09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Weekendje naar Falaen, Belgie.

Ja ik ga mee en boek een kamer.
1
5%
Ja ik ga mee en ga op de camping staan.
4
21%
Ik weet het nog niet.
4
21%
Nee, ik doe niet mee.
10
53%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door RonalT » 08 jun 2017, 00:10

aan diegene die morgen op pad gaan....






veel plezier en voorzichtig
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

george bolk

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door george bolk » 08 jun 2017, 07:13

Aan iedereen die morgen gaan heel veel plezier en mooi weer.


Mvg george

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door nico72 » 08 jun 2017, 11:00

Ik zal wel wat meer bier meenemen heb plek zat
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door De Motormuis » 08 jun 2017, 15:04

Allemaal veel plezier en een
heel fijn weekend daar.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door orie » 08 jun 2017, 20:40

Ik sluit me helemaal aan bij erik :mrgreen:

maar het vertrek zal wel met regenkleding zijn, als ik de weerberichten moet geloven. :x
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

peter

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door peter » 09 jun 2017, 08:55

Het wordt een uurtje later bij het Anker, komt ook mooi uit i.v.m. de regen. De aanhanger staat klaar, de motor is klaar, routes geladen dus ik ben er klaar voor. Aleen nog wat poetslappen meenemen en de wax, kan Monique op de camping de motor en kar weer schoonmaken, wordt ze blij van :lol: Natuurlijk nadat ze de tent heeft opgezet :lol:

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door orie » 09 jun 2017, 09:31

ho,ho,ho, je bedoelt toch zeker TENTEN????? :mrgreen:
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door peter n.d. » 11 jun 2017, 00:05

