camping in de alphe

Plaats reactie
summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

camping in de alphe

Bericht door summerwing » 04 jan 2014, 19:32

wie is bekend met deze camping http://www.campingguillestre.com" onclick="window.open(this.href);return false; wil van de zomer hier eens gaan rond rijden ze geven aan een motor vriendelijke camping te zijn mischien dat er al eens iemand van hier geweest is dan hoor ik dat graag

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: camping in de alphe

Bericht door mothergoose » 04 jan 2014, 22:16

Hoi Charles,

Ik ben er bekend, ik heb hier vorig jaar 3 weken gestaan. Top camping gezien de prijs. Gemeente zwembad vrijwel op de camping is ideaal. Vreemde, maar vriendelijke eigenaar. De omgeving is echt adembenemend mooi, zeker als je op de motor gaat. Ja, het is een motor vriendelijke camping, je bent even welkom als alle andere gasten. Vorig jaar met een 1800 rijder uit Engeland staan kletsen, tevens meerdere motor gasten die voor 1 of 2 nachten kwamen. Niks een klein plekje, je mag gewoon een normale plek uitzoeken. Zoals gezegd is de camping in een fantastisch gebied gelegen waar je jezelf helemaal kan verliezen op de motor. Als je meer wilt weten hoor ik het wel, hier of in een PB. Mij om het even, ik denk dat meerdere mensen er profijt van hebben als ze het weten

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
Frederick Lieverdje
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Drachten

Re: camping in de alphe

Bericht door Frederick Lieverdje » 04 jan 2014, 22:55

Ik denk dat wij wel graag willen weten of deze camping geschikt voor ons als GoldWing rijders.
Als er aanpassingen moeten komen voor motorrijders zoals kleine plekken met een verharding voor de brommer dan kunnen we misschien een balletje opgooien?
Wedden dat de camping dan meer motorgasten krijgt.

Groet, Frederick
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.

summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

Re: camping in de alphe

Bericht door summerwing » 05 jan 2014, 11:00

hoi mothergoose fijn te horen dat iemand daar al is geweest .dan heb ik nog wel wat vraagjes op de site staat dat het een auto vrij park is maar mag je wel je motor naast de tent zetten ?
kun je in de avond uren nog ergens aan een bar zitten ?
en moet je resevere of kun je zo aanrijden?
de omgeving is denk ik om te smullen als ik zo de kaart heb bekeken ons plan is dan ook om veel berg ritjes te maken met de motor

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: camping in de alphe

Bericht door mothergoose » 06 jan 2014, 10:53

Autovrij is het zeker niet, al werd er wel netjes rustig gereden door de meeste. Je kan de auto/motor prima bij de tent plaatsen, doet iedereen. Er zijn op de plekken geen verharde delen waar je de motor kan plaatsen, iedereen zette hem in het gras. Door het gebrek aan regen in deze omgeving is de grond keihard, dus zowel de zijstandaard als de middenbok kan gebruikt worden.
Er is bij het (gemeente) zwembad wel een plek waar je wat kan drinken, al heeft het die bestemming zeker niet. Bij de receptie staan wat zitjes en is koud bier/fris te koop. Een supermarkt (DIA en soort Lidl) is op een paar minuten rijden beschikbaar, tanken kan daar ook gedaan worden.
Zo aanrijden lijkt me geen enkel probleem, mits je niet in juli gaat rijden. Ik heb afgelopen jaar in augustus daar gestaan en de laatste 1,5 week liep de camping leeg. Ik betaalde voor mijn gezin met auto/caravan 28 euro per dag. Heel betaalbaar dus :D
Je kan daar vandaag echt de mooiste ritten maken, ik heb afgelopen jaar met gemengde gevoelens in de auto daar rond gereden, bij iedere bocht dacht ik weer.... Wat zou dit mooi zijn met de motor :lol: :lol: :lol:

Veel plezier!


Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
Frederick Lieverdje
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Drachten

Re: camping in de alphe

Bericht door Frederick Lieverdje » 06 jan 2014, 20:16

Dat klinkt heeeel goed.
Misschien wat voor de zomer.

Groet, Frederick
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.

summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

Re: camping in de alphe

Bericht door summerwing » 06 jan 2014, 20:25

super om te horen zit ik alleen nog met het reseveren had ze al een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad, is stroom ook dicht bij je tent te krijgen
wij gaan 28-7tot15-8

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: camping in de alphe

Bericht door mothergoose » 07 jan 2014, 09:19

Stroom is redelijk goed verdeeld over de camping, ik verwacht niet dat dit een probleem is. Ik heb altijd 20mtr bij me en ben nooit te kort gekomen.
Vwb het reserveren, dat heb ik indertijd ook via mail gedaan. Hij reageerde vrij snel toen, misschien dat hij zelf even vakantie heeft. Ik kreeg in het NL antwoord terug. De eigenaar heeft een Nederlandse vriendin gehad en spreekt daardoor wat Nerderlands.
Het kan maar zo zijn dat wij er komende zomer toch ook nog even naar toe gaan....

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

Re: camping in de alphe

Bericht door summerwing » 08 jan 2014, 14:31

weet iemand nog meer goede campings in de alpen waar de motor rijder welkom is en de persoon er zelf ook is geweest

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: camping in de alphe

Bericht door mothergoose » 08 jan 2014, 15:39

http://camping-river.eu/camping.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben ik ook geweest :D

Is een kleine camping met een Nederlandse eigenaar. Heel gezellig, ligt prachtig niet ver van Barcellonette. Aanrader vanuit daar is de Col de la Bonette:


youtu.be/4K5PrOQtO-w

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

summerwing
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:12
Type Goldwing: GL1500

Re: camping in de alphe

Bericht door summerwing » 10 jan 2014, 17:39

ziet er goed uit nog meer idee zijn welkom

Plaats reactie