Uitleg over het plaatsen een link in je bericht

Gesloten
Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Uitleg over het plaatsen een link in je bericht

Bericht door RonalT » 15 okt 2016, 15:56

Regelmatig kom ik een link in een bericht tegen die gewoon als tekst geplaatst is. Maar een link hoort tussen URL-tags te staan. Waarom?

Kijk eens naar onderstaand voorbeeld:

http://www.ebay.de/itm/FM-Transmitter-M ... 1065380654" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

dit ziet er toch raar uit? Als je hierop kunt klikken gaat het nog wel goed, maar als je de link wilt knippen en plakken gaat er iets mis.


De link valt ook in twee delen uiteen.

Deze, de werkelijk link...

Code: Selecteer alles

http://www.ebay.de/itm/FM-Transmitter-MP3-Player-KFZ-Auto-Radio-Sender-Micro-SD-USB-PKW-LKW-Auto-/171065380654
en een stuk wat toegevoegd wordt door het forum.

Code: Selecteer alles

" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is te voorkomen door de link tussen URL-tags te plaatsen. Dikwijls doe ik het achteraf als service naar de klant :-)
De URL-tag is gemakkelijk. Boven aan het scherm waar je je bericht schrijft vind je een lint met knoppen, beginnend met B i u en dan staat er ergens URL.
Deze klik je aan, dan verschijnt er:

Code: Selecteer alles

[url] plak hier uw ink [/url]
Let wel even op, die rare lichte vakken verschijnen niet, maar die moet ik gebruiken om het zichtbaar te maken.

Als ik het later toevoeg komt er dit onder te staan: URL-tags toegevoegd. Een link hoort namelijk tussen URL-tags te staan

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Uitleg over het plaatsen een link in je bericht

Bericht door RonalT » 25 okt 2017, 22:41

....
Site van Honda USA

https://powersports.honda.com/2018/gold-wing.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

....
Toch nog maar eens een keer uitleggen hoe een link op het forum geplaatst dient te worden. Als je namelijk gewoon de link hier wegzet zoals in het voorbeeld hierboven gaat het mis.
De eigenlijke link is het stukje van HTTPS tot ASPX, de rest is rommel die automatisch toegevoegd wordt omdat de link niet tussen de URL-tags staat. Elke keer als een bericht wordt geopend komt er " onclick="window.open(this.href);return false; achter te staan. Zo te zien is het bericht bericht verschillende keren ge-edit.

Hoe voorkom je dit? Door de URL knop te gebruiken. Die staat boven aan het scherm waarin je een bericht schrijft. Een grijze knop met URL tussen de knoppen Img en Flash in.
Gewoon indrukken en dan de link er tussen plakken.


Dat scheelt mij veel werk, want de meeste links knap ik wel weer op zodat het forum er een beetje netjes uit blijft zien.
En inderdaad, ik heb de link in het originele bericht al aangepast.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gesloten