de kastelen ritten van Johan

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 11 sep 2012, 14:26

@Jacques: ja dat kasteel bedoelde ik. Ik denk dat ik het wel weet. Vanaf de snelweg kun je trouwens wel foto maken. Maar als je die afslag pakt (Schinnen is het denk ik), dan moet je juist niet Schinnen inrijden, maar onder de snelweg door (als je van Aachen richting Antwerpen rijd dan), dan links, kom je langs een pompje (Texaco dacht ik), en daar ergens weer onder de snelweg door, zo zou je er denk ik moeten komen. Maar ga er nog wel naartoe. Moet nog wat kastelen aan doen in Voerendaal, Mheer, Maastricht, Gronsveld. Dan pak ik die meteen mee.

Wijnandsrade staat op vorige pagina. 4e foto boven dat frietje. Een gedeelte ervan is van de Rabobank dacht ik, dan zit er nog eetgedeelte in, en er tegenover zit in frietkraam, daar heb ik toen een softijs gepakt.

Alfa was smal straatje ja. Ene kant was verboden voor vrachtverkeer. De kant van Alfa richting Hoensbroek was niet veel beter. Weet niet of er daar veel vrachtwagens moeten laden. Zo zie je de brouwerijen niet meer vaak. Afentoe in Beieren heb je dat zo nog. De meesten zijn allemaal heel groot. Heineken zit bijvoorbeeld ook in Slowakije. Heb daar vaak geladen voor Duitsland. InBev in Bremen ook vaak geladen, ook heel groot. Zeker net zo groot als Bavaria.

@Chrit: ja, kanaal en Maas samen. Dat park wil ik ook nog wel eens zien ja. Was wel effe verrassend. Ook leuk voor een forum rit, dat weggetje naar beneden (of terug naar boven, het is maar hoe je het bekijkt :-) ).

@Astrid: ja, heb nog wat foto's die ik moet bewerken van afgelopen zaterdag. Was ritje Gelderland. Als het komende zondag weer goei weer is, ga ik er nog een keer op uit. Nederland is inderdaad een geweldig land. Vraag me regelmatig af waarom je 2.000 km rijd naar het buitenland terwijl het hier ook zo mooi is. Maar ja, af en toe wil je wat anders, da's ook wel te begrijpen.

Ik had tot nu toe probleem met duopassagier: de vrouw wil niet mee. De zoon op zich wel, maar heb het idee dat hij computeren toch leuker vind. Nu kwam er iets uit onverwachte hoek: m'n dochtertje. Die vond het afgelopen zondag reuze leuk. Dacht die wil niet mee, maar omdat er verder niemand thuis was, heb ik ze maar meegenomen. En ze wou wel vaker mee. Dus zaterdag even een helmpje kopen, kan ze mooi mee. Is beter dan voor die TV hangen en zo. Lekker frisse neus halen. Volgens mij weegt ze nog geen 30 kilo, dus je merkt niet dat er iemand achterop zit :-).

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 17 sep 2012, 21:12

zaterdag 8 september. Dat was de dag dat het hele forum onderhand achter Borretje aan zat te rijden in Zuid-Holland. Ikke niet. Want weet vantevoren nooit wanneer ik thuis kom. Da's altijd verrassing. Het was warm weer op zaterdag 8 september. Moest eerst naar Venlo, daar even babbelen met een collega die ik al een tijd niet had gezien. Dat babbelen duurt altijd veel langer dan je denkt. En had toch nog de nodige stops op de planning staan. Naja, we kijken wel hoever we komen.

Tijdens één van m'n eerste ritten met de Goldwing wou ik in Afferden een ruïne bekijken. Alleen stuurde de TomTom me toen naar het kasteel in Well, in plaats van de ruïne in Afferden. Dus vandaag nog maar eens op nieuw proberen. Straat ingetoetst en de motor aangetrapt in Venlo. Op naar Afferden. Alleen was de eerste stop al eerder dan verwacht. Ik reed door een plaatsje, en zag daar in m'n rechterooghoek iets wat op een kasteel leek. Dacht ze toch wel redelijk te kennen, waar was ik dan nu? En wel, in Lottum. En in Lottum stond inderdaad een kasteel waar ik nog niet was geweest. Dacht alleen dat ik aan de andere kant van de rivier zat, de kant van Arcen, vandaar dat ik Lottum niet had verwacht. Naar het kasteel gereden en beetje gewandeld daar en wat foto's gemaakt. De mooiste foto vond ik onderstaande:

Afbeelding

Daarna verder richting Afferden. Na een paar kilometer zag ik weer iets anders. Een bord met "kasteel Ooijen". Ook hier dan maar even stoppen. Er was een camping bij, en ik kon me herinneren dat ik hier toen paar weken terug ook langs ben gekomen, maar dan de andere kant op, van Well naar Horst aan de Maas. Even gestopt en wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Nieuwe kansen voor Afferden. En dit keer zonder onderbrekingen. In Afferden aangekomen ging ik dan op zoek naar wat bordjes, of ik daar iets op zag staan. Maar niets. Had op google gekeken en de ruïne lag aan de weg van Afferden naar Siebengewald. Ik reed een camping voorbij, en daarna zag ik een bordje met "uitkijktoren". Nou, misschien is het dat dan wel. Hebben ze in die ruïne een uitkijktoren gemaakt. Ik ernaartoe. Maar de asfalt weg werd gravel weg, en de grevel weg werd zandweg. En het zand werd steeds losser. Goldwing maar aan de kant gezet en te voet verder. Na een 1,5 km zag ik boven op een heuvel een toren staan:

Afbeelding

Maar dat was het dus niet, die ruïne. Maar toch maar effe naar de toren gelopen. Misschien kon ik van bovenaf de ruïne zien liggen. Zag volgens mij wel de "skyline" van Nijmegen, maar geen ruïne. Nou, dan maar weer terug naar de motor. Na een goeie kilometer kwam er uit het niets een man op een kar met een paard ervoor. Die zal wel uit de buurt komen waren mijn eerste gedachten, dus aan hem de weg gevraagd. En ja hoor, zat er niet heel ver vandaan. Terug naar de verharde weg, daar links, en dan stukje verderop lag het aan de rechterkant. Op een soort eilandje. De poort ernaartoe was open. De plannen zijn om de ruïne op te gaan bouwen. Stond ook een bouwkraan bij. Da's toch mooi, ruim 60 jaar nadat het door de Duitsers kapot geschoten is, weer op gaan knappen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Hoop wel beetje mooi, in ouderwetse stijl. Zo'n oud kasteel moet geen kunstof-kozijnen hebben, dat past niet. Maar de toekomst zal het leren. Zo zag de ruïne er nu uit:

Afbeelding

Volgende stop was Wijchen. Via google kwam ik erachter dat daar ook een kasteel was. Wist ik ook niet. Was er nooit eerder geweest. En inderdaad een mooi kasteel, in het centrum van Wijchen. Even erom heen geloppen, wat foto's gemaakt, en daarna op zoek naar een soft-ijs machine. Want had honger. En een grote soft-ijs is goed voor de honger. IJsco-zaak was zo gevonden, en liep daarna weer terug naar de Goldwing die ik bij het kasteel had geparkeerd.

