de kastelen ritten van Johan

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 14 aug 2013, 22:33

Hoi Johan en zoon.

Heel leuk verhaal alweer. Jammer dat je wat kleine probleempjes had met je eerste
dagrit met je Wing en aanhanger.Maar gelukkig geen echte problemen waardoor je terug moest komen.
En mooi dat jullie met 4 linkerhanden toch samen je tentje hebben weten op te zetten.
Hoop dat jullie samen nog veel plezier hebben en nog veel mooie dingen gaan bekijken.
En dat je verder geen problemen meer krijgt met je span.
Ben weer benieuwd naar het vervolg van het verhaal.


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 18 aug 2013, 09:20

Zondag 11 augustus stond er een ritje Frankrijk op de planning. Vanaf de camping in Falaen reden we eerst naar Givet. In Givet ligt een groot fort boven de stad. Eerst nog even getankt, toen maar stukje verder gereden richting zuiden, maar nog steeds geen bordje gezien met de weg naar het fort. Na een paar kilometer omgedraaid en in Givet links afgegaan. Maar nog geen bordje. Als ik op de kaart van de TomTom keek, zag ik wel een weg die ernaartoe liep, dus die maar genomen.

Foto met op de achtergrond het fort van Givet:
Afbeelding

Wat bleek nu, het fort van Givet was onderdeel van het opleidingscentrum voor de franse commando's. Mooi oefenterrein hebben die mannen. Maar het was dus helemaal niet de bedoeling dat er bezoekers op af kwamen. Naja, foto gemaakt dan bij de poort en op naar de volgende stop.

Poort bij fort Givet:
Afbeelding

De volgende stop was Hierges. Hier ligt een grote ruïne die je kunt bezoeken. Naar de ingang gereden. Aan de weg beneden was een parkeerplaatsje en er zat al een gozer in een hokje om entree geld te beuren. Meestal kun je wel een stukje zien van zo'n kasteel of ruïne, tot de voorburcht bijvoorbeeld, maar hier stond al een hokje bij het eerste onkruid wat er bij de parkeerplaats stond met een incasseur erbij. Reden om snel het gas open te draaien en daarna rustig vanaf de grote weg een foto te maken.

Afbeelding

Nu werd het even een flink stukje rijden. Groot deel ervan langs de Maas. Onderweg in Nouzonville wel even gestopt bij een bakker om wat te eten, en bij de bakker was het druk, de rij stond tot buiten:
Afbeelding

De vesting in Sedan was imposant. Ben niet gauw onder de indruk, maar toen ik hier aan kwam rijden en de ingang zag, moest ik toch even slikken. Wat een gigantisch groot ding was dat zeg. Hoe hebben ze het ooit zo kunnen maken. Als je voor de ingang stond, voelde je jezelf maar een heel klein mannetje:
Afbeelding

Er was aan de andere kant ook nog een ingang, een beetje een steiler pad. Niet zo geschikt om kanonnen naar boven te duwen. Naar beneden ging daarentegen wel makkelijker, alleen om ze dan tot stilstand te krijgen zal niet mee zijn gevallen:
Afbeelding

Na Sedan reden we nog even langs het kasteel in Bazeilles. Dat werd gerenoveerd op dit moment. Het dak lag er gedeeltelijk af, en er zat een grote overkapping op. Dus nu geen mooie foto, maar als het klaar is, des te mooier:
Afbeelding

Na Bazeilles zouden we naar Bouillon gaan. Daar was dit weekend een middeleeuws weekend met allerlei festiviteiten. Maar dat scheen populair te zijn. 2-3 kilometer voor Bouillon stonden de auto's al in de berm geparkeerd. We hebben nog geprobeerd om naar het kasteel te rijden, maar het had eigenlijk geen zin. Ooit 16 mensen in een telefooncel gezien? Zo druk was het hier ook. Dus hebben we Bouillon gelaten voor wat het was en zijn we verder gereden. Planning was om hier dan dinsdag opnieuw terug te komen. Onderweg in Rienne nog even gestopt, daar was een markt, daarna een eettent opgezocht, en dat werd Le Colibri tussen Beauraing en Dinant. Daar krijg je niet van die zuinige afgemeten bakjes friet, maar gewoon zo'n grote puntzak (en groot is echt groot), waar je eigenlijk met 3 man van kunt eten. Maar dat wisten we van te voren niet, dus we bestelden elk een zak friet, en nog een snack erbij en wat te drinken. De friet is niet opgegaan, zoveel was het. Tentje om te onthouden, ongeveer 4 km vanaf Dinant.

