Hoe is de Heimolen geworden rit

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Rij jij mee met de 'hoe is de Heimolen geworden rit'

Peiling eindigde op 17 sep 2016, 22:42

ja, ik rijd mee
6
33%
ja, ik rijd mee en eet mee (à €15)
8
44%
nee, ik blijf thuis
1
6%
nee, ik rijd een andere rit
2
11%
nee, ik moet de zolder nog betimmeren ;-)
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 18

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door peter n.d. » 18 sep 2016, 07:33

Beste forumrijders , pech , driemaal pech , den Bob gaat niet mee , hij is ziek :( :evil: :twisted: . Gisteren al wat keelpijn , deze morgen het gevoel dat hij moet braken :( :evil: :twisted: . ligt nu nog steeds te slapen . Dus rij ik deze keer de Heimolenrit alleen .Tot straks . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door RonalT » 18 sep 2016, 07:33

Wij zijn er helemaal klaar voor. Het kan los...

En Peter, jammer voor Bob. Want hij had zich er vast op verheugd. Volgende keer weer!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door Wehoo » 18 sep 2016, 07:40

We gaan hier zo meteen vertrekken. Een rustige rit erheen.
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door pieter » 18 sep 2016, 08:08

Heden ochtend om 7uur opgestaan en zonet de "soep" ffe uit de oogjes gewassen, daarna de omstandigheden buiten eens bekeken ennuhhhh dat ziet er in het altijd zonnige Rucphen ( zoals verwacht ) wederom fantastisch uit, voor diegene die onderweg gaan en dit nog even lezen, LET OP HEEJJ !!!!!! A58 AFSLAG 23 DIE MOET JE HEBBEN.

Lianne en ik vinden het natuurlijk ook jammer dat de inmiddels "Tiener" Bob niet mee kan, en hopen hem de volgende keer weer zien.

Groet Pieter en Lianne.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door peter » 18 sep 2016, 17:54

Net weer thuis aangekomen, leuke en mooie rit gehad en natuurlijk veel gelachen. Het weer was prima en ik heb weer genoten.

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door Marco1 » 18 sep 2016, 20:19

Ik ben ook weer thuis.

Vanmorgen heb ik mij in Best aangesloten bij Erik en familie en Peter, daarna in rustig tempo doorgereden naar Rucphen.
Aangezien het voor mij de eerste keer was dat ik meeging heb ik een hoop mensen leren kennen. Maar vraag me niet naar de namen ...........
Na een route van zo'n 150Km lekker wat eten.

Aangezien Erik en familie en Peter al weg waren ben ik alleen naar huis gereden, kon ik tenminste doorrijden (sorry Nick, grapje).

Het follow-up systeem werkt echt goed.

Vandaag zo'n 320Km gereden.
Tot volgende keer, als ik weer mee ga.
Laatst gewijzigd door Marco1 op 19 sep 2016, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door director » 18 sep 2016, 20:27

Het was weer een prachtige Goldwingforum dag !

Ik weet niet wie allemaal Appeltaart hebben gebakken, maar hij was heerlijk, dank daarvoor !
Pieter en RonalT hebben een erg mooie route in elkaar gezet over prachtige west-brabantse wegen, erg mooi. We zijn een paar keer gestopt en bij het eindpunt kregen we een rondleiding door de molen.
Een aantal van ons bleef nog om te eten,maar wij hadden andere plannen en zijn snel naar huis gegaan.

Wisten jullie trouwens dat je tegenwoordig op je motorband een wit gekleurde streep kunt krijgen ? Er was een Witte GL1500 met een witte achterband. :shock: :?

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door peter n.d. » 18 sep 2016, 20:46

Beste forumrijders , vandaag de Heimolen rit gereden . Vele bekende gezichten gezien en ook enkele nieuwe gezichten . Deze morgen al vroeg op , Bob was in de nacht onwel geworden en was dan maar bij ons komen liggen . Hij viel in een diep slaap en is blijven liggen tot ik vertrok . Ik ben opgestaan om 6uur30 en boterhammeke verorbert , me op mijn gemak klaar gemaakt . Om 8uur vertrokken en Wingske ook nog eens laten drinken . De ring opgereden en daarna de E 19 richting Antwerpen genomen . De ring rond Antwerpen was vlug bereikt en even later de A12 richting Bergen Op Zoom gevolgd . Voor Bergen Op Zoom de A 58 genomen richting Roosendaal / Breda . Voor de afrit 23 nog even de tank bij gevuld , kon maar nen liter of 8 bij . Daarna afrit 23 en aan de lichten links richting Majoppeveld Zuid . Even later mij ergens misreden , maar ja we reizen om te leren . Even later kwam ik op een baan die ik me van de vorige Heimolenrit herinnerde en even later kwam ik aan de molen aan . Verwelkomt door Pieter en Lianne, en natuurlijk hadden ze het bericht gelezen dat den Bob ziek was . Er waren ook alle een paar andere rijders aanwezig ( Thomas , Ron en nog een paar andere ) , even de handjes schudden en weer kwamen er een paar rijders toe ( onder ander Jan ) .Daarna een beker koffie en een stukje appeltaart gekregen van Karin ( bedankt dames voor de heerlijke appeltaart ( Karin en Lilanne ) ) .Even later ook RonalT gezien , hij stond op het grasperkje aan de molen . Even later kwamen er steeds meer forumrijders bij ( Peter , Anjer , Marten , Erik en zijn volledige gezin , Jenske , Marco , Joka , Kris , Bart en nog een paar andere .).Eerst nog een kleine toespraak door RonalT en nog een paar andere raadgevingen in verband met de rit . Even later waren we weg .Pieter en RonalT hadden ons een mooie rit voorgeschoteld . 2x maal was er een korte rookpauze voorzien , ook nog een pauze met een drankje en ook nog iets om te eten . Na een voorspoedige rit zonder ongelukken of pannes kwamen we aan de molen in Etten Leur aan . Nog een rondleiding in de molen gekregen en weer een paar mooie dingen te weten gekomen over de molen . Na een mooie verzorgde lunch afscheid genomen van de nog aanwezige forumrijders en de weg naar huis aan gevat .Over Breda ( de E 19 ) richting Antwerpen , en na de ring weer de E 19 richting Brussel .Op de ring van Brussel afrit Zellik / Asse . Wingske weer bijgevuld en de garagepoort stond open en wingske naar binnengereden , 19uur 15 weer thuis .Besluit :Een mooie verzorgde rit , aangenaam gezelschap , droog en goed weer . Ook wil iedereen bedanken om naar de gezondheid van Christine te vragen , grote pechvogel van deze rit is mijn zoon Bob ( hij had er zo naar uitgekeken ) . :mrgreen: groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink: P.S. Tot de volgende keer . :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door RonalT » 18 sep 2016, 20:53

Ook vroeg opgestaan, appeltaarten, bordjes, vorkjes, bekertjes, koffie, melk, suiker, haspel en nog vele andere dingen in de auto geladen. Even gegeten daarna Karin met de auto en ik op de motor naar Rucphen. Met de molenaar (Toon) en Pieter hadden we om kwart over negen afgesproken.
Daar aangekomen een rondgekeken, alles uitgeladen en weggezet, koffie gezet en water voor thee warm gemaakt. Ondertussen arriveerde ook molenaar Joep en we begonnen met het opzeilen van de molen. Eerst beneden en boven diverse werkzaamheden uitgevoerd. Zoals de molenstenen die gelicht moeten worden, boven moeten de pal en de kneppel zo gezet worden dat de molen kan draaien. De as moet zowel aan de voor en achterzijde worden gesmeerd. De wimpel moet worden buiten gehangen.
Daarna moest Joep het eerste en derde zeil opleggen, ik het tweede en vierde zeil. Dus losmaken, klimmen, de lussen vasthaken en ondertussen naar beneden klauteren. Daarna alle lijnen vastzetten en de vang lichten zodat de molen kon gaan draaien.
Nadat we alle zeilen er op hadden liggen draaide de molen lekker, er stond voldoende wind.

