een laaang weeekend drenthe

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Aislin
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2014, 02:55

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Aislin » 14 mei 2015, 12:00

Iedereen een fantastisch mooi lang weekend gewenst. :)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Rongoos » 14 mei 2015, 20:31

Ja hoor, ik ben helemaal niet jaloers.
Ik ga over een uurtje weer naar mijn werk :(
maar ja er moet ook geld verdiend worden anders kunnen wede wing niet blijven pimpen :D
Dus ook ik moet het hier doen met de foto, s en de sterke verhalen.
Kom maar op!

veel plezier allemaal en rijd voorzichtig. Vooral Bibian :D
bekijk de motors maar als ze stilstaan.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Anjer » 15 mei 2015, 01:02

Het is hier geweldig!!!!

Eerst idd verse koffie bij Ronalt en Karin, verser kon niet want ze moest nog gaan zetten, omdat we zo vroeg waren hahaha... daarna een werkelijk prachtige toer met een fris windje, maar bijna constant een zonnetje tussen de grote Nederlandse witte wolken. Hier heel de avond supergezellig met de hele groep! Binky geniet want die heeft een vriendje van de keer (de herder van Willy) en het is gewoon allemaal super verzorgd en fijn.

Morgen gaan we in drie groepjes een ongetwijfeld prachtige toer rijden, dus nu snel mijn oogjes dicht!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Marco1 » 15 mei 2015, 20:47

Wij thuisblijvers willen foto's zien.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door pijnenburg » 17 mei 2015, 15:58

Ben net terug van het weekend. Bekaf, schor en nog spierpijn in de ribben van het lachen. :D
Verslag komt later, kan wel alvast zeggen dat de thuisblijvers een top weekend gemist hebben.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door mucha » 17 mei 2015, 16:03

Wij zijn weer thuis na een geweldig weekend.
Alle hulde aan Justina en Wim voor de organisatie, de Pasta, BBQ, de gezelligheid, en ga zo maar door.
SUPER

Willy, Yvonne en Ringo
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Borretje » 17 mei 2015, 16:28

Terug uit 't land van Bartje ("ik bid nie veur brune boanen" en wij hebben ze ook niet gezien :D ).

Super weekeind gehad door de geweldige organisatie van Wim, Justina, Schoonzoon, Schoondochter en alle anderen die ik even vergeten ben!!

Wat een heerlijk weekeind neergezet!

Harstikke bedankt voor alle inzet, genomen moeite en opgeven van vrije tijd om dit voor elkaar te boxen. Hulde!!

Ik kijk nu al uit naar t vervolg......

Cheers
Rob (Bor dus)
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door orie » 17 mei 2015, 20:41

Terug uit 't land van Bartje ("ik bid nie veur brune boanen" en wij hebben ze ook niet gezien :D ).

Super weekeind gehad door de geweldige organisatie van Wim, Justina, Schoonzoon, Schoondochter en alle anderen die ik even vergeten ben!!

Wat een heerlijk weekeind neergezet!

Harstikke bedankt voor alle inzet, genomen moeite en opgeven van vrije tijd om dit voor elkaar te boxen. Hulde!!

Ik kijk nu al uit naar t vervolg......

Cheers
Rob orie :P
er waren een aantal mensen die ons niet uit elkaar konden houden, dus kopieeer ik zijn verslag ook maar, wel zo gemakkelijk,maar wel gemeend.
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door tumtrans » 17 mei 2015, 20:44

Al ff thuis vanuit Drenthe, ik probeer van de week even een verslagje te maken. Kort: een TOP weekend !!!!!!
Justina en Wim en alle anderen die geholpen hebben, nogmaals hartelijk dank!!
Michel en Elly
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Chrit » 17 mei 2015, 20:51

Om Wim zijn woorden te gebruiken:

HET WAS ANDERS... :wink:
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Borretje » 17 mei 2015, 22:10

Geniaal bedankje Orie!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

st Bernhard

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door st Bernhard » 17 mei 2015, 22:23

SUPER WEEKEND!!!

