Er gaat niets boven motorrijden met familie, vrienden en ongeacht welk merk motorfiets
Yamaha XT 500 bj 1975(1976 )
Yamaha RD 250 bj 1978(1979-1980)
Yamaha XJ 650 bj 1980(1980-1985)
Yamaha XS 750 bj 1978(1989-1990)
Honda CB 550 supersport bj 1978 (2002) in bezit
Goldwing 1200 bj1987 (2006-2007)
Yamaha XV 250 bj 1998 Virago in bezit
Yamaha XV 535 bj 1999 Virago in bezit
Goldwing 1500 SE bj 1997 (2007- ) in bezit
Goldwing 1800 bj 2005 (2016-2019)
Goldwing 1800 bj 2012 (2019- in bezit

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door tsmitje1963 » 01 sep 2023, 20:15

heel veel plezier voor wie morgen deze rit gaat rijden. en heel veel plezier voor degene die deze rit morgen niet gaan rijden. hou het veilig en geniet.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Marco1 » 01 sep 2023, 20:26

Ook ik heb de eerste voorbereidingen getroffen.
Vanmiddag na de regen vertrokken naar hotel papa.
Morgenvroeg nog maar 80 km naar het startpunt.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Wehoo » 02 sep 2023, 06:07

Vertrokken naar Groningen. Tot over een kleine 300 kilometer.
Groet,
Werner.

Andrewing
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 mei 2022, 13:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Emmen

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Andrewing » 02 sep 2023, 09:58

Helaas door het slechte weer had ik geen zin om te gaan🌧️🌧️
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door pieter » 02 sep 2023, 19:00

Was een Topdag vandaag!!! Dank aan Henk & Marjan voor de organisatie, mooie rit en goede zorgen, dank verder aan iedereen voor de gezellige dagbesteding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Tourer
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 jul 2013, 17:43
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Tourer » 02 sep 2023, 19:05

Het was zeker weten een Topdag, prachtig Weer, gezellige mensen en een mooie tocht. Alles was prima geregeld, Henk en Marjan ook bedankt voor deze mooie motordag.
Grt. Ties
Vorige motoren: Intruder 750, 2x Intruder 1400, Intruder LC 1500, BMW K1200LT, GL1800.
Huidige: GL 1800 Goldwing Tour DCT. 👌

Gebruikersavatar
Henk V
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 aug 2020, 17:19
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Pieterzijl

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Henk V » 02 sep 2023, 20:03

wij vonden het ook een geslaagde dag
Groet Henk en Marjan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je hoeft niet altijd te rijden om van een goldwing te genieten :D

Gebruikersavatar
Karin
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2022, 09:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gemeente Alkmaar

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Karin » 02 sep 2023, 20:16

Henk en Marjan, en iedereen die er bij was vandaag, bedankt!
Het was een mooie route, en al met al een gezellige mooie dag.
Had ik even nodig ook! :mrgreen:
Wees jezelf. Er zijn al anderen genoeg! :mrgreen:

Andrewing
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 mei 2022, 13:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Emmen

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Andrewing » 03 sep 2023, 07:10

Hallo allemaal,

Fijn om te zien en te lezen dat jullie het naar de zin hebben gehad, en toch nog mooi weer geworden gelukkig👍
Miss, voor mij dan toch de volgende keer maar smorgens wel de regen trotseren 😤

Mvg, Andrewing
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Rongoos » 03 sep 2023, 13:14

Ik had mee ook aangemeld voor deze rit. Ik had 2 dagen vrij en zou ergens een hotelovernachting nemen. Marco1 had al aangeboden bij hem te komen overnachten. Topaanbod natuurlijk.
Helaas liep het even anders. Ik had oppasdienst in de ochtend op vrijdag en dacht dan ga ik maar even dat gewilde buitenstopcontact aanleggen wat al maanden op de todo lijst stond. Dit was werk wat over de grond liep en ik moest op de knietjes de kabel monteren. Hierbij kwam ineens de zo verfoeide rug weer in protest. Ik heb de rest van de dag nauwelijks kunnen lopen. Laat staan dat ik zin had om nog even naar Drenthe te rijden s'avonds. De volgende ochtend wekker gezet op half 7 en nee helaas de rug was nog niet hersteld en tot overmaat van ramp regende het ook nog. Deze ervaring had ik 14 dagen geleden al gehad en toen heb ik ook een geweldige dag gehad, maar nu mede door de toch nog hevig protesterende rug ben ik weer naar boven gegaan en ben weer in bed gedoken. De rest van de dag balend doorgebracht omdat er weer een mooie rit aan mijn neus voorbij was gegaan. Sorry voor het niet op komen dagen. Hopelijk gaat het volgende keer soepeler. Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad maar dat zie je eigenlijk wel op de foto's
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door peter n.d. » 03 sep 2023, 19:36