Van lieverlee arriveerde de een na de ander, dus naar beneden, handjes schudden en zo :-) , Karin zorgde dat iedereen koffie en taart kreeg, de molenaars legde zaken uit en als er iemand in de molen wilde kijken werd die persoon rondgeleid. Het was een gezellig begin, het weer werd steeds mooier en steeds drukker rond de molen.
De donaties voor de verlichting van de molen waren ook leuk, we hebben de molenaars 48 euro overhandigd. Er komt nog twee euro bij want die had een van de deelnemers overgemaakt. Maar dat hoorde ik pas tijdens een stop. Dus dat komt er nog bij. Totaal 50 euro, de molenaars bedankte de deelnemers hartelijk voor deze leuk bijdrage in de kosten.

Daarna zijn we gaan rijden nadat ik gepoogd had uit te leggen hoe het follow-up systeem werkt, regels uitgelegd en zijn we gaan rijden. Karin is met de auto de spullen terug naar huis gaan brengen.
De route liep zoals ik gehoopt had. Gewoon lekker rijden, rondkijken en af en toe stoppen. 1e stop in de polders bij Kruisland en later bij Dintelmond voor koffie. Dat liep al een klein beetje uit. En het tweede deel van de route liep iets minder vlot (was mijn idee). Al met al waren we bijna een uur later dan gepland bij de Zwartenbergse molen. Geeft niets, we mochten eerst de molen gaan bekijken en daarna eten.
Molenaar Chris gaf ons uitleg en begon al met "deze molen ziet er heel anders uit dan de Heimolen". En inderdaad, een poldermolen maalt het water uit de polders en er zit dus ook niet meer dan een bovenas, koningsspil en een waterrad in. Verder is hij vrij leeg.
Daarna nog lekker gegeten en afscheid genomen.

Ik wil iedereen die aanwezig was bedanken, want zonder jullie was het geen bijzonder leuke dag geweest. De molenaars van de Heimolen en de Zwartenbergse Molen bedankt voor jullie gastvrijheid en de ploeg die het georganiseerd heeft natuurlijk extra bedankt (Karin en Lianne voor het bakken van de appeltaarten/boterkoek/schenken van de koffie/enz) en Pieter voor het ontvangen van de motorrijders en het mee uitzetten van de route en de restaurants/molens uitzoeken.

En jullie mogen gerust weten dat ik vorige week zondag bijna het bijltje er bij had neergegooid. Wij hadden een route gemaakt en tijdens het proefrijden vorige week bleken er diverse wegen afgesloten te zijn op de 18-de. In totaal op 9 plaatsen waar wij wilde rijden werd de weg afgesloten. Na zoeken op het indernet bleek dat de Red Bull Kop over Kop race gereden werd. Daarvoor werden in de buurt van Sprundel, Ruchpen, Roosendaal, Bergen op Zoom, Woensdrecht, Huijbergen, Essen en bij Breda een aantal wegen van 9:30 tot 14:00 uur afgesloten. Ik zag er echt geen gat meer in, wat ik ook probeerde steeds weer kwam ik op afsluitingen uit.
Dus uiteindelijk de gehele route omgegooid met dit als resultaat. De eerste route bewaar ik maar tot volgend jaar.

En waar blijven de foto's....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Bart

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door Bart » 18 sep 2016, 21:29

Ook ik stapte om 18:15 weer binnen na een heerlijke rit gereden te hebben.
Vanochtend de wekker om 8 uur gezet en om 8:15 zat ik op de wc (ik zal jullie de details besparen) maar ik voelde me niet helemaal 100%.(buikkrampen) :( :(
Ik dacht toen zal ik wel of niet gaan, nog even gewacht en het zakte weer een beetje.
Toch maar de wing uit de garage gereden en besloten om te gaan en met onderweg de frisse wind in mijn gezicht ging het weer prima. :wink:
Ik had de aanrijd route op een papiertje geschreven en kwam bij de Heimolen uit.
Hier stonden al diversen bekende en onbekende forum rijders en na handjes geschud te hebben een bakje koffie gedronken , toch maar geen appeltaart gegeten (hou ik wel tegoed)
Hierna lekker gereden met als eindpunt de Zwartenbergse molen.
Hier nog even koffie gedronken en samen met Martin en Bibian weer terug gereden richting het Zeeuwse.
Een geslaagde dag met leuke mensen en goed weer.

Tot de volgende keer.

Gr. Bart.

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door Wehoo » 18 sep 2016, 22:06

Zojuist thuis gearriveerd via een aansluitende rit van 3 uur via de Belgische Kempen.

Een geweldig mooie dag. Goed geregeld door het organisatie-comité. De afsluiting met koffietafel was gezellig en lekker. Een tocht door een mooi gebied waar ik ooit eens op de fiets, als 15-jarige met een vriend heen ben gereden vanuit Venlo. Het was destijds al een dagtocht. :D
Deze keer geen GoPro-film, omdat de cam met onze zoon en zijn vriendin naar de westcoast van de States is.
Iedereen bedankt voor deze dag.
Laatst gewijzigd door Wehoo op 18 sep 2016, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door pieter » 18 sep 2016, 22:13

Hoe de Heimolenrit geworden is weten alleen diegene die hem vandaag meegereden hebben, en aan de reacties te horen was er niets mis mee.

We hadden er vandaag veel zin in denk ik, de eerste druppelde al ruim voor tienen binnen dus dat zegt al genoeg.
Na de koffie ( met lekkers ) zijn we rond de klok van 11:15 vertrokken en is er van deze dag geworden, waar je alleen maar van dromen kan, want ja al met al hebben we toch best wel een hectische week achter de rug, want na het Belgische debacle ( de boel moeten cancelen inclusief mooie rit ) dat niet van de grond kwam, kregen we ten tweede male te maken met allerhande "DWARSZITTERIJ" enfin dat was op die bewuste zondagavond de 11e best wel ffe zweten toen ik een Whatsapp van Ronald binnenkreeg met de mededeling, ik gooi de handoek in de ring, want ik weet de deelnemers niet bij de heimolen te krijgen.
Maar ja het "bijtertje" in hem heeft het gelukkig niet los kunnen laten, en het resultaat hebben we vandaag voor de wielen gehad, het is uiteindelijk een prachtige dag geworden en hebben we volop genoten van en met elkaar, tja en daar doen we het voor nietwaar.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verder willen Lianne en ik iedereen bedanken ( en in het bijzonder de Toppertjes RonalT en Karin ) voor deze zeer wel geslaagde dag.

Tot nog eens, Pieter en Lianne.
Laatst gewijzigd door pieter op 19 sep 2016, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

vrijevogel
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2016, 13:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Sint Maartensdijk

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door vrijevogel » 18 sep 2016, 22:43

Hoihoi, vandaag voor de eerste keer mee geweest met een bijzondere groep mensen.
Nog niet eerder hadden wij met een groep motorrijders samen een tour gemaakt, maar we waren bijna ontroerd.
Geweldige mensen die goldwing rijders, ik had niet anders verwacht, maar dit was boven verwachting.
De rit was zeer goed georganiseerd, en wij hebben volgens een doordacht zwaan kleef aan systeem gereden, en dat werkte perfect.
overal zeer welkom ontvangen, mooie omgevingen gezien, en relaxt samen van de dag genoten.
Als onervaren groepsrijder vond ik het toch soms wel ff doorbuffelen, ondanks dat iedereen zei, rijd je eigen tempo,
maar dat moet maar in je zitten, ik vond het een geweldige uitdaging voor mijn driver skills.
Zeker de moeite waard om reclame voor te maken.
gr en iedereen bedankt voor de relaxte en vriendelijke sfeer, we voelden ons zelf zeer welkom !!
gr
michael en lia
8)

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door wingryder » 18 sep 2016, 22:53

Weer thuis na een mooie route met mooi weer en mooi gezelschap.
een perfecte organisatie, kortom......het was weer helemaal top :D :!: :!:

Bedankt voor de organisatie.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Hoe is de Heimolen geworden rit

Bericht door wingster » 19 sep 2016, 11:45

.
Fotos zijn te zien via deze link

En we hebben video !


youtu.be/KOm1xe8w80I


youtu.be/35f9yHA1MIM

Plaats reactie