Bed & Breakfast.

Plaats reactie
goldyfan

Bed & Breakfast.

Bericht door goldyfan » 16 mar 2007, 19:20

Wingers,

Ieder jaar boek ik een motorvakantie bij een organisatie. Nu willen we het eens anders doen, ik heb bij de ANWB een boekje gehaald met bed and breakfast adressen. Om op deze manier zou ik graag een rondreis maken door Frankrijk.
Heeft iemand hier ervaring mee?, is dit goed te doen?, en zo wel meer vragen.
Wellicht is er iemand die me meer kan vertellen.

Gr Jan.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 16 mar 2007, 20:37

Wij hebben een weekje rondgetoerd in de champagnestreek in de maand augustus met overnachtingen met de "chambres d'hôtes"formule en hadden niks op voorhand geregeld. Telkens zijn we beginnen zoeken naar overnachting omstreeks 16u. De eerste dag hadden we na aanbellen al direkt geluk en was er een kamer beschikbaar. Goeie en warme ontvangst, mooie kamer en lekker ontbijt. De tweede dag hebben we na vruchteloos een vijftigtal adressen te hebben afgelopen waar we telkens "volzet" hoorden met de moed in de schoenen richting office de tourisme gereden waar ze telkens lijsten hebben van alle chambres d' hôtes en daar zijn ze beginnen rond te bellen voor ons tot ze een kamer gevonden hadden, jammer voor ons moesten we daarvoor een zestigtal kms terugrijden, maar 't was da of onder de blote sterrenhemel slapen, dus wijle teruggereden. Toen we aanbelden deed er een norse vrouw open en bekeek ons echt met een blik alsof ze motorrijders verfoeide. De kamer was in orde, maar helaas bleek dat gastgezin echt onvriendelijk en we hebben ze dan ook gemeden als de pest, 's anderendaags ook maar een heel pover ontbijt gekregen, dus hebben we maar vlug betaald en gemaakt dat we weg waren.....niet voor herhaling vatbaar dat adres. Gelukkig waren we de derde dag onmiddelijk onder dak bij een champagneboer en werden daar onthaald als koningen, wat bleek nu....die champagneboer was een fervent motorrijder en hoe we ook ons best deden om wat te weten te komen over de champagne en de produktie ervan, telkens weer slaagde hij erin om het onderwerp om te buigen naar motoren. Kamer was uitstekend, onthaal was om je vingers van af te likken, uitgebreid ontbijtbuffet en dezelfde dag besloten we om daar twee nachten te blijven en van daaruit telkens wat ritjes te rijden. We hebben ons dat niet beklaagd want die vent wist ons schitterende routes op te geven. Nadat we deze gereden hadden mochten we dan eens van zijn champagne proeven en ik kan jullie verzekeren....hadden we op een bepaald ogenblik niet gezegd dat we genoeg hadden dan waren we poepeloerezat geweest. Met spijt in het hart en met elke vrije ruimte in onze koffers vol champagneflessen (ter plaatse gekocht) namen we afscheid van deze bijzonder gastvrije mensen. Kortom........ons eerste gastgezin was geslaagd, ons tweede gastgezin was verschrikkelijk en ons derde en tevens laatste gastgezin was uitmuntend en we keren daar zeker nog eens terug.

goldyfan

Bericht door goldyfan » 20 mar 2007, 06:12

Dank Goldwingboy,
Stof tot nadenken :wink:

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 20 mar 2007, 08:12

tja....veel weet je daar niet mee hé...... maar twee op de drie plaatsen met een goed onthaal vind ik nog niet zo slecht. Ter info....ons eerste en laatste gastgezin werden uit de Michelingids geplukt, misschien daarmee dat deze OK waren ???

lucsa
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 apr 2007, 19:45
Locatie: Tielt (B)
Contacteer:

Bericht door lucsa » 03 apr 2007, 20:10

Tijdens onze reizen overnachten we meestal in een Chambres d'hotes of B&B. Enkel in scandinavië kiezen we voor jeugdherbergen (weinig B&B's daar).
Tot op heden nog geen negatieve ervaringen gehad met dit systeem.
Eerste jaren trokken we ook gewoon rond en keken we ter plaatse uit voor een overnachting. De laatste jaren worden de plaatsen vooraf geboekt en hoeven we tijdens de reis geen tijd te spenderen bij het zoeken naar een slaapplaats.
Groetjes Sabien & Luc

goldyfan

Bericht door goldyfan » 23 aug 2007, 09:24

Terug van de rondreis door Frankrijk. Daarbij gebruik gemaakt van het boekje van de ANWB gewoon fantasties. Echt een aanrader, we kozen s`avonds een bestemming aar we de volgende nacht wilden slapen en maken met de mensen telefonisch een afspraak, werkt echt goed. Gemiddeld per nacht zo'n 25€ p.p.