Afbeelding

De volgende stop was vlakbij Wijchen. Kasteel Hernen. Was maar paar kilometer rijden. Het was er best druk met de toeristen. Wist niet dat het nog zo'n populair kasteel was, want er zijn toch mooiere. Maar toch goed om te zien dat er nog zoveel mensen interesse hebben in kastelen. Dat niet iedereen het ziet als "een paar ouwe stenen". Ook hier weer omheen gewandeld en foto's gemaakt. Het kasteel lijkt best veel op het kasteel van Horn, alleen heeft Horn een mooier park erbij. Maar het zou er het kleine broertje van kunnen zijn. In ieder geval zou het door dezelfde "bouwmeester" gebouwd kunnen zijn. Kasteel Hernen:

Afbeelding

Weer een paar kilometer verderop ligt Batenburg. Waar ook een ruïne ligt. Een extreem rustig dorpje. Denk dat er de laatste jaren niet veel veranderd is daar. Paar mooie straatjes met oude huisjes. De Goldwing bij de voetbalclub neergezet, en een rondje om de ruïne gelopen. Moet de exacte info er nog van opzoeken voor m'n website, maar lijkt me vroeger een bizar groot kasteel te zijn geweest. Imposant was het in ieder geval wel, zelfs de ruïne:

Afbeelding

Na Batenburg was de volgende stop gepland in Ophemert. Dus nu wel paar kilometertjes rijden. In Tiel kwam ik echter in de problemen. Er was iets te doen in Tiel. Ontzettend druk. Flipje was jarig ofzo. Alles afgezet. Nou, dan Tiel maar omzeilen dacht ik. Tussen paar van die hekken gereden. Stukje door Tiel, daarna waren er weer van die hekken en stond een jongen bij die het verkeer moest tegenhouden. Ik zei tegen hem: als ik hier nu tussendoor rij, dan rij ik van de drukte vandaan, niet dan? Hij zei ja. Dus ik er tussen door, en maar hopen dat ik Tiel uit kwam. Maar ik kwam echter in een soort doolhof. Kwam er niet uit. Overal waar ik naartoe reed, kwam ik weer op hekken uit en bij een soort optocht. Dan voel je je best lullig als je er zo niet uit kan. Er was ook een rijverbod binnen die hekken. Was een moeilijk woord voor, weet het zo niet. Maar mochten geen motorvoertuigen rijden. Ook geen Goldwing dus. Ook veel mensen die keken zo van: wat doet die sukkel op die motor hier. Alleen zowel de Goldwing als ik vonden het niet prettig, want het was al zo warm, en snelheid kon je niet maken, dus de temperatuurmeter van de motor liep ook aardig op. Ik dacht: laat ik gewoon zo terug proberen te rijden als dat ik erin gekomen ben. Bij het station zag ik politie staan (ook daar mocht geen gemotoriseerd verkeer rijden, maar toch). Ik naar de agenten toe, het verhaal uitgelegd. Ze zeiden me hoe ik eruit moest komen. En de mannen hadden niet gelogen. 5 minuten later was ik Tiel uit. Eindelijk. Ophemert viel tegen. Het kasteel is aangekocht door een baron, die er regelmatig concerten voor de gewone man organiseert. De poort stond open, maar meteen daarna een bordje dat het verboden toegang was.

Op dan maar naar het laatste kasteel. Daar had ik Waardenburg voor staan. Maar iets klopte niet met de TomTom, ik kwam op een dijk, maar niet bij een kasteel. Nou, dan maar de gewone bordjes volgen naar Waardenburg. De dijk af kwam ik door een dorpje en zag rechts een kasteel liggen. Weliswaar niet Waardenburg, maar toch even gestopt. Het bleek het gemeentehuis van Neerijnen te zijn. Mooi gebouw. Kon je ook omheen wandelen. Even gewandeld en wat foto's gemaakt:

