Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Al in de agenda?

Peiling eindigde op 12 aug 2023, 10:32

Jazeker
11
65%
Misschien
3
18%
Nee
3
18%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door pieter » 11 aug 2023, 11:15

RonalT is al goed bezig :D

Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door pieter » 11 aug 2023, 11:17

Die van mij zijn nog 'n stil leven. :)

Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door RonalT » 11 aug 2023, 14:07

Jazeker!
De ene taart is klaar en de andere staat in de oven.

Ik hoop wel dat jullie allemaal komen en ons van deze appeltaarten afhelpen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door Rongoos » 11 aug 2023, 19:09

haha, ik ga water en wind trotseren morgen om een stukje appeltaart te mogen proeven
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door Rongoos » 11 aug 2023, 19:22

Ja het weer is wel weer een dingetje. Ik heb geen regenmotor meer helaas. Het zou droog moeten zijn als ik wegga en regenen als ik aankom in rucphen. De rest van de dag zou het droog moeten zijn dus als het droog is als ik wegga dan kom ik.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door Rongoos » 12 aug 2023, 07:22

Het is droog voorlopig. Over 10 min. Stap ik op de motor. Rustig aan die kant op. Zie jullie straks.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door RonalT » 12 aug 2023, 08:04

Mooi, Ron. Tegen de tijd dat je in onze omgeving bent is het hier ook droog. Tot straks
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door peter n.d. » 12 aug 2023, 08:30

Beste forumrijders , hier blijft de regen met bakken uit de lucht vallen :twisted: :evil: . Om 7 uur is het eventjes gestopt , maar om 7 uur 30 was de volgende bui er reeds en nu is het nog steeds niet gestopt :shock: :| :evil: :twisted: :roll: . Gevolg = Christine en ik haken af om deze rit mee te rijden , dus ook geen verslag . Spijtig maar het weer gooit weer eens roet in het eten . Zij die wel rijden geniet ervan en hou het vellig . :mrgreen: Groetjes van Bob , Christine , Peter n.d. :roll: :shock: :evil: :twisted:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door RonalT » 12 aug 2023, 19:22

Jammer dat je er niet bij bent Peter, maar ik zal jouw taak waarnemen en vandaag het verslag schrijven.

Ook bij ons regende het 'oude wijven'. Maar niet getreurd, het is maar een klein eindje en volgens de weerapps zou het om 10 uur droog worden.
Dus op de motor gestapt en om kwart over negen waren Pieter, Karin en ik bij de molen.
Taarten uitpakken, koffieketel vullen en de eerste doorweekte motorrijders arriveerden al. Beetje bij beetje druppelden ze binnen en druppelde het ook binnen. Sommigen waren een uur of langer onderweg geweest in die plensregen. Rob (Orie) had het beter aangepakt en ooit al eens tegen zijn broer gezegd "als jij nou in Bergen op Zoom ga wonen kan ik daar overnachten als er een molentoertocht is". (slim)

Na koffie met appeltaart was iedereen weer goed gemutst en konden we op pad. Het was inderdaad droog geworden en er was zelfs hier en daar wat blauwe lucht te zien.
11 motoren en 14 personen vingen de tocht aan. Pieter voorop en ik achteraan, de rest ertussen.
Via Rucphen naar Schijf en via smalle, soms ietwat vervuilde wegen, door Achtmaal en Wernhout de Belgische grens over. Jaja Peter daar zou je je wel weer thuis gevoeld hebben. 8)
De Belgische plaatsen Meer en Meerseldreef deden we aan en daarna snel weer Nederland in. Na het viaduct over de E19 en de hogesnelheidslijn volgende een paar fraaie bochten, die aangevallen moesten worden, richting Rijsbergen. Na Rijsbergen de Brabantse bossen in, maar dat ging allemaal goed, geen bosgeesten gezien.
Via de Overveldsestraat en de Brielsedreef kwamen we langs de A16 te rijden waar een vrachtwagenchauffeur dacht "kom laat ik eens toeteren", dus hebben wij maar wat teruggezwaaid.
In het gehucht Langeweg stond Arthur (tsmitje) ineens stil, maar hij zei ons door te rijden. Rechtdoor de doorgaande weg overgestoken en via mooie kasseienstroken richting Zevenbergen gelaveerd. Staan wij voor het verkeerslicht in 7bergen te wachten en wie komt er aangezeild, jazeker Arthur. Met een aantal fraaie bochten kwam hij weer op de juiste route terecht.
Later vroeg ik hem hoe hij wist waar we waren, maar dat was toeval, hij was de doorgaande weg op gegaan bij Langeweg.
Nog een klein stukje tot de lunchstop, dus via de Dikkedijk en Klundert naar Zwingelspaan en Oude Molen. Nog wat polderwegen en daar was ineens Restaurant Dintelmond waar we stopten voor de lunch. Een compacte kaart waarop voor iedereen wat te eten te vinden was en voor iedereen een drankje... en dan is het ineens stil. We hebben het trouwens nog wel over alle motoren van Ron gehad.

Toen iedereen genoeg had gegeten en gedronken zijn we weer opgestapt en vervolgde we de route via de Binnenlanden van Dinteloord en langs de Steenbergse en Roosendaalsche Vliet. Bij Steenbergen de beroemde Krommeweg ingegaan met zijn 9 bochten ook een stukje stuurwerk voor d'echte motorrijders. :lol:
Na Steenbergen de Zeelandweg op om in de buurt van Nieuw Vossemeer weer de kleinere wegen op te gaan. De molens van Nieuw Vossemeer en Oude Vossemeer draaide lustig hun rondjes. Notendaal en Halsteren waren vlot gepasseerd en we verzeilde weer op een weg die langs de Nederlands-Belgische grens loopt om in Nispen terecht te komen. Nog een stuk of tien bochten te gaan en de Heimolen verrees weer aan de einder.

