Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Ga je op tweede Paasdag mee naar Biker's Best?

Peiling eindigde op 17 apr 2017, 21:39

Ja, en ik start in Heerde
1
4%
Ja, en ik start in Alblasserdam
5
21%
Ja, en ik start in Heesch
7
29%
Ja, en ik kom rechtreeks naar Veenendaal of Renswoude
5
21%
Nee
6
25%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door director » 16 apr 2017, 20:06

Jammer, maar we gaan jullie in Kaatsheuvel zien bij de Goededoelrit.

Let op voor de mensen die in Heesch starten, we gaan over 2 veerponten dus neem wat kleingeld mee.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door RonalT » 16 apr 2017, 20:25

En ook de mensen die in Alblasserdam starten moeten wat kleingeld bij de hand houden.
Uit mijn hoofd, kost het overzetten van een motor met bestuurder 1 euro. Passagier moet dikwijls 50 cent voor betaald worden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door wingryder » 16 apr 2017, 21:26

Hoi Ronald,

Heb de ZW route gedownload, in mapsource gedupliceerd en herberekend, nu wordt het een route van 111 km :shock: :shock:
Wat doe ik fout?

Kan natuurlijk ook gewoon achter jou aanrijden morgen :D
Wel zo makkelijk.

hopelijk tot morgen.

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door wingryder » 16 apr 2017, 21:29

heb het al gevonden :oops: kaart stond op "groene route" opnieuw gedaan met "normale"kaart, nu is hij 90,4 km
Prima dus

Het kan zo makkelijk zijn he :wink:
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
marcelk
Berichten: 358
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:37
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Opperdoes

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door marcelk » 17 apr 2017, 00:18

tomas en ik rijden naar bb zie julie daar :D
groetjes marcel en lia

peter

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door peter » 17 apr 2017, 07:52

Hier in Velden de hele nacht al regen :( De temperatuur net aan 4 graden :( Maar volgens buienradar wordt het straks om 08:30uur droog dus straks pakje aan en gaan :D Voor degenen die ineens vekouden, grieperig zijn of vanacht ineens een overleden cavia hebben; Veel sterkte gewenst en beterschap :lol: :lol: Wij gaan rond 9uur vertrekken en hopen dat het een mooie dag gaat worden.

Tot laterrrrzzz :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door Marco1 » 17 apr 2017, 09:07

Hier komt de zon er ook al door. Tot straks in Heesch of Renswoude.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door wingryder » 17 apr 2017, 17:31

Terug van een prachtige rit, wel fris maar geen druppel regen, compliment voor de rit Ronald. was erg mooi, goed getimed bij de veerpont :D
ook de ontmoeting met de andere rit bij de volgende pont was perfect getimed.
Was leuk om elkaar zo te ontmoeten, ook reden er twee paashazen mee, of waren het konijnen? :lol: :lol:
Bij Bikers best was het leuk, wat minder druk dan voorgaande jaren, alleen jammer dat ze daar denken dat alle motorrijders doof zijn :shock:
Het volume van de muziek? (over smaak valt niet te twisten) stond op standje gehoorbeschadiging, wellicht associëren ze hard met mooi?
Maar goed dat mocht de pret niet drukken, het was leuk om weer even rond te neuzen.
weer behoorlijk wat bekenden gezien, ook altijd leuk.

Via de "groene route kaart" weer op huis aan en ook dat ging zonder een druppel regen, kortom een leuke dag gehad, ieder die niet mee ging heeft weer wat gemist.
Nogmaals bedankt voor de organisatie.

Jan en Els

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door Bugje » 17 apr 2017, 17:55

Ik sluit mij aan bij Jan en Els.
Was helemaal top.
Allen bedankt, is leuk om met andere te toeren.
Bedankt voor de gezelligheid :D
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Gebruikersavatar
wildhog
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2016, 22:10
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Melderslo

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door wildhog » 17 apr 2017, 19:28

Ook ik sluit mij aan bij de vorige berichten. Leuk zo om eens met andere wingers samen te rijden. Tot een volgende keer maar weer bij één of andere​ rit. Groetjes Frank

peter

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door peter » 17 apr 2017, 19:45

Vanmorgen koud en nat toen ik opstond maar al gauw werd het droog. Ontbijtje erin gedrukt en motortje naar buiten gehaald. Even de pakken aan gedaan en samen met Monique richting de director eenmaal daar een bakkie gedaan en als een haas mijn andere pak aan. :wink: Ook Erik ging in stijl op de motor en samen met Astrid, zijn kids en ene Peter naar Heesch gereden. Vandaar de toerrit naar Renswoude gereden. Was daar erg gezellig en veel bekenden gezien, veel gelachen en later weer richting Volkel gereden met het cluppie. Bakkie gedaan en toen naar huis.
Eigenlijk de hele dag mooi weer gehad met regelmatig een zonnetje, temperatuur was later op de dag prima en ben blij dat gegaan ben.