Wanneer komt het vervolg?
St Bernhard

Gebruikersavatar
jan dubbel
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 nov 2007, 11:40
Locatie: breezand

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door jan dubbel » 17 mei 2015, 22:45

Zeker een fantastisch weekend gehad in de mooiste provincie van het land. Wim en Justine en familie, bedankt voor de gastvrijheid.

groetjes Jan Dubbel .... onee Jan Enkel (tijdelijk)
en Marjan

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door RonalT » 17 mei 2015, 23:51

donderdag 14 mei, het wachten is op Peter en Bibian.

Zij komen een bak koffie drinken en daarna rijden we gezamenlijk naar Drenthe.
Via de autoweg rijden we tot aan Amersfoort om daarna lekker binnendoor te gaan sturen.
Afbeelding

Plaatjes als Zwartebroek, Garderen, Uddel, Vierhouten, Terwolde en Wijhe volgden in een lange rij.... Afwisselend reden we door bossen, weilandjes, akkers en de eerder genoemde dorpen. Dit alles voorzien van leuk boerderijtjes en soms hele mooie huizen.
Afbeelding

Het laatste stuk reden we langs de IJssel. Langs de rivier had ik al van te voren een eet-adresje gevonden waar we Tonny, Henk en Marion aantroffen een een heerlijke uitsmijter. Die heb ik ook maar besteld, smaakte prima.
Verder via een pont naar Olst om daar te zien dat de geplande weg richting Raalte afgesloten was. Dus de omleiding gevolgd totdat ik ineens dacht "zo komen we in Zwolle en dat wil ik niet." Dus rechts afgegaan en een ontzettend mooi weggetje door het bos gevonden. Na wat kilometers kon ik de geplande route weer oppikken en zijn we verder gereden via Laag-Zuthem, Heino, Lemelerveld (waar ooit een suikerfabriek heeft gestaan), Ommen, Junne, Lutten, Elim, Geesbrug en Zweeloo zijn we uiteindelijk in Schoonoord aangekomen.
Afbeelding
foto: Bibian

Ons onderkomen stond al klaar
Afbeelding
Een gezellige avond met wat wijn en sterke verhalen. Daarna slapen....

Vrijdag 15 mei werden we door Bibian wakker gebeld met de mededeling dat het ontbijt bijna opgegeten was. Dus vlug aangekleed en gaan ontbijten...
Daarna motorkleding aan en de Wing gestart. Ritje van 300 km. Eerst in Noordelijke richting naar 't Zielhoes. En het viel iedereen op dat hoe noordelijker we kwamen hoe leger het landschap werd. Bijna geen huizen of dorpjes meer, veel minder bomen en bossen. Het werd ook steeds kouder en nu begreep ik waarom een oud-collega altijd over Zuid-Scandinavië sprak als hij weer die richting op ging.
Afbeelding

Als je daar rondkeek begreep je waarom Wim daar toch met alle geweld naar toe wilde....
Afbeelding Afbeelding

Mooie plaatjes, en een heel mooi uitzicht. Ik heb daar eens goed gekeken en (op de foto niet te zien) je kon Engeland zien liggen. :roll:
Verder richting Lauwersmeer waar we eventjes bij de haven hebben gekeken, voor de roker onder ons een peukenstop.
Daarna richting Dokkum waar we een beetje vastliepen op een afzetting ivm een of andere festiviteit. Maar Wim leide ons netjes via andere straatjes naar de andere kant van dit stadje....
Gelukkig ging de route daarna in zuidelijke richting en werd het weer steeds warmer. Nog een stop gemaakt in Visvliet en het bleek dat dit de geboortegrond van Justina was.
Nog een heel mooi stuk door het Nationaal Park Drentsche Aa en we waren al weer bijna terug op ons uitgangspunt.
Eddy, de schoonzoon van Wim en Justina, had voor een heerlijke pastamaaltijd gezorgd. We konden ons ongegeneerd vol bunkeren want Eddy bleef maar schalen brengen ....heerlijk....
Nog wat wijntjes laterzijn we maar naar bed gegaan.

Zaterdag 16 mei werd gedomineerd door regen. Soms wat minder, soms wat meer.
Toch vertrokken om weer een heel stuk te gaan rijden, volgen Wim 200 kilometer maar ik wist wel beter. :roll:
Via een heel mooi stukje Oud-Aalden en Wijster ging het Nationaal Park Dwingelderveld in. Dit bestaat uit Heidevelden, vennen, leuke oude boerderijen en veel water. Zowel in de vorm van kanalen als hemelwater. :wink:
Na Meppel kregen we hele smalle en bochtige dijkjes voor onze wielen. Dit schoot niet op, maar we hadden wel de tijd om het landschap te bekijken. En weer heel veel oude boerderijen, zo veel dat iemand dacht dat de rietdekker hier een dik belegde boterham konden verdienen. Tijdens de koffiestop in Zwolle werd gezamenlijk besloten dat we de route iets gingen inkorten. Dat kon hier mooi. Dus rechtstreeks naar Heino, hé waren wij daar al niet eerder geweest?
Afbeelding Afbeelding

Nog een stukje door Ommen en Coevorden gereden en ineens stonden we weer bij Het huis van Justina en Wim. Even tijd genomen ons op te knappen en we konden gaan eten. De slager had vlees gebracht en de BBQ's werden warm gestookt. Lekker (en te veel) gegeten.
Na nog wat wijn en bier werd de stemming steeds luidruchtiger. Ik heb vastgesteld dat onze Schipper het roer niet stevig in hanen heeft (ivm de democratisch genomen beslissing om de route in te korten), ik zou als gezagvoerder nooit toestaan dat een beslissing democratisch genomen wordt. De Schipper beslist en de rest voert uit.
Ook heeft Bob het Hemelvaart verhaal verteld want niet iedereen was op de hoogte waarom we Hemelvaart vieren. Het had iets te maken met een ziekte van Wim en door een verkeerde besluit van Tonny (schoondochter) kwam Wim te overleiden. We hebben het in een hunebed gelegd waarop we later ge-BBQ-d hebben en ook Fred en ik werden nogin het verhaal betrokken. Maar ik hoop dat Bob het zelf nog een keer wil uitleggen. Want de benevelde breinen kunnen het verder niet meer helder krijgen. :lol:
Heel laat slapen....

Zondag 17 mei, de dag van de terugtocht

iedereen was druk bezig met opruimen, tassen en koffers volladen, tenten opvouwen en campers uitvegen.
Om ongeveer 11 uur waren er al heel wat mensen vertrokken onder getoeter en gezwaai en toen was het onze beurt. Weer samen met Bibian en Peter reden we een deel van de route (heen) in omgekeerde volgorde omdat deze best heel mooi was.
Een stop in Lemelerveld voor koffie en bij Deventer de autoweg op.

Afbeelding
Nog een stop bij Stroe om te eten (Bibian wilde een Whopper) en snel richting Brabant. Daar ging wij de A59 op en zij vervolgde de A17.
Om precies 5 uur zette ik de motor stil voor de garagedeur. Alles uit de koffer getrokken en in de wasmachine gestopt.

Onze zoon bleek, samen met vrienden, in onze afwezigheid ongeveer alle etenswaar opgepeuzeld te hebben. :( :(
Hij had samen met een stuk of wat vrienden een leuk weekend gehad.

Maar wij nog veel leuker.......
Iedereen die er bij was, hartelijk dank voor dit heerlijke Drenthe Weekend 2015
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: een laaang weeekend drenthe

Bericht door Wim-S » 18 mei 2015, 07:38


youtu.be/yQZJtNwFxYk

aankomst bij het Zielhoes


youtu.be/Mk4BBe3cCRw

dit is een filmpje van de route Het Hoge Noorden die we vrijdag hebben gereden het begint als we in Norg op het terras hebben gezeten om ijs te
eten en of soep ik reed voorop en als je dan in je spiegel kijkt is het vaak best een leuk gezicht een sliert Goldwings achter je te zien vandaar dat ik
dacht draai de camera eens om kijken wat er gebeurd op de rechte stukken zie je niet zo veel maar de bochten zijn het leukst achter mij reed glimwas,
mucha, thomas, ronald, tumtumtrans, en als laatste foks met zijn tupperware
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Plaats reactie