Beste Forumrijders .ziehier het verslag van de rit van Groningen , gemaakt en voorgereden door Henk V. en Marjan .4 Uur 20 , de ogen worden geopend , ben weer voor de wekker wakker en zet het alarm af . Stil verlaat ik het bed en sluip de slaapkamer uit . De waterketel word gevuld , de oploskoffiepot word een lepel minder vol , de boterhammen en het stuk chocola verdwijnen in de maag samen met de koffie . Hup naar de badkamer , tandjes poetsen , lijf en leden verfrissen . De reeds klaargelegde kledij word aangetrokken . Even op forum kijken of er nog nieuws is voor de rit .Ook de telefoon berichtjes worden bekeken , neen geen nieuwe berichten . Prima , nog even de tas koffie ledigen en dan de laarzen aan . De boorddocumenten , kaart en de doos met lekkers verdwijnen in de topkoffer .De zomervest gaat een zijkoffer in , de beruchte oranje jas word aangetrokken , deze is iets dikker en dat scheelt om tempratuur van lijf en leden op peil te houden deze vroege ochtend . En ook de zichtbaarheid tegenover de andere weggebruikers speelt een rol . Kwatongen beweren dat ik deze oranje vest aantrek om samen met de witte kleur van de wing bepaalde bestuurders in de waan te laten dat er een motoragent achter hun rijd . Hoe komen ze er toch op :shock: :idea: Zal me toch eens zo een helm met oranje kleur moeten aan schaffen , dan is verwarring bij overtreders compleet. Kwart voor zes , de sleutel word omgedraaid en de motor springt aan . Het wel bekende zoefgeluid klinkt als muziek in de oren en ik besluit de radio en de opnames van de usb-stick nog even te laten voor wat het is .De garagepoort word gesloten en dan rijden we de oprit van ons huis af .Het zal vanavond laat worden eer we weer de oprit oprijden .Bob en Christine zijn op de hoogte dat het laat word. Groningen , we komen eraan . Maar eerst naar de Wouwse tol zuid waar we hebben afgesproken met onze goede vriend Henk van het gehucht Kattendijke .Om 7 uur hebben we afgesproken . Iets vroeger vertrokken dan normaal want ze geven mist . De motor zoemt zacht en we rijden de Ring van Brussel op , al heel wat verkeer dit uur , voornamelijk vrachtverkeer en hier en daar een sukkelaar die een vroege ochtend shift heeft , anderen komen van een feestje of een dansgelegenheid en ook wat lieden die van vakantie weerkomen of zij die nog oprijden naar hun vakantie bestemming .De oranjevest en de witte motor zorgen weer bij sommige bestuurders voor geknars en gemopper en een angstige blik in de achteruitkijk spiegels , bij mij een grote glimlach voor hun onwetendheid . We rijden naar Antwerpen via de A - 12 , het viaduct van Vilvoorde word grondig gerenoveerd en daarom besluit ik niet de E- 19 te nemen . Weldra bereiken we de grote Ring van Antwerpen , bijnaam de grote parking van Antwerpen wegens de talloze files in de week .Nu volgen we richting Bergen Op zoom , even passeren we een collega , een echte motoragent , ik ben maar nen valse , maar toch krijg ik een welgemeende groet en ook ik groet beleefd weer . Hier en daar hangen er mistflarden en tussen de velden hangt er al wat meer .De Wouwse tol Zuid word bereikt
omstreeks kwart voor zeven .De parking staat vol met Grote blikken dozen en de bestuurders zijn nog in diepe slaap .7 Uur en daar is Henk , gauw handje schudden , afspreken dat we na Utrecht even tijd maken voor koffie en een versnapering uit de doos .Dank je wel vrouw om gisteren nog deze koeken te bakken .Henk de koffie , ik de versnaperingen , zo simpel kan het leven zijn .En wijlen weg . Henk trekt de kop , ik ben vandaag den toerist. De mist hangt soms heel dik en laag , maar zorgt niet echt voor problemen , het zal nog een heel tijd duren eer we echt de zon en de blauwe lucht zien tot voorbij Lelystad. Even na Utrecht de eerstvolgende parking op , tijd voor de koffie en een koek .Lang blijven staan doen we niet , we moeten nog een heel stuk rijden eer we de startplaats bereiken .We houden ons netjes aan de toegestane snelheid .Een paar keren van snelweg veranderen en weldra bereiken we de startplaats . Even voor we de afrit nemen rijd er nog een bekende Goldwing voor ons , toevallig ook een witte , Karin is de trotse bezitter en berijdsters van deze. Even aan Henk V vragen waar we kunnen tanken en we stuiven weer met ons drieen ervan door .Aan de pomp stopt er een blauwe Goldwing , Elly en Michel zijn de trotse bezitters van deze Wing . De tanken worden vol gegooid met het kostbare maar o zo noodzakelijke goedje .Weer naar de startplaats waar we hartelijk worden begroet door de inrichters en de reeds aanwezige forumrijders .Nog een beker koffie en een stukje cake achter de kiezen gooien , ik zelf drink twee van het zwart spul want op 1 been kan je moeilijk blijven staan .Nico is 1 van de laatste die komt aangereden met zijn nieuwe aanwinst . Het vertrekuur nadert en we krijgen nog wat uitleg van Henk V in verband met de route en de planning van de dag .Vesten werd dicht gerist , helmen vast gemaakt , motoren gestart en de rij werd gevormd .Marjan is de wegzetster van dienst . De colonne Tupperware