Beste Forumrijders ,ben vandaag gaan meerijden met onze kampeerders die verblijven in hotel /camping Cobut in Falaen. :lol: :lol: Gisteren laat thuis gekomen van het werk en eerst een stuksen geten en daarna helm , vest , handschoenen , papieren Wingske , kaart en de wegbeschrijving naar Falaen , portefeuille , G.S.M. en sleutels klaar geleg :!: d .Daarna ook nog Wingske klaar gezet :idea: .ook de tafel gedekt voor het slapen gaan :arrow: n .Rond 22 uur gaan slapen na nog een wasbeurt .Rond 6 uur opgestaan , na het onbijt nog even naar het forum gekeken en ook het weerbericht bekeken .Zonnig en warm , dat zag er goed uit 8) .Om 8 Uur wingske gestart ( Bob kon niet mee , had teveel werk voor school ) .Op de ring richting Charleroi / Mons genomen ( de E 19 ) .Even later de A 54 richting Charleroi en daarna de E42 richting luik .Afrit 14 SAmbreville en richting Mettet (bekend van zijn racecircuit ).Daarna richting Maredsous . Even later richting Falaen en wat later bereiken we de verblijfplaats van de aanwezige Forumrijders :!: . Peter , Monique , Astrid , Eric , Nick zaten nog aan de onbijttafel :roll: :shock: :lol: . Na het hands schudden en de kussen voor de dames ging het gesprek over Bob en zijn schoolwerk . Ook ging het over de walen en Vlamingen :!: :idea: .Peter zei dat ik best mijn motor boven liet staan ,want de oprit van de camping en de straat ging steil omhoog en was bezaaide met bladeren , dennenappels :wink: .Nico , Truus en de kinderen en ook vriend Rob waren hier , zij aten hun onbijt op de camping .Even later werden helmen , vesten en motoren klaargemaakt , Nico haalde zijn motor van zijn trailer ( een ware huzarenstukje , maar ja den Nico is dan ook gene gewone motorijder 8) :lol: :P :wink: ) .Rob had nog plaats voor een duo en nam Tim , de jongste zoon van Nico en Truus , mee als zijn duo :idea: .De motoren werden naar boven gereden en de duo's namen plaats .Eerst moest er getankt worden ( sommige deelnemers stonden zo goed als droog , hun motoren , niet de rijder :shock: :roll: :wink: s ) .Eric had op zijn G.P.S. gekeken en er zou 2 kilometer verder een pomp zijn .Daar aangekomen was er van te tanken geen sprake , er was geen tank station .Ik werd bij Eric geroepen en hij vroeg of ik er 1 wist zijn :?: .Ik zei :Dat we naar de grote baan moesten rijden (baan Namen / Dinant ) .Hoe ver is dat rijden :?: : Vroeg Eric .Ik zei : Ongeveer 10kilometer van hier .Ik mocht (moest) de kop nemen van ons groepje :mrgreen: . Aan de grote baan even naar rechts en de dorst van de motoren kon gelest worden ( richting Dinant ) .Na de tankbeurt , betalen en wegwezen .Eric en Astrid namen weer de kop , Nick er achter , daarna volgde Rob en duo Tim , Nico en Truus , Ik , en als hekkensluiter Monique en Peter .Eerst gingen we Richting Dinant , het centrum door en daarna nog even het water volgen (dat lag nu rechts van ons , aan de tankbeurt links van ons .Even later sloegen we links af en ging het behoorlijk omhoog :shock: :roll: .Gevolgd door een weg omzoomd door dikke bomenrijen en ook het betere bochtenwerk kwam eraan .Korte bochten gevolgd door lange uitgerekte , ja de Ardennen zijn een ware paradijs voor de motorijder 8) :lol: .Omhoog en weer omlaag , draaien en keren , door bos en afgewisseld met een open landschap .Hier en daar reden we kleine Ardennese dorpen door .Zo belanden we in een dorpje , kort tegen Beauring , en werd er gestopt om te roken en even de benen te streken :shock: :roll: . Hier haalde ik mijn landkaart boven en moest ik aan de aanwezige forumrijders tonen waar ik woon ( de gemeente Asse , gelegen tussen Ternat en Brussel ).Ook moesten ze weten hoever het rijden was tot aan de camping en hoeveel kilometer ik gereden had :!: .Na mijn uitleg , kreeg ik van den Eric een buffie van het Forum ( dank u wel , hij zal op alle mogelijke manieren gedragen worden , 9 verschillende ) omdat ik steeds mijn best doe om op de ritten van het forum aanwezig te zijn , ook al moet ik hiervoor vroeg opstaan en hele wat kilometers rijden om op de startplaatsen te geraken en ook weer heel wat kilometers moet rijden om weer thuis te geraken na een forumrit :!: .. Dit kleine gebaar overtuigd mij dat ik mij goed voel bij het forum en dat ik er echt bij hoor :mrgreen: .Na deze pauze reden we richting Frankrijk en reden we weer door dicht beboste gebied met zeer kleine wegen die draaiden en keerden dat het een lieve lust was .Even later bereikten we de oevers van de Maas en reden we eens links en daarna weer rechts van het water .Ik had aan Rob verteld dat hier vroeger aan de oevers van de Maas en Semoin ( de streek rond Givet )en omstreken ) tabak werd geteeld en dat in de grote houten schuren de tabaksbladeren werden omhoog gehangen en deze door wind werden gedroogd .Daarna speelden we haasje over met de grens tussen Frankrijk en Belgie"..Soms reden we naast het water en soms draaiden we er weer van weg . Werkelijk een mooie rit en dan waren we nog maar voormiddag ( allee', het was dan wel al middag , maar de namiddag werd nog mooier of zelfs even mooie , begrijp je :roll: :shock: :lol: ).Rond 13 uur werd er een eetgelegenheid opgezocht ( de magen waren al flink aan het knorren ) . De motoren werden gestald en we zochten de eerste frituur annex pizza bistro op . We verbouwden het terras een beetje ( tafels werden bijeengeschoven en ook werden er stoelen bijgezet zodat we 1 grote tafel hadden . :!: Na dat iedereen zijn keuze had gemaakt werd er beslist om friet en frikadel / hamburger/cheeseburger . :idea: Toen ik wou bestellen was het niet mogelijk om frietjes te krijgen :evil: :twisted: :cry: .We moesten maar iets anders bestellen . :roll: :shock: .Hierop werd besloten om een andere frituur te gaan zoeken en werd het terras weer min of meer in zijn oorspronkelijke staat te herstellen ( hier en daar stond er een stoel teveel en ook de tafels stonden ook niet altijd op hun oorspronkelijk plaats .). De tweede frituur konden we wel friet krijgen ( een geluk voor duo Tim ) .Na het eten rekende iedereen zijn maaltijd en drank af en gingen we naar de motoren .Opeens kwam de dame van de frituur zeggen dat haar rekening niet klopte , ik moest weer vertalen en zei dat iedereen zijn deel had betaald en de dame zich al had vergist bij het brengen van de porties en dat daar waarschijnlijk de fout lag dat haar rekening niet klopte . De dame droop dan weer af zonder extra centen naar haar frituur ( goeie frieten , maar rekenen was precies toch niet haar sterkste kant :oops: ) En wij weer weg met een goed gevulde maag en lege geldbeugel .Rijden deden we weer door kleine dorpjes en weer draaien en keren met hier en daar een gemene schroefbocht .Het tempo lag iets hoger omdat Monique en Peter de kop trok en ik nu de bezemwagen ( pardon , de bezemmotor ) de rest reed er tussen in .Wat ook opviel dat we een bepaalde baan 2 keer gedaan hebben ( een klein stukje maar , de reisleider zijn G.P.S.was denk ik een beetje van streek ) .Het kwam tenslotte weer goed en we reden weer ongemerkt naar ons start/ einddoel de camping . Eerst werd er nog eens getankt , waar de Nico niet beter vond om zijn motor op de grond te leggen , gelukkig zonder schade .Misschien dacht hij dat hij zo een paar liter meer kon tanken ( rare jongens die Nederlanders :shock: :roll: :lol: ) , weet ik veel .Ook nog even een rookpauze er tussen en dan werd er nog eens flink aan het gas gedraaid .Na nog een paar grote wegen ,afgewisseld met kleinere wegen waren we weer aan de camping .Ik liet mijn motor weer boven staan , terwijl de anderen naar beneden reden .de meesten trokken hun motorkledij uit en er werd drank en versnaperingen boven gehaald . :!: :idea: De versnaperingen waren aan de malse kant en Peter moest ze weer hard krijgen ( er was even een kleine mis verstand met dat zacht en dat hard , ik ga hier niet over uitweiden , maar een goede verstaander of lezer die tussen de regels leest weet wel over wat het ging .) :shock: :roll: :oops: :mrgreen: Na nog wat na te praten over de rit moest ik afscheid nemen van de rest van de Forumrijders ( het thuisfront wacht weer op me ) . Ik had nog meer dan een uur te rijden :!: .Dus bedankt jongens en meisjes , het was leuk , bedankt van spijs en drank , maar ik moet er weer vandoor .Na een voorspoedige rit naar huis , de afrit genomen en Wingske weer volgetankt :!: :idea: . Rond 19 uur weer thuis en 540 km op de tellers bijgezet .Conclusie : De afwezigen hadden weer ongelijk , een zeer mooie rit , droog en warme weer , een beperkte groep rijders en duo's ( maar toch weer goed gelachen ).ik zou zeggen op zijn frans ooievaar en tot weerziens ( nee , geen schrijffout , alleen maar een woordspeling waar de hele dag flink werd mee gelachen ) :mrgreen: .Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:
Laatst gewijzigd door peter n.d. op 12 jun 2017, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door RonalT » 11 jun 2017, 00:13

peter n.d. schreef:.....Conclusie : De afwezigen hadden weer ongelijk , een zeer mooie rit , droog en warme weer , een beperkte groep rijders en duo's ( maar toch weer goed gelachen ).....
Zeker had ik ongelijk, Peter. Maar helaas moet ik dit weekend werken.... vandaag een ochtenddienst en morgen een middagdienst. :( :(
Jammer anders had ik er graag bij geweest.

Maar mijn kans komt begin juli.... :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door Anjer » 11 jun 2017, 00:45

Mooi verslag Peter! Zo leek het even of ik er bij was.

Ook hier moest gewerkt worden... en Cobut ligt niet echt in de buurt, dus de prijs van het hotel speelde ook mee. Enfin, Martin heeft dit weekend zn Wing weer helemaal in orde gemaakt, en ik mijn tuin, dus dat is ook wat waard...
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door De Motormuis » 11 jun 2017, 20:25

Weer een leuk verhaal Peter.
Je bent nu al bijna onze vliegende journalist.
Tot een volgende keer.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door peter » 11 jun 2017, 21:51

Wij waren vertrokken met de nodige regen, bij het wegrijden bij het anker was het droog en al rap werd het warmer, na een mooie rit de tent opgezet en tijd voor een biertje. S,nachts genoten van de blaffende honden (die je overdag niet hoort) en in de morgen redelijk vroeg op. Ontbijtje gedaan en daarna de rit gereden. De Ardennen is toch echt wel een mooi stukje belgie en wordt eigenlijk een beetje ondergewaardeert. Na de rit weer een lekker bierje en een bbq gedaan. In de avond nog meer bier en een hoop schik met de groep. Vanmorgen een beetje brak de tent uit gekropen maar na een bakkie koffie ging het weer. Vandaag nog een stuk gereden maar door de warmte toch weer redelijk vroeg terug naar de camping. Morgen opbreken en dan verder naar frankrijk.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door director » 11 jun 2017, 21:59

Ik zal morgen een verhaal schrijven, maar dit is toch wel een erg mooiefoto van Peter n.d. op zijn Witte wingske :wink:
Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door De Motormuis » 11 jun 2017, 23:26

Ja, dat is inderdaad een hele mooie foto.
En echt Peter in actie, met dat handje.
Daar is hij elke rit van alles mee aan het
aanwijzen, fietsers , honden, wandelaars,
springbulten, auto's enz.
Geweldig.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: 09 tot 12-06-17 naar Falaen?

