de kastelen ritten van Johan

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 26 jul 2013, 10:10

Ik sluit me aan bij Wil de motermuis :D

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 aug 2013, 13:06

Vrijdag 19 juli vertrokken m'n zoontje en ik naar Duitsland. Waar we 's-avonds in Dodenau aan zouden komen voor het fameuze Goldwingforumweekend. Rond 08:15 weggereden uit Helmond, bij de vrachtwagen de zuignap van de dashcam nog opgehaald, die was ik vergeten, en daarna binnendoor naar de oude grensovergang bij Roermond. Nog even volgetankt voor 1,81 euro per liter. Daarna alles binnendoor gereden in Duitsland, en het eerste stukje tot Mönchengladbach was eigenlijk best leuk. Door wat bossen, smalle weggetjes. Tot Mönchengladbach. Had geprobeerd zoveel mogelijk om de stad heen te rijden, maar de stoplichten en een wegomleiding kon ik toch niet vermijden. Na Mönchengladbach verder binnendoor naar Neuss en Düsseldorf en daar de Rijn over. In Düsseldorf maar eens even gestopt om de benen te strekken, een ijsco te halen en daarna bij de supermarkt nog wat koele zuivel. Na deze pauze ging het binnendoor verder via Hilden naar Burg an der Wupper. En daar staat best een mooi kasteel. Boven op de berg (ja, ligt eraan van welke kant je komt) ligt het kasteel, wat zelfs met een kabelbaan te bereiken is. Er zit een museum in, een restaurant, grill-imbiss (maar die was toch dicht op 19 juli), en je kon er leuk rondlopen. De motor hoefde niet op de betaalde parkeerplaats en had ik bij de ingang neergezet:

Afbeelding

Daarna nog wat foto's gemaakt en toen zijn we in het restaurantje even wat gaan drinken en even wezen verfrissen, want het was warm. Tot er een groep met spaanse scholieren binnenkwam, die iets te luidruchtig waren en het tijd werd om te vertrekken.

Burg an der Wupper:

Afbeelding

Daarna ging het binnendoor verder naar Altena. Wederom alles binnendoor, de route thuis gemaakt met Tyre en zo op de TomTom gezet. Ondanks dat je de route zelf hebt gemaakt, blijft het toch een totale verrassing waar je rijd, door welke dorpjes (want dat kun je niet allemaal onthouden). Het kasteel van Altena had ik al ooit zien liggen toen ik er met de vrachtwagen langs kwam. Wederom de autoparkeerplaats overgeslagen en zo dicht mogelijk naar het kasteel gereden:

Afbeelding

Ze waren het kasteel aan het renoveren op het moment dat wij er waren. 40 sponsors stonden op een bord, en waren alle 40 verantwoordelijk voor het sponsoren van de renovatie van een gedeelte van het kasteel. Vind ik een strak plan. Het kasteel wordt mooi opgeknapt, en zoals de namen van ridders die er vroeger in woonden, staan nu de namen van de moderne kasteelheren, de sponsors, op de muur van het kasteel. Zouden ze in Nederland ook moeten doen. Ben best bereid om er een bijdrage aan te doen, als daarmee een kasteel weer in mooie oorspronkelijke staat wordt teruggebracht. De bijdrage van vandaag bleef echter beperkt tot het eten van Käsesahnekuchen met wat drinken in het restaurant gedeelte van het kasteel. Tussen de zwaarden en ridders. Mooi. Ik zei tegen m'n zoontje: dat is toch iets wat je je hele leven bij blijft, dat je ooit met de motor met je vader naar Duitsland bent geweest en in een kasteel hebt gegeten. En is wel zo, toch?

Binnenhof van Burg Altena:

Afbeelding

Na de lekkere Käsesahnekuchen zijn we verder gereden richting Dodenau. Ik had nog 2 kastelen op de lijst staan. Maar we reden rustig en langzaam, het werd steeds later, en we begonnen honger te krijgen, dus ergens in een dorpje gestopt voor een broodje kebab met drinken. Daarna nog naar één kasteel gereden, waar je maar van één kant een foto kon maken, de poort was dicht, en de tuin was privat, dus ben er maar niet ingelopen.

Schloss Adolfsburg in Kirchhundem:

Afbeelding

Mooi kasteeltje wat er weer eens een keer anders uit ziet dan de andere. Jammer dat we er niet omheen konden lopen. Het 4e kasteel hebben we laten zitten en zijn rechtstreeks, uiteraard wel weer via K en L weggetjes naar Dodenau gereden. Daar kwamen we dacht ik rond 20:00 uur aan. Nog niets als laatste, want toen we net hadden aangeschoven aan de stamtafel kwam Ron er nog aan. Die was de groep onderweg kwijt geraakt (of de groep Ron, zo kun je het ook zien). Mooie dag vandaag, met bijna 10 rij-uren (lijkt wel de vrachtwagen) met weer 3 kastelen op de lijst. Zaterdag en zondag met het forum mee rijden, en maandag staan er een zestal kastelen op de planning om langs te gaan als we weer naar huis rijden.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 05 aug 2013, 16:09

Hoi Johan.

Weer mooi verhaal. En had je zoon het ook
allemaal leuk gevonden ?? Neem aan van wel.
Wil hij volgende keren ook mee ??
Dan heb je voortaan gezelschap.


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door RonalT » 05 aug 2013, 16:40

Had mee gegaan naar Dodenau. Daar hebben we dit uitgebreid besproken met zoon Marciano (als ik dat goed geschreven heb). :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 05 aug 2013, 16:47

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Had ..................

Maar ik was er helaas niet bij dus.



Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 aug 2013, 16:51

Ja hij vond het leuk Wil :-). Zaterdag vertrekken we weer samen voor een dag of 6. Beetje Ardennen / noord-Frankrijk / Luxemburg. Heb een camping gevonden die al vaker door Goldwingers bezocht is, waar zelfs foto's van Goldwings op staan en nog een link naar een Goldwinger die GPS routes heeft gemaakt. Maar kon er op het Goldwingforum niets over vinden, over de camping. Zou het al zo lang geleden zijn dat die mannen daar zijn geweest?

En natuurlijk weer veel kastelen :-). Heb er al zin in. Nog één ritje naar Engeland en het is zo ver :-).

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 05 aug 2013, 16:59

Mooi dat hij het leuk vindt om samen met zijn vader
achterop de Wing mee te gaan. En dan weer meteen
een leuke vakantie van 6 dagen samen. Wens jullie
samen een hele fijne en gezellige tijd en veel mooie
en veilige kilometers.


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 06 aug 2013, 10:23

Mooi verhaal weer
Veel plezier allebei met de volgende trip
Laatst gewijzigd door Pux op 06 aug 2013, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Greets Erny

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door RonalT » 06 aug 2013, 12:14

Hoh ho, Erny. Johan heeft beschreven hoe hij in Dodenau is geraakt. Nu moet hij nog terug naar Helmond..... :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 06 aug 2013, 13:16

Duh.... Ik zit het net terug te leze. Je hebt gelijk....
Greets Erny

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Pux » 06 aug 2013, 13:20

Dan heb ik het alvast gezegd voor dat ze straks weer weggaan..... :D :D :D
Greets Erny

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 06 aug 2013, 13:49

Word vervolgt. :lol: :lol: :lol:

( Verhaal van Johan )



Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 08 aug 2013, 11:54

RonalT schreef:Hoh ho, Erny. Johan heeft beschreven hoe hij in Dodenau is geraakt. Nu moet hij nog terug naar Helmond..... :lol:
Scherp! :-). Vandaag dan een verslagje van de weg terug van Dodenau naar huis. 's-ochtends op tijd opgestaan. Denk dat we als één van de eersten aan het ontbijt zaten. 08:15 uur bepakt en bezakt voor vertrek, iedereen een hand gegeven behalve Jan Dubbel en Marianne, die waren nog niet bij het ontbijt. De eerste stop was niet zo heel ver van Dodenau vandaan. Mellnau. Een imposante ruïne boven op een berg. Na het vertrek uit Dodenau gingen we via rustige weggetjes naar Mellnau. Ochtendspits was hier niet. In Mellnau aangekomen zagen we de ruïne van een afstandje al liggen. De motor er vlakbij neergezet en te voet eens kijken. Het hek was open, er even omheen gelopen, erin, de toren was dicht. Hing wel een bordje aan de deur, dat de sleutel van de toren op te halen was op een bepaald adres. Mooi. Maar we bespaarden ons de moeite ;-).

Ruïne Mellnau:
Afbeelding

Na Mellnau ging het verder naar Marburg. Ben daar met de vrachtwagen wel eens langs gekomen en zag boven de stad een kasteel wat er wel interessant uit zag. Nu dus met de motor er naartoe. Beetje door de stad, maar dat ging allemaal nog wel, tot we vlak bij het kasteel kwamen. Best een steile weg over kinderkopjes naar boven met een paar haarspeldbochten erin. 2 man op de oude Goldwing met nog een aanhanger erachter over deze weg, het viel niet mee. Beetje zoiets van: blik op oneindig en gas erop. Meestal gaat het dan goed. Nu ook. En het bleek toch echt de enige weg ernaartoe te zijn. Men was boven bezig met renovatie werkzaamheden. Als die busjes dezelfde weg moesten hebben, valt niet mee. Bij het kasteel was ook een park, even doorgewandeld, daarna even bij het kasteel kijken. Best een groot complex, met in het kasteel een museum. We hebben het bij wat foto's maken gelaten, want er stond nog meer op de planning.

Kasteel Marburg:
Afbeelding

De volgende stop was Dillenburg. Was toch wel een kilometer of 65 rijden vanaf Marburg. Het werd tijd om te tanken, want de meter gaf aan dat er niet meer veel in zat. Maar het viel me al op dat die routes die ik maak, dat daar eigenlijk nooit tot zelden pompen zitten. Had ik vorige keer ook al in Duitsland. Toen het laatste blokje ging knipperen maar eens op de TomTom gekeken waar de dichtsbijzijnde pomp zat. Op de route zat die in Dillenburg, maar dat ging ik niet halen. In de buurt stuurde hij je terug naar Marburg. Tsja, 25 km terug rijden was ook niet de optie. Had nog wel 2 liter reserve in de koffer zitten, maar toch. Weet niet hoe het kwam, maar toch kwamen we een kilometer of 10 later bij een pomp (wel mede dankzij de TomTom). Daar maar even getankt.

Dacht dat ik eens ooit gelezen had dat de voorouders van onze koning daar vandaan kwamen (van Dillenburg). Het kasteel waar deze mensen in hebben gewoond bestaat niet meer, in Dillenburg is nog één grote toren overgebleven. Het was warm toen we in Dillenburg aankwamen. De motor neergezet en te voet naar de toren. Even erom heen gelopen. Foto's gemaakt. Waren nog een paar Nederlandse toeristen. Verder niet heel veel te zien daar.

Toren van Dillenburg:
Afbeelding

Na Dillenburg ging het verder naar Herborn. Was niet ver rijden. Vlak bij het kasteel de motor neergezet. Foto gemaakt, en eens gaan kijken of er iets zat in Herborn waar we konden eten. Vroeger had je in Duitsland veel Imbissen. Zowel op industrieterreinen als in de dorpen/steden. Moet zeggen dat dat ontzettend verminderd is. Op industrieterreinen zie je ze al helemaal niet meer (misschien dat het moeilijker is geworden met vergunning/gedoog beleid?). In de dorpen valt het ook tegen. Terrasjes genoeg, ijszaken ook, maar een simpele Imbiss voor een curryworst met een frietje hebben we niet gevonden. Dan maar een ijsje pakken. Na het ijsje weer naar de motor gegaan voor de volgende stop.

Kasteel Herborn:
Afbeelding

De volgende stop was Greifenstein. Daar lag een ruïne. We zagen de ruïne al van een afstand liggen. Vlak erbij de motor neergezet. Da's me wel opgevallen: parkeren met auto is altijd lastig of verder weg, met de motor zet je hem vlak bij het kasteel neer, staat niemand in de weg, en je hoeft minder te lopen. Er was afgelopen weekend iets te doen geweest bij de ruïne. Waren ze nu aan het opruimen en schoonmaken. Het was te warm met het motorpak en de laarzen aan om er nog een spontaan bezoek van te maken. Het bleef bij wat foto's maken en terug naar de motor. Toen we wegreden zag ik nog wel een mooi punt voor een foto van afstand waar de hele ruïne op te zien was, maar had geen puf meer om om te draaien. Maar staat nog wel op m'n lijstje om er nog eens langs te gaan en dan wel die foto te maken en de ruïne te bezoeken van binnen.

