Door de Heimolen rit

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door Anjer » 07 okt 2015, 14:19

Bedank Ingrid voor de leuke foto's Rob! Zitten trouwens een paar hele mooie van jou bij!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door peter n.d. » 09 okt 2015, 21:45

Bedankt aan allen voor al die mooie Foto's . En Pieter , hou ons op de hoogte of Heimolen gewonnen heeft . :mrgreen: Groeten Bob en Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door pieter » 09 okt 2015, 22:49

Hoi Peter en Bob,

Het is fijn te weten dat jullie ( net als iedereen overigens ) er zoveel plezier aan hebben beleeft.
Tja en dan is het alleen nog maar nagenieten als alle plaatjes bekeken worden, want dan kan alles in woord en beeld aan Moeders uitgelegd worden. :wink:
Zodra de uitslag binnen is zal ik die natuurlijk gelijk op het forum plaatsen, en nu maar hopen dat ze eerste worden want dat zou nog het leukste zijn nietwaar.

PS Zodra het project van start gaat wil ik hier een nieuw topic over opstarten, en die met regelmaat voorzien van de stand van zaken.

Groetjes en wellicht tot ziens, Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door pieter » 10 okt 2015, 17:04

Allo Allo Liefhebbers,

Ben vandaag nog even op de koffie geweest bij de Heimolen en om even bij te beppen met Harrie, Colinda en "oppermolenaar" Toon.
Ik kreeg gelijk te horen dat ze het allemaal als zeer prettig hadden ervaren zoals alles die dag verlopen was, o.a. de gemoedelijkheid, gezelligheid, en niet te vergeten de interesse die er was, vooral ook naar de molenaars toe.
Er is van hun kant uit ook al contact geweest met de organisatie, die al wel wist te vertellen, dat er na zaterdag heel veel stemmen zijn binnen gekomen, dus dat is alvast goed nieuws. !!!!!! Maaaarr daarmee nog niets gewonnen natuurlijk.
Wat het project betreft, de stukken liggen ter inzage bij de gemeente en als alles meezit verwacht Harrie dat er ergens in november gestart zou kunnen worden met de werkzaamheden.
In de eerste fase van de realisatie zal het gedeelte IN en RONDOM de molen aangepakt worden, aan de buitenzijde wordt de "Belt" ( lees talud ) afgegraven, zodat er een extra 8 kantige ruimte van pl/m 100m2 gerealiseerd kan worden, van beton dan wel steen, waarin o.a. het horeca gedeelte komt.
Daarna zal het aanzicht hersteld worden, middels zand en gras en dan is er een mooie kunstmatige "belt" geboren.
In de binnenzijde van de molen gaat men het winkelgedeelte creëren en de nodige aanpassingen doen om de molen optimaal te laten functioneren.
Dit alles willen de eigenaren zoveel als mogelijk proberen te realiseren met inbreng van vrijwilligers, dus dat is op zich wel een uitdaging.
DE GROTE UITSLAG ZAL ZIJN OP AS. DONDERDAG 15 OKTOBER !!!!!! UITSLAG VOLGT ZSM !!!!!!

PS ook de moeder van Theo, ( de vrouw van de laatst actieve molenaar/eigenaar ) kwam nog even binnen gelopen met de vraag of Toon ook wat mais wilde malen voor een bevriende relatie.
Ook zij had het allemaal prachtig gevonden, vooral de motor van Werner vond ze wel iets aparts :lol: maar ja, daar stond ze niet alleen in dacht ik zo :wink:

Tot later Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door RonalT » 15 okt 2015, 17:42

och .... ach .... het is zooooo eeeerrug ik durf het niet te vertellen...... :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door orie » 15 okt 2015, 18:10

Ja inderdaag eeeerrrrrggggg jammer, maar helaas.
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door pieter » 15 okt 2015, 18:53

Allo Allo Vrienden en Vriendinnetjes,

Het is idd ik durf het bijna niet te vertellen !!!!! erg jammer, het is helaas niet de eerste prijs geworden.
Voor het project "De Heimolen" had ik het liever anders gezien, maar zo denken de andere deelnemers er waarschijnlijk ook over.
Al met al blijft het natuurlijk altijd een lot uit de loterij waarin er maar een kan winnen, en die wil ik bij deze van harte feliciteren met deze mooie prijs.
Wat er overblijft is de mooie herinnering aan dit evenement waaraan wij met z'n alle een "steentje" aan hebben bijgedragen.
Verder rest mij niets te zeggen dan, zodra ik iets meer info krijg over het verloop van deze dag, zal ik die zeker en vast met jullie delen.

http://molenprijs.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tot later Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door peter n.d. » 16 okt 2015, 18:46

: Beste Pieter , jammer :evil: :twisted: :x :cry: :| , maar zoals je zei hebben alle deelnemers aan de heimolenrit een mooie herinnering aan deze zeer geslaagde dag :lol: :P :wink: . Ook Bob praat er nog over en bekijkt ook de foto's dikwijls. Ik zou zeggen volgende keer beter en misschien winnen ze dan wel . :mrgreen: Groeten Bob en Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Door de Heimolen rit

Bericht door pieter » 18 okt 2015, 15:37

Allo Allo Wingers en aanverwanten,

Deze mails heb ik binnen gekregen van de Fam. Tak.

Pieter, jammer genoeg zijn we niet de eerste geworden, maar met het grote aantal stemmen zijn we zeer blij! Ook is het opgevallen dat na het weekend met de Goldwings er een grote hoeveelheid stemmen zijn binnengekomen:

Goldwingers, bedankt daarvoor.

Groet Harrie
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste stemmers,

De Heimolen is vierde geworden in de strijd om de molenprijs 2015. We danken jullie allemaal hartelijk voor het uitbrengen van je stem!
Ook willen we onze dank uitbrengen voor het inschakelen van jullie netwerken en de stemmen die daaruit voortgekomen zijn.
Met het gewonnen bedrag ter hoogte van € 4621,-- zijn we een stapje dichterbij ons doel gekomen. Echter, om de Heimolen om te toveren tot een zorgmolen voor mensen met een beperking is meer financiële steun nodig. Vandaar dat iedereen uitgenodigd wordt de zorgmolen te steunen met een eenmalige bijdrage of door vriend van de zorgmolen te worden.

Aanmelden kan via onze website: http://www.deheimolen-rucphen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogmaals hartelijk dank namens het Heimolenteam en graag tot ziens!

Met vriendelijke groet,
Harrie en Colinda Tak.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Persbericht De Heimolen,

Stichting de Blik op zoek naar vrienden en vrijwilligers
De Heimolen op vierde plaats in molenprijs 2015

Rucphen – Tijdens de spannende uitslag van de molenprijs 2015 in het Tolhuis te Amsterdam bleek dat er 4.621 mensen een stem op de Heimolen uit Rucphen hebben uitgebracht. De molen de Ooievaar uit Zaandam eindigde met 7.029 stemmen op de eerste plaats en won daarmee de hoofdprijs van € 50.000.
‘Dat we met deze stemmen 4.621 euro voor de zorgmolen hebben verdiend is een mooi resultaat, waar we de stemmers hartelijk voor bedanken’, aldus een enthousiaste Colinda Tak. Harrie Tak vult haar aan: ‘Hiermee komt de realisatie van de zorgmolen een flinke stap dichterbij, maar er moet nu meer geld op een andere manier beschikbaar komen’.
Vrienden van de zorgmolen
Doordat de Heimolen de hoofdprijs niet heeft gewonnen is er een tekort van € 43.000 in de begroting ontstaan. Om de Heimolen om te toveren tot een zorgmolen voor mensen met een beperking is dus nog de nodige financiële steun welkom. Vandaar dat de Stichting de Blik iedereen uitnodigt de zorgmolen te steunen met een eenmalige bijdrage of door vriend van de zorgmolen te worden. Van degenen die zich voor 15 november als vriend aanmelden, ontvangen twee personen een vrijkaart voor het Skidôme in Rucphen.

Vrijwilligers
Om de korenmolen, en later het zorggedeelte, te laten functioneren zijn vrijwilligers van harte welkom. Niet alleen vrijwillige molenaars(leerlingen), maar ook mensen die willen helpen bij het onderhoud en verbouwen van de molen. Net als vrienden kunnen zij zich aanmelden via de website http://www.deheimolen-rucphen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor meer informatie:
Familie Tak, tel. 0165-343727 / 06-48102613
https://www.facebook.com/DeHeimolen?ref=ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deheimolen-rucphen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie