Pagina 5 van 6

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 24 jul 2014, 18:51
door DeWoert
Ad,
Ik kom waarschijnlijk wel via Tilburg (kom zelf uit Alphen), ben net terug van vakantie, heb dus nog niet echt gekeken hoe laat ik vertrek morgen.
Jij gaat neem ik aan via de A58 ? Ik kan je dan opwachten (of jij mij) bij die Total benzinepomp (Total Kerkeind), eerst nadat je de A58 opdraait.

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 24 jul 2014, 19:41
door bowser
hoelaat 8)

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 24 jul 2014, 19:52
door Wim-S
ben zeer benieuwd naar jullie ervaring en dan speciaal in vergelijking met de wing

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 24 jul 2014, 20:19
door DeWoert
Rond 08:00 dus bij de Total benzinepomp (Total Kerkeind), eerst nadat je de A58 opdraait.

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 24 jul 2014, 21:10
door taxiad
hallo tonny
ben net terug van werk ik heb het gelezen en zal er zijn om 08.00 uur

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 24 jul 2014, 23:47
door Borretje
WelG@#$$%^, hoe moet ik een XML bestand gaan omzetten naar een GpX bestand wat ik kan om kan zetten naar..... bijv ITN
Jammer dat het bestand er ook niet in die indeling bij staat..... voor de TT gebruikers. Wat ik ook probeer, ik blijf zitten met de melding dat het een onbekende bestand indeling is voor TYRE.
Morgenochten maar ff kopieren van iemand..
Ga nu maar ff slapen om krachten te sparen voor morgen......

Cheers
Rob

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 24 jul 2014, 23:57
door RonalT
Welk XML bestand Rob?
Het routebestand watje kunt downloaden is al een GPX dus dat omzetten is niet nodig. (denk ik)

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 25 jul 2014, 06:45
door DeWoert
Ik zal laptopje meebrengen met .itn bestand.
Overigens "mis" ik in de .gpx routepunten 19 en 20. Blijkbaar zijn die hetzelfde als punt 21 ?? :shock:
Het zal allemaal wel goedkomen. 8)

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 25 jul 2014, 06:59
door director
DeWoert schreef:Overigens "mis" ik in de .gpx routepunten 19 en 20. Blijkbaar zijn die hetzelfde als punt 21 ?? :shock:
Het zal allemaal wel goedkomen. 8)
Geen zorgen, de HD navigatie mist nog veel meer routepunten :!: , op 1/3 van de route weet hij het niet meer en ben je aan de voorrijder over geleverd :roll:

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 25 jul 2014, 07:13
door DeWoert
director schreef:
DeWoert schreef:Overigens "mis" ik in de .gpx routepunten 19 en 20. Blijkbaar zijn die hetzelfde als punt 21 ?? :shock:
Het zal allemaal wel goedkomen. 8)
Geen zorgen, de HD navigatie mist nog veel meer routepunten :!: , op 1/3 van de route weet hij het niet meer en ben je aan de voorrijder over geleverd :roll:
En toch blijf ik bij voorbaad nog steeds enthousiast over de HD's :lol:

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 25 jul 2014, 07:40
door orie
krijg nou wat.!!! :x :x Is het de hele week heerlijk weer, wil ik mijn motor inpakken , regent het!!!! :twisted:
Ik denk dat ik van dat brabants kwartiertje gebruik ga maken :mrgreen: , kom iets later :lol: :lol:

rob

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 25 jul 2014, 18:30
door inside
dacht laat eens gaan lezen hoe ze het vandaag hebben gehad.

maar helaas nog niets te lezen :(

ga ik naar het Harley forum zie ik ineens 18 nieuwe aanmeldingen :mrgreen:

wat is er gebeurd? of heb ik nog last van de narcose :P

zal de volgende medcijnronde maar even overslaan en straks nog maar eens kijken hopelijk ziet de wereld er dan toch weer wat normaler uit.

groet Hans

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 25 jul 2014, 22:32
door Devoraz
Als je nagaat dat er nog ge-BBQ'd wordt bij director thuis en de rest die niet bleef eerst even thuis wil komen na deze leuke, doch vermoeiende dag dan klopt het dat er nog niets op staat. :wink:

Als geruststelling; Karin heeft alle betrokkenen ondervraagd en GEEN van de aanwezigen die op de Harley's gereden hebben zal de overstap wagen naar Harley Davidson. Het blijven mooie machines om te zien en te horen, maar het rijgenot veel bij iedereen toch tegen. RonalT merkte terecht op dat we 'verwent' zijn met onze wings. Zelfs DeWoerd is er nu zeker van dat het geen HD wordt voor hem.