Ruïne Greifenstein:
Afbeelding
Afbeelding

Na Greifenstein was het nog steeds zo'n 280 km naar huis. En het was al tegen 14:00 uur. Had nog 1 kasteel op de planning staan, rechts van Köln. We vertrokken bij Greifenstein, en wederom alles binnendoor. Na een keer tanken en weer stukje gereden te hebben, nog steeds geen frietkot gezien. Zijn we bij een supermarkt gestopt. Daar even naar binnen, wat zuivel, een ijsco en bifi-broodjes halen. Weer een stuk gereden en zag toen een bord met A4 staan. Heb toen besloten daar maar naartoe te rijden en de rest van de route te laten voor wat het was. Köln liep goed, alleen op de A3 voor Duisburg kregen we file. Veel vrachtverkeer, veel caravans. Dan kun je er wel tussendoor proberen te rijden, maar ik ben niet zo'n held dan. Voor je het weet zit je er tussen. Net voor de grens nog even gestopt bij een chauffeursrestaurant, daar even een schnitzel gegeten en 2 halve liters naar binnen gewerkt, zo warm was het. Toen het laatste stukje naar huis gereden. 19:15 uur waren we thuis. Dat was 22 juli 2013. Kleren uit en op de bank gepuft en er niet meer vanaf gekomen. Maar was toch een mooie dag.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 08 aug 2013, 12:42

Hoi Johan.

Fijn dat jij en je zoon zo genoten hadden van het motorweekend.
En ook weer een mooi verslag van je terugreis naar huis via de stops
bij de diverse kastelen.
En wat jij aangeeft over het teruglopen van die Imbissen in Duitsland
dat klopt volgens mij wel. Heb vorig jaar tijdens ons vakantieweekje
in het Zwarte Woud met de Wing ook regelmatig gezocht naar die dingen
maar ook maar sporadisch een gevonden.Is wel jammer want ik vond het ook
altijd wel lekker om daar even te stoppen en een lekkere bratwurst of currywurst
te eten.
Nou tot je volgende verslag maar weer.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de kastelen ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 14 aug 2013, 21:55

Zaterdag 10 augustus. De plannen zijn gemaakt, routes uitgezet. We, mijn zoontje en ik, gaan 5 dagen met de motor weg. Naar camping Cobut in Faläen. Nederlandse eigenaren Henny en Wilma. En Henny is ook een fervent Goldwing rijder. Diverse treffens zijn er bij hotel/camping Cobut geweest, maar de laatste jaren is het minder. Het lijkt of er minder motorrijders zijn, minder Goldwingrijders, en nog minder kamperende motorrijders. Henny zei dat wat er nu het meeste bij hem komt op de motor en blijft slapen, zijn mensen op zo'n sportfiets, die naar het circuit gaan. En die pakken een hotelkamer. Is wel jammer.

We vertrokken zaterdagochtend rond 10:00 uur. Alles goed ingepakt, niets vergeten. Binnendoor richting Maastricht, via Roggel, Roermond, stukje Duitsland, bij Sittard weer Nederland in, en via smalle, bochtige weggetjes komen we bij de eerste stop aan. Kasteel Geulzicht. Er is iets te doen met wandelen, want het stikt er van de wandelaars. We hebben er een goede 1,5 uur over gereden, even foto van het kasteel maken, en onder in het gezellige restaurant hebben we wat gedronken. Mooi een beetje de Goldwing in de gaten houden. Moet toch eens gaan googlen, want behoorlijk wat mensen die foto's hebben gemaakt van het span.

Foto kasteel Geulzicht:
Afbeelding

Na kasteel Geulzicht had ik de volgende stop bij kasteel Mheer. Was niet zover. Kilometer of 15. Ik vond de Goldwing beetje nerveus rijden. Stuur trilde beetje, en achter hoorde ik steeds een raar, krakend/krassend geluid. Geen idee wat het was. Nu gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik de banden van de aanhanger nog nooit op spanning heb gecontroleerd. Heb de aanhanger begin dit jaar (maart) bij Ger gekocht, maar geen idee hoelang het ding misschien stil heeft gestaan. Ik wist ook niet hoeveel de bandenspanning van de aanhanger moest zijn. Even naar Ger gebeld. Vriendelijk en to-the-point zoals altijd vertelde Ger me dat het 3,0 bar moest zijn. Zo, telefoontje van nog geen minuut en ik wist wat ik wilde weten. Bij de eerste pomp die ik tegen kwam, een Lukoil pomp, even gemeten. Dat ze te slap waren wist ik al, want als ik tegen de banden schopte, zag je al dat ze slap waren. En als je dat met het oog al kan zien, dan zijn ze dus echt heel slap. En wat zat er in het eerste bandje: 1,3 bar. Wat zat er in het andere bandje: ook 1,3 bar. Beiden opgepompt naar 3,0 bar. Meteen even het reservewiel gemeten: 1,0 bar. M'n zoontje zei: dat ziet er oud uit, dat bandje. Waarop ik zei: kan goed nog de originele zijn. Geen idee hoe oud de aanhanger is, ik gok midden jaren '80.

