show your wing mei 2009 [Stemmen]

De "Show your Wing" fotocompetitie.

Moderator: Devoraz

Welke foto wordt foto van de maand mei?

Peiling eindigde op 31 mei 2009, 08:59

Deelnemer 1
2
1%
Deelnemer 1
2
1%
Deelnemer 1
2
1%
Deelnemer 1
2
1%
Deelnemer 2
7
3%
Deelnemer 2
7
3%
Deelnemer 2
7
3%
Deelnemer 2
7
3%
Deelnemer 3
1
0%
Deelnemer 3
1
0%
Deelnemer 3
1
0%
Deelnemer 3
1
0%
Deelnemer 4
22
10%
Deelnemer 4
22
10%
Deelnemer 4
22
10%
Deelnemer 4
22
10%
Deelnemer 5
8
4%
Deelnemer 5
8
4%
Deelnemer 5
8
4%
Deelnemer 5
8
4%
Deelnemer 6
6
3%
Deelnemer 6
6
3%
Deelnemer 6
6
3%
Deelnemer 6
6
3%
Deelnemer 7
8
4%
Deelnemer 7
8
4%
Deelnemer 7
8
4%
Deelnemer 7
8
4%
 
Totaal aantal stemmen: 216

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello
Is vandaag jarig!

Bericht door gerbet » 03 jun 2009, 21:19

[quote="



Ik bepaal ook de regels voor de fotocompetitie, dus als ik het zo wil doe ik dat ook.


hallo ik vind het ook wel 'n beetje cru dat jij Kelvin bepaalt wat 'n mooie plaats is je geeft op .n mooie of vreemde plaats maar als jij in 'n garage geen mooie plaats vind daarom kunnen de forum leden dat wel vinden en zo niet dan krijgt doe foto toch geen stemmen en ik vind dat je als nieuw
forum lid je eerst toch is wat beter had kunnen orienteren hoe het in de andere show your wing's toe ging maar aldoende leert men.
Dit is geen negatieve meening maar mijn opmerking.
groeten Gerbet

Gebruikersavatar
GoldWingWereld
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:15
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door GoldWingWereld » 03 jun 2009, 21:24

Hallo Gerbet,

Ik heb ook de voorgaande show your wing competities doorgenomen en gevraagd aan de andere moderators hoe zij hier mee omgingen.

Hieruit bleek ook dat zei een voorselectie maken als een foto weinig te maken had met het onderwerp van de foto's.


Zoals ik al zei in een vorig bericht: "Ik zal aan Pieter vragen hoe we dit in het vervolg kunnen oplossen."

Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit (GoldWingWereld).
www.GoldWingWereld.nl - Discover the world in comfort.

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 03 jun 2009, 22:17

Ik lees de bovenstaande berichten door en daar bij kan ik zeggen dat ik het deels eens ben met beide kanten (forumleden vs. GoldwingWereld).

Doordat het de eerste keer is voor Kelvin, en wij hem blijkbaar van te voren niet goed genoeg op de hoogte hebben gebracht, over hoe en wat, is er nu een meningsverschil ontstaan. Wij waren onder de veronderstelling dat als Kelvin de oudere topics door zou nemen dat hij dan wel begreep hoe hij het zou moeten aanpakken. Zo te zien heeft hij het dus niet helemaal begrepen (gelukkig grote deels wel).

Het is zo dat er gevraagd wordt om een foto die bij het onderwerp hoort, dan kan er dus een foto zijn waarbij de gedachtes van verschillende mensen verschillen of deze foto wel of niet bij het onderwerp aansluit. Als, in dit geval Kelvin, vindt dat dit niet zo is, dan hoeft hij deze foto niet mee te laten doen aan de competitie. Het is niet dat er een voorselectie plaats vind die op persoonlijke basis gebeurd, maar er wordt wel gekeken of de foto voldoet aan de eisen die bij deze ronde werden gesteld. Kelvin vondt blijkbaar dat de foto van Henkie hier niet aan voldeed en dus heeft hij hem niet meegenomen in deze ronde. Nu moet ik dan wel zeggen dat Kelvin hierover beter contact had kunnen opnemen met Henkie, om via de mail het met hem hier over te hebben. Zo te lezen had hij wel iets gestuurd maar heeft daar geen reactie op gekregen. Dan zou die het voor een 2e keer hebben kunnen proberen.

Maar de beslissing is zo genomen, en deze ronde loopt nu voor de stemmen, dus daar kunnen we niets meer aan veranderen. De volgende keer zullen we ervoor zorgen dat we het nog beter zullen uitleggen in de openingspost wat de bedoeling is.

Ik hoop toch dat we met plezier hier nog verder door mee kunnen gaan, en de mensen die nu hebben gezegt niet meer mee te willen doen, te vragen om juist wel mee te laten doen. Als jij denkt dat jouw foto er tussen hoort, stuur hem dan alsjeblieft op. Zonder deelnemers geen Show Your Wing Competitie.

Henkie, graag zou ik aan jou willen vragen of je je foto naar mij wilt opsturen (web@goldwingforum.nl), dan weet ik ook waar we het over hebben en kan ik je misschien nog wat extra uitleg geven als blijkt dat deze foto niet geschikt is.

Zo, en nu maar weer stemmen en hopen het in de toekomst olv. Kelvin beter verloopt.

Pieter

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 03 jun 2009, 22:52

Ik zal mij niet bemoeien met feit of de foto niet of wel had moeten worden geplaatst want daar kan eenieder een eigen mening over hebben.
Als mod van een fotoforum verplaats ik regelmatig een foto van showcase naar testcase omdat de foto teveel mist om als topfoto in showcase te mogen verblijven.
Echter op een forum als deze moet je toch voorzichtig zijn om een foto niet toe te laten.
De een maakt een mooiere foto als een ander, wat voor de een een mooie/speciale omgeving is kan voor een ander totaal niets lijken.
Een emotionele band kan erg mee spelen vooral omdat men er is geweest.
Ga je veel eisen stellen dan zal er inplaats van maar 7 foto's nog minder foto's worden geplaatst.
Het is geen fotoforum, men wil hier alleen zoveel mogelijk foto's van Goldwings zien.
Een mod mag en moet kunnen ingrijpen, breng dan degene waar het om gaat via pm op de hoogte.
Wordt er door anderen gereageerd doe dit dan ook via pm en niet via het forum.
Nu is het een openbare discussie geworden.
Een vieze nasmaak is nu ook weer het gevolg en dat kunnen wij niet willen op dit algemeen gezellige forum.
Let wel dat een nieuwe lezer algauw kan gaan denken "waar ben ik nu aanbeland, dit wil ik niet".
Een mod moet echter wel kunnen ingrijpen zonder gelijk op censuur te worden aangesproken.
In de kiem smoren kan een goede maar onsympathieke oplossing zijn.
Een beetje begrip voor elkaar en alles blijft leuk.

Gebruikersavatar
GoldWingWereld
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:15
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door GoldWingWereld » 04 jun 2009, 06:49

Hallo,

Ik zal in de toekomst minder ingrijpen bij het forum of de show your wing competitie. Want als ik zo vrijwel alle berichtjes van forumleden lees, is dat wat jullie willen.

Er kan nog tot vrijdag gestemd worden, hierna zal de winnaar bekend gemaakt worden.

Vrijdag zal ook de nieuwe show your wing competitie van start gaan. Foto's kunnen vanaf dan weer ingestuurd worden.


Ik hoop door het niet mee laten doen van de foto, ik niemand gekwetst heb.

En ook hoop ik dat we een gezellige tijd samen zullen hebben. Ik heb iniedergeval weer iets geleerd.

Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit (GoldWingWereld)
www.GoldWingWereld.nl - Discover the world in comfort.

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare
Contacteer:

Bericht door JH. » 04 jun 2009, 08:47

... misschien een 'Choose your moderator' aanmaken met mogelijkheid tot stemmen. :lol:

Nog een tip jongeman: Gooi de hele interne keuken van een forum niet te grabbel aan de grote klok.

Het enige minpunt dat je meehebt is je leeftijd. Als zestien-jarige wordt het in de grote mensenwereld heel moeilijk om je te laten gelden... Je moet modereren over onderwerpen waar je helemaal geen kaas van hebt gegeten ... De kennis om een forum te maken is er wellicht alom ... maar om er een te leiden is meer nodig.

Toch succes!
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

Gebruikersavatar
GoldWingWereld
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:15
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door GoldWingWereld » 04 jun 2009, 09:08

Hallo JH,

Zoals ik al zei, ik probeer er wat van te leren, om grapjes met me leeftijd te maken vind ik een beetje jammer.

Ik snap niet wat u hiermee bedoelt: Gooi de hele interne keuken van een forum niet te grabbel aan de grote klok

Naar mijn weten heb ik weinig verteld dat binnen de siteadmin had moeten blijven.

Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit.
www.GoldWingWereld.nl - Discover the world in comfort.

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare
Contacteer:

Bericht door JH. » 04 jun 2009, 10:26

... wat hierboven staat spreekt boekdelen over dat zinnetje.

Een moderator neemt niet deel aan groepsdiscussies, maar modereert ze.
Iemand een 'veeg uit de pan geven' doen je via privébericht(en)

Nogmaals Kelvin,

Veel succes en je wordt een goeie!
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

Gebruikersavatar
GoldWingWereld
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:15
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door GoldWingWereld » 04 jun 2009, 10:31

Hallo JH.

Ok, ik zal er op letten. Wat mij betreft laten we het hierbij. Ik zal alle kritieken en tips zeker gebruiken.

Laten we bij de volgende show your wing competitie gewoon weer opnieuw beginnen.

Het stemmen kan alleen vandaag nog.

Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit (GoldWingWereld)
www.GoldWingWereld.nl - Discover the world in comfort.

Appiewing

Bericht door Appiewing » 04 jun 2009, 11:48

Deze prachtige discussie gelezen. Wil alleen aangeven, ga hier geen ruzie maken over wel of geen foto die geplaatst wordt. Het is allemaal een geintje hier en laten we het leuk houden.....
Wel wil ik meegeven, laat het hier geen Goldwing club worden.........dat een persoon bepaalt hoe en wat.
Uiteraard heeft de site-beheerder meer rechten dan de leden , maar als hij doordenkt....en dat heeft ie al gedaan....... dan komt het allemaal weer goed.

Me Goldwing is nog steeds niet verkocht....denk dat ik maar weer lid wordt. .......................................................

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 04 jun 2009, 12:13

Goed zo Appiewing, eindelijk weer een positief bericht, al is het voor jou met een minder goede reden.
Je wordt behoed voor iets waar je later misschien spijt van had gekregen.

sylviacbr
Berichten: 683
Lid geworden op: 30 mar 2006, 22:04
Locatie: hoogezand

Bericht door sylviacbr » 04 jun 2009, 15:26

laten we het inderdaad allemaal weer vergeten en verder gaan , ik zal mijn stem uit brengen , ik wilde alleen een punt zetten om het feit dat kelvin zei "ik bepaal wat er gebeurd" en dat vondt ik een beetje behoorlijk kort door de bocht , ik snap ook helemaal dat je van je fouten leren moet , en dat gaat vast goed komen , heel veel succes .

gr sylvia
rijdt nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

trots om een wingeruutgrunn te zijn.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Bericht door Henkie de ledman » 04 jun 2009, 17:44

nog een laatste reactie van mij..

ik snap het allemaal best en vind alles prima.. het forum vind ik top..

alleen jammer dat dit zo gegaan is...
iedereen vind zijn eigen wing de mooiste en sommige weten hoe ik mijn wing kocht,, gewoon een wrak... dat ik binnen een half jaar mijn wing zo gekregen heb dat ik er trots op ben en al is het een 88 er maakt het mij niets uit wie of wat er een ander over denkt dat de mijne niet de mooiste is.. of weet ik veel wat.. ik vind hem bizonder..

heb zelf een leuke foto op de computer staan en daar kijk ik elke keer tegen aan..
nogmaals insturen doe ik niet.. want dan is de lol er van af.. Het gaat daarintegen gewoon om de lol, mocht er flinke geld prijzen mee te verdienen zijn.. dan hou ik me weer aanbevolen.. maar dit is niet zo,

nogmaals sucses met de wedstrijd en ik hoop de de mooiste win.
En ik laat het hierbij..

Henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
GoldWingWereld
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:15
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door GoldWingWereld » 04 jun 2009, 17:56

Hallo Henk,

Prima.

Maar om even voor u wat meer duidelijkheid te geven.

Het is niet dat uw GoldWing niet mooi zou zijn, die ziet er gewoon heel goed uit. Het gaat bij deze competitie ook niet hoe mooi de GoldWing is maar in welke positie of omgeving deze is gefotografeerd.

Het is ook zeker te zien dat u veel tijd en moeite in de opbouw van uw GoldWing hebt gestopt.

Volgende show your wing competitie zal ik het anders aanpakken.

Met vriendelijke groet,

Kelvin de Wit (GoldWingWereld)
www.GoldWingWereld.nl - Discover the world in comfort.

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare
Contacteer:

Bericht door JH. » 04 jun 2009, 19:10

... een tip (pfff... daar is ie weer :lol: )

Stel maandelijks een andere voorwaarde voor de fotoshoot!

Bijvoorbeeld:

Show me your wing:

- at the beach
- on the farm
- on the road
- off the road
- in the garage
- in "de sloot" (grapje)

...

De selectie heb je dan reeds gemaakt op voorhand ... nl, bepaalt waarover de foto boekdelen moet spreken, of wat hij moet uitstralen!
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

Plaats reactie