de kastelen ritten van Johan

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 22 jul 2012, 18:55

Vandaag zondag 22 juli. Geweldig weer. Ik had me gister al voorgenomen om richting Venlo te rijden. Doel wordt voortaan elke rit enkele kastelen af te rijden. TomTom op stand: kortste route. Dan krijg je de meest spectaculaire wegen, grevelpaden en zandpaden inclusief. De drabberige zandpaden laat ik trouwens links liggen, dat is net wat te extreem.

Rond 11:30 thuis weggereden. Had een boek gevonden thuis uit 1980 met veel kastelen erin. 1e doel was een kasteel bij Mill. Na een km of 10 kwam ik in Gemert, en dacht: verhip, hier staat ook een kasteel. Staat wel niet in dat boek, maar toch. Dus de eerste stop had ik al snel te pakken. Het kasteel is amper te zien vanaf de weg, de poort was dicht, wegens renovatie. Ben er blokje omheen gelopen. Denk het blokje was gauw 2-2,5 km. Dat is mooi, motorrijden combineren met wat wandelen. Goed voor de lijn.

Foto van kasteel Gemert:
Afbeelding

Daarna binnendoor via Venhorst naar Mill. Vlakbij Mill ligt kasteel Tongelaer. Niet imposant, maar goed, nog nooit geweest, en wil alle kastelen langs gaan. Zo simpel als ik ben, voer ik in de TomTom de plaats in, en ga dan naar Kasteelstraat, Kasteellaan, Kasteelplein, iets in die trend. Dat zal wel naar het kasteel leiden denk ik dan. In Mill werkte dat niet zo. Kwam langs een boerderij, en toen een onverhard pad. Hier is het niet denk ik. Ik omgedraaid. Er zat een oude man in de tuin van die boerderij. Ik denk ik ga het hem vragen. De man die niet veel bezoekers gewend was daar denk ik ( :D ), zei hoe ik moest rijden. Okay, doen we. Toen begon het laatste blokje van de brandstofmeter te knipperen. Wil zei dat je dan nog 15-20 km kon rijden. Dus eerst even in TomTom een pomp invoeren. De TInq in Mill was het dichtste bij. Op naar de Tinq. Alleen was die er niet meer. Shit. Andere pomp invoeren. BP. Hopen dat ik die haal. Nou, was gelukt. Ik denk ik gooi er 10 euro in, dan zien we wel weer. Meteen meer dan halfvol gaf meter aan. Kunnen we weer stukje rijden. Op naar kasteel Tongelaer. Er was een expositie in het kasteel, en je kon er ook koffie drinken enzo.

Afbeelding

Volgend doel was Afferden. Een goeie 35 km rijden. Uiteraard weer alles binnendoor. Kwam nog langs een café, dacht dat het De Lombok heette, zaten allemaal Harley Davidson mannen. Ergens bij Rijkevoort. Ze keken een beetje zo van: wat komt die "wannabe" hier rijden. Naja, ik lachte maar een keer, en sloeg rechtsaf een zandpad in. Ze zullen wel gedacht hebben, wat gaat die mafkees op dat zandpad doen. TomTom! Kwam door Heijen, en daar stond ook een bordje met kasteel. Nooit geweten dat er daar eentje was. In het kasteelgedeelte woonden mensen in, in het gebouw erlangs werden Polen in gehuisvest, stonden ook allemaal busjes van uitzendbureau:

Afbeelding

Ik was inmiddels al in Afferden aangekomen, maar de TomTom gaf nog aan 9 km naar het kasteel. Leek me raar, maar ja, het zal wel. Zag ook een bordje met een pont over de maas naar Vierlingsbeek. Ik dacht: hee, Harm den Boer! Daar moet ik ook nog eens bij op de koffie :-). Maar dan wel eerst effe laten weten dat ik kom, dat komt nog wel. Uiteindelijk kwamen we in Well uit. Da's weer wat anders dan Afferden. En in Well is ook een kasteel, dat wist ik. Dus daar maar even gestopt. Afferden kom ik nog wel langs, die 9 km terug wou ik niet doen, want lag niet op de route. Kasteel Well:

