Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door RonWing » 13 mar 2010, 12:12

Wij hebben het plan opgevat om komende zomer eens Corsica met de motor onveilig te maken.
Het zou een prachtig eiland moeten zijn.
Is er toevallig iemand die daar al eens met de Wing is gewest?
Gaarne : Tips :idea: & Trucs :P mogelijke overnachtingen, ervaring met boot overtocht enz. :wink:

Groetjes Ronald 8) 8)

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door Stephan » 13 mar 2010, 14:56

http://nl.corsicaferries.com./" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.landenweb.com/corsica" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.corsica-info.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.traincorse.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.doubleplus.nl/motortrips/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.versatel.nl/toussaint.hesse ... exned.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo nu heb je even wat te lezen :lol: :lol: :lol:
Ik ben er zelf nog nooit geweest het schijnt er mooi te zijn maar bloedheet in de zomer.
Veel plezier met de voorbereiding.

Stephan
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door Wingnut » 14 mar 2010, 03:05

Ik ben er zo'n 15 jaar geleden op GL1500 het Franse Corsica geweest met de tent. Boot heen via Nice Frankrijk en terug via Genua Italie. Zeer mooi eiland, maar inderdaad wel zeer heet in de zomer.

In 2008 met GL1800 naar het Italiaanse zustereiland Sardinie in het najaar geweest in hotels. Ook zeer mooi eiland, heen en terug via Genua.

Ik zou zelf aanbevelen om Genua te mijden (rot stad om naar/van de haven te komen en zeer druk) en in het voorjaar of najaar te gaan vanwege de hitte in de zomer. Het voorjaar heeft de voorkeur vanwege de bloei van planten.

Ik heb eventueel van beiden nog wel beschreven route's en voor Sardinie ook op GPS mocht je belangstelling hebben stuur maar even PB.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door Stoker » 02 aug 2010, 12:48

Hallo Wingnut en andere geïnteresseerden.

Misschien een beetje een late reactie maar wij zijn vorig jaar met Horizonmotorreizen naar Corsica geweest. Een fantastische ervaring. Geen rechte wegen maar alleen maar bochten en bergen en dalen. De toerit naar Marseille was ook erg mooi en een mooie voorbereiding op wat er komt in Corsica. Het is erg warm 's zomers in Corsica daarom wordt de reis alleen in september georganiseerd. Hou wel rekening met een totale afstand van ongeveer 6000 Km met heen en terugreis, zorg dus voor goede banden. Van Marseille naar Bastia (Corsica) en terug met de nachtboot is zeer comfortabel en ontspannen. Alleen Marseille is een hekseketel en het is even zoeken naar de juiste haven.

Succes en veel plezier,
Stoker
Don't follow me, I'am lost too.

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door RonWing » 02 aug 2010, 18:45

Hallo Stoker,
Bedankt voor je reactie, wij hadden ook gepland om in september te geen, maar door persoonlijke omstandigheden moeten we het een jaartje uitstellen, maar wat in het vat zit verzuurt niet zeggen ze. :)
Heb je nog gegevens van je Corsica reis, gereden routes voor op de Garmin zou welkom zijn, goede overnachtingsmogelijkheden zijn ook altijd interessant.
De heen en terugweg naar Marseille gaat wel lukken, in Frankrijk zelf heb ik al voldoende Km liggen, maar op Corsica ben ik nog niet geweest.
p.s. hoe was de organisatie van Horizon? Ik heb er een niet zo goede ervaring mee.
Groeten
Ronald

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door Stoker » 11 aug 2010, 10:22

Hallo RonWing,

De organisatie bij Horizonmotorreizen is goed geregeld. Je krijgt bij individuele reizen de tocht op papier incl. de aanrijroute en op verzoek digitaal voor de Garmin (bij de prijs inbegrepen) de overnachtingen in de hotels incl ontbijt en diner zijn ook geregeld. Eventuele slaaplaats op heen en terugreis zijn voor jezelf.
Bij een groepsreis slaap je met de hele groep in hetzelfde hotel. Verder dineer je met de hele groep waar je ook informatie krijgt voor de route voor de komende dag en de papieren route (digitaal heb je al ontvangen voor aanvang van de reis). Verder bepaal je helemaal zelf wat je doet. Of je wel of niet de dagroute rij of je laat of vroeg vertrekt, waar je luncht of niet luncht. Je kan je aansluiten bij één of meer leden van de groep, je kan alleen rijden enz.
Volgens mij heeft Horizonmotorreizen Corsica alleen als groepsreis in het programma, het was voor ons de eerste keer met een groepsreis. Met een groep reizen is ons heel erg meegevallen, gezellige mensen in de groep. Na de tocht gezellig een biertje bij het zwembad en onderweg als je elkaar toevallig tegenkomt even samen een bakkie koffie. Verder hebben we de routes alleen gereden (eigen keus) temeer we om de haverklap gestopt zijn voor een fotomomentje.

Groeten Stoker
Don't follow me, I'am lost too.

Gebruikersavatar
paul65
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Susteren

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door paul65 » 23 aug 2011, 13:06

Hallo Ronwing,

Mijn vrouw en ik zijn afgelopen juni 2 weken in Corsica geweest. Ik had toen nog een BMW R1100RT. ( maar gauw ingeruild voor iets beters ) :roll: Wel gereden met aanhanger erachter. :wink:

Corsica is bijzonder mooi. Met name het noordelijke deel vond ik bijzonder. Je hebt daar het gevoel dat je om de paar honderd meter een ander panorama voor je hebt. De westkust is bijzonder ruig met mooie baaien.
De wegen zijn doorgaans goed. ( een enkele uitzondering aan de westkust ) :roll: :(

Voor een trip programmeerde ik wel mijn navigatie. Is wel zo handig. :D

Aan de oostkust vind je de stranden, en daar verbleven we ook op een 2 tal campings verdeeld over ons verblijf . De veerdienst is niet echt goedkoop. Heenreis van Nice naar Ajaccio en de terugreis van Bastia naar Toulon. Heenreis kostte € 135 en de terugreis met de nachtboot incl. cabine € 265.

Kortom een heel mooie ervaring. We gaan nog eens terug maar dan waarschijnlijk met de auto.

Ik wens je enorm veel plezier :wink:
Zoem....zoem...

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door Foks » 11 nov 2011, 11:10

Hallo allemaal,Hier een hele late reactie op de gestelde vraag.Wellicht kan iemand er nog zijn en/of haar voordeel mee doen.In het voorjaar ben ik samen met een BMW rijder (mijn vaste brommermaat) naar Corsica geweest.Hieronder volgt een korte samenvatting.Rond de kerst hebben we een reservering gedaan bij Corsica ferries, zonder cabine. Kostprijs voor een retour Savona-Bastia <90,- euro. Echt waar.Op maandaochtend thuis vertrokken naar de voet van Alpe de Huez.Dinsdagochtend naar Savona (noord-Italie) door de stromende regen."s avonds overgevaren. We hebben op onze luchtbedden en slaapzakken geslapen in een van de vele zalen.Woensdagochtend van de boot af, direct ontbeten en die dag de noordkaap van Corsica aan de zeezijde rondgereden."s avonds een camping gezocht net onder Bastia aan de oostkust.Donderdag via binnendoor wegen, rustig aan, naar Corte gereden.Hier wederom een camping gezocht, waar we drie dagen hebben gestaan.Vrijdag, Zaterdag, Zondag heel Corsica rondgereden met zo nu en dan binnendoor wegen.Maandag via, via terug naar Bastia en met de boot terug naar Savona.In Savona overnacht op een camping.Dinsdags gereden tot aan Bourge en Bresse. Daar gekampeert.Woensdag terug naar huis gereden.Geweldig, schitterend, doen, mooi.Wij hebben gelukkig alleen met de heenreis een halve dag regen gehad.Er is al opgemrekt dat er (bijna) geen rechte weg is te vinden op Corsica.Het westen is het ruigste en in mijn ogen het mooiste deel samen met de binnenlanden.De westkant heeft stranden. Voorlopig is het mooi geweest op Corsica.Komend jaar gaan mijn ideeen uit naar Polen, tsjechie, slowakije. in een tocht en over de grens van Italie/zwitserland, Italie/Oostenrijk naar het oosten.Misschien zit er ook nog een rit naar de Pyreneen in (in 2010 was dat geweldig).succes en mvg,FOKS (Peter)
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door RonWing » 15 nov 2011, 00:18

Hallo Foks,

Bedankt voor je info over Corsica.
Je zei dat je wellicht komend jaar naar de Pyreneeën wilde?
Ik ben daar afgelopen zomer geweest. ik ben van oost naar west door het Spaanse deel getrokken.
Heel heftig. wij hebben goede ervaringen met Moltorbike experience. :D
Een Spaans/Nederlands stel ( Stephanie en Charles) wat met name in het oostelijk deel van de Pyreneeën reizen en rondritten regelt en verzorgt.
Zij kunnen ook hotels regelen met korting. Ze zijn nog aan het opstarten, maar onze ervaring was heel positief.
Als je meet info wilt moet je maar even een PB-tje sturen.

Groetjes Ronald 8) 8)

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Wie heeft ervaringen in Corsica ??

Bericht door Foks » 15 nov 2011, 10:04

Hoi Ronald,

Dank je wel voor het aanbod.

Ik ben in 2009 van west naar oost dwars door de pyreneen gereden.
Geheel alleen en op eigen gelegenheid.
Voorzien van tent.
Het mooie is dat je niet weet waar je stopt en/of kampeert.
Ik noem het avontuurlijk.
E.e.a. is heel afhankelijk van de weersomstandigheden. Indien het te nat is neem ik een B&B, Pension, id.

Huidige planning voor komend jaar:
- voorjaar met de auto en kinderen naar Spanje (noord-oost kust)
- Mei-juni met de motor naar de grens Italy-Zwitserland, Italy-Oostenrijk, Bulgarije
- July met de motor naar de Pyreneen (nog niet zeker)
- Zomer vakantie met de kinderen naar Sao Miguel (Portugal)
- September met de motor naar Moskou (reeds geboekt)
- Eind September met de motor richting Alpen (Overleg over de data is in gang).

O ja, tussendoor nog werken ook, Bah.

mvg,

FOKS
(Peter)
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Plaats reactie