Overnachten bij Horhausen in het Westerwald.

Plaats reactie
jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Overnachten bij Horhausen in het Westerwald.

Bericht door jjohn » 17 aug 2009, 21:48

We zijn van de week een paar dagen in het Westerwald gaan rijden gelegen tussen de Eifel, de Rijn en de Mösel. Een prachtig gebied waar je heerlijk kunt toeren.
We verbleven er in de Grenzbach Mühle te Horhausen. http://www.grenzbachmuehle.de/
Een hotel in een beekdal, letterlijk in the middle of nowhere. Een oase van rust en stilte. Een smal geasfalteerd weggetje voert je erheen vanuit de bewoonde wereld, Horhausen, zo de natuur in tot je plots bij het hotel bent op een open plek in het bos.
De kamers zijn mooi en comfortabel en het eten is heerlijk. bv Verse forel uit eigen kweek op diverse wijzen bereidt. Neem je halfpension (€8,50 extra) dan kost deze maaltijd niets extra omdat je altijd een hoofdgerecht van de kaart mocht kiezen!!! In het dal liggen langs de beek diverse forelvijvers, waar je ook kunt vissen. Tevens zijn er weilanden waarop herten grazen welke ook bij het hotelletje horen.
Mocht je een keer in de buurt zijn, ga er eens pauzeren. Het zal je niet tegenvallen en je komt er geheid tot rust.
Groet,
John :wink:

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Overnachten bij Horhausen in het Westerwald.

Bericht door rudolphwolven » 28 mei 2011, 19:18

jjohn schreef:We zijn van de week een paar dagen in het Westerwald gaan rijden gelegen tussen de Eifel, de Rijn en de Mösel. Een prachtig gebied waar je heerlijk kunt toeren.
We verbleven er in de Grenzbach Mühle te Horhausen. http://www.grenzbachmuehle.de/
Een hotel in een beekdal, letterlijk in the middle of nowhere. Een oase van rust en stilte. Een smal geasfalteerd weggetje voert je erheen vanuit de bewoonde wereld, Horhausen, zo de natuur in tot je plots bij het hotel bent op een open plek in het bos.
De kamers zijn mooi en comfortabel en het eten is heerlijk. bv Verse forel uit eigen kweek op diverse wijzen bereidt. Neem je halfpension (€8,50 extra) dan kost deze maaltijd niets extra omdat je altijd een hoofdgerecht van de kaart mocht kiezen!!! In het dal liggen langs de beek diverse forelvijvers, waar je ook kunt vissen. Tevens zijn er weilanden waarop herten grazen welke ook bij het hotelletje horen.
Mocht je een keer in de buurt zijn, ga er eens pauzeren. Het zal je niet tegenvallen en je komt er geheid tot rust.
Groet,
John :wink:
Ik ben er (door de tip van John / bedankt nog!!! / zijn verslag klopt volledig) vorige week 5 dgn geweest (met de auto)........heb het er ontzettend naar mijn zin gehad (overnachting incl. zeer goed ontbijt a Euro 40,- pp per dag).........absolute stilte......indrukwekkende natuur met eeuwig kabbelend beekje naast hotel....(daarvan val je 's avonds vanzelf in slaap).........prachtige bossen..........de hele dag door tientallen vogels die fluiten.......ruim 250 km zeer minitieus bewegwijzerde (tja die Duitsers toch) wandelpaden door bos, dal en veld (voor wie er van houdt)......... een ongekend mooie plek zo dicht bij Nederland.........ik weet nu al zeker dat ik er binnen een jaar weer eens naar toe ga.......
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Overnachten bij Horhausen in het Westerwald.

Bericht door rudolphwolven » 18 okt 2011, 13:20

Ik ben er de afgelopen week opnieuw met de auto naar toe geweest (voor 2e keer, 1e keer in mei dit jaar) .........heb het er weer erg naar mijn zin gehad.
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

peter

Re: Overnachten bij Horhausen in het Westerwald.

Bericht door peter » 19 okt 2011, 18:08

Hoe is het inmiddels met je wing :?: Kan je de derde keer met die gaan en gaan we met zijn alle mee, maken we er een forum weekend van :mrgreen:

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Overnachten bij Horhausen in het Westerwald.

Bericht door nico72 » 19 okt 2011, 20:09

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Overnachten bij Horhausen in het Westerwald.

Bericht door rudolphwolven » 20 okt 2011, 00:59

Hoi Aspie en nico72,
Tja..........goeie opmerking........mijn K1 staat er nog net zo bij als de afgelopen 27 jaar :?
Edoch......ooit komt het er van (hoop ik)........ben afgelopen zomer ook wel erg druk geweest met de gehele buitenboel schilderen :(
Verder nog 3 auto's bij te houden......ben naar Horhausen gereden met de Saab Classic 900c bj '89, geërfd van mijn in 2003 overleden vader......ook wel leuk, heb in Dld in die 6 dgn slechts 1x een klassieke Saab gezien......grappig, op de Autobahn had ik regelmatig bekijks van dikke Audi's, BMW's en Mercedessen....... :wink:
mvg, Ruud
IMGP0118.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie