Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Ga je op tweede Paasdag mee naar Biker's Best?

Peiling eindigde op 19 apr 2022, 11:38

Ja, en ik start bij de McDonalds in Moordecht
21
57%
Ja, maar ik ga rechtstreeks naar Renswoude
9
24%
Nee
7
19%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar
__Erik__
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Noord Brabant

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door __Erik__ » 17 apr 2022, 17:57

director schreef:
12 apr 2022, 21:30
... knip...

Voor de "zuid-ooster-lingen" spreken we om 09:30 af bij De Lucht Oost aan de A2 vlak voor Zaltbommel Vanaf daar is het klein uurtje naar Moordrecht.

... knip...
Ik sluit graag aan bij De Lucht Oost 😎

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door wingster » 18 apr 2022, 08:26

Wij zijn er klaar voor.
Tot zo bij de Lucht voor de eerste groep en tot zo bij de volgende stop

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door Marco1 » 18 apr 2022, 19:52

Het was een leuke rit met een nog leuker gezelschap.
De terugrit was alleen een beetje anders geëindigd dan gepland.


Afbeelding

Afbeelding

Ze gingen ineens op de rem voor mij terwijl het groen was.

Ben nog naar de eerste hulp geweest want ik was met m’n kin op het scherm gekomen en het bloedde nogal.
Verder stijf in de benen en armen.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marco1 op 18 apr 2022, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

DonvanVliet
Berichten: 705
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door DonvanVliet » 18 apr 2022, 20:06

Jesus dat is balen man. Heb ook eens zo'n twijfelaar voor me gehad maar dan met de auto. Wordt je niet wijzer van.

Gebruikersavatar
__Erik__
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Noord Brabant

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door __Erik__ » 18 apr 2022, 20:10

Och, erme, da's enorm qudt!

Zelf helemaal ongeschonden (los van schrik) eraf gekomen? Nee, dus, helemaal ruck!

Nog getuigen in de buurt die je verhaal kunnen bevestigen?
Laatst gewijzigd door __Erik__ op 18 apr 2022, 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
__Erik__
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Noord Brabant

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door __Erik__ » 18 apr 2022, 20:16

Vandaag mijn eerste ritje met - een deel van - het forum, het was een uitstekende ervaring.

Dank allemaal voor de opname in de groep en de gezelligheid. En natuurlijk voor de organisatie van een en ander!

@Marco1: het probleem met mijn achterlicht is inmiddels wat structureler verholpen dan met ductape... (maar dat zal je op dit moment een rotzorg zijn) ;)

En dank aan DeWoert voor de leuke terugrit!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Phs
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2016, 20:05

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door Phs » 18 apr 2022, 20:26

Dat is balen, zo wil niemand de dag eindigen.
Via de app had ik al vernomen dat het naar omstandigheden goed gaat met je. Neem de rust

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3919
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door director » 18 apr 2022, 20:32

@Marco1 , da's klote man. Hopelijk word je snel weer een knappe vent en is de rest verzekeringswerk.
Waar is het precies gebeurd?

Het was weer ouderwets genieten met prachtig forumweer. De rit naar Moordrecht was lekker rustig over de snelweg, de aankomst bij de lokale McDonalds was prima. Helaas duurde koffie en andere consumpties erg lang daar, de definitie van "Fastfood" is daar nog niet bekend denk ik.
Het was erg fijn om iedereen weer eens te zien en even bij te praten.
RonalT had er een heel mooie route gemaakt met lekker veel afwisseling, ook Astrid keek haar ogen uit en heeft (bijna) geen fotos kunnen maken. Die zal ze binnenkort wel ergens online zetten.

Iedereen weer bedankt voor de gezelligheid, het meerijden en de leuke praat.
Tot de volgende keer.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Zundapp
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 aug 2020, 18:53
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Albrandswaard

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door Zundapp » 18 apr 2022, 20:37

We hebben vandaag genoten van een mooie rit met prachtig weer.
Het was ook erg druk bij Renswoude, persoonlijk heb ik nog nooit zoveel Wings bij elkaar gezien.


Mijn vriendin heeft een klein filmpje in elkaar gemeubeld, verwacht er niet te veel van want zoveel ervaring hebben we niet met filmen.


youtu.be/VGr-NXKGtBg

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door pieter » 18 apr 2022, 20:44

Dank organisatie voor de fraaie rit, was weer een tijdje geleden dat we zo'n fijn samenzijn gehad hebben, heb er in ieders geval ontzettend van genoten.

Ps. je laat me wel ffe verschrikken Marco, hopelijk gaat de schade voor jou en je wing meevallen kerel...echt een klote afsluiten van zo'n mooie dag.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door RonalT » 18 apr 2022, 20:51

Vooraf!
Maar terug naar het begin. Ik had gelezen dat er een groep van Wouwse Tol Zuid, richting Roosendaal Bergen op Zoom, zou starten. Volgens mij is dat Noord.... maar goed.
Ik dacht wacht ik even bij Dinteloord bij de A4. Maar goed dat ik dat niet gedaan heb, want Chris is toch van Zuid gestart met Henk&Marion, Pieter en nog wat andere ruiters.

Dus na getankt te hebben op weg naar de Mac bij Moordrecht. Daar aangekomen leerde ik al heel snel dat je daar geen koffie moet willen als het druk is. De medewerkers raken blijkbaar nogal snel in de stress en werken dan langzaam.
De nodige handen geschud, Erik en .... nee ik ga niet iedereen noemen omdat ik dan toch mensen vergeet. Praatje gemaakt met deze en gene ....
En natuurlijk erg leuk om Quintin en Nick op die mooie 1000-ccers te zien. Mannen ik hoop jullie meer te zien op dit mooie duo! Want verder zijn het allemaal van die saaie 1800 en 1500's. :roll:

Op weg!
Na het geweldige tunneltje onder het spoor door zijn we richting Gouda gereden. Daar heb je een sluis in de Hollandse IJssel met twee bruggen waarvan er eentje altijd doorgang biedt. Helaas reed Michel daar even te ver rechtdoor maar door een dwingende claxon werd hij de juiste weg op gedirigeerd.
In Haastrecht zijn we de Hollandse IJssel gaan volgen over een smal dijkje naar Oudewater. Vandaar naar Papekop en via het Oosteinde naar Woerden. Via Kamerik en Kanis, over nog smallere weggetjes naar de Carpoolplaats bij Breukelen waar we even gestopt zijn.
Hier kon ook een van de meerijders aansluiten nadat hij de aansluiting had verloren. Het is namelijk zo, ik rij als laatste rijder en zorg dat er ruimte voor me is en dat ik een zodanige snelheid aanhoud dat een wegwijzer voor me in kan voegen. Deze man lette even niet op en had zijn motor nog op de zijstandaard staan toe ik naast hem stond. Maar ik rij door.... stoppen doe ik niet. Da's te gevaarlijk met verkeer achter me.

Tweede gedeelte!
Bij de start van het tweede gedeelte heeft Bibian beslist even een paar lelijke woorden gemoppeld hebben ... haar motor wilde de eerste keer niet starten, shit en nog eens zoiets..., maar toch binnen een seconde of 10 reden we weg. Het Amsterdam Rijn kanaal over en door Breukelen heen. Daar hebben ze smalle straten, om bij de Vecht uit te komen. Genieten van mooie buitenhuizen, bootjes en allerlei andere leuke zaken. Ook minder leuke trouwens want we kwamen ook langs "Nieuwersluis" zoals de militairen het vroeger kende.

Later werd het gebouw bestemd tot kazerne en kreeg het een functie als strafkazerne, Militair Penitentiair Centrum Nieuwersluis genoemd. De gestraften moesten onder meer in looppas naar Utrecht om daar te zwemmen en kregen verder zware trainingen met stormbanen etc. In het midden van de twintigste eeuw was onder militairen de uitdrukking "Nieuwersluis" synoniem aan strafregiem: Hij heeft Nieuwersluis of Hij zit in Nieuwersluis. Bron: Wikipedia.

Deze strafgevangenis lag net voor de brug die we linksaf zijn over gereden. Een eindje verder weer rechtsaf een brug over en enkele kilometers verder reden we het ruime landschap van de Loosdrechtse plassen in. Een dijk midden door deze plassen met middenin een dam waarop wat huizen en hotels gebouwd zijn, Oud Loosdrecht. De Loosdrechtse plassen zijn ontstaan door turfwinning in de 16e eeuw en heeft in de afgelopen 50 jaar geleid tot een reusachtig recreatiegebied.

We komen in de buurt van Hilversum met het vliegveld "Hilversum" aan de Noodweg. Er is geen noot maar de weg heet nog steeds zo. Maartensdijk, Hollandse Rading en langs Bilthoven.
Hier rijden we het natte laag liggende "Holland" uit en komen in de eindeloze bossen van de Utrechtse Heuvelrug. Kilometers tussen dennenbomen door.... om de laatste kilometers weer ineens in een weidelandschap te rijden naar Bikers Best...
Waar we verrast werden door enkele 100-den of waren het 1000-den GoldWings ....

Terug naar huis!
Na wat rondgekeken te hebben en hier en daar nog een praatje ben ik weer naar huis gereden via de A12, A20 en A29.... Na 303 km in 6:32 uur terug in Dinteloord.

Afsluitend!
Jammer dat Marco zo moest landen, da's gewoon ...

Maar verder was het een leuke dag, met leuk gezelschap en ontzettend mooi weer! Op naar de volgende forumrit....

Dat is de Bollenstreekroute op zaterdag 30 april, we komen er aan Bert Wing (toepasselijke achternaam) :-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door RonalT » 18 apr 2022, 21:01

Zundapp schreef:
18 apr 2022, 20:37
....
verwacht er niet te veel van want zoveel ervaring hebben we niet met filmen.
....
ervaring of niet... toch leuk om terug te zien. En ik heb gezien dat we met 21 motoren bij elkaar waren! :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
__Erik__
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Noord Brabant

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door __Erik__ » 18 apr 2022, 21:46

Filmpje is prima gelukt en reterap in elkaar gezet, erg leuk! 🤘

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door peter n.d. » 19 apr 2022, 01:39

Beste Marco , spijtig dat zo een dag moet eindigen , wens jou en jouw motor een spoedige herstel toe .
Beste Forumrijders, bedankt voor het fijne gezelschap en een verslag van deze rit krijgen jullie later deze week , want ook mijn dag, vooral het vertrek in Renswoude , verliep niet helemaal top , maar ik kan jullie nu al geruststellen , het was niet zo erg als wat Marco is overkomen . Daar over later meer in mijn verslag .Groeten van Bob , Christine , Peter n.d.

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit op Tweede Paasdag 2022 naar Biker's Best in Renswoude

Bericht door tsmitje1963 » 19 apr 2022, 22:12

nou peter je maakt ons wel nieuwsgierig, en was dit het eerste, of het tweede vertrek uit renswouden. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten