Herkansing Rondje Ijsselmeer

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Welke datum komt jou het beste uit IJsselmeerrit?

Peiling eindigde op 22 jul 2017, 09:43

zaterdag 5 augustus,
6
33%
zaterdag 19 augustus,
3
17%
zondag 20 augustus,
0
Geen stemmen
zondag 27 augustus,
2
11%
ik ga mee, datum maakt me niet uit als het maar niet regent
4
22%
ik ga niet mee.
3
17%
 
Totaal aantal stemmen: 18

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door peter n.d. » 04 aug 2017, 21:30

Beste forumrijders , ik wens alle deelnemers een mooie en vellige rit en natuurlijk veel plezier en droog weer . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door inside » 04 aug 2017, 21:35

peter n.d. schreef:Beste forumrijders , ik wens alle deelnemers een mooie en vellige rit en natuurlijk veel plezier en droog weer . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:
Hoi Peter,

Plezierige rit zonder jou???
En wie moet er dan een mooi verslag van maken? :mrgreen:

groet Hans

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door RonalT » 04 aug 2017, 22:28

Zo en nu gaan we slapen zodat we morgen fris zijn voor datgene wat komen gaat :shock:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door peter n.d. » 04 aug 2017, 22:33

Beste Hans , kon deze rit spijtig genoeg niet meerijden , maar ben er zeker van dat er wel iemand van de gelukkigen een verslag hier op het forum zet . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door pieter » 04 aug 2017, 23:57

Lianne en ik wensen iedereen voor morgen een fantastische dag toe.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door Garfield » 05 aug 2017, 20:00

Bedankt allemaal voor de geweldige dag. Ik heb er van genoten!
Ik hoop dat jullie nog een beetje op tijd op het eindpunt zijn aangekomen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door RonalT » 05 aug 2017, 21:59

Om iets na negenen vertrokken en om ongeveer half acht waren we weer terug in Nijkerk.
Uigebreid verslag volgt zo spoedig mogelijk
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door Wehoo » 05 aug 2017, 22:12

Om 21.30 uur droog thuis aangekomen. Iets van 700 km deze dag. :D
Groet,
Werner.

peter

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door peter » 05 aug 2017, 22:26

Het was voor mij een geslaagde dag :D vanmorgen iets na negen uur vertrokken en 400 nog wat kilometers lang geprobeerd de meute af te schudden. Helaas spande ze samen en ze hadden een soort aflos systeem bedacht waardoor er telkens iemand anders achter mij reed. :lol: Toch weer compleet in Nijkerk aangekomen zonder enige verliezen.

Beste mensen ( gender neutraal) het was een mooie gezellige dag en uiteraard genoten van het weer. Ik lees de verhalen wel hier op het forum.

Groetjes Peter en Monique.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door RonalT » 06 aug 2017, 00:05

Wij waren dus gisteren al naar Nijkerk gereden, dus vanmorgen het bed uit rollen en de hoezen van de motoren gehaald. Daarna het ontbijt naar binnen gewerkt en omgekleed. Nog even geld gehaald en naar de Mac gereden.
Diverse mensen waren er al en na mij kwamen er nog meer. Iedereen een hand gegeven en met diverse mensen een praatje gemaakt.

Om ongeveer 9 uur was het tijd voor het gebruikelijke welkomspraatje, omdat organisator Wilco het niet wilde doen heb ik de honeurs maar waargenomen. Vooral even de nadruk gelegd op het follow-up systeem.
Om tien voor half tien konden we op pad, Peter voorop en Karin in de achterhoede. Ik had mezelf vrijaf gegeven zodat ik onderweg eventueel nog wat foto's kon maken. Op pad richting IJsselmeer. Eerst richting Horst en door Harderwijk, ik zeg daar tegen Peter dat ik vooruit rijd voor wat foto's. Maar voordat ik mijn motor in een zijstraat gedraaid had vlogen de eerste motoren al voorbij. Weg fotomoment. Langs Nunspeet en Doornspijk naar Elburg, war het even verkeerd ging omdat de voorrijder zo onder de Ark van Noach was dat hij de parkeerplaats op reed. Gekeerd en de juiste weg weer gevonden, dat is ook het hogere doel van de ark....

Afbeelding Afbeelding


Noordeinde (toch nog een fotomomentje), Kampen, IJsselmuiden, Grafhort, Kamperzeedijk West en daarna ook nog Oost volgden. En toen was Peter toe aan een nicotinestop. Hij vond een mooi pleintje waar alle motoren konden staan. We waren overigens met 14 motoren onderweg. Een plukje BMW's, een Suzuki en een hoop GoldWings. Verder naar Genemuiden waar we met een veerboot over moesten. De volgende plaats was Vollenhove, daarna Moespot, Blokzijl, Baarlo, Blankenham, Kuinre waarna we bij onze eerste stop in Lemmer aankwamen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Koffie, uitsmijters en tosti's gingen er goed in omdat ze geen gehaktbalen hadden. Dat klopte ook, want die gehaktballen hadden ze pas bij de volgende stop op de Afsluitdijk, Willy. Ondertussen werd er hier en daar overleg gevoerd dat we al 3 tot 4 uur onderweg waren en nog maar 27% van de route hadden gereden. Ik merkte op dat er zo een stuk volgt waar we 31 km lang 130 mogen rijden. Het komt goed.
De brug ging daar nogal dikwijls open en dat was een voorteken. Er zouden nog veel meer bruggen tegenzitten. Het leek wel een afspraak tussen de brugwachters. Er werd ook nogal wat naar de lucht gekeken omdat sommigen het weer niet vertrouwde. Marco wist zeker dat N Holland "die" kant op ligt omdat daar meer blauw in de lucht zit. We zullen het zien.