trok zich op gang . Weldra verlieten we de hoofdweg en draaiden kleine baantjes in .Deze wegjes waren bochtige en de colonne draaide van links naar rechts , en van rechts gingen we weer naar links .Het landshaps decor dit eerste deel van de route ging voornamelijk door de open velden met hier een uit de kluiten gewassen boerderij of manege'. Het valt op dat hier nog veel aan akker bebouwing word gedaan . De weiden werden afwisselt bevolkt door paarden , koeien , schappen , soms ook wel door geiten .Ook dook er regelmatig een windmolen in zicht , al dan niet in goede staat .Ook de andere moderne windmolens die voor energie zorgen waren talrijke aanwezige .Vele kleine dorpjes doorkruist soms met een paar huisjes en een kerk .Grote wegen kwamen bijna niet aan bod . Soms staken we een grote baan over , soms reden we er even op om dan weer een kleine baantje in te duiken .Kortom , mooie kleine baantjes , maar soms wel met wat grind in de bochten en soms was er op deze wegen ook akkergrond te bespeuren .Dus oppassen was de boodschap . Wat ook opviel dat er minder fietsers en wandelaars zich op bevonden , maar dat verandert dan wel in het tweede deel en laatste deel .Weldra bereikten we de eerste pauzestop waar we konden genieten van een prachtige uitzicht op een kasteel omring door water .Hier vernam ik dat de trouwfoto's van Marjan en Henk waren getrokken . Je zou voor minder willen trouwen , echt een mooie locatie .Hier genoten we van koffie en een frisdrank en ook een stukje appeltaart al dan niet met slagroom .De zon deed haar best om de tempratuur te stijgen en menig kledingstuk verdween links of rechts in een koffer. Deel twee was een mengeling van deel 1 en deel 3 . Hier reden we soms op een dijk weg , dan even dus de bomen , dan weer open veld en dan wat industrie , weer een dorpje door .Wat niet mindert , waren de bochten , soms wat rechte stukken , maar even later weer wat bochtenwerk .Dreef in , dreef uit , brug onder rijden , brug overrijden . langs het water , water over water aan de andere kant . Leuk !!!!!. Rond 15 uur bereikten we de lunch plaats aan een klein haventje met visser boten en plezier boten en luxejachten .Waar kan je een Belg het meest plezier meedoen ? . Met frieten op het menu .Het eten werd besteld samen met de drank , afrekenen , men kreeg een pieper mee , de drank kreeg men mee ..En nu afwachten tot de pieper lawaai maakte , dan was je bestelling klaar . Henk en ik hadden nummer 13 . Ik vroeg wie een lager nummer had die kon dan wisselen met ons want het onze bestelling ging toch vlugger klaar zijn . Niemand wou wisselen . Ironie , wij waren de laatste die besteld hadden en onze bestelling was redelijke rap klaar . Marco vroeg zich af hoe dat kwam , tja je wou niet wisselen van nummer , dan moet je maar wachten , ik had het nochtans beleefd gevraagd en medegedeeld .Nadat de magen waren gevuld en dorst was gelest werd onder toeziend oog van menig toeschouwer de colonne Tupperware weer gevormd en vertrok deze voor het laatste deel . En als ik eerlijk mag zijn , het mooiste deel van de hele route .Gestart langs het water , even de grote weg op en hop daar duiken we weer de kleine wegen in . Meer afwisseling , open veld , daarna weer een dreef door . Weer wat huizen langs de kant , weer een dreef , water over , weer draaien en hop , nu rijden we weer langs het water, brug onder .En zo bereiken we stilletjes aan het einde van deze mooie en prachtige rit .We bereikten Marjan haar werkplek en hier was het einde van de rit . We werden nog getrakteerd op koffie en cake , er werd nog wat nagepraat over van alles en nog wat , ook over de rit .Ik kreeg de vraag van verschillende forumleden om ook eens een rit te organiseren hier in Belgenland .Dit jaar zal het niet meer lukken , maar volgend jaar wil ik best deze uitdaging aangaan .We namen afscheid van Marjan en Henk V , bedankten hun voor de prachtige georganiseerde dag en route .Ook van de andere forumleden namen Henk en ik afscheid , wij hadden nog een flinke rit, voornamelijk autosnelweg kilometers af te leggen voor we thuis waren .De motoren werden nog eens vol gegooid en weer besloten we achter Utrecht om weer een kleine pauze in te lassen en nog iets achter de kiezen te stoppen .De terugreis verliep vlot , na Utrecht er weer af . De proviand werd nog eens aangesproken . En wij weer weg , voor we vertrokken ons weer wat dikker aangekleed wat de tempratuur begon stil aan weer te dalen . Even file rijden .Aan parking Wouwse tol Zuid nog even gestopt . Koffie gedronken en afscheid genomen van elkaar want even later scheiden onze wegen .Henk bedankt voor de koffie , het voorrijden naar de startplaats en van het einddoel richting naar huis .Iets na 22 uur draai ik de oprit op .1000Km op de tellers erbij , een nieuwe record , de vorige was ongeveer 850 km .Marjan en Henk V , bedankt voor de prachtige rit en organiseren voor deze mooie dag .De andere forumleden , jullie waren weer een tof gezelschap . :mrgreen: Groetjes van Bob , Christine , Peter n.d. de kilometervreter :wink:

Gebruikersavatar
Karin
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2022, 09:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gemeente Alkmaar

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door Karin » 03 sep 2023, 19:49

Mooi verslag Peter!

Ik vind de 516 km van mij al veel.
Maar jij hebt er wel heel veel voor over om mee te rijden! :mrgreen:
Wees jezelf. Er zijn al anderen genoeg! :mrgreen:

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door tumtrans » 03 sep 2023, 19:55

Wat 'n geweldig leuke dag was het weer! Henk en Marjan bedankt voor de goede zorgen. Een hele mooie rit en prima vóór gereden.
Mogen jullie vaker doen, 😁😁. Koffie en cake waren welkom.
Hierbij een link voor degenen die nog iets terug willen zien van de afgelopen 3 forum ritten.

https://photos.app.goo.gl/my8G3M748HkGF5ae8


Michel & Elly
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit door het mooie Groninger land 2 september '23

Bericht door peter n.d. » 03 sep 2023, 20:08

Karin schreef:
03 sep 2023, 19:49
Mooi verslag Peter!

Ik vind de 516 km van mij al veel.
Maar jij hebt er wel heel veel voor over om mee te rijden! :mrgreen:
Beste Karin ,bedankt voor je lovende woorden , als ik me niet goed voelde bij het forum zou ik zeker niet meerijden , maar ik voel mij als een visje in een kom water .En ik had aan Marjan en Henk V beloofd dat ik zou meerijden , natuurlijk als het weer mee zat en dat weer zat mee .Ook had ik uitstekende gids ( Henk ) .En ik hou ervan om in onbekende gebieden te gaan rijden . En natuurlijk mijn beroep als chauffeur maakt ervan dat ik niet opzie tegen wat kilometers te rijden .Per dag een gemiddelde van 400 tot 500 km Natuurlijk is motorrijden een mooie ontspanning en een mooie afwisseling voor het rijden in de week met de grote blikkendoos ( vrachtwagen ) . En zolang als ik kan en mag motorrijden blijf ik het met hart en ziel graag doen .En het motorvirus heeft me allang in zijn greep en ik wil het zeker nog niet kwijt . :mrgreen: Groetjes van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten