wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door mucha » 16 feb 2015, 05:49

Woensdag heeft mijn voorkeur van vertrek
Vanuit mijn woonplaats is het ruim 900 kilometer, zo hebben we ipv vertrek op donderdag een dag extra.

Het zondag thuis zijn heeft ook mijn voorkeur, op maandag hebben ze liever dat ik erbij ben.

Dus zoals Johan het voorstelt kan ik me helemaal in vinden.
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door RonalT » 16 feb 2015, 22:16

Ik hou nog een slag om de arm, eind augustus - begin september is het op het werk altijd druk. Maar ook mijn voorkeur gaat uit naar woensdag/donderdag vertrekken en maandag weer fris en uitgerust aan het werk gaan. :roll: :roll:

Nog even een opwarmertje


youtu.be/kk-mBB_6dPk
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Waldorf & Statler
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2012, 18:22
Type Goldwing: GL1500

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Waldorf & Statler » 16 feb 2015, 23:37

woensdag of donderdag vertrekken ga ik niet halen...
Here we go again.... Taking the long way home

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Roelof » 18 feb 2015, 21:31

Leuk plan, Elis en ik gaan graag mee.
Idd cultuur snuiven (krijg van Elis altijd het verwijt dat ik te veel wil rijden en niks wil bezichtigen :mrgreen: ) en als het in het schema past de plaatsen / musea / kerkhoven mbt D-day bezoeken. Heb dit laatste als kleine jongen (dus heeeel lang geleden) gezien en heeft toen enorme indruk op mij gemaakt.

Vertrek / thuiskomst dagen maakt ons niet zoveel uit, we doen er toch iets langer over vanuit " bevend" Groningen :lol:
Begin in April aan een nieuw project dus kan nu nog niet met zekerheid zeggen of ik tegen die tijd vrij kan krijgen maar zoals ik het nu inschat ga ik er vanuit dat eind augustus / begin september moet lukken.

Zet ons voorlopig maar op de lijst, ik zal dit draadje goed in de gaten houden en zodra er zekerheid is mbt de datum ga ik in onderhandeling met m'n werkgever.

Groet,
Roelof

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Honda GL Castlebiker » 19 feb 2015, 21:10

Dan gok ik dat het woensdag vertrekken wordt, zondag weer thuis. Leek mij ook het beste omdat je dan niet 2 weken hoeft aan te breken.

Het is nog ver weg, nog ruim half jaar. We komen er hier zeker op terug.

Het idee is er in ieder geval, en denk ook wel dat we met een paar Goldwings die kant op zullen gaan dan :-).

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Anjer » 20 feb 2015, 20:05

Nou Johan, zet mij ook maar voorlopig op je lijstje. Lijkt me super leuk om die trip te maken met een groepje. Woensdag vertrekken is perfect! Hoe langer hoe beter ;-)
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Honda GL Castlebiker » 20 feb 2015, 21:23

Mooi Biban, hoe meer zielen, hoe meer vreugd :-)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Anjer » 28 mar 2015, 09:29

Hé Johan, dit evenement staat nog niet op de kalender!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Honda GL Castlebiker » 14 jul 2015, 20:19

Effe weer om onder de aandacht te brengen, ook al is er eerst nog de FOG-rit:

Het volgende: zoals de planning is, vertrek woensdag 26 augustus of donderdag 27 augustus, terug thuis zondag 30 augustus, wil ik met de Goldwing naar de Mont Saint Michel rijden. En natuurlijk nog wat andere dingen bezoeken. Wie wil er mee?

De Mont Sant Michel ligt tussen Caen en Rennes, en dan beetje naar het westen. Vanaf Utrecht is het zo'n 750 kilometer naar de Mont Saint Michel. Ik wil er in principe 4 of 5 dagen over doen:
dag 1 richting Caen,
dag 2 stukje Bretagne,
dag 3 onder andere Mont Saint Michel en weer richting huis.
dag 4 naar huis rijden.


Het staat in principe nog steeds.

Wie weet er inmiddels concreet of hij/zij mee gaat? Aan de hand daarvan kunnen we de datum definitief maken en kijken voor overnachtingsmogelijkheden. Zal niet zo makkelijk zijn als bij de Tourstop die kamers genoeg heeft.

Mijn idee: ik boek bij booking.com. De plaatsen voor het overnachten weet ik vantevoren wel als ik de route ga maken (misschien komend weekend al). Wil er iemand mee, kan die zelf ook boeken bij bijvoorbeeld booking.com. Zit je in hetzelfde dorpje, dan is dat leuk, maar misschien zit je niet in hetzelfde hotel. Volgende ochtend tijd en locatie afspreken, en vandaaruit weer samen rijden.

Weet nog niet exact of het 4 of 5 dagen worden. Denk zelf dat 5 dagen beter is. Idee is tot de grens België-Frankrijk snelweg, daarna vrij aardig binnen door. Nu vind ik zelf dat je in Frankrijk wel goed binnendoor kunt rijden. Weinig verkeer en je haalt leuke gemiddelde snelheid.

Om een idee te geven: Breda grens Hazeldonk naar Mont Saint Michel zijn ca 680 kilometers. Retour zeg 1.600 kilometer. In 5 dagen zit je dan op 320 km per dag. Daar kun je best wel wat voor binnendoor rijden.

Verder: planning is voor de lunch een stop om wat te bezichtigen, na de lunch een stop om wat te bezichtigen.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Honda GL Castlebiker » 14 jul 2015, 20:21

Zo'n afstand is dus ook makkelijk in 4 dagen te doen. Dan wordt het alleen 1e en 4e dag maar 1 stop om iets te bezichtigen, dag 2 en 3 wel 2 dingen. Kom je nog steeds op 6 dingen om te bekijken, da's nog steeds niet onaardig.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Anjer » 14 jul 2015, 21:00

Hé Johan, mij heb je mee hoor. Heb woensdag t/m zondag afgeblokt. Booking.com is mijn ding, dus zodra je de overnachtingsplaatsen hebt laat het weten, of we boeken gelijk als er meerdere eenpersoonskamers zijn. Heb de reis binnendoor naar Oostenrijk geboekt en krijg leuk prijzen tussen de 27 en 30 euro voor een eenpersoonskamer vaak incl. ontbijt. Ik hoor het van je!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Honda GL Castlebiker » 14 jul 2015, 21:40

Super Bibian. Ga er dit weekend mee aan de slag. Dan houden we het op 5 dagen.

Frankrijk is meestal ook niet zo prijzig. Moet alleen niet zo'n formule-1 hotel hebben ofzo. Gewoon in een klein plaatsje, waar je rustig en veilig kunt overnachten. Gaat goed komen. Vorig jaar had ik 2x via booking.com kamer voor 4 personen voor zo'n 60 euro in het hoogseizoen. Dus dat houden we wel betaalbaar :-).

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Devoraz » 14 jul 2015, 23:16

Gaat mij helaas toch niet lukken mee te rijden. Veel plezier voor diegenen die wel gaan. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Honda GL Castlebiker » 15 jul 2015, 16:36

Even globaal:

dag 1: oprijden tot Abbeville via Saint Pol en Hesdin. Da's een stuk wat ik ook met de vrachtwagen veel heb gereden. Toch binnendoor maar kun je goed doorrijden. Van Abbeville naar Eu - Le Tréport. Dieppe voorbij, nog stukje langs de kust en bij Saint Valéry en Caux naar Yvotot en daar overnachten. Van Breda tot Yvetot zo'n 460 km.

dag 2: verder naar de abij van Jumieges, dat wordt de stop voor de middag. Daarna via het Parc Naturel de la Boucle de la Seine naar Lisieux. Daar staat een interessante basiliek. Daar in de buurt ook de lunch doen. Daarna richting Domfront door het Parc Naturel Normandie Maine. De na de lunch stop wordt in Fougères, hele interessante vestingstad. Van Yvetot tot Fougeres zo'n 280 km. In de buurt van Fougeres overnachten.

Afbeelding
De aan Theresia van Lisieux (1873-1897) gewijde basiliek. Met de bouw ervan werd begonnen in 1929 en in 1937 werd de kerk ingewijd. De kerk is gebouwd in neoromaans-Byzantijnse stijl, geïnspireerd op de Sacré-Cœur in Parijs.

dag 3: 's-ochtends naar de Mont Saint Michel. Daar blijven we wel even. Voor de lunch toch weg zien te komen daar en ergens anders gaan lunchen waar het meer betaalbaar is ;-). Via de kust door Saint Malo (voor de lunch) en Saint Brieuc. Stop in Plévenon bij Fort La Latte. Stoppen in Tréguier (oude bisschopsstad). Daarna richting Morlaix om te overnachten. Het is amper 300 km maar veel te zien, dus de tijd is hard nodig.

dag 4: als we 's-avonds Morlaix nog hebben kunnen bezoeken, door naar het kasteel van Sibiril, chateau de Kerouzéré. Dan zitten we vrij in het westen van Bretagne. Aangezien het al dag 4 is, wordt het tijd om dan toch weer terug te rijden richting huis. Even een stukje doortrappen (250 km) naar Avranches. Daar de lunch. Avranches zelf is ook de moeite waard. Na Avranches door richting Cherbourg en stoppen bij de vesting van Bricquebec. Daarna richting Caen en bij Bayeux iets zoeken om te overnachten. 460 km deze dag. Maar 250 is vlot over de doorgaande weg. Dat moet soms om een afstand te overbruggen. We zitten dan al wel weer aardig op de weg naar huis.

Afbeelding
Vroeger was er een ophaalbrug, een slotgracht, een rondgang, andere torens... Maar het Château de Kerouzéré heeft vele gevechten en opstanden meegemaakt.

dag 5: 's-ochtends Caen voorbij rijden en stoppen in het mooie plaatsje Honfleur. Daarna langs Le Havre via de kust omhoog naar Etretat met aparte rotsen langs de kust. Daarna gas geven en via Abbeville en Hesdin naar Ariën aan de Leie (zo noemt google maps het, maar de fransoos zo zeggen Air sur la Lis). Dat is een mooi dorpje om de dag nog effe te breken, want in één ruk naar huis is beetje ver vanaf Etretat. Bayeux naar Air sur la Lis zijn zo'n 390 km, waarvan ook 250 heel goed lopen (die kun je in 2,5 uur makkelijk rijden, misschien nog wel rapper als het moet). Van Air sur la Lis naar Breda zijn het nog zo'n 260 km. Die kun je rijden zoals je zelf wilt. Ik zou zeggen de rapste weg, want als je in Breda bent heb je op de zondag toch 650 km gereden, en da's best veel voor hobby-rijders. Voor Foks is het peanuts, die heeft dan net pas de choke eraf, maar vind het zelf best flink. Alhoewel je van die 650 km wel 500 km hebt waar je gewoon flink gas kunt geven.

Da's een beetje zoals ik het in gedachte heb. Misschien zien we iets te veel cultuur. Maar mezelf kennende, en de ervaring die ik met dit soort routes heb, is het wel om te doen. Alleen de Mont Saint Michel zal iets langer qua tijd duren, maar de overige dingen ben je geen uren aan kwijt. Denk het is wel haalbaar. Op hoeveel km kom ik dan in die 5 dagen Breda-Sibiril (verste punt)-Breda? 2.150 km volgens google maps. En die geeft altijd te weinig aan. Had in 5 dagen Tourstop zo'n 1.500 km. Denk het is allemaal wel te doen.

We zijn nu met 3 Goldwings, Bibian en ik, en nog 1 aanmelding via PB. Vind dat zelf al mooi zo, verwacht niet dat er nog heel veel bij gaan komen. Maar je weet nooit.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: wie gaat er mee? lang weekend Mont Saint Michel

Bericht door Honda GL Castlebiker » 15 jul 2015, 16:42

Ik weet niet tot hoelaat je de Mont Saint Michel kunt bezoeken. Eventueel als dat ook wat later kan kun je die op de namiddag van dag 2 doen, scheelt op dag 3 weer tijd.

Globaal de plaatsen om te overnachten (hoeft niet persée in die plaats te zijn, maar in de buurt ervan. Maar dit zijn beetje de grotere plaatsen zodat je een idee hebt):
dag 1: F-76190 Yvetot (woensdag 26 op donderdag 27 augustus).
dag 2: F-35300 Fougères (donderdag 27 augustus op vrijdag 28 augustus).
dag 3: F-29600 Morlaix (vrijdag 28 augustus op zaterdag 29 augustus).
dag 4: F-14400 Bayeux (zaterdag 29 augustus op zondag 30 augustus).

Plaats reactie