Bericht door director » 12 jun 2017, 13:04

Vrijdag 9 juni, de regen komt met bakken uit de hemel en Nick & ik hebben met Peter en Rob om 11 uur afgesproken bij de A2. Een blik op buienradar zegt me dat we beter een uurtje later kan vertrekken om de meeste regen te vermijden. Na een appje spreken we om 12 uur af, en vertrekken we rond 11 uur toch in de stromende regen vanuit Volkel. :? Astrid gaat onverwacht toch mee en gaat na 24 (!) jaar weer kamperen. Dus nog snel een extra slaapzak, luchtbed enz ingepakt en hopen op lekker weer (dat is namelijk altijd beter als je kampeert).

Bij aankomst bij “het Anker” aan de A2 staan Peter, Monique en Rob al te wachten aan een bakkie koffie, en komen wij als verzopen katjes aangelopen. Gelukkig regent het niet meer, maar we weten in ieder geval dat niet alle motorkleding waterdicht is… We starten de 4 motoren en gaan via Maastricht en Luik de Ardennen in waar we een mooie route hebben. Om 4 uur arriveren we op de camping waar de hotel/camping eigenaar ons al hals reikend staat op te wachten. We bouwen de tenten op, installeren ons en warmen de meegebrachte macaroni op. Rob mag mee eten bij zowel Peter & Monique als bij ons maar zegt niet welke macaroni het lekkerste is. Een diplomatieke beslissing Rob! :lol: :lol:

’S avonds arriveert Nico Groot met zijn camper en aanhanger en uit de camper komt het hele gezin tevoorschijn. Het wordt een gezellige boel, en alhoewel het behoorlijk afkoelt zorgt het aanwezige bier(en een fleecevest) voor de nodige verwarming. Peter en Monique hebben een kacheltje meegebracht zodat in ieder geval hun tent lekker warm is die nacht en vanuit de camper komen ook geen klachten. Wij hebben een heerlijk frisse nacht waarbij de hondenkennel verderop in het dal ons regelmatig laat weten dat ook de honden het koud hebben, tenminste ze blaffen de halve nacht.
Zaterdag meldt Peter n.d. zich mooi op tijd en rijden we een prachtige tocht door de Ardennen. Peter heeft hier al een mooi verhaal over geschreven. Ik heb een paar filmpjes en Astrid was actief als forum fotograaf waarbij de meeste mensen al rijdend op de actiefoto worden gezet.
Afbeelding

‘S avonds hebben we een gezamenlijke BBQ waarbij blijkt dat de combinatie BBQ, bier en sterke verhalen toch het recept is voor een toffe avond. Gelukkig zijn er weinig fotos gemaakt...

Afbeelding
Op zondagochtend hebben we een gezamenlijk ontbijt waarbij het Truus Groot opvalt dat zowel Peter als ik goed zijn in BBQ, eitjes bakken en de inwendige mens verzorgen. Prompt worden er nieuwe BBQ plannen gesmeed. Bij betaling van de camping rekening blijken de prijzen voor de overnachting (€12) per persoon te zijn ipv per tent zodat de camping rekening hoger uitvalt dan verwacht. Voor dit geld denk ik niet dat we nog een keer naar deze camping gaan, daarvoor is het teveel “vergane glorie” en zijn de faciliteiten te minimaal. :?

Met 4 motoren rijden we op zondag een warme rit door de omgeving totdat we het te warm vinden, ondanks een heerlijk ijsje wat Rob ons aanbiedt in Dinant.
Afbeelding
We gaan terug naar de camping waar wij de boel inpakken en rond 3 uur huiswaarts keren. De achterblijvers gaan maandag naar huis en verder. De terugreis verloopt spoedig en wij zijn voor 7 uur thuis zodat daar de BBQ nog even aan gaat om de hongerige maag te stillen. Het was een supergezellig weekend, het kamperen beviel ook Astrid prima dus voor herhaling vatbaar.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Plaats reactie