Het was weer eens een geslaagde dag met veel lol en plezier :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door Marco1 » 17 apr 2017, 20:13

Vanmorgen om 10 uur vertrokken, ff tanken en toen op weg naar Heesch.
Ik zat nog te twijfelen tussen zomerhandschoenen of winterhandschoenen. Bij Boxtel ben ik maar ff gestopt om de winterhandschoenen aan te sluiten op het elektrisch. Ik had geen koude handen, maar vond het ook niet lekker warm.
In Heesch was ik de laatste die aankwam en daar zijn we dan ook na enkele minuten vertrokken.
Met 9 motoren gingen we op pad. 1 motor had een wiel extra aan de achterkant.
Ik zag wel steeds 2 paashazen.

Het was inderdaad een leuke rit.
Erik had de pas er goed in op sommige stukken.
Ook 2x met de pont was leuk.
Na de 2e pont werd de groep uitgebreid met 6 motoren.
Toen ging er iemand voorop rijden, ene Ronalt, die waarschijnlijk nog niet zo lang met deze groep mee rijdt, want hij had een beetje moeite met het follow-up systeem.
Maar goed we zijn in Veenendaal aangekomen bij de Mac en de groep was nog compleet.
Daar ff gauw een vette hamburger naar binnen gewerkt en toen door naar Renswoude. Gelukkig ging Paashaas Erik weer voorop.

In Renswoude wat rondgekeken en gewacht op Pa.
Inderdaad stond de muziek wel heel erg hard.

Ik heb nog een setje windwings gekocht en nog ff gewacht op de loting.
De 5 prijzen werden gewonnen door 2 personen. Alsof het zo uitgezocht was.

Op weg naar huis ben ik alleen :( maar via de snelweg gegaan, want toen ik aan het opzadelen was begon het wat te regenen.
Helaas wel samen uit, alleen thuis.

Alles bij elkaar zo'n 250 km.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door RonalT » 17 apr 2017, 21:02

Marco1 schreef:....ene Ronalt, die waarschijnlijk nog niet zo lang met deze groep mee rijdt, want hij had een beetje moeite met het follow-up systeem...

:mrgreen: :mrgreen:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door peter n.d. » 17 apr 2017, 22:41

:twisted: Beste forumrijders , ook wij (Bob en ik ) hebben de forumrit op Tweede Paasdag gereden . Even een verslag van een bewogen dag . Vannacht een paar keer wakker geweest en hoorde dan telkens de regen op het venster tikken ,ook aan de auto's die passeerden kon je horen dat de paashaas ons niet gunstig was gestemd en dat het daarbuiten nat en koud was :evil: :twisted: :cry: . Om 6uur opgestaan en Bob wakker gemaakt ( Christine lag nog in dromenland ) en een boterhammeke binnengespeeld . Daarna tanden poetsen en het lijfken verfrissen ( al hoewel het daarbuiten ook nog eens getrakteerd werd op een gratis wasbeurt ) :roll: :? .Even later was Christine ook wakker en ze hielp Bob met het aantrekken van zijn regenpak .Ik stond ook al in regenkledij ( het was even over geweest ) en wij staan klaar om te vertrekken om 7uur 30 , begint het daar gieten dat het niet mooie is , eventje gewacht en dan foert de motor gestart en wijlen weg ( tot vanavond ma , uw waterkiekens zijn ermee weg : uitspraak van Den Bob tegen zijn moeder) :roll: :shock: :lol: . Verstand op nul en gaan met die banaan . Even later op de ring , begin ik te denken : Wat doe ik mijn kind aan , hem mee nemen op de motor met zo'n hondenweer ( koud en regen die met bakken uit de lucht valt ) :oops: .Wat gaat er nu om in zijn hoofd en wat denkt hij nu van zijn vader die hem weer meesleurt in een avontuur waar het begin niet om naar huis te schrijven is :( :oops: :cry: :evil: . Maar er is nog niemand gestorven van een beetje regen op een motor . Even later op de E 19 richting Antwerpen , word het tussen Zemst en Mechelen zo donker , dat het wel lijkt of het nog nacht is ( ik zeg tegen mezelf : nu gaan we hier iets meemaken ) , maar wonder boven wonder , er gebeurt niets , dis te zeggen geen regen meer ( dank u paashaas , ik eet nooit meer uw familie (konijn )op).Even later op de ring komt er zelfs een waterzon vanachter de wolken :!: . De grens over en we blijven richting Breda - Rotterdam rijden .Juist voor de Moerdijkbrug nog even de parking oprijden en Wingske bijvullen en voor Bob nen warme chocomelk en voor mij nen zwarte koffie en ook nog 4 chocoladekoeken gekocht voor onderweg :mrgreen: . Even nog een paar andere dikkere handschoenen aantrekken en wijlen weer weg . Geen regen , wel koude wind ( de poepchaufage en de handverwarming te hulp geroepen ) :!: .Even later de afrit Papendrecht genomen en de N3 /N127 blijven volgen . Daarna afrit 22 Alblasserdam / Papendrecht industriepark Vinkenwaard en daar zien we het teken van de Mac Donalds al . We zijn de eerste ( 9uur 23 ) en om de tijd te verdrijven, spelen we het spel : De meeste gele auto's of vrachtwagens opmerken :lol: . Ik hou eigenlijk meer de baan in het oog om nog andere GoldWingrijders te spotten ( heb dan ook schandelijk verloren ) .Even later vervoegen Els en Jan ons :P . Even later zien we nog eens 3motoren en de scooter van Karin ( RonalT , Wilco en Pieter ) :lol: :P :mrgreen: :D . Na de handjes te schudden en mekaar te begroeten en het even over het weer te hebben gepraat , word de sanitair van de Mc Donalds druk bezocht door de dames en heren van ons groepje en even later word er nog wat warme ,heerlijke koffie inde koude lichamen gegoten en word er over de route gepraat en ook word er over de gezondheid en strijd tegen het monster van Christine gepraat . Even later en worden de motoren gestart en onder deskundig leiding van RonalT zet ons groepje zich in beweging :!: .De Ronalt heeft ons weer een mooie stukje Nederland leren kennen ( Dank u wel daarvoor , beste Ronald ) .Onderweg passeren we een aantal mooie windmolens , sommigen met draaiende wieken , andere als mooie decorstukken langs de kant van de weg .Mooie rustige wegen langs kleine schilderachtige dorpen en waar ons hier en daar soms een auto of dappere fietsers ons kruisen . Bob en ik (we rijden als voorlaatste , meestal trek ik de kop bij ritten van de werkmakkers ) genieten en kijken met grote ogen naar al dat mooie :shock: :roll: :shock: :roll: s .Soms laat ik een te groot gat tussen mij en de vorige motor ( Els en Jan ) en moeten we even het gas flink opendraaien om weer bij aan te sluiten . :oops: Even later op een veerpont en dra waren we weer aan de overkant waar we op de dijken verder reden .De wind voelde er met momenten echt koud aan en beukte met hevige windstoten op de motoren en zijn berijders .Op een bepaald dorp gingen we weer richting water en zagen aan de andere kant van het water weer een veerpont met daarop nog een aantal GoldWings en hun berijders . Ook waren er 2 paashazen aan boord ( die hadden dus geen schrik van water en wind ) :!: .Na de begroeting en de handjes te schudden werd er weer verder gereden .Even later stonden we weer stil aan de Mac Donalds en gingen verschillende rijders en hun duo achter nen vettige hamburger ( ik wist niet dat de paashaas vlees at ).Bob en ik aten de laatste chocoladekoeken op .Even later werd er koers gezet naar ons einddoel : Bikers Best in Renswoude ( verschillende keren al bezocht en steeds weer iets gekocht om Wingske te verfraaien . Na een beker koffie en paar koekjes besloten Bob en ik weer huiswaarts te keren (Bob heeft morgen school en ik moet morgen met Christine weer naar het ziekenhuis :( :? ) . Afscheid genomen van een paar bekende forumrijders ( Els , Jan , William , Cooper en nog een paar andere ) .De heenreis liep voorspoedige ( was wel druk op de autosnelweg ) en we werden ook nog eens getrakteerd op een portie hagelpollen :evil: :twisted: :cry: :? .De grens overgestoken en in Meerhout gestopt en Wingske nog eens bijgevuld en ook wij hebben onze innerlijke mens versterkt met een warme maaltijd .Nog een bellke naar het thuisfront dat we aankomen en weer op weg .Om 17uur15 waren we weer thuis en weer 480km op de tellers bijgezet . Aan alle meerijders bedankt voor het meerijden en aan onze gids : doe zo voort :!: :!: :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Forumrit op Tweede Paasdag naar Bikers Best

Bericht door wingster » 18 apr 2017, 10:07

de Goldwingforum rit 2e Paasdag naar Bikers Best was weer een geslaagde dag.

Het weer werkte mee, geen druppel gezien, het waaide wel soms heel hard maar dat mocht de pret niet drukken.
De Paashazen waren present en gaven deze dag een extra leuk tintje.

Hier zijn mijn foto's

https://goo.gl/photos/ariapwWAKGyhxqXV7" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie