ff lekker weg.....

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

ff lekker weg.....

Bericht door Pux » 29 aug 2012, 22:33

Vanochtend thuis gekomen uit de nachtdienst, ff ete, douche en heel ff naar bed. S'middags goed weer dus de motor gepakt ( de vrouw wilde ook mee :D )en een stukje rijde. Mooi weer, wel veel wind maar da mag de pret nie drukke..... Lekker op het gemakje een beetje rond cruisen. We rede op een gegeve moment door Sprundel, nam een bocht naar rechts, en mn achterkant brak uit. Auch da was ff schrikke...... Enfin, recht stukje weer, en ik dacht ; ik ga eens met m'n stuur een beetje zigzagge om te kijke wat ie nu doet. En ja hoor da ging nie lekker. Motor aan de kant gezet, afgestapt en kijke wat er aan de hand is. Conclusie; achterband lek :( :( :( .
Hmmm dan maar de anwb belle. Na een kleine anderhalf uur wachte, arriveerde de bekende gele wage. Gelukkig hij was er...........wachte duurt alijd lang.
Aan/in de band kon hij helemaal niks vinde, wat blijkt; het ringetje rond het ventiel aangedraaid en toen lekte hij minder. Dus het ventiel was stuk, en die kon hij nie make :( . Geen probleem zei de man van de anwb, ik volg u tot jullie weer veilig thuis zijn. Bij de Wouwse tol ff gestopt om weer mn bande druk ff te late controlere. Er was eigenlijk heeeel weinig lucht uit. Dus route vervolgd naar huis. Eerdaags de motor ff wegbrengen om te late make en ook maar gelijk een nieuwe achterband erop ( dan kan ik voorlopig weer vooruit :lol: ). Ik was blij dat ik lid ben van de anwb en een schitterende service !!!
Greets Erny

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: ff lekker weg.....

Bericht door RonalT » 30 aug 2012, 00:06

Inderdaad wees daar maar blij mee. Als je geen lid ben moet je elke keer die ANWB-man op zijn gezicht timmeren omdat hij je niet wil helpen....

Goed geholpen. Want een lekke band (of ventiel) is al erg lastig als motorrijder.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: ff lekker weg.....

Bericht door Honda GL Castlebiker » 30 aug 2012, 10:37

Erny, dan heb je nog een beetje geluk. Nieuwe band ter plaatse regelen was zeker duurder geweest. Alleen ventieltje valt natuurlijk nog mee. Maar nu dan toch een andere band erop dan. Laat maar eens weten wat voor merk/type en wat dat kost. Ben daar wel benieuwd naar (ben nog niet toe aan een nieuwe band, maar ooit zal dat ook wel gaan komen).

Verder alles nu goed aan je Goldwing?

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: ff lekker weg.....

Bericht door Devoraz » 30 aug 2012, 11:15

Johan Helmond schreef:Laat maar eens weten wat voor merk/type en wat dat kost. Ben daar wel benieuwd naar (ben nog niet toe aan een nieuwe band, maar ooit zal dat ook wel gaan komen).
Johan,

Mijn vader ging altijd naar Duitsland omdat het daar, volgens hem, ongeveer de helft scheelt met Nederland. Jij zit in Helmond en dat ligt niet ver van Horst (waar mijn ouders wonen). Het bedrijf waar mijn vader heen ging is te vinden in Jülich-Koslar (http://www.reifen-rduch.de/" onclick="window.open(this.href);return false;). Ok, het is ongeveer 1 uur en 15 minuten rijden, maar dan heb je er meteen een leuk ritje bij. Mijn vader ging altijd voor Metzler banden, maar het schijnt dat de nieuwe Michelins ook erg goed zijn. Dit blijft echter een persoonlijke smaak.

Hopelijk heb je hier wat aan. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: ff lekker weg.....

Bericht door Honda GL Castlebiker » 30 aug 2012, 13:00

Hoi Pjotr,

dank voor de info. Heb ik zeker wat aan :-). Duitsland is vaker met dat soort dingen goedkoper ja.

Wat ik heb gelezen op het forum is dat Dunlop niet zo goed is, zeker niet bij nat weer. Wat er nu voor banden op liggen bij mij weet ik niet meer. Had er nog nooit van gehoord. Begon met "heide..." dacht ik. In ieder geval geen merk wat ook op de vrachtwagen kan :-).

Heb geen idee wat 2 Goldwingbanden in NL kosten, maar ik denk best prijzig... Die 115 km is dan zeker de moeite waard.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: ff lekker weg.....

Bericht door RonalT » 30 aug 2012, 13:58

Heidenau, het enige merk wat wintermotorbanden verkoopt....
Heeft allerlei motorbanden
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: ff lekker weg.....

Bericht door Pux » 30 aug 2012, 15:28

@Johan ; Ik heb net ff naar Motoport Goes gebeld voor info en een band 130/90/17 (dacht ik zo uit mn hoofd) kost gemiddeld 160 euro er onder gezet en wel.
En met mn motor gaat het perfect nu, geen probleme (op gister na dan....). Motor pakke starte en gaan met die bak :lol: :lol: :lol:
Greets Erny

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: ff lekker weg.....

Bericht door Honda GL Castlebiker » 30 aug 2012, 17:29

RonalT: dat zal hem zijn dan. Dacht dat Wil toen zei dat er best nieuwe banden op zaten, dus zal ze nog niet zo gauw hoeven te vervangen.

Erny: valt me nog enigszins mee 160 euro. Had duurder verwacht. Maar toch. Als het zo ver is, zal ik toch in Jülich informeren. Je weet nooit. Zeker als er 2 banden vervangen moeten worden...

Dat de Goldwing van je weer goed rijd is fijn. Nog een paar mooie weken hoop ik om te "nazomeren", kun je nog lekker rijden :-)

Plaats reactie