Afbeelding

Waardenburg was dan voor een andere keer, dat zat er vandaag niet meer in. Op naar Hedel. Daar was een braderie en kwam Bonnie St.Claire ook liedjes zingen. En ja, ik weet het, het is een Goldwingforum, met allemaal stoere mannen en vrouwen die zware shag roken en leren jassen aan hebben, en dan komt spuit-11 hier aan met Bonnie St.Claire. Maar terwijl jullie bij Borretje zaten te barbecueen, zette Bonnie St.Claire heel Hedel op z'n kop. Want het publiek kon alle liedjes mee zingen: Pierrot, Dokter Bernhard, Bonnie kom je buiten spelen... En Bonnie, inmiddels 63 jaar jong als ik het goed heb, zong live gewoon lekker goed hè. Heb daar wel respect voor, als je nu in 2012, de mensen zo vrolijk kan maken met liedjes die je in 1985 ook al zong. Ik denk dat als de Goldwingclub hier in Nederland ooit iets organiseert, dat ze Bonnie best kunnen laten komen. Wordt het een leuke avond :-). Tuurlijk stond de schrijver van dit topic helemaal voor aan bij het podium, effe foto'tje maken:

Afbeelding

Na wat eten en terras werd het toch al aardig laat, en tijd om weer naar huis te gaan. Zaterdag 8 september was een mooie dag in m'n leven. Wou dat ik ze vaker zo had. Alleen dat in Tiel was effe wat minder, maar ook mindere dingen horen erbij. De Goldwing heeft het de hele dag door goed gedaan, en we hebben "samen" weer veel plezier gehad :-).

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 10 okt 2012, 20:20

Beetje late reactie :? (beetje druk gehad...). Maar ik wacht weer op het volgende verslag :D :D :D

Greets Erny
Greets Erny

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 10 okt 2012, 22:11

Nou Erny, zo vaak wordt er niet naar gevraagd, dus die enkele keer dat er een verzoek komt, moet ik rap reageren :-).

15 september 2012. Was nog lekker weer die dag. En dat moet ook. Want met regen en ander vies weer dan rij ik niet op de motor. Nee, ben een echte mooi-weer-rijder. Het was al wel frisser op 15 september, en de motorkleding die ik vandezomer had gekocht kwam nu goed van pas. Koud was het gelukkig niet achter die grote kuip van de Goldwing.

Hoe kom ik nu op al die kastelen? De meeste, zeker hier in Nederland, heb ik vroeger met mijn ouders allemaal al eens gezien. Bijkomend heb ik enkele boeken over kastelen, daar kijk ik dan in, en probeer zo een beetje een route te maken. Als er bijvoorbeeld in Baarlo 4 kastelen liggen, pak ik die niet op 1 dag. Eentje bezoek ik er dan, de andere zijn voor daarna. Net als je dat meer in Limburg hebt, dat kastelen 5 km van elkaar af liggen. Dan selecteer ik er gewoon een paar, maar probeer wel wat meer kilometers ertussen te hebben. Zo kom je wel regelmatig op dezelfde wegen. Binnendoor wegen. Door die website van kastelen speur ik met google ook het één en ander af. Wat informatie erover vinden, en altijd 3 foto's van internet plukken. Door dat speuren op google kom je weer nieuwe kastelen tegen, waar je nog nooit van hebt gehoord. Dat vind ik juist het mooie eraan. Google kan ik uren mee bezig zijn. Google Earth ook, geweldig om zo virtueel de wereldbol te verkennen.

Tijdens opzoeken van info over kasteel Tongelaer in Mill, kwam ik daar ook een ander kasteel tegen in Mill. Wist ik niet dat dat er was. Dus dat leek me een mooie eerste stop op de trip van vandaag. Mill is niet zover rijden, dik half uurtje binnendoor, en volgens internet kon je er ook wat eten bij dat kasteeltje. Nou, da's mooi dacht ik. Maar kwam bedrogen uit. Een dooie boel was het daar bij dit kasteel, niemand te zien, en je kon er ook niets eten. Naja, foto maken dan, proberen er om heen te wandelen, en dan maar op naar een volgende stop. De foto van kasteel Aldendriel in Mill:

Afbeelding

Het volgende kasteeltje kwam ik op dezelfde manier tegen. Was bezig met info zoeken van kasteel Ooijen in Limburg, waar ik toevallig langs was gekomen op een vorige rit, en tijdens het zoeken kwam ik bij kasteel Oijen uit, met één "O" minder, en niet in Limburg, maar boven Oss. Dus van Mill naar Oss. Dat stukkie daar boven Oss is vrij rustig, niet veel verkeer. De motor er neer gezet, en geprobeerd om er omheen te lopen, maar dat ging niet. Dan zo maar wat foto's maken. De mooiste foto heb ik hieronder geplaatst:

Afbeelding

En je ziet het al op deze foto's, de lucht is niet meer zo mooi blauw als op vorige foto's. De zomer loopt ten einde.

Tijdens vorige ritten ben ik wel eens door St.Michielsgestel gekomen. En zag daar toen een bordje staan met kasteel. Nou nooit geweten dat er in St.Michielsgestel een kasteel was. Maar dat was er dus wel. Er zouden er zelfs 2 moeten zijn, 1 nieuw en 1 oud. Het nieuwe kasteel staat op de foto hieronder. Verder dan de poort kwam je niet. Zag er op zich toch best mooi uit. Het oude kasteel heb ik zo eigenlijk niet kunnen vinden. Of misschien toch wel, maar kon er dan geen kasteel in zien eigenlijk. Vlak bij het nieuwe kasteel zou dat oude moeten liggen. Waar ik daar uit kwam was één of ander oud gebouw waar je ook wat kon eten en waar het best druk was eigenlijk, vooral met fietsers en wandelaars. Heb er wel een foto van gemaakt, maar vind die niet interessant genoeg om hier te plaatsen. Moet nog op google kijken of dit inderdaad wel het oude kasteel was. Indien niet, dan gaan we volgend jaar opnieuw eens proberen om het te vinden. Hier dan het nieuwe kasteel in St.Michielsgestel:

Afbeelding

Na St.Michielsgestel had ik nog één kasteel op de planning staan, en wel in Haren. Weet zo eigenlijk niet meer hoe ik op dat kasteel ben gekomen, via een boek, of via internet, weet het zo niet. De weg van St.Michielsgestel naar Haren was wel leuk. Typisch een motor-weg. Smal, bochtig, bomen, dorpje hier, dorpje daar. Vlakbij het kasteel zette ik de motor neer. In dit kasteel zat, zoals ik het kon zien, een restaurant. Maar voor de man met de kleine beurs, bleef het bij een foto maken:

Afbeelding

Daarna beetje binnendoor naar huis gereden, via Boxtel en Best. Het waren niet de 4 mooiste kastelen vandaag. Maar ze horen er wel bij. Net als je bij Goldwings hele mooie hebt, en minder mooie. Of 1.800's en 1.000's. Het zijn allemaal Goldwings, zoals dit ook kastelen waren.

Of er dit jaar nog kastelenritten bijkomen weet ik niet. Het is al medio oktober inmiddels, ga binnenkort nog 2 weken op vakantie (zonder de Goldwing, maar met het vliegtuig) en vind het toch het mooiste om te rijden met de bladeren aan de bomen in plaats van bladeren op de weg en met een mooie blauwe lucht. Maar dat is ook mooi, om nieuwe plannen te maken voor 2013. De kastelen-ritten zijn er eigenlijk gewoon zo gekomen, was niet eens de bedoeling. De Goldwing kwam er, en wilde wat hebben om naartoe te rijden. Doelloos rondrijden is niet m'n sterkste kant (kan dat ook wel hoor, maar heb gewoon liever een doel). De één kiest voor kerken, de ander kiest voor bochtige weggetjes, en ik koos voor een oude interesse: kastelen. Sinds ik getrouwd ben, deze maand al weer 15 jaar, heb ik niet meer veel kastelen bezocht. Mijn vrouw vind dat niet interessant. En op deze manier is het mogelijk om een paar interesses te combineren, in dit geval voornamelijk dan motorrijden en kastelen. En daaruit is ook het maken van de website ontstaan (wat veel tijd kost, heb er pas een stuk of 15 kastelen opstaan). En na elke tocht de Goldwing weer mooi poetsen, dat alles blinkt.

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 11 okt 2012, 20:18

hmmm en nu krijg ik het vermoede dat ik lang moet gaan wachte ........

Greets Erny
Greets Erny

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 11 okt 2012, 20:59

Pux schreef:hmmm en nu krijg ik het vermoede dat ik lang moet gaan wachte ........

Idee, ga zelf wat leuke tochtjes maken en zet daar ook je verslag van op het forum.
Kunnen wij toch weer lezen. :lol: :lol: :lol:

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 11 okt 2012, 21:05

Ik ben nie zo een schrijver Wil :)

Greets Erny
Greets Erny

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 11 okt 2012, 21:17

Dat is dan weer jammer voor ons. :( :( :( :(

Dan zullen wij ook moeten wachten tot Johan weer gaat rijden
en zijn verhalen weer plaatst. :mrgreen: :mrgreen:


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 11 okt 2012, 21:25

Hahaha sorry Wil.... :lol:
We gaan met z'n alle wachte.......

Greets Erny
Greets Erny

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 11 okt 2012, 21:51

Anders gaat hij maar met de vrachtwagen langs de kastelen.
Mag ook in het buitenland zijn. :lol: :lol: :lol:
Kan hij tijdens zijn werk doen, hoeven wij niet te wachten. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 11 okt 2012, 21:59

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Greets Erny

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 11 okt 2012, 22:47

:-)

Met de vrachtwagen heb ik ook heel veel foto's gemaakt. Alleen niet zoveel van kastelen omdat je met een vrachtwagen daar vaak niet kunt stoppen. Dat is het nadeel van de vrachtwagen en het voordeel van de motor.

Alleen schrijf ik op dit forum bewust niets over de vrachtwagen of transport, omdat het een Goldwingforum is. Voor een ander forum hou ik wel een soort "forum-verslag" bij, met tekst en foto's van de ritten. Omdat ik in alle uithoeken van Europa kom hadden een paar forummers dat gevraagd. Wil dat ook best hier op zetten, alleen heeft het totaal niets met motorrijden te maken.

Binnenkort ga ik weer naar Noorwegen (Trondheim), en in november en december naar Narvik. Das ook wel een stuk rijden. Vanaf Malmö 2.500 km enkele reis. En van Noorwegen gaat het overal naartoe: Letland, Roemenië, Griekenland, net waar de vracht ligt. De motorrijder zal er niet zo veel aan vinden, maar chauffeurs vinden het wel leuk om te lezen en de foto's te zien. Heb trouwens ook altijd een videocamera voor de ruit, is ook wel leuk (als je er van houd).

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 11 okt 2012, 23:02

Hoi Johan.

En welk forum is dat ander forum dan ???
Kunnen we daar gaan lezen. :lol: :lol: :lol:


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 12 okt 2012, 05:10

Ik lees ook mee :lol:
Greets Erny

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door RonalT » 13 okt 2012, 00:51

Johan Helmond schreef:Binnenkort ga ik weer naar Noorwegen (Trondheim), en in november en december naar Narvik. Das ook wel een stuk rijden. Vanaf Malmö 2.500 km enkele reis. En van Noorwegen gaat het overal naartoe: Letland, Roemenië, Griekenland, net waar de vracht ligt. De motorrijder zal er niet zo veel aan vinden, maar chauffeurs vinden het wel leuk om te lezen en de foto's te zien.

Hoe kom je daar bij. Er zijn hier op het forum diverse "wereld"reizigers te vinden, die hun hand er niet voor omdraaien om in 10 dagen 5000 km te rijden en dan nog het liefst over N-wegen.
Dus als je mooie foto's uit mooie gebieden kan laten zien zijn er ook vast wel motorrijders die dat mooi vinden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie