camping in zeeland

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Re: camping in zeeland

Bericht door IJSBLOK » 10 sep 2009, 07:43

hoi, Harry

Heb al een terugmelding gekregen dat het zaakje onderzocht wordt :D

Ik hou je op de hoogte

Frank
Heaven can wait

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Re: camping in zeeland

Bericht door IJSBLOK » 10 nov 2009, 20:26

Vandaag dit bericht gekregen in mijn mailbox:

Beste mijnheer ...,



Via de ombudsdienst van de Stad ontvingen wij uw schrijven van 4 september. Alvast onze excuses voor de late reactie. Het is inderdaad te betreuren dat deze organisatie van een kale reis terugkeerde uit Antwerpen. Het probleem dat u aanhaalt situeert zich m.i. op meerdere vlakken:



1) Op Camping Vogelzang worden in principe enkel mobilhomes toegelaten. Deze camping wordt uitgebaat en onderhouden door een private vzw die geen zware investeringen kan doen in mindervalide toegankelijkheid. Dit is ook ingegeven door het feit dat er in mobilhomes praktisch altijd een sanitair aanwezig is. Op camping Vogelzang zijn alle basisfaciliteiten voor motorhomes aanwezig. Stadscamping De Molen op Linkeroever is wat dat betreft beter uitgerust en toegankelijk voor mindervalide mensen. Het probleem daar is dat die camping enkel open is van april tot oktober en dat een voertuig zoals dat van de betreffende organisatie niet zou toegelaten worden vanwege de sterk afwijkende afmetingen. Het zou simpelweg niet mogelijk zijn.

2) Een uitstap van Camping Vogelzang naar de Zoo betekend dat je de tram/metro kan nemen ter hoogte van de Antwerp Expo. Met de nieuwe trams gaat het inderdaad vlotter om op en af te stappen met rolstoelen, maar wees bewust dat zoiets met een groep nooit vanzelfsprekend is. In nieuwe (heraanleg-) projecten van de stad wordt steeds rekening gehouden met toegankelijkheid voor andersvaliden. Maar vele delen van de stad zijn op dit moment niet heel ‘rolstoelvriendelijk’ en wij zijn ons daar ook van bewust.

3) Met een voertuig van die afmetingen is het niet evident om het centrum van een stad te doorkruisen. Er is de mogelijkheid om mindervaliden te laten op- en afstappen vlakbij de ingang van de Zoo maar de busparking is in principe enkel toegelaten voor autocars. De beheerder van de camping hoefde dit niet noodzakelijk te weten, vermits hij nooit in aanraking komt met autocars of de daarvoor voorziene plaatsen. Een dergelijk stadsbezoek vraagt een grondige voorbereiding van zowel de organisatie als de betrokkenen.

4) De beheerder van de camping, die geen rasechte Antwerpenaar is, kon wellicht enkele suggesties geven maar hij kan niet op de hoogte zijn over ideale routes, toegankelijkheid, … wanneer hij nooit eerder deze vraag heeft gekregen. Hij dient daarentegen wel steeds beleefd en respectvol te reageren tegen alle klanten! Wij zullen uw klacht ook voorleggen op het eerstvolgende overleg met de beheerders van Camping Vogelzang.



Omdat wij niet over alle informatie beschikken wil ik ook niemand met de vinger wijzen. Maar ik hoop u hiermede toch een bevredigend antwoord gegeven te hebben.



Met vriendelijke groet,







Tom Bosman | consulent toerisme
Stad Antwerpen | Antwerpen Toerisme & Congres
Grote markt 15 | 2000 Antwerpen

tel + 32 3 338 95 24 | fax +32 3 338 81 32

tom.bosman@stad.antwerpen.be | http://www.antwerpen.be





Ik ben er zelf niet erg tevreden mee, met dit antwoord... Wat denk je, Harry ?
Heaven can wait

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Re: camping in zeeland

Bericht door meisterjager59 » 10 nov 2009, 21:09

Hoi Frank, ten eerste een reactie met de snelheid van Nederlandse ambtenaren, dus wat dat betreft wordt het nog wel eens een keer 1 europa :wink:
Het is allemaal een beetje vaag met betrekking tot de rolstoelvriendelijkheid, hij geeft aan dat er bij "heraanleg"rekening wordt gehouden met rolstoelen maar ik zie nog niet gebeuren dat alle kinderkoppen spoedig zullen verdwijnen :(

Waarom zou het met een groep( in ons geval 3 rolstoelen) niet vanzelfsprekend zijn om met de tram te gaan?

Bij de reunie van afgelopen zaterdag heb ik nog navraag gedaan bij ons bestuur maar daar was niets bekend dus daar is verder geen navraag gedaan door de ombudspersoon van Antwerpen, ik heb daar wel een chauffeur van onze stichting gesproken die vorig jaar op de camping heeft gestaan, zij hadden via een dienst aldaar(hij wist niet meer welke dienst) rolstoelbusjes geregeld voor de rolstoelers met begleiding, zij konden voor het zelfde geld als de tram door de stad worden gereden, de rest ging met het normale vervoer, als zo'n dienst bij ons of de beheerder bekend was hadden wij mogelijk wel ons programma in Antwerpen kunnen doen.
Nog even over de busparking, waarom zou het niet mogelijk zijn om daar met onze camper te parkeren? Als wij al een stad inrijden is het zonder aanhangwagen en zijn dus van dezelfde afmeting als een autocar.

Frank, dank voor je inzet en we moeten maar genoegen nemen met het feit dat het probleem weer onder de aandacht(al is het maar even) van een paar beambten is gekomen die misschien later bij een beslissing nog eens zullen denken aan ons :wink: :wink:

Ga je spreken en grtz
Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Re: camping in zeeland

Bericht door IJSBLOK » 12 nov 2009, 06:04

Beste Harry

In ieder geval, als je nog eens deze kant op komt, laat het me dan tijdig weten: ik trek hier dan wel links en rechts aan de bel, zodat je inderdaad over vervoer beschikt, en een speciale toelating krijgt voor de busparking enzovoort...

Antwerpen is te mooi om niet gezien te worden !

Groetjes

Frank
Heaven can wait

Plaats reactie