Nog lekker even napraten op het terras van de Gasterij. Ook Peter, een van de eigenaren van de molen, kwam nog even langs. Na een drankje, of misschien twee, ging de een na de ander weer op huus an.
Chris, Joka, Karin en ik bleven nog even lekker zitten om iets te eten. De dames een 'draai van de wiken' (dit is huisgemaakt brood en gemarineerde en gefrituurde kippendijen) en de heren 'kipsate' (dat is sate van kippendijfilet met satesaus, atjar en kroepoek).


Het was een leuke dag met respect voor diegene die soms meer dan 100 km door de regen hebben gereden om in Rucphen aan te komen. Nee Rob, dit geld niet voor jou want van BoZ naar de Heimolen is het hooguit 25 km....
Gelukkig voor ons allen, werd het droog en heeft gedurende de rit ook de zon geschenen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Grote Smurf
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jun 2018, 09:35
Type Goldwing: GL1800

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door Grote Smurf » 12 aug 2023, 20:33

Allemaal bedankt. Was weer een mooie rit. De weg naar Rucphen hebben wij door het vele water bijna niet gezien, maar vanaf de start van de toer was het droog en even later brak zelfs de zon door. Het was niet genoeg om mijn schoenen droog te krijgen maar ja.....Fijn weekend allemaal en tot de volgende. Gr. Marcel en Liesbeth

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door Rongoos » 12 aug 2023, 20:53

Vanmorgen half 7 opgestaan. Droog, das mooi, de hond uitgelaten om 7 uur, droog das mooi. Broodjes gesmeerd en flesjes water in de koffer en het was droog das mooi. om half 8 op de motor gestapt en het was droog, das mooi. Ik draai de A9 op en ja hoor miezerregen. Even flitst het door mijn hoofd omdraaien, douchen en er een lekkere luie zaterdag van maken. Maar he! ik heb toch niet voor niks een vrije dag genomen. Het zou tussen 10 en 11 droog worden, dus ik denk Goos je bent niet van suiker en het is maar water

Afbeelding

Afijn de miezerregen was allang overgegaan in behoorlijk plensen, maar ach de motor deed het nog steeds dus lekker doorrijden :)
Aangekomen bij de Heimolen zag ik dat ik toch best wel nat was geworden. Maar ach het werd eigenlijk meteen al droog buiten en de appeltaart en koffie smaakte prima! Goed geregeld mannen! Alle beslissingen die ik vandaag genomen had waren goed. Het werd uiteindelijk prachtig weer en ik heb een heerlijke tocht gereden.
Het gezelschap was top en de lunch was top dus alles was top! Regen? pff ben ik al weer helemaal vergeten.
Iedereen bedankt voor een weer een heerlijke forumdag!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door Bertwing » 12 aug 2023, 21:03

De zonneschijn kwam na de regen, dus gewoon op de motor gestapt en gedaan wat ik graag wilde doen. Motorrijden en vandaag zou dat met de groep van het forum zijn, super dagje zo samen. Thanks voor de gezelligheid en de rit. Mooi om zo elkaar te ontmoeten en een topdag te hebben. Pieter en Ronald bedankt voor de organisatie.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3919
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door director » 13 aug 2023, 11:05

Jullie hebben een prachtige dag gehad met heerlijke appeltaart, mooi weer, mooie route en veel gezelligheid.
Hopelijk ben ik er volgende keer wél bij :?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 618
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Herveld

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door orie » 13 aug 2023, 16:18

:evil: Heb ik weer

Kom ik in Bergen op Zoom aan na de molenrit, wil ik bellen, heb ik geen telefoon meer.
Ik de heimolen gebelt en naar karin gevraagd, die is gaan kijken (zo lief) of de telefoon op de parkeerplaats lag. Want ik had net voor het weggaan verteld hoelaat ik in BoZ aan zou komen zodat het eten klaar zou staan :mrgreen:
Geen telefoon te vinden op de parkeer plaats. Dan maar samen met broer in de auto gestapt en zouden we naar de heimolen rijden en dan dezelfde weg terug nemen die ik had gereden. (binnendoor)

Zijn we erbijna , kreeg ik een telefoontje van mijn vrouw die nog in voorburg was. Zij was gebelt door iemand van restuarant De Hazelaar in heerle dat mijn telefoon met alle pasjes erin gevonden was.

Meteen doorgereden naar Heerle en mijn telefoon met pasjes terug gekregen.

Helaas was er wel iemand overheen :evil: gereden.
Maarja wel alle pasjes terug. Waarschijnlijk heb ik mijn telefoon niet in het heuptasje gedaan, maar er net naast en is die blijven zitten tot heerle waar een paar grote drempels zijn en is er toen afgevallen.
Afbeelding

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(


P.S.
Pieter bedankt voor de mooie rit en de traktatie op het einde van de rit.
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Gasterij De Heimolen Rit 12-08-2023

Bericht door tsmitje1963 » 13 aug 2023, 17:10

beste orie dan ben je een van de weinige, die gisteren toch nog een stukje van het prachtige mooie Heerle heeft meegekregen. ooit zal je daar dankbaar voor zijn. gr Tsmitje
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten