Zuid England, the journey........

Plaats hier je mooie reisverhalen
ditje47
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2008, 19:40
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door ditje47 » 18 jul 2012, 01:30

Nee we zijn nog niet op weg. Straks de tent afbreken en dan op pad. Dank je wel!!!
Edith

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 18 jul 2012, 23:47

Part deu, the end,...

Gents and Ladies, the curtain has fallen, we zitten weer thuis met onze benen onder onze eigen tafel,.... maar dat zaten ze in de tent ook,... spreuk gaat voor deze situatie dus niet op :D .
Na dik 12 uur onderweg geweest te zijn, zitten we weer in 't kot in de Lier. Bekaf maar voldaan terugblikkend op de afgelopen anderhalve week.
Na een korte nacht, rond twaalf uur gaan slapen om vier uur wakker geworden voor een sanitaire pitstop, kon ik eigenlijk de slaap niet meer vatten. Toch maar de afmat maraton gedaan en een behoorlijk aantal bladzijden uit een nieuwe engelse paperback gelezen. Vijf uur, klaar wakker, zes uur, idem dito, om halfzeven er maar uit gegaan (voorzichtig om Edith niet wakker maken). Gewassen, geschoren en de knabbelknikkers gepoetst. Bij terugkomst bij de tent zachtjes aan de zaken gaan klaarmaken om in te kunnen pakken. En natuurlijk koffie gezet. We hadden voor de vakantie zo'n klein koffiezet apparaatje gekocht waar je twee kleine mokjes onder kunt zetten en daarin gelijk de koffie laat lopen. We zijn er wel achter dat dat de miskoop van t jaar is voor het Bekkeringen gesticht, waar dagelijks sloten koffie worden verwerkt (zetten en opdrinken). De volgende wordt een gewoon apparaat met een thermos kan eronder. Dan kun je door blijven drinken zonder elke keer dat ritueel van,..... Om halfacht de zuurstof aangesloten op de tent en Edith ge-reanmieerd. Die was vrij snel bij haar postieven en na ook een tweetal bakken ging die zich okselfris maken en aankleden. Daarna met zijn tweeën even doorgepakt en om negen uur vanochtend was de inpak klus geklaard. Gisteren had Edith bij de Campingbaas een lekkere baguette met bacon besteld, laten die nou altijd om negen uur klaar zijn om opgehaald te worden!!!! :D 't Broodje is warm de topkoffer ingegaan omdat we op pad wilden, kilometers maken vandaag. De rit Orcheston - Dover verliep voorspoedig met een brunch stop onderweg, hier werd met een bak verse koffie het bacon broodje verorbert door mij en Edith had haar sandwich BLT (bacon lettuce and tomato). De koffie die wij onderweg bij benzinestations in de UK kochten was van zeer goede kwaliteit en vooral HEET!! en dat in een land van thee drinkers. In Dover aangekomen werden we eerst op paspoorten gecontroleerd en daarna de security visitation door gestuurd. Voor ons met onze eerlijke gezichten werden alleen vragen gesteld en mochten we gelijk door naar de check in. Ik wist eigenlijk al dat ik een nieuw kaartje moest kopen omdat de oude op de zaterdag stond, toch nog even als gekke Henkie (sorry Henk (LEDman) voor de beeldspraak) geprobeerd om eea via een gezellige oplossing te regelen, dat ging helaas niet door. Dertig pond en we konden gelijk mee. Zo gezegd, zo gedaan. Binnen een uur stonden we gelashed op het bovendek en waren we een van de eersten die op de passagiersdekken uitkwamen. Tijdens de vaart nog wat geurtjes voor de Kidzzz gescoord in de shop en een lekker fles Schotse huppelwater die Edith toch nog maar even gehaald had. Na een schomelende overtoch, windkracht vijf volgens de forecast, om een uurtje of vier in de middag in Calais. Daar nog even snel de fiets volgegooid met peut en toen op pad gegaan naar het noorden, naar huis. Hadden we op de heenweg al een mening gevormd over de Fransman (slash Vrouw) werd dat nu nog een keer bevestigd. Nee geen Frankrijk voor ons. Mocht het toch moeten dan wel onder protest :D Ik hoop nu geen francofiel voor zijn kop te stoten, mocht dat wel zo zijn bij,....de excusses.
Om een beetje af te kicken van deze natte vakantie bedachten de weer goden dat het wel leuk zou zijn als die zwarte wing met aanhanger nog eens zachtjes zou worden afgespoeld voor ze thuis zouden zijn, REGEN dus,... :x gelukkig maar steeds kleine stukjes zodat je niet zeik nat werd.
In België ons culinair laten verwennen met een gefrituurde schnitzel (rood en veel paneermeel!) wat frietjes, sla en natuurlijk Majonaise zijn we door gejakkerd naar huis. Om half tien waren we binnen onder begeleiding van een heuse bui met dikke druppels!!
De Kidzz waren beide thuis en zaten op ons te wachten. Na de nodige verhalen en overhandiging van de "Goodies" Hebben we eerst maar eens een biertje opengetrokken (voor mij nog een foster! en voor Edith een bavje). Toen nog even enkele essentials uit de koffers en aanhanger gehaald en klaar gemaakt voor de nacht.
Het zit erop, volgend jaar weer, maar dan met meer zon en minder hemelwater.
Mocht je wat willen weten over Engeland, kun je je vraag hier op t forum plaatsen waar dan wel een antwoord komt van mij of een andere Engelandvaarder :lol:
Bedankt voor t lezen, geeft mij t gevoel dat ik niet voor niets de vingers heb zitten blauw tikken :D :D :D :D :D

Cheers
Vanuit een nat de Lier

Rob en Edith
Laatst gewijzigd door Borretje op 19 jul 2012, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6745
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door De Motormuis » 19 jul 2012, 00:11

Hallo Rob en Edith.

Welkom thuis maar weer, en fijn dat jullie toch een goede vakantie hebben gehad.
Het was heel leuk om jullie avonturen op de voet te kunnen volgen.
Edith beterschap gewenst.
En tot een volgende keer maar weer, als je weer zo'n mooi verhaal op het forum zet.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Karin

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Karin » 19 jul 2012, 07:09

Fijn dat jullie weer helemaal heel thuis zijn gekomen.
Het lijkt me inderdaad een monsterrit. :?
Nu maar hopen dat Edith ook snel hersteld.
Deze verhalen waren erg leuk om te lezen.
Hopelijk volgend jaar meer.
Welkom thuis. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Karin Troost » 19 jul 2012, 11:58

Fantastisch dat jullie weer heelhuids, al was het wel weer zeiknat.. thuis zijn gekomen en nu hopen op wat droog weer zodat alle spullen goed kunnen drogen.
Jammer dat het weer niet echt heeft meegewerkt maar genoten hebben we wel van het tikwerk.
Hou me zeer zeker aanbevolen als het gaat om lezen van zulke geweldige verhalen, alsof we er zelf bij zijn, super.
Verborgen talent tot verhalen schrijver?????
Het gaat jullie goed en kom rustig bij van die mooie vakantie en tot gauw op een hopelijk droge, zonnige rit in Zuid-, Noordholland.
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Honda GL Castlebiker » 19 jul 2012, 15:52

Welkom thuis Rob en Edith. Volgens de weersvoorspellingen krijgen we hier vanaf maandag wel lekker weer. Dat compenseert dan het slechte weer dat je in je vakantie hebt gehad :-(.

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Black Wing » 19 jul 2012, 20:37

Jammer van de vele regen, volgende keer beter,
maar wel een super verslag :D
Groeten, Eric

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door bertzwanen » 19 jul 2012, 23:02

Ten eerste beterschap aan Edith .

En het is altijd jammer dat je wel verdiende vakantie zo in het water valt .
Wij hebben nu geluk met het weer maar we zijn er nog niet .
We hebben vorig jaar ook een natte vakantie gehad zowel in Frankrijk als Spanje :twisted:
En belangrijkste is dat je genoten hebt van de rust en de reis dingen die je hier niet dagelijks mee maakt .
En dat je weer veilig thuis bent gekomen .

Groetjes :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

lucsa
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 apr 2007, 19:45
Locatie: Tielt (B)
Contacteer:

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door lucsa » 23 jul 2012, 23:27

Jammer dat jullie vakantie blijkbaar in het regenseizoen viel.
Hopelijk voelt Edith zich intussen een stuk beter.
Wijzelf trekken zaterdag zoals jaarlijks (sinds 1995) terug de plas om enkele dagen in The New Forest te verblijven.
We blijven ervan genieten om door het landschap rond te rijden, één of andere kasteelruïne te bekijken of om weg te dromen in een rijkelijk versierd landhuis of kasteel.
Voor ons is en blijft de UK het motorland bij uitstek, zelfs na een behoorlijk zwaar ongeval 2 jaar terug (achteraan aangereden door een auto toen we aan een rondpunt stonden).
Die witte paarden (maar ook andere figuren) kom je op verschillende plaatsen tegen.
De regiments insignes (badges) dateren van de 1ste wereldoorlog, daarvan kan je enkele mooie zien nabij Fovant.
Een verslag van onze trips in de UK vind je hier terug.
Groetjes Sabien & Luc

Plaats reactie