Hier een korte impressie van mij:

Ik was om 8:15 uur met de auto gearriveerd op het GWF HQ en werd ontvangen door de director himself :lol:
Aan de koffie met appeltaart (deze keer helaas niet zelfgebakken) en langzaam maar zeker kwamen er steeds meer mensen opdagen. Rond 9:30 uur richting Central Harley Davidson, de dealer in Veghel. Omdat ik met de auto naar Volkel gereden was, stapte ik nu met mijn motorkleding aan achterop bij Rob (borretje). Dan kon mijn auto bij Erik en Astrid blijven staan.
We hadden 8 machines tot onze beschikking. De eerste groep vertrok met Director (Erik) voorop en RonalT als laatste rijder. We reden zoals we dat ook bij onze tourtjes doen, volgens het follow-up systeem. De achterblijvers (waaronder ik) deden zich nog tegoed aan een stuk taart en wachtten tot de ochtendgroep terug was. Ik startte die middag op een Street Glide. Halverwege had ik al spijt van deze machine. Elk hobbeltje voelde ik. Vlak voor onze rustpauze reden we een behoorlijk stuk over een weg bestaande uit die rechthoekige (soort van) bakstenen. Op deze Street Glide was dat enorm afzien. Tijdens de rust met Erik (director) gewisseld van motor en reed het laatste stuk dus met een Ultra Classic. Die reed veel prettiger. Na afloop aan Erik gevraagd wat hij vond van de Street Glide en ook hij bekende dat de vering van die motor veel te stug was. 's Middags bij borretje weer achterop naar Volkel en rond 17:30 uur vertrok ik weer richting Lelystad.

Zeer geslaagde en leuke dag maar de conclusie blijft; HD's zijn mooie motoren maar als je verwent bent met een Goldwing en niet zo zeer geeft om het geluid wat een motor maakt, zal een wingrijder niet overstappen op een HD! Ik in elk geval niet. :wink:

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 25 jul 2014, 22:49
door Wim-S
he pjotr interressant om te lezen ook ik heb voor dat we de gl 1800 kochten op verschillende harleys proef gereden
waaronder een nieuwe electra glide schitterende motor om te zien en ook het geluid was prachtig zaten een paar
speciale uitlaten onder jekkyl and hyde maar was toch niet zo mijn ding , maar toen ik een paar dagen later voor het eerst
op de goldwing stapte was ik gelijk verkocht en natuurlijk ook heb ik deze ook gelijk gekocht heb nog nooit zoveel gereden als de laatste
maanden .
wim

Re: Goldwingforum tests Harley-Davidson op 25 juli 2014

Geplaatst: 25 jul 2014, 22:58
door Black Wing
Tja, laat ik het dan maar zeggen,

waarom koop je een Harley ?
voor het comfort ? nou nee !
voor de power ? ook niet !
voor de hoogstaande verfijnde techniek ? nee hoor ?
voor de "looks" JA ! want over smaak valt niet te twisten !

al met al een mooie ervaring die ik niet had willen missen, :D
maar ook een beetje een ontgoocheling, ik had meer verwacht aan comfort b.v.

en als ik de prijzen zie kan ik me niet voorstellen dat je dat er voor uit wilt geven :shock:
ik heb vandaag op een Electra Glide Ultra Limited en een Street Glide gereden
deze dure en nagelnieuwe motoren kunnen naar mijn mening niet tippen aan mijn 26 jaar oude GL 1500

na de rit nog even bij een kameraad langsgegaan die een Harley heeft, en onlangs een proefrit heeft gemaakt op een GL 1800
hij zegt: ik weet wel wat mijn volgende motor gaat worden, en dat is dus geen Harley meer ! :roll:

sorry dat ik misschien wat negatief overkom, ik wil niemand voor het hoofd stoten zoals dat heet :wink:
maar ik ben er gewoon onbevooroordeeld heen gegaan, en heb verder niets tegen het merk op zich
zoals je soms bij Harley rijders wel eens meemaakt ten aanzien van andere motoren en Goldwings in het bijzonder :mrgreen:
dus dit is echt een eerlijke ervaring en mening,
maar ik moet zeggen, persoonlijk vind ik het wel mooi om te zien :!:

nog even wat plussen en minnen:
de Electra Glide:
geen stuurfiets, je moet het gas er op houden in de bochten om lekker door een bocht heen te komen
mijn 1500 stuurt heel wat beter

stug afgeveerd, misschien een kwestie van afstellen ? maar dat kan je niet even snel doen zoals bij de Wing
ik kreeg behoorlijke klappen in de rug te verwerken

de voetrem is voorhistorisch slecht geplaatst, en niet lekker te bedienen
maar de handrem werkt prima, en maakt de voetrem overbodig

de hak teen schakeling is even wennen en een kwestie van wat je zelf prettig vind, voor mij hoeft het niet

de Street Glide:

stuurt een stuk beter ! ik denk door de andere gewichtsverdeling, en een lager totaal gewicht
dit begon al op een lekker bochtenfietsje te lijken :D

ook de vering leek me wat soepeler afgesteld ( bij het oranje exemplaar, volgens sommige anderen was de mat zwarte weer heel stug )

maar nogmaals, ze zien er wel gelikt uit :!: :D
en het was een mooie ervaring
en ik wil onze Director en de Harley importeur en de Harley dealer in Veghel hier voor bedanken 8)