Afbeelding

Na Well ging de route naar Horst aan de Maas. Niet zo ver, amper 15 km. Daar ligt een oude ruïne die je vanaf de snelweg kunt zien liggen. Maar uiteraard reed ik binnendoor. Via Meerlo. De ruïne zijn ze beetje bij beetje aan het opknappen. Wordt er niet altijd mooier van, maar aan de andere kant: verder laten vervallen is ook niet goed. De ruïne in Horst aan de Maas:

Afbeelding

Nou, waren kastelen genoeg voor 1 dag. Was verder nog nergens gestopt, nog geen euro uitgegeven, dacht laat ik eens kijken of m'n ouders thuis zijn. Door de Peel er naartoe, via Helenaveen. Maar die waren niet thuis. De benzinemeter ging weer knipperen. Toch best veel gereden voor die 10 euro. Dus maar weer een pomp opgezocht. 18 liter ging erin. Totaal vandaag 288 km gereden tot aan die pomp. 23,76 liter verbruikt. Gemiddeld verbruik van 1:12,1. Geen idee wat een 1200 Goldwing verbruikt? Maar Goldy heeft het goed gehad vandaag. Die cylindertjes hebben rustig kunnen werken vandaag. Gemiddeld tussen de 2.000 en 3.000 toeren. Lekker rustig. Was een mooi ritje. Ben nu alweer benieuwd waar de reis volgend weekend naartoe gaat. Doel is in ieder geval alle kastelen van Nederland aan te doen. En als we Nederland gehad hebben (maar dat zal pas eind volgend jaar worden), dan pakken we België. Lekkere leuke tochten zo. Aan de ene kant misschien beetje saai om alleen te rijden, aan de andere kant kun je wel je eigen tempo rijden.
Laatst gewijzigd door Honda GL Castlebiker op 22 jul 2012, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door WingMan84 » 22 jul 2012, 19:51

Hey Johan, best te gek, jou plannen.... Mooie foto's.
Hou ook best van kastelen, ga vaker in België daar zijn er meer dan genoeg, en voor je het weet zit je in Luxemburg, daar heb ik eens een kasteel gezien, boven op een rots zuil, en beneden daarom heen een dorpje, prachtig gewoon, en toen via Duitsland weer terug, wel laat in de avond maar dat boeide niet.. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 22 jul 2012, 20:14

Ja Wil, da's Vianden denk ik. Dat ligt ook vlak bij de grens met Duitsland. Ga ik ook zeker nog een keer naartoe. Naja, het is gewoon iets wat ik al m'n hele leven doe, kastelen en ruïnes bezoeken. Alleen heb ik dat nog nooit met de motor gedaan. Voorheen altijd met camper. En nu ga ik ze allemaal met Goldy af. Zal van elke rit ervan in dit topic de foto's plaatsen, dat het niet her-en-der op het forum staat. Zomaar wat rijden vind ik toch beetje raar, zo van: ja, maakt me eigenlijk niet uit of ik hier links of rechts ga, ik zie wel. Nee, je moet toch een beetje een doel hebben. Maar het was een leuke dag, en Goldy heeft het super gedaan. Reed gewoon perfect.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Borretje » 22 jul 2012, 21:19

hallo Johan,

Mooi verhaal met nog mooiere ondersteunende foto's. Helemaal gout!!
Je vebruik is toch wel aan de hoge kant denk ik, normaal op mijn oude 1200 was het verbuik met veel snelweg 1:16 ongeveer, rustig binnendoor rijdende en niet hoger als 3000 toeren komende zat ik al gauw aan de 1:17,5 - 1:18.
Mooie om eens uit te zoeken waarom ie stevig drinkt!

Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 22 jul 2012, 21:36

Okay Rob, dan is verbruik beetje veel. Want heb rustig gereden. Kijken wat hij volgend weekend doet :-).

Ja foto's horen erbij. Voor de beeldvorming :-). Uiteraard alle foto's zelf gemaakt. Vandaag de motor er niet op, maar volgende week nieuwe kansen :-)

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door RonalT » 22 jul 2012, 22:45

Mooie bestemmingen... dikwijls op erg mooie plaatsen gelegen.
Verbruik moet je eigenlijk over een wat langere tijd bekijken. Ik hou mijn verbruik al 6 jaar bij en er zitten wel eens dagen tussen dat het verbruik hoger is dan verwacht. Mijn gemiddeld verbruik is 16-17 km op één liter.
Maar er zitten ook wel eens keren tussen dat ik 1 : 13 rijdt en ook wel eens 1: 19
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Chrit » 22 jul 2012, 23:53

RonalT schreef:Mooie bestemmingen... dikwijls op erg mooie plaatsen gelegen.
Verbruik moet je eigenlijk over een wat langere tijd bekijken. Ik hou mijn verbruik al 6 jaar bij en er zitten wel eens dagen tussen dat het verbruik hoger is dan verwacht. Mijn gemiddeld verbruik is 16-17 km op één liter.
Maar er zitten ook wel eens keren tussen dat ik 1 : 13 rijdt en ook wel eens 1: 19

Gelukkig is die van mij zuinig 2 op 32 ongeveer.....
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 23 jul 2012, 09:11

RonalT schreef:Mooie bestemmingen... dikwijls op erg mooie plaatsen gelegen.
Verbruik moet je eigenlijk over een wat langere tijd bekijken. Ik hou mijn verbruik al 6 jaar bij en er zitten wel eens dagen tussen dat het verbruik hoger is dan verwacht. Mijn gemiddeld verbruik is 16-17 km op één liter.
Maar er zitten ook wel eens keren tussen dat ik 1 : 13 rijdt en ook wel eens 1: 19
Klopt, meestal liggen kastelen in de bossen, of aan een rivier, op een berg (en dat zijn toch net de mooiste dingen waar je met je motor wil toeren, toch?). De moezel in Duitsland, de Loire in Frankrijk, dat zijn leuke routes. Kun je bij wijze van elke 5 km stoppen. Gent in België heeft ook een machtig kasteel. Een echte ridderburcht. Ligt wel vrij midden in de stad. Ga daar ook nog wel naartoe. Verder heb je ook gewoon wat uit-de-kluiten-gewassen boerderijen met een toren erbij, en dat valt dan ook onder kasteel. En ook daar stop ik dan. Kasteel is kasteel. Zoals een Goldwing 1000 en een Goldwing 1800 ook allebei Goldwings zijn. Geen verschil maken.

Ja verbruik... Misschien heb ik foutje gemaakt. Misschien wijkt de teller iets af... Zal de toekomst leren. Met de vrachtwagen heb ik ook de ene rit verbruik 1 op 2,4, de andere 1 op 3,3. Moet je ook op jaarbasis kijken, kun je niet van 1 rit zeggen. Ligt aan meerdere omstandigheden: gewicht van de lading, rij je snelweg of binnendoor (met veel rotondes en stoplichten), het weer (sterke wind tegen kost ook extra brandstof). Maar vond 1 op 12 eigenlijk nog best meevallen. Met de personenauto haal ik dat niet ;-).

peter

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door peter » 23 jul 2012, 14:03

Je dagteller is in mijlen??

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 23 jul 2012, 14:45

peter schreef:Je dagteller is in mijlen??
De km teller die links zit, die is in mijlen (hee, dan is het eigenlijk geen km-teller maar een mijlen teller :-) ). De dagteller, die is standaard in mijlen, maar neem aan als je op knopje drukt dat hij van miles naar km's moet (voor de snelheid op het display) dat hij dan ook meteen de dagteller omzet van miles naar km? Heb daar eigenlijk niet opgelet of die dan ook omgezet worden. Denk het toch wel? Zal ook wel, want nu had ik 288 / 23 = 1:12,5. Zou je 288x1,6 doen = 460, dan delen door 23 = 1 : 20. Da's wel heel zuinig. Okay, heb ook wel rustig gereden, maar toch. Zal het weekend er wel naar kijken of die dagteller mee omspringt van miles naar km.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 jul 2012, 10:49

Gister weer weggeweest. Zou eigenlijk naar Frank gaan in Heerhugowaard. Maar ik was in de war. Ik zat met Heerjansdam in m'n hoofd. Nou, da's 115 km van mij vandaan, geen probleem. Net voor Rotterdam. M'n zoontje ging mee. Leuk. Eens kijken hoe dat nu rijd, met z'n 2en op een motor. Ik vroeg hem hoe zwaar hij was, had daar eigenlijk geen idee van. 42 kg. Nou, da's te doen hè. M'n vrouw weegt iets zwaarder. En die zal ik een keer mee krijgen, ik al sputtert ze de hele tijd tegen. Helmond - Rotterdam. Ik denk: 2 kasteeltjes meepikken. Slot Loevestein voor m'n zoontje. Was mooi kasteel, ik denk daar gaan we dan in. Vantevoren nog effe tussenstop in Dussen gepland. TomTom erop, vrachtwagencam erop, en rijden. De dag begon met wat regen. Maar Nuenen voorbij, en de regen was al weg. Mooi. Binnendoor via allemaal kleine weggetjes. Son en Breugel, Boxtel, Liempde... Ergens bij Drunen ging ik klein stukje snelweg op. Eerste afslag erweer af. Hee, Dussen is met pontje staat op het bord. Raar dat de TomTom dat niet aangaf?!

Afbeelding

Foto hierboven van m'n jongen en de Goldwing op het pontje. Het pontje was trouwens gratis! Maak je niet vaak mee. Daarna nog een km of 4 naar Dussen. Motor bij het kasteel neergezet en er effe omheen gewandeld en wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Daarna terug naar de motor gelopen. Ik had 2 stekkertjes voor "opladers": één van de TomTom, één van de "cam". Had ik die van de "cam" in de TomTom gedaan. En dat was er niet goed voor. TomTom deed niks meer! Gereset. Niks. Hard-Reset (15 seconden reset knop, daarna 5 seconden de startknop): niks. Da's klote. Geen binnendoorweggetjes meer dan! Over die eerste 68 km naar Dussen hadden we trouwens 1,5 uur gereden, dus was misschien maar goed dat er geen binnendoorweggetjes meer kwamen.

Op naar Woudrichem. Daar ligt Slot Loevestein. Ik denk ik rij maar naar het dorpje zelf. Mooi dorpje. Ga ik nog wel eens naartoe om door heen te wandelen. Maar zag verder geen borden naar het slot. Ja, eentje, een pontje voor fietsers. Maar ik was er ooit eerder geweest, zonder pont. Maar hoe kom ik er nu? Pont... Dan ligt het zeker aan de andere kant van de rivier. Wij de snelweg op, over de rivier, en bij Gorinchem erweer af. Maar daar kon je er ook niet komen. Da's balen. Nou ben ik wel zo'n eikel dat als ik ergens wil komen, ik het blijf proberen. Maar had hele hele kasteel nog nergens zien liggen, dus geen idee welke kant ik op moest. Ik zei tegen m'n jongen: we volgen gewoon de rivier! Dan zien we het wel een keer liggen. En inderdaad, na een km of 4 zagen we het. Maar het lag weer aan de andere kant! Tsja, ik rij niet terug naar Gorinchem-snelweg-Woudrichem zei ik. Ik blijf de weg wel volgende de andere kant op. Daar hadden we uiteindelijk weer een pontje. Dat kwam aan in Brakel (is trouwens ook een kasteel, maar het was al laat, en moest nog naar Frank in "Heerjansdam"). Pontje kostte 1,80 euro. Op naar Loevestein. Na paar km waren we er. 2 kaartjes gekocht. 15 euro. Nou, dat viel tegen zeg. Binnen was niet veel. Op 2 locaties werden verhalen verteld, dat was het. Vroeger was het gebruikelijk dat er elk uur een rondleiding was, met een gids, die je het hele kasteel door liet lopen en in elke kamer wat vertelde. Nu was het: zoek het lekker zelf uit. Balen zeg. Zonde van de 15 euro.

Afbeelding

Je kan er beter gewoon buiten omheen wandelen. Zie je het ook van alle kanten, en dat kost niets. Binnen staat ook eigenlijk helemaal niets in.

Ik had inmiddels gekeken hoever het naar Heerjansdam was. 139 km. Dat kan niet! Aha, ik zie het al, de I-phone zegt Heerhugowaard, maar dat is fout hè. Heerjansdam moet het zijn. Ik Heerjansdam en de straat ingevoerd. Die kon hij niet. Wat is dat nou? Ik nog eens de PB doorgekeken. En wat zie ik: daar staat toch echt Heerhugowaard! Wat een knuppel ben ik hè. Weet nog steeds niet hoe ik op Heerjansdam ben gekomen! Het was al 15:15 uur, en dan nog 139 km rijden... Pfff. Had Frank maar even afgebeld. Dat ging hem niet worden. Zal het waarschijnlijk 11 augustus worden bij de toertocht van Aaldert. Of misschien dat ik vantevoren nog een ritje Noord-Holland plan.

Tot zover het verslag van zaterdag 28 juli.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 30 jul 2012, 20:31

Zondag 29 juli

Gisteren dus de TomTom gesloopt. En zoals een echte trucker, rij ik natuurlijk niet zonder TomTom. Alle wegen van heel Europa in een kastje zo groot als een sigarettendoosje. Als we een goeie 10 jaar terug gaan in de tijd, hadden we nog een bananendoos vol met kaarten en plattegronden. Alleen al van Duitsland had je een stuk of 15-20 Falk boeken in de auto liggen om de adressen te vinden. Alles overbodig tegenwoordig, want we hebben de TomTom. Hulde daarvoor.

Maar hoe kom je op zondag aan een nieuwe TomTom. De winkels zijn dicht. Van techniek weet ik niks, maar dat probeer ik te compenseren door logisch na te denken. Marktplaats dus! En dan niet selecteren op prijs laag-hoog, maar op nieuwste advertenties. Als er vandaag iemand een TomTom op heeft gezet, is de kans aanwezig dat die ook nog thuis is. En het was meteen raak. Paar minuten terug, iemand uit Gemert zet er een TomTom One op. Ik mailen naar de beste man, en krijg meteen mail terug. Hij zal wel denken: da's heel rap, staat er nog geen 5 minuten op, en al reactie. Prijs was goed, Gemert is bij mij om de hoek, dus ik zeg dat ik er over een uurtje ben. Eerst nog even tanken, want na gister was de tank leeg. 272 km en 20,7 liter getankt. Da's gemiddeld 1 op 13,1. Ben er tevreden mee. Toen de TomTom opgehaald. De beste verkoper woonde in een hele nette buurt. Had hem gelukkig vantevoren al gezegd dat ik met de motor kwam. TomTom betaald en omdat het inmiddels al 14:00 uur was geweest, vandaag maar een kort ritje.

Eerste doel was de thuisbasis van Motormuis Wil: Geldrop. Via Beek en Donk, Lieshout, Gerwen, Nuenen er naartoe gereden. Was maar klein stukje. Kasteel meteen gevonden. Motor geparkeerd en effe stukje wandelen in het kasteelpark. Dat wandelen is goed, dan heb je toch wat beweging. Best een leuk kasteelparkje om doorheen te wandelen. Groter dan ik dacht.

Afbeelding

Dan door Geldrop heen, langs de bekende ijssalon, waar het veel te druk was, dus ik niet deed stoppen, op naar Heeze. Daar ligt een kasteel. Daar kon je vroeger niet bijkomen, ben er daarom nooit wezen kijken. Maar de tijden zijn veranderd. Diverse kastelen zijn van privé bezit overgegaan in een stichting, en ook kastelen die vroeger niet te bezichtigen waren, zijn dat nu soms wel, om voor de eigenaar zo wat inkomsten te genereren voor het onderhoud van het kasteel. Daar komen meer kosten aan dan je denkt.

Van kasteel Heeze had ik niet veel verwachtingen. Een soort boerderij met een toren ofzo. Maar dat viel tegen. Had de motor langs een café neergezet, en toen gaan wandelen. Een hele lange oprijlaan. En na een km kwam je bij het kasteel uit. Het was groot. Best statig. Niet iets wat ik hier had verwacht. Je kon er helaas niet omheen lopen, en maar van 1 kant foto's maken. Ben daarna via een andere weggetje teruggewandeld, weer 2 km's erbij :-)

Kasteel Heeze:

Afbeelding

Omdat m'n vrouw nog niet thuis was, en ik nog wat tijd over had dus, pakte ik er nog eentje mee. Dichtbij. In Asten-Heusden. Daar zou ook een kasteel moeten zijn. Hup er naartoe. Dit was dan wel meer zo'n boerderij met een toren. Volgens mij werd er in dat "kasteel" woonruimtes verhuurt. Je mocht er in ieder geval niet in, er stond een bordje met privé bij de ingang. Ook hier kon je dan maar van 1 kant foto's maken.

Hieronder de foto van een oud kasteel en een oude motor :D . Persoonlijk vind ik de motor mooier dan het "kasteel" :D

Afbeelding

Daarna op naar huis. Via Lierop, en nog stukje binnendoor. Was kort ritje vandaag. Amper 80 km. Heeft als voordeel dat de tank nog aardig vol zit :D

Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door joeggen » 31 jul 2012, 09:48

Tja jong dat bedoel ik nou al de hele tijd dat die fuck......... navigatie er is, als ik nu ga rijden heb ik dat ding welliswaar bij me maar rij nog steeds op de tom tom op mijn harde schijf net boven mijn nek gemonteerd :lol: :lol: :lol:
En ook neem ik nog steeds een kaart mee van de buurt waar ik aan het toeren ben, want de Garmin die ik had gekocht ligt ergens bij Malmedy in een beek, de houder bleek toch niet bestand tegen die geweldige Waalse binnenwegen :cry: :evil:
dE NAVIGATIE DIE IK ER NU OP HEB ZITTEN NEEM IK ALLEEN MAAR MEE OMDAT IK WEL VAN KNOPJES EN LAMPJES HOU, EN DAN ZIET DAT DING OP HET STUUR ER WEL LEUK UIT.
Mijn vrouwtje en ik zijn verleden weekend mijn nieuwe speeltje gaan testen in de ardennen en we hebben zo een kleine 250 kilometer getoerd, en de tom tom is niet uit het kastje gekomen, ........... :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 31 jul 2012, 21:52

Ja Jos, de A2 van Maastricht naar Amsterdam die weet ik ook wel op mijn "harde schijf" :D . Maar op de motor wil ik juist geen snelweg rijden. Lekker binnendoor. Tussen de weilanden, door de bossen. En die binnendoor weggetjes, die ken ik echt niet hè. Daar is de TomTom gewoon perfect voor. Zet hem op "kortste route", en je krijgt de mooiste weggetjes. Tuurlijk kom ik zonder TomTom of kaart wel op m'n bestemming aan, maar wil niet de simpele snelweg rijden. Lekker binnendoor.

Ik moest vandaag bij de apotheek iets ophalen. Zat er een vrouw langs me, die begon tegen me te praten. Ze zat aan de anti-depressiva en was verslaafd geweest. Ik zei dat ze van die anti-depressiva af moest blijven. In België zitten er 1 miljoen mensen aan de anti-depressiva. Hoeveel mensen wonen er in België? 10 miljoen? Waarvan 2 miljoen minderjarigen gok ik? Die dus geen anti-depressiva mogen hebben. Dus 1 op de 8 volwassen Belgen slikt die zooi. Weg ermee zei ik tegen die vrouw. Weet je wat je moet gaan doen: wandelen! Naar bomen en planten kijken, naar vogels en andere dieren in het bos. Daar knap je van op. Een frisse neus halen! Niet hele dag voor de tv gaan hangen en pilletjes slikken om positief te worden! Toen begon ze nog meer te vertellen, maar ik zei haar dat ik geen psychiater was. Maar dat ze met die pillen moest stoppen. Ze had 2 kinderen. Ik zeg: ga met je kinderen wandelen. Ga naar de speeltuin ermee. Als je kinderen gelukkig zijn, ben je zelf ook gelukkig.

Benieuwd wat er van komt en of ze er iets mee doet.

Trouwens, bij Heuts waar ik dat motorpak had gehaald, was een meisje wat me hielp. Aardig meisje (beter dan die graftakken (die 2 kerels) die achter de balie stonden. Ik had het over uit de broek scheuren enzo tijdens het passen. En over de houding zoals je op de motor zit. Ze had geen motor. En ze keek er maar beteuterd bij. Volgens mij had ze best graag motor gereden. En van motor rijden word je ook positief. Want je zit lekker in de buitenlucht. Niet in een muffe auto die naar sigaretten ruikt. Dat met dat motorrijden had ik eigenlijk ook tegen die vrouw bij de apotheek moeten zeggen.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door director » 01 aug 2012, 09:20

Leuke verhalen, ik lees ze met plezier.
Wist je trouwens dat Motorrijden het medicijn is voor veel kwalen, kijk maar hier
Johan Helmond schreef:Doel wordt voortaan elke rit enkele kastelen af te rijden. TomTom op stand: kortste route. Dan krijg je de meest spectaculaire wegen, grevelpaden en zandpaden inclusief. De drabberige zandpaden laat ik trouwens links liggen, dat is net wat te extreem.
Nou Johan, als ik het zo lees wordt het tijd voor een "Goldwingforum kastelentocht" :D
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Plaats reactie