Verder met de kastelen. Kasteel Mheer. Had er een foto van gezien in een oud boek. Was nog zwart-wit foto. Amerikaanse auto ervoor (nu een oldtimer, toen een nieuwe). Had ook ergens gelezen dat er een restaurant in zou zitten. Nou ja, we zien het wel. In het dorpje de motor op de oprit van het kasteel gezet en er naartoe gelopen. Wat foto's gemaakt. Was een verrassend mooi kasteel. Zoals ik het begreep woonden er nu mensen in. Er hingen 3 brievenbussen. Als er plaatsje vrij komt: ik zou er graag willen komen wonen.

Foto kasteel Mheer:
Afbeelding

Na kasteel Mheer werd het een stukje rijden. Naar La Roche en Ardenne. Meestal, 19 van de 20 keer, start de motor gewoon goed. 1 van de 20 keer draait hij niet rond, alsof de accu leeg is. Zo had ik het nu bij kasteel Mheer ook. Voordeel was dat de weg flink naar beneden liep daar. Dus motor in z'n 2, koppeling in, gaan en koppeling los. En hij reed weer. Via kleine weggetjes de grens over, langs een rivier, via Remouchamps. In La Roche en Ardenne aangekomen viel het niet mee om een plekje te vinden. Want wat ik heb gelezen mag je in België niet op de stoep parkeren zoals bij ons. Bij een tank zag ik nog een paar motors staan, en heb daar die van mij maar bij gezet. M'n zoontje zei dat hij had gezien wat dat krassende geluid was: er hingen een paar kabeltjes achter bij de trekhaak los. Nou zullen die kabeltjes niet een krassend geluid maken, maar eens even gekeken wat er nog meer aan de hand kon zijn. Bij m'n bumper zit onder nog een soort spatlap met 2 lampjes. De aanhanger heb ik denk ik niet goed of te zwaar beladen, dat, in combinatie met het gewicht van zoonlief, heeft er voor gezorgd dat die spatlap vaak over de grond heeft geschuurd. Aan de spatlap zit ook nog wat chroom, dat zal het knarsende geluid gemaakt hebben. De draadjes van die 2 lampjes in de spatlap waren kapot geschuurd. Geen verlichting dus meer achter. Remlicht en knipperlicht deed het nog wel. Naja. Kan er de ANWB voor bellen, maar geloof het wel. In het donker rijd ik nu toch niet, en door de MontBlanc tunnel kom ik ook niet ;-). In La Roche en Ardenne was het druk. Het wemelde er van de Nederlanders. Dus opletten wat je zei, voor je het weet heb je een tik op je neus te pakken ;-). Even een softijs gepakt, en naar de ruïne gelopen. Het entreegeld was eigenlijk 2x 6 euro. Maar het aardige meisje aan de kassa liet m'n zoon voor tarief van kind betalen, en dus 2 euro korting. De show met roofvogels was net afgelopen. Dat vond ik op zich niet zo jammer. Wel dat al het publiek nu in beweging kwam en dat je niet meer rustig door de ruïne kon lopen. De nodige foto's gemaakt en toen maar terug naar de motor.

Foto van binnenkant van ruïne La Roche en Ardenne:
Afbeelding

Foto vanaf de buitenkant van het dorp, alleen de kerktoren staat er voor :-( :
Afbeelding

Daarna een heel stuk langs de Ourthe gereden. Veel campings stonden langs deze rivier. Bij Hotton ging het richting Ciney. De volgende stop zou kasteel Jannee moeten zijn. Maar ik kon het niet vinden. Langs de N4 wel een kasteeltje waar een restaurant in zit of heeft gezeten, maar dat leek me niet het kasteel wat ik moest hebben. Maar op het adres waar ik uit kwam stonden alleen bossen, geen bordje met kasteel, niets. Alleen één bordje direct aan de N4. Maar daarna niets meer. Jammer. Zal het verkeerde adres in hebben gevoerd, maar geen tijd om er een speurtocht op los te laten. Het was al laat, en ik had nog één stop op de planning staan voor dat we hij de camping aan kwamen.

We kwamen vandaag wel meer kastelen tegen die niet op de planning stonden. Je ziet ze, probeert ze te onthouden voor een volgende keer. Maar stoppen zit er niet in. Daar is het rijschema te strak voor. In de regel pak ik 5 of 6 kasteeltjes per dag. En dan zo'n 350 km rijden over de kleinste weggetjes. Dat zijn gauw 9-10 rij-uren, plus de 5-6 stops, zit je zo aan 15 uur per dag. Het is net werken. Bij toeval kwamen we nu wel een kasteeltje tegen wat de moeite waard was om toch even te stoppen. Als ik het goed heb, stond het in het plaatsje Celles. Bordje met privé erbij, dus ben er verder niet naartoe gelopen, maar volgens mij zaten er vakantiewoningen bij, zoiets. Want hoorde toch echt Nederlands geschreeuw achter de bomen.

Foto van het kasteel (chateau de Noisy in Celles?):
Afbeelding

De laatste stop voor de camping wist ik wel waar het zou zijn. Chateau de Veves. Geen idee wat ik me erbij voor moest stellen. Via een smal weggetje kwamen we bij het kasteel aan. Je moet het in het echt zien. Mooi hoor. Één van de mooiere kastelen die ik dit jaar heb gezien. Het kasteel was te bezichtigen, maar we waren er rond 19:00 uur, toen was het dicht. Maar staat zeker nog op de agende voor volgend jaar.

Foto van Chateau de Veves:
Afbeelding

Daarna het laatste stukje naar de camping. Ook hier geen echt idee van wat ik er me bij voor moest stellen. Bij Hotel Cobut aangekomen de motor aan de andere kant van de weg geparkeerd en me binnen gaan melden. Vriendelijke ontvangst door een leuk meisje. Ik meteen de centen betaald tot en met woensdag, onder het motto van: als ik m'n portemonnee verlies, heb ik het stageld in ieder geval vast betaald. Daarna wees ze ons de weg hoe we bij het camping veldje moesten komen. Op de foto's had ik al gezien dat er een riviertje was. Één andere man stond er ook met een tentje. Een soort van flinke off-the-road motor had hij (zo'n Yamaha Teneré model). Verder stond er niemand zaterdag avond op het camping veldje. Aan de ene kant jammer, want aanspraak heb je zo niet, aan de andere kant leuk, want herrie heb je ook niet, en je kan je tent neerzetten waar je wil. Nou, met het Duitsland weekend sliepen we met ons tweeën in dat pop-up tentje. Dat was simpel gezegd gewoon klote. Alleen ging het, maar niet met z'n tweeën. Tent ging niet dicht, sliep met m'n kop in het tentzeil, en met m'n voeten buiten de tent. Nu nieuwe tent gekocht, ruim en best mooi. Alleen hij zat nog in de doos. Ik heb geen tuin thuis. Ja, heb wel een tuin, maar geen gras. Alles is hard. Dus we hadden de tent nog nooit opgezet. Alles uit de doos gehaald. Maar denk je dat er een boekje ofzo bij zat? 1 blaadje met 4 tekeningen dat je de haringen goed vast moest zetten ofzo. Nou, daar stonden Bassie en Adriaan met een tent die ze niet wisten op te zetten. Maar je moet iets, en bijkomend werd het al bijna donker. Even de grijze cellen stimuleren, beetje logisch nadenken, proberen-proberen, en ja, na een goed half uur stond de tent netjes. Mooi hoor, zo'n vader-zoon weekend. 2 mensen met 4 linker handen, die dan toch de tent op weten te zetten. Toen wist ik het: dit weekend kan niet meer stuk :-).

Foto van hoe we lekker rustig stonden op het camping veld bij Hotel Cobut (en zeg eerlijk, dat is kamperen pur-sang, niet dan?):
Afbeelding

5 kastelen en bijna 400 kilometer verder was het tijd om te gaan slapen. Nog 4 dagen te gaan :-).

Plaats reactie