Yo Wingers,
Gisterenmorgen vroeg terug gekeerd van een zeer geslaagde vakantie naar Canada, niet met de motor, helaas, maar met een campertje hebben we 3 weken door een verschrikkelijk mooi land getoerd.
Wat gelijk opvalt als je daar rijdt is het aantal wings wat je ziet, hele kudde's zie je voorbijkomen alle typen heb ik gezien.
Het viel mij op dat de meesten redelijk standaard waren, weinig tot geen bling bling zoals je hier regelmatig tegenkomt. wel veel highway steps (uiteraard) want de afstanden zijn daar altijd groot.
Wat kreeg ik een zin om daar eens met de motor te rijden, echt geweldig, grote, brede en zeer overzichtelijke wegen waar een ieder zich houdt aan het "keep your lane" principe. is ff wennen maar wel heel relaxed als je het toepast.
Ook zie je daar vrijwel iedereen in korte broek met een t-shirtje rijden, qua temperatuur kon dat prima, maar ik zet daar toch altijd m'n vraag tekens bij.
Hoewel ik me wel kan voorstellen dat je het daar doet. warm, veel ruimte en, behalve in de steden, geen druk verkeer.
Op een camping sprak ik met een oude baas die aan kwam karren op een 1800 trike, denk dat hij een jaar of 70 was, en maakte een opmerking over de kleding. hij vond wel dat ik gelijk had maar, zo zei hij "if somebody crosses the yellow line, clothing won't help anyway" kon hem natuurlijk alleen maar gelijk geven en met een trike maak je niet zo snel een schuiver.
We hebben een klein rondje gereden met camper, alles bij elkaar exact 2500 km, is dus niet zo veel als je bedenkt hoe gigantisch groot het land is.
We waren bv in het Algonquin national park, dat is een vlekje op de kaart maar het is groter dan heel nederland
Ik heb na een praatje met een canadese 1800 rijder nog een ideetje gekregen, hij maakte namelijk een opmerking over het feit dat hij wel eens in europa zou willen toeren. zomaar een vraag, zouden jullie je motor uitlenen aan een andere GW rijder? ik bedoel nu dus ruilen van motor in, bv, canada of amerika?
Toch iets om eens over na te denken, want als je dat zou doen kan het heel veel geld schelen.
We hebben een prachtige reis gemaakt die ik iedereen kan aanraden, maar het gaat te ver om hier een kompleet verslag te schrijven, 't is tenslotte een motorforum, dus ik laat het hier maar bij. Ga nu maar eens een stukje rijden, is tenslotte alweer 3 weken geleden .
groet,
Jan
Back from Canada
- wingryder
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
- Locatie: Sassenheim
Back from Canada
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
- RonalT
- Berichten: 13406
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Back from Canada
Nee, Jan. Daar hoef ik niet lang over na te denken. Het is mijn motor, daar rijdt geen ander op.wingryder schreef:Ik heb na een praatje met een canadese 1800 rijder nog een ideetje gekregen, hij maakte namelijk een opmerking over het feit dat hij wel eens in europa zou willen toeren. zomaar een vraag, zouden jullie je motor uitlenen aan een andere GW rijder? ik bedoel nu dus ruilen van motor in, bv, canada of amerika?
Toch iets om eens over na te denken....
Er heeft ook niemand anders op gereden sinds ik hem gekocht heeft. Zelfs Karin niet.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Back from Canada
Ik zou niet weten waarom niet dus: ja ! Mijn uitgangspunt is dat Goldwingrijders geen scheurmaniakken zijn en bovendien vermoed ik dat een evt. 'gastrijder' in dit geval ook geen jonge knaap zal zijn met weinig rijervaring.wingryder schreef: Ik heb na een praatje met een canadese 1800 rijder nog een ideetje gekregen, hij maakte namelijk een opmerking over het feit dat hij wel eens in europa zou willen toeren. zomaar een vraag, zouden jullie je motor uitlenen aan een andere GW rijder? ik bedoel nu dus ruilen van motor in, bv, canada of amerika? Toch iets om eens over na te denken, want als je dat zou doen kan het heel veel geld schelen.
En alhoewel ik nooit van het ergste uitga maar stel dat hij bij een ongeval betrokken zou raken, als hij met toestemming op mijn motor rijdt dan is hij gewoon verzekerd en of ik hem nu tegen de vlakte gooi of een ander ...... kapot is kapot !
Ik vind het wel een leuk idee !
Rob
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: Back from Canada
zo gek is dit idee niet, zeker als je dan ook daar met zijn goldwing mag rond toeren, hoe het is met de verzekering is een andere verhaal maar ook dat is uit te vogelen.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- harryvbr
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14
Re: Back from Canada
Mijn vrouw en ik gaan bijna elk jaar naar Amerika en huren meestal een auto of een camper. Twee keer hebben we met een Goldwing mooie tochten gemaakt.
Sinds de jaren 90 heb ik een erg goed contact met een vrij grote Honda dealer in Everett (60 km noordelijk van Seattle).
Hij bood mij in 2002 aan om een paar weken een Goldwing van hem te gebruiken. Toen ik hem vroeg hoe het zat met de verzekering vertelde hij dat dat geen probleem was. Hij was zelf tussenpersoon van enkele verzekeringsmaatschappijen...
Toen het zover was met onze vakantie en ik de fiets ging ophalen moest hij de verzekering nog even regelen. Nou dat leverde direct al een probleem op bij de eerste maatschappij die hij belde. Toen ze hoorden dat de huurder/gebruiker een Europeaan was weigerde men de dekking. Ook de beide andere maatschappijen weigerden om dezelfde reden.
Probleem dus!Mijn vriend was zeer verrast en vond het voor ons zeer teleurstellend.
Daar stonden we dus met motorkleding aan. Uiteindelijk zei hij dat we dan maar op zijn verzekering moesten gaan rijden.
Goed bedoeld natuurlijk maar dat kan in Amerika helemaal niet. Daar is het verzekeren toch iets anders geregeld als bij ons.
Mijn vrouw was op dat moment niet bij mij en om onze vakantie niet in het water te zien vallen heb ik toch maar besloten om met de Goldwing op vakantie te gaan. Groot risico en eigenlijk onverantwoord, maar een mens maakt wel eens een risicovolle beslissing:-).
We hebben vier weken heerlijk rondgetoerd en ruim 8000 km gereden en vele Nationale parken bezocht. Maar toen ik terug was in Everett toch wel opgelucht dat we geen problemen hadden gehad. Dit was wel één keer maar nooit weer. Maar we zijn nog steeds zeer bevriend.
Bij de tweede individuele motortrip heb ik een Goldwing gehuurd bij Eagle Rider. Omdat dit een gespecialiseerd verhuurbedrijf is kan dit een collectieve verzekering regelen. Maar wel tegen een forse premie. Een auto huren is vele malen goedkoper.We hebben wel weer een mooie rit gemaakt vanaf SanFransisco naar Washington DC.
Een Canadees of Amerikaan kan hier denk ik direct op een motor stappen van ons omdat hier de motor zelf is verzekerd. In Amerika zijn andere regels...
Sinds de jaren 90 heb ik een erg goed contact met een vrij grote Honda dealer in Everett (60 km noordelijk van Seattle).
Hij bood mij in 2002 aan om een paar weken een Goldwing van hem te gebruiken. Toen ik hem vroeg hoe het zat met de verzekering vertelde hij dat dat geen probleem was. Hij was zelf tussenpersoon van enkele verzekeringsmaatschappijen...
Toen het zover was met onze vakantie en ik de fiets ging ophalen moest hij de verzekering nog even regelen. Nou dat leverde direct al een probleem op bij de eerste maatschappij die hij belde. Toen ze hoorden dat de huurder/gebruiker een Europeaan was weigerde men de dekking. Ook de beide andere maatschappijen weigerden om dezelfde reden.
Probleem dus!Mijn vriend was zeer verrast en vond het voor ons zeer teleurstellend.
Daar stonden we dus met motorkleding aan. Uiteindelijk zei hij dat we dan maar op zijn verzekering moesten gaan rijden.
Goed bedoeld natuurlijk maar dat kan in Amerika helemaal niet. Daar is het verzekeren toch iets anders geregeld als bij ons.
Mijn vrouw was op dat moment niet bij mij en om onze vakantie niet in het water te zien vallen heb ik toch maar besloten om met de Goldwing op vakantie te gaan. Groot risico en eigenlijk onverantwoord, maar een mens maakt wel eens een risicovolle beslissing:-).
We hebben vier weken heerlijk rondgetoerd en ruim 8000 km gereden en vele Nationale parken bezocht. Maar toen ik terug was in Everett toch wel opgelucht dat we geen problemen hadden gehad. Dit was wel één keer maar nooit weer. Maar we zijn nog steeds zeer bevriend.
Bij de tweede individuele motortrip heb ik een Goldwing gehuurd bij Eagle Rider. Omdat dit een gespecialiseerd verhuurbedrijf is kan dit een collectieve verzekering regelen. Maar wel tegen een forse premie. Een auto huren is vele malen goedkoper.We hebben wel weer een mooie rit gemaakt vanaf SanFransisco naar Washington DC.
Een Canadees of Amerikaan kan hier denk ik direct op een motor stappen van ons omdat hier de motor zelf is verzekerd. In Amerika zijn andere regels...
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Back from Canada
Al weer vele jaren geleden werd dit wel vaker gedaan. Echter een Belgische bekende GL1500 leende zijn motor (niet all risk verzekerd) in de jaren 90 aan een Amerikaan die men had leren kennen tijden een trip in de USA. Deze Amerikaan heeft dan in de Alpen kwam in de Alpen van de weg en de afwikkeling was niet gemakkelijk. Ik denk niet dat de Belgische GL rijder dit nog een keer zal doen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering