B&B keten Frankrijk en Duitsland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

B&B keten Frankrijk en Duitsland

Bericht door Anjer » 02 aug 2009, 12:40

Wij hebben, toen we een weekend naar Parijs gingen met de kids, geslapen in een B&B hotel, supersimpel, je checkt elektronisch in, je hebt met niemand wat te maken (hoe laat je aankomt etc) en de meeste hebben een afgesloten parking gratis. In de grote steden moet je er soms voor betalen, maar dat staat goed aangegeven op hun site. Ze zitten door heel Frankrijk en Duitsland.
Simpel concept met als enige nadeel een beetje harde, smalle bedden... maar dat vind ik persoonlijk weer beter dan een te zacht of doorgezakt bed...
B&B geeft een kamer (1 pers. bedden of 1 2-pers bed), een badkamer met douche en toilet en airco voor rond de € 40,--

Kijk maar eens op deze link http://www.hotel-bb.com

Wij hebben er voor onze toer door Frankrijk dit jaar in ieder geval een flink aantal geboekt en komen zo op een leuke overnachtingprijs van 465,-- voor 13 nachten met zijn tweetjes.
Ik vind het ontbijt 2x niets en de koffie niet lekker, maar dat vind ik bijna in heel Frankrijk (die koffie) dus die nemen we zelf mee. Ontbijten doen we lekker onderweg op een terrasje...
Zorg wel voor voldoende muntgeld als je aankomt, want behalve automaten met snoep en koffie (muntgeld betalen) kun je er niets krijgen.
De afgesloten parking vond ik ivm onze 2 GL 1500's wel een heel fijn gevoel en persoonlijk vind ik het heerlijk om zelfstandig te kunnen gaan en staan en niet gezellig te hoeven doen met gastvrouw/heer. Kan ook super gezellig zijn hoor, maar als je dat zoekt moet je niet in deze keten boeken.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

Bericht door pepewing » 02 aug 2009, 13:38

jaja, :) ik ben het volledig met je eens, ik gebruik deze formule al 5 jaar, alleen gebruikte we eerst Formule 1 hotels, nu gebruiken we Etape, hier zijn douche en wc op de kamers... 8) 8)
goedkoopste is F1 dan Etappe en dan B&B, op t laatste heb je wel free internet (allee eenmaling aktivering van 1 euro..
Ik betaalde in B&B vorige jaar rond e 50 euro okes :roll:

http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html
http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml
http://www.hotel-bb.com/

groetjes...
groetjes

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Anjer » 02 aug 2009, 14:13

Inderdaad was voor mij belangrijk om eigen douche en wc op de kamer te hebben (ik loop er nogal eens uit 's nachts ;-)) En de afgesloten parking die vaak gratis is! Bij F1 en Ettappe moet je nogal eens op een openbare parking je baby neerzetten en dat wil ik 's nachts niet... vind ik overdag al moeilijk ;-)

De prijs ligt een beetje aan de ligging van de BB, zo zocht ik een BB rond Lyon (voor de terugreis) en bij de ene koste een 2-pers kamer 62,-- en bij eentje op een steenworp afstand 41,--!!! Maar de meeste waren 39,-- euro die we nu hebben geboekt voor onze toer...

Aangezien het zoeken naar BB's verder zoveel tijd koste, vind ik dit een oplossing en je weet wat je kunt verwachten!

Bij de B&B keten heb je overal Wifi gratis op je kamer en ik heb nu net een mininotebook waar Wifi opzit, dus dat kost helemaal niets meer...
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Plaats reactie