En ja Goldwingboy de een bij de ander maakt echt wel verschil, niet iedereen weet in frankrijk weet wat een ontbijt is, soms alleen maar koffie, stokbrood met wat jam. Gelukkig onderweg voldoende gelegenheid om wat te eten. En de beroemde Franse keuken??? nou wij hebben hem niet gevonden. Om over gast vrijheid maar te zwijgen.

Wel een biertje op de camps elysees, lekker maar wel heel veel euries :(

Maar mooie vakantie gehad 3700 km gereden op de 1500 en geen centje pijn. :)

Dit laat maar weer zien dat een GoldWing een km vreter is.

GR Jan.

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door RonWing » 23 aug 2007, 12:51

Hoezoo km vreter.
Ik ben net terug van een rondrit door Noorwegen.
Prachtig land , aardige mensen, maar ze moesten het overdekken... :?

Aan het eind van de vak stond mijn fietscomputer op 5600km ... :lol: :lol:
ook gewoon een 1500 uit '92. Perfect gereden. :!: :!:
gr. Ronald

goldyfan

Bericht door goldyfan » 23 aug 2007, 15:53

Zo ja, nu lul ik niet meer. Dacht dat ik veel km had gemaakt :lol:

Maar veel regen gehad dus :?: , wij ook wel maar ch dan was het vaak ok wel tijd voor koffie (nu koffie vergiftiging :wink: )

Gr Jan.

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

vraagje

Bericht door sandor » 23 aug 2007, 17:29

Ik lees met belangstelling over jullie B&B en chambre aute maar ik ben benieuwd wat dat dan kost?
voor onze reis naar de Vogezen (Xonrupt Longemer) betaale ik 94€ per nacht voor twee personen kamer +ontbijt+diner in een zeer degelijk hotel geboekt bij Neckermann.

lucsa
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 apr 2007, 19:45
Locatie: Tielt (B)
Contacteer:

Bericht door lucsa » 23 aug 2007, 19:11

Sandor, de prijzen voor een B&B kan sterk verschillen.
In Schotland betaalden we rond de 25 à 30 £ (35 à45€) pp/pn. kamer en ontbijt.
Het hotel dat we we gebruikten deze zomer in Mandersheid betaalden we 230€ voor 6 dagen kamer/ontbijt en avondmaal pp (38€pp/pd).
Groetjes Sabien & Luc

goldyfan

Bericht door goldyfan » 23 aug 2007, 22:54

De prijs van B&B kan erg verschillen, over het algemeen tussen de 25 en 40 € op zich niet duur en bijna altijd goed verzorgd.

Daarnaast vindt ik het persoonlijke contact wat je met mensen krijgt bijzonder. Door de B&B constructie kom je wat dichter bij de mensen en hun persoonlijk leven. Ik heb dit als prettig ervaren en heb in Frankrijk mensen ontmoet die ik dit jaar weer ga bezoeken. (maar dan met wat tools)

Een hotel vind ik koud, onpersoonlijk en ongezellig, soms een noodzakelijk kwaad.

Gr Jan.

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door RonWing » 24 aug 2007, 16:05

Hallo Goldwingboy,

Kan je ook even de gegevens van je overnachtingsadres bij de champagneboer geven ?? Lijkt me leuk om er eens langs te gaan.
gr. Ronald

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

overnachting in france

Bericht door pepewing » 24 aug 2007, 20:30

Chambre d'hotes is mij wat tegen gevallen, in die zin...oude bedden, of de reuk van mottebollen, etc etc.
Voor frankrijk maak ik gebruik van ETAPTE hotels of PREMIERE CLASSE, dit zijn verzorgde kamers met douche en wc .
De parking rond het gebouw is 90 % van de gevallen afgesloten, en belangrijkste de prijs is zéér gunstig, als je met 2 reist, daar je per kamer betaald en niet per persoon.
Prijzen varieren van 35€ tot 45€, ontbijt is vrij uitgebreid, voor frankrijk althans, de iets duurdere zijn B&B hotel, en de echt goekopere zijn F1 hotels, wel een nadeel bij F1, de douche en wc staan op de gang, maar voor doortocht...goed te doen.
is via internet te boeken, en kan tot de dag van aankomst kosteloos geanulleerd worden, niet meer zoeken tegen t avondeten....
staan meestal op GPS,

http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml

http://www.premiereclasse.fr/fr/default.aspx

http://www.misterbed.fr/

http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html

http://www.hotel-bb.com/
:D
groetjes

Plaats reactie