Afbeelding Afbeelding
En weer een brug open .... in Blokzijl en in Stavoren

Nijemirdum, Oudemirdum, Mirns en Stavoren volgde. Waar ook al weer een brug openstond waar nogal veel bootjes door moesten. Molkwerum, Hindelopen, Workum, Gaast en Makkum volgde voordat we de Afsluitdijk opreden.
Op de Afsluitdijk, bij Breezanddijk hebben we een stop gemaakt en allemaal getankt. Nog even de benen gestrekt of naar de wc geweest en weer zo snel mogelijk verder om wat tijd in te halen.
We kwamen langs Den Oever, door Medemblik, Onderdijk, Wervershoofd en het bekende Andijk. Enkhuizen en Hoorn. Daar reed Peter expres verkeerd om te kijken of iedereen nog waker was. Jaja....
Gehuchten als Schardam en Edam lagen ook her en der verspreid. In die laatste hebben we overigens nog een stop gemaakt en daarvandaan zou hetnog 100km zijn tot Nijkerk.
Op dat moment hadden al 3 motorrijders afgehaakt omdat ze zowat thuis waren. Poe, ik denk dat ze zadelpijn hadden.
Volendam, Monnickendam en Uitdam, daarna een stukje A10 omdat we anders niet om Amsterdam heen konden. Muiden, Muiderberg en Naarden vesting met heel veel klinkers waren plekken die je beter kunt mijden. Dat schiet niet op. Huizen, Eemnes, Eembrugge, Eemdijk (waar komt dat Eem... vandaan) en Bunschoten waren de laatste plaatsen die we aandeden.
we reden om ongeveer half acht - kwart voor acht bij de Mac de parkeerplaats op.

Ik vind het fantastisch hoe de ene dame ons op de juiste plaatsen wegzette en de andere dame ons weer oppikte.
Ik vind het heel knap dat 10 motorrijders en 1 duo een speciale plaats verdienen door de gehele rit uit te rijden.
Ik vond het een fijne dag en wil iedereen bedanken, ook de drie afvallers, voor de fijne dag en het goede verloop.

Afbeelding
De 12 IJsselmeer veteranen....

We zijn met 14 motoren begonnen, in N-Holland zijn er 3 afgehaakt, dus met elf aangekomen.
We hebben 400 km gereden en daar hebben we 7 uur en 20 minuten over gedaan. Ook hebben we nog 3 uur en 3 minuten besteed aan koffiedrinken/uitsmijters eten/roken/enz
Dus we zijn 10 uur en 23 minuten weg geweest.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door GL-1800 » 06 aug 2017, 07:07

RonaldT. Mooi verslag. Heb veel gemist. Ik moest noodgedwongen navolgen. Ben n half uur van huis getrakteerd op n hoosbui......tot t vel nat. Als ik m andersom gedaan zou hebbeb was t goed gegaan......of...zou t n straf geweest zijn van de weergoden.......Goldwing s only!!!!!. Nautic, bedankt voor de mooie foto s!! Volgende keer is de Soes weer welkom???
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door mucha » 06 aug 2017, 07:46

Mijn verwachtingen over de IJsselmeer route waren niet erg hoog. Maar wat een geweldige route route. Tot de Afsluitdijk was gewoon fantastisch en ik dacht dat de andere kant het niet kon evenaren, maar niets is minder waar. Gewoon Super!!!
Mijn dank aan de organisatie en de groep gezellige mensen.
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door Black Wing » 06 aug 2017, 14:11

Het was een lange maar mooie route, dus weer geslaagd
minimaal regen en vrij veel zon toch nog, en ik was net thuis toen het alsnog ging regenen :)
dus net op tijd terug
bedankt voor het organiseren van deze rit, en tot de volgende keer 8)
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door RonalT » 06 aug 2017, 20:09

Ik heb het verslag, hier ergens boven /\ /\ /\ opgeleukd met wat foto's en nog wat tekst.
In 'wie zijn dat' heb ik foto's gepost waarop jullie rijdend te zien zijn en hieronder volgen er nog een stel.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat beide foto's van iedereen gepost zijn. Mocht dat niet zo zijn of mocht de foto kleiner zijn dan 3872 x 2592 px stuur dan even een e-mail dan krijg je ze alsnog
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Herkansing Rondje Ijsselmeer

Bericht door Wehoo » 06 aug 2017, 20:49

Mooi gedaan, RonalT. Maar ik mis nog iemand. :D
Bij deze dus.


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wehoo op 06 aug 2017, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Werner.

Plaats reactie