Dinant zelf was ook weer druk, ondanks dat we er al later op de dag waren. Motor geparkeerd en een keer naar het centrum gelopen. Even de kerk ingegaan voor de mis begon. Paar foto's gemaakt en weer weg gegaan, het massa-toerisme snel de rug toekerend.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar de camping. Net voor de camping stond nog een bordje met ruïne. Nou, die dan ook nog maar even proberen. Was een kilometer of 2 van Falaen af, een mooie ruïne boven op een bult. Was te bezichtigen, maar het was al na 19:00 uur dat we er waren, en toen was hij dicht.
Afbeelding

Mooi dagje vandaag. Veel kilometers gemaakt, veel dingen gezien. Morgen wordt het een dagje Luxemburg. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 18 aug 2013, 20:24

Hoi Johan. ( en zoon )

Weer een mooie rit met mooie kastelen. En ook weer een
beetje typisch Nederlands gedrag, betalen om te parkeren
dan wegwezen. :lol: :lol: :lol:
En ik denk dat je ritje in Luxemburg ook wel mooi zal worden.
Zeker het rijden daar is echt mooi.Ben er ook al eenpaar keer
geweest op de motor en ook een keer op vakantie daar geweest.
We hadden toen een hotel in Mersch. Was heel goed verzorgd
daar allemaal.Mocht de motor toen bij hun in de garage neerzetten.
Maar mooie wegen daar om te rijden. Kastelen weet ik niet, lette
daar toen nooit op. Maar een fijne en mooie rit daar samen.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 19 aug 2013, 16:38

Maandag 12 augustus ging de rit naar Luxemburg. Uiteraard binnendoor. In Martelange was de tank leeg, maar de pomp hadden we nog net gehaald. 1,34 euro voor een litertje benzine. Langs de pomp zat een broodjeszaak (ik tankte daar ook altijd met de vrachtwagen, dus wist dit tentje wel te zitten, zitten verder nog 12 pompen in Martelange), dus even een lekker vers broodje gegeten. En geleerd dat augurk cournichon is in het frans. Daarna naar de eerste stop, de ruïne van Esch-sur-Sure:

Afbeelding

Wat me opviel in Luxemburg is dat de wegen er goed waren. Had dat eigenlijk niet verwacht. Met de vrachtwagen heb je altijd dezelfde route, hetzelfde stuk snelweg. Binnendoor kom je normaal nooit (is grotendeels ook verboden). Maar niks mis mee hoor. Mooi asfalt, geen gaten erin, bochten genoeg.

De volgende stop werd Bourscheid. Daar even de ruïne bezocht, dit keer ook van binnen. Ze zijn er al jaren bezig om de ruïne op te knappen, om het op een nette manier weer zoals vroeger te laten lijken. En dat lukt aardig.

Bourscheid:
Afbeelding

Afbeelding

Ruïnes genoeg in Luxemburg, en na Bourscheid was het ook maar een kilometer of tien rijden naar de volgende ruïne, in Brandenbourg. Ook deze zijn ze op aan het knappen, was nog niet zo toeristisch. Maar zoals Sinterklaas het grote boek van de vervelende kinderen heeft, heb ik het grote boek met alle kastelen en ruïnes, en deze dus toch gevonden :-).

Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het een kilometer of 40 rijden naar de volgende stop. Had daar 3 kasteeltjes bij elkaar op de planning staan. Eerste was Useldange. Was het weekend ervoor denk ik een concert geweest, want ze waren bezig met de geluidsapparatuur in te pakken.

Useldange:

Afbeelding

Even de benen gestrekt en op naar de volgende, Hollenfels:

Afbeelding

Daarna was er nog een stop bij kasteel Ansembourg, maar dat ging niet door. Bij de ingang van het kasteel stond dat het verboden was voor mensen die er niets te zoeken hadden. Dus geen foto van Ansembourg. Dan maar weer terug naar Martelange, en de Goldwing nog eens aftanken. Net voor Martelange begon het te regenen. En niet zo'n buitje wat alleen maar goed is voor de plantjes, nee zo'n bui die er voor zorgt dat binnen een mum van tijd kelders onder water lopen. Ik zag niks meer. Bril vol met druppels, vizier van de helm vol met drumpels, kuipglas van de Goldwing vol met druppels, her en der nog wat condensaanslag. Nee, was niet te doen om te rijden. Met moeite bereikten we de pomp in Martelange. Daar getankt, even broodje en drinken gepakt, en eens naar de lucht gekeken. Het was inmiddels overal donkergrijs. Tsja. Wat dan? Even wachten tot de regen voorbij is kan je doen, maar dit zag er niet naaruit dat dit snel voorbij ging. Inmiddels waren we toch allebei al zeiknat, dus dan maar rijden naar de camping. Na een half uurtje gingen we de snelweg op, voor het eerst, en hebben dat 60 kilometer volgehouden. Een spel tussen de vrachtwagens die te langzaam rijden, en de bumperklevers die je op zitten te jagen omdat 120 niet hard genoeg is. Daarom heb ik zo'n hekel aan de snelweg. Uiteindelijk kwamen we in Falaen aan, waar het de hele dag droog was geweest.

Daarmee zat de maandag er ook weer op. Henny en Wilma hadden de toko dichtgegooid toen we eraan kwamen, maar aan de overkant zat een pizzeria die maandag wel open is. Daar maar een pizza gegeten, en daarna de tent op gaan zoeken. Morgen staat er weer een rit naar Frankrijk op de planning.
Laatst gewijzigd door Honda GL Castlebiker op 09 sep 2013, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 19 aug 2013, 18:46

Johan,

Verschillende namen gezien van plaatsen waar wij ook zijn geweest.
Alleen heb ik daar dus niet naar de kastelen gekeken. Wij hadden heel
Luxemburg in een week wel helemaal gezien.Want je bent met de motor
zo heel Luxemburg door.Maar zoals ik al zei mooi landje om met de motor
rond te touren.
Nu zal ik je verhalen even een dagje of 14 gaan missen ivm vakantie.
Helaas geen motorvakantie want ik mag de Wing niet als handbagage meenemen
in het vliegtuig. Dus tot de volgende keer.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 19 aug 2013, 19:46

Ja Wil, het is een klein landje, maar wel fijn om te rijden daar. Ga er zeker nog eens terug, dan camping direct in Luxemburg. De laatste 2 dagen van de vakantie zal ik dan even warm houden en plaatsen als jij terug bent, dan is het net alsof je niets hebt gemist :-).

Fijne vakantie alvast :-)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 19 aug 2013, 20:48

Hallo Johan.

Ja waar wij nu heen gaan is het misschien ook wel mooi om te rijden.
Is alleen een land met allemaal grote afstanden. Er rijden wel mensen op
een GoldWing. Ik ga daar ook kennis maken met een Wing rijder die
ik ken van het motorforum van Steve Saunders. Hij woont nl in Brisbane
waar wij toevallig naar toe gaan.Ik ken hem alleen als vriend op het forum
maar hij bood meteen aan om ons af te halen op het vliegveld en ook om
met ons met de auto naar wat mooie stukken van Australie te rijden.
Zal helaas niet met de Wing worden denk ik want we gaan met 3 personen
naar Australie, dus dat past niet allemaal op een GoldWing.
En ze rijden daar ook weer aan de verkeerde kant van de weg. :lol: :lol:
Maar we zullen eens zien of we echte kangeroe's e.d. kunnen zien.
Maar fijn dat je wacht met het vervolg tot wij weer terug zijn.


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 sep 2013, 19:18

Ik zie dat Wil de Motormuis weer terug is, dus ga weer verder met m'n verslag ;-).

de rit van dinsdag begon met een stop in Bouillon. Daar waren we zondag al geweest, maar toen waren er allerlei festiviteiten en kon je niet normaal rondlopen. Bijkomend hou ik niet van drukte. Dinsdagochtend direct naar het fort boven op de berg gereden, waar het toen nog redelijk rustig was met de toeristen. Even wat foto's gemaakt en op het terras een bakkie koffie gepakt.

Het fort van Bouillon:
Afbeelding

Daarna ging het, nu via een andere weg dan zondag, richting Sedan, waar we met een bochtje omheen reden vandaag. De volgende stop die ik had bedacht was in Montmédy, maar tussen Sedan en Montmédy kwamen we op een soort "vestingroute" en enkele kilometers voor Montmédy was een vesting die het verdiende om te stoppen. Het was een bunkercomplex met militaire begraafplaats in Villy la Ferte. De eerste foto hier is gemaakt op een soort parkeerplaats. Aan de overkant van de weg was een begraafplaats, achter dit monument lag één van de grootste bunkers.

Villy la Ferte:
Afbeelding

Te voet naar de bunker. Wat ik begreep was dat er dagelijks om 14:00 uur een gids kwam voor een rondleiding te geven. Wij waren er veel eerder, dus niet opgewacht. Maar het complex is dus nog te bezoeken voor de liefhebbers.

De grote bunker in Villy la Ferte:
Afbeelding

Daarna dan naar Montmédy. Je gaat door een vestingpoort naar binnen, waar binnen de vesting een klein dorp is met echte huizen. De vesting is behoorlijk groot.

Montmédy vesting:
Afbeelding

Het dorp binnen de vesting is in de oorlog flink gebombardeerd. Sommige huizen zijn nog precies zoals het net na de oorlog was, met alleen een voorgevel. Andere zijn gerenoveerd. Het zou zo als decor voor een film kunnen dienen. Heel imposant om hier rond te lopen.

Montmédy in de vesting:
Afbeelding

Na Montmédy gingen we een langer stukje rijden. Via Stenay, onderweg weer gestopt bij de patisserie voor een broodje, en daarna kwamen we in Bogny sur Meuse aan, waar boven op de berg boven de rivier een monument ligt. Motor geparkeerd op de parkeerplaats, en de rest met trappen omhoog. Dan kom je op een veldje, waar je een route kan lopen, of naar het monument, wat dan weer een aantal trappen beklimmen is.

Foto van het monument in Bogny sur Meuse:
Afbeelding

Na Bogny ging de route verder naar Rocroi. Een vestingstadje nog net in Frankrijk, vlak bij de Belgische grens. De vesting lijkt een beetje op de vesting zoals we die in Naarden hebben. Heel groot.

Rocroi:
Afbeelding

Na in Rocroi even rondgelopen te hebben gingen we verder naar Chimay. Da's dan weer net in België. We probeerden er een friettent te vinden die open was, maar alles dicht. De Belgen hebben rare tijden dat de friettenten open zijn. Vaak van 12:00 tot 14:00 uur, en daarna weer van 18:00 tot 22:00 uur. Tussen 14:00 uur en 18:00 uur zijn de meeste friettenten dicht. Dan moeten ze bij ons langere dagen maken om de centen te verdienen. In Chimay staat een kasteel, maar volgens mij was het niet te bezichtigen van binnen.

Kasteel in Chimay:
Afbeelding

Daarna nog even gestopt om te tanken en binnendoor naar de camping terug gereden. We hadden wel honger, en toen we aankwamen zaterdag zag ik al een aardig bord staan met iets leuks erop:
Afbeelding

Hebben we dat maar besteld. Het smaakte goed. Voor mij een Chimay Blue erbij, voor de zoon een cola. Nog even blijven zitten praten over politiek en recessie, en daarna voor de laatste keer de tent opgezocht.

De Steak-Goldwing bij hotel Cobut:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Honda GL Castlebiker op 09 sep 2013, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door cooper » 09 sep 2013, 19:50

Toch altijd mooi om lezen die verslagen van je Johan.
Zelfs ik als Belg steek er nog wat van op. :D
Maar de architect van de Montmédy vesting heeft volgens mij toch flink lopen spieken bij deze van de Villy la Ferte bunker als je't mij vraagt. :P
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 sep 2013, 19:57

:-). Ik zag het net. Foto even aangepast. Bij Imageshack zijn die fotootjes zo klein en die vestingen lijken allemaal op elkaar dan :-). Maar nu klopt het weer.

België ken ik voornamelijk van de snelwegen. Af en toe moet ik er eens laden / lossen, dan rij je stukje binnendoor. Is meestal niet zo plezant met de camion ;-). De weggetjes die ik nu met de motor had waren echter heel leuk. Weinig tot geen verkeer. Kan nu ook niet zeggen dat de wegen zo slecht waren. Zal er nog wel vaker komen. Dat hoekje tussen Verviers en Luxemburg wil ik ook nog eens uitpluizen.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 09 sep 2013, 21:18

Hoi Johan.

Leuk dat je had gewacht met het plaatsen van je vervolg van je verhaal.
Heb het weer met veel plezier gelezen.
En weet je al waarom ze het Steak Goldwing noemden ???
Niet omdat het zo groot was als een Goldwing in ieder geval. :mrgreen: :mrgreen:
Maar dan zou je ook heel wat te eten hebben gehad.
En als ik het goed gezien heb zit nu je vakantie er ook weer op ??
Weer aan het werk dan neem ik aan. Dus dan kunnen we binnenkort
weer genieten van je verhalen met je truck. Ben benieuwd.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 sep 2013, 21:29

Nee Wil, de laatste dag heb ik ook nog wat kastelen bezocht, dus die komt er ook nog bij :-). Dan zal het aardig gedaan zijn met de kastelenritten dit jaar.

Weet niet wat de steak woog, dacht iets van 275 gram. Voor een chauffeur met bijbehorende chauffeursbuik natuurlijk peanuts ja :mrgreen: . Maar hij smaakte wel.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 17 sep 2013, 08:52

Woensdag 14 augustus zat het er weer op. 's-Ochtends optijd de tent uit, nog even wat ontbijt gemaakt, de tent opgerold en proberen in de tenttas terug te krijgen, en opweg richting huis. Maar uiteraard toch nog een paar stops in de planning. De eerste hadden we al binnen in half uur bereikt, en was in Spontin. Spontin, bekend van het bronwater, heeft ook een heel mooi kasteeltje. Ben er een jaar of 30 terug eens binnen geweest met m'n ouders. Het is één van de meest tot m'n verbeelding sprekende kastelen die ik in België ken. We waren er al vroeg, en de poort was nog dicht. Maar had m'n twijfels of die poort nog wel eens open ging. Beetje eromheen gelopen en het leek eigenlijk wel of het kasteel leeg stond. Ook best wel wat achterstallig onderhoud. En da's jammer. Real Madrid betaalde 100 miljoen voor een voetballer. Met die 100 miljoen had je ook veel andere nuttige dingen kunnen doen. Bijvoorbeeld helpen om cultuur en geschiedenis in stand te houden.

Kasteel in Spontin:
Afbeelding

De volgende stop die ik had gepland was bij het kasteel van Faulx les Tombes. Het adres wat ik in de TomTom had gezet bracht ons bij een soort abdij. Wel een aardig gebouw om te zien, maar het was niet het kasteel waar we moesten zijn. Ook nergens een bordje gezien. Kan me herinneren dat ik er een jaar of 10 terug ooit eens langs ben gereden en dat je het van de weg af zag liggen, maar we hebben een kwartier gezocht en niets gevonden. Jammer, want het zou een heel mooi kasteel moeten zijn. Maar een andere keer nieuwe kansen. Dan op naar het volgende kasteel. Dat was in Haltinne, en dat wisten we wel meteen te vinden.

In België zijn ontzettend veel kastelen. Heel wat meer eigenlijk dan in Nederland. En ook nog hele mooie kastelen. Het kasteel van Haltinne bijvoorbeeld. Ik had er nog nooit van gehoord. Bij de poort zijn we even gestopt om een foto te maken. Er stond een bord bij dat het kasteel geheel gerenoveerd/gerestaureerd was. Mooi, weer een stuk geschiedenis bewaard voor de komende generatie toeristen.

Kasteel van Haltinne:
Afbeelding

Na Haltinne stond er nog één kasteel op de planning, en wel in Jehay, tussen Huy en Liège. Mooi, groot kasteel. Met poortgebouw, kerkje, en zelfs nog een paar grafstenen van honderden jaren oud bij het kerkje. Grafstenen die de 1e en 2e wereldoorlog hebben doorstaan. Zelfs Napoleon en de 80-jarige oorlog. Even rond gelopen en wat foto's gemaakt.

Kasteel van Jehay:
Afbeelding

Omdat het zo'n mooi kasteel is, nog maar een andere foto ervan:
Afbeelding

Daarna was het mooi geweest met het binnendoor rijden. Had eigenlijk nog wel een snelweg-vrije-route op de TomTom staan, maar ben maar via Liège en Maastricht terug gereden naar Helmond. Alle spullen uit de aanhanger gehaald. Daarna de campingspullen weer terug erin, al het andere thuis gelaten. De motor en aanhanger nog eens goed gepoetst en terug naar de stalling gebracht. Het zat er weer op. Er zullen nog wel een paar kastelen bijkomen dit jaar, ook afhankelijk van het weer, maar het meeste zullen we wel gehad hebben.

De TomTom heeft de meeste kilometers wel aangestaan, paar stukjes zonder TomTom gereden, al met al een goeie 1.500 km in deze dagen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door RonalT » 17 sep 2013, 10:15

135 km/uur, da's wel erg hard met een aanhangwagen.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 17 sep 2013, 11:19

Neem aan dat dit zonder de aanhanger was. :mrgreen: :mrgreen:
Maar weer een mooi verhaal met mooie foto's.
Het zal nu wel weer wat langer wachten worden
op het vervolg.Maar fijn dat jullie een mooie
tijd gehad hebben samen.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Plaats reactie