Zuid England, the journey........

Plaats hier je mooie reisverhalen
bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door bertzwanen » 16 jul 2012, 07:14

Het leest zo lekker weg Rob en Edith .

Ik lees het net als een goed boek ... in een keer uit :D
Het zal wel wennen zijn straks om weer rechts te rijden ???
En de regen tja daar heeft blijkbaar heel europa weer last van .
Wij gaan nu pakken om onze reis naar de Costa Brava te beginnen .
Maar ook wij zijn ervan overtuigd dat onze motors en wij zelf ook nog wel een gratis douche krijgen :lol:
Ach het blijft leuk he` dat motor rijden .
Nog veel plezier en hou het links he`

Groetjes

Bert en Diana
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Black Wing » 16 jul 2012, 20:48

Hè ??, ik lees niets over regen vandaag :lol: :mrgreen:
leuke berichten Rob, mooi om te lezen, doe Edith de groeten :D
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 16 jul 2012, 23:13

Part deu i.

Vanochtend bij het voor de eerste keer opendoen van de oogleden hoorde ik het al, het ritme van de eenzaamheid, Rob de Nijs heeft hier al eens een lied overgezongen, DE REGEN. Tegen mijn normale reactie in, als ik wakker wordt ga ik mijn nest uit, ben ik naar het toiletblok gelopen, mijn ochtendritueel gedaan en ...... ben teruggekropen. Resultaat was dat ik niet zoals de afgelopen dagen om zeven uur op internet de krant zat te lezen maar dit pas om een uurtje of tien deed. Zoals gezegd de rit gisteren was aardig vermoeiend, maar wel heeeel mooi. Vandaag is dus weer een rustdag anders trekken we het niet. Terwijl ik dan de digitale krant zit te lezen houdt ik op weer.nl de britse eilanden in de gaten en wat het weer doet. Mooie kleurtjes allemaal maar niet degene die je als motorrijder graag wilt zien!! Regen en bakken vol, vijf milimeter zou er moeten vallen met een zekerheid van 95 procent. Waardeloze site dus eigenlijk want ze schatten het heel laag in, ik denk dat er en kuub voor de tent werd neer gekiept!!!. Na de eerste bakken koffie werd ook Edith langzaam aan wakker en kwam de zak uit. Stem om cokes (voor de jonkies dat zijn kolen! geen blikjes fris) te kloppen en een loopneus die ze in kon schrijven voor de olympische maraton hier in Londen. De arme is behoorlijk verrot door een stevige kou. Toch in een droogmoment de kadavers in de pakken gehesen en het rij-ijzer aangeschopt. Met behulp van Tyre had ik een zacht veranderde route naar de winkel uitgestippeld en die hebben we dus gereden. Weer een juweeltje van mooie smalle weggetjes en lekkere bochten. Onderweg kwamen we ook het bord voor Woodhenge weer tegen en gelijk (via de intercom) afgesproken dat we die op de terugweg mee zouden pikken. Niet ver rijden vandaag maar toch welk weer even cultuur-snuiven. Gelukkig zetten de Britten bij al dit soort sites een mooi bord met uitleg dat is erg makkelijk om mee te fotograferen zodat je straks thuis alles kan nalezen of nazoeken. In een lichte motregen zijn we weer op de camping aangekomen waar we de boodschappies hebben opgeruimd en de pakken weer in de aanhanger hebben gestouwd. Ik begin te begrijpen waarom mensen idolaat zijn van de UK ik denk dat ik me ook maar laat bekeren tot Anglofiel. Helaas heb ik wel een droeve mededeling, we zullen de komede dagen best wel wat slechter gaan schrijven en typen, de koelbox heeft het begeven en het bier zal dus wel warmer gaan worden. Daardoor zal de
alcohol sneller naar je hoofd schieten en ga je rare dingen typen. Alvast mijn excuses en de correcties zullen de volgende ochtend bij het nuchter nalezen van al het proza worden uitgevoerd. (Maar beloven doe ik dat niet).
Voor de rest heb ik de wing gisteren omgezet naar permanente cornering lights, dat verhoogt de zichtbaarheid toch weer een beetje en de tegenliggers hebben je verrekte snel in de gaten. Zo weer even een snelle voor vandaag, gauw Edith d'r cold en flu pilletje geven en hopen dat ze er makkelijk doorheen komt.

Tot de volgende
Cheers

Rob en Edith

BTW Erik; je regen :D, t staat erin
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door bigm » 17 jul 2012, 00:21

Hi Edith en Rob,

Volgens mij maken jullie een unieke reis en we leven/lezen hier enorm met jullie mee.

Nog veel plezier.

Grtz,
Martin en Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door wilco » 17 jul 2012, 07:52

Echt super om met jullie vakantie mee te mogen doen! Het leest goed weg. Beterschap alvast :D
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Karin

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Karin » 17 jul 2012, 08:57

Jammer dat Edith zo verkouden is geworden, maar volgens mij kan dat bijna niet anders in Engeland!
Verder is het heel erg leuk om te lezen Rob!
Fijne vakantie. :wink:

Groeten vanuit druilerig Purmerend. :mrgreen:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6763
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door De Motormuis » 17 jul 2012, 15:22

Hoi Rob en Edith.

Fijn dat we nu eigenlijk samen met jullie vakantie hebben in Engeland.
Want je beschrijft het allemaal zo mooi,dat het net is of we er bij zijn.
Alleen hebben wij een voordeeltje,
als we hier zitten te lezen hebben we geen last van de regen en de kou.
Tenminste hier binnen niet want buiten is het hier ook niet alles.
Veel plezier verder, beterschap voor Edith, en nog een fijne vakantie.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door inside » 17 jul 2012, 19:52

De Motormuis schreef:Hoi Rob en Edith
Alleen hebben wij een voordeeltje,
als we hier zitten te lezen hebben we geen last van de regen en de kou.
Tenminste hier binnen niet want buiten is het hier ook niet alles.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
nou Wil dan zeg ik maar " beter slecht gereden dan goed gezeten" :mrgreen:

en op een wing zit je toch altijd goed! :D

Gr. Hans

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6763
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door De Motormuis » 17 jul 2012, 20:02

Hans,

Je hebt helemaal gelijk. :D :D

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 17 jul 2012, 20:48

Part deu j.

Wat een zwarte dag vandaag,..... figuurlijk dan en letterlijk licht grijs :D .
Met Edith ziet het er vanochtend niet echt lekker uit en om de vijf minuten komt er een groen kikkerbeen uit een (1) van d'r neusgaten. Die wordt dan met veel luchtdruk verwijdert, neus snuiten heet dat,...de papaieren zakdoekjes zijn niet aan te slepen. Verder is het net een vuurtoren, aan, uit, aan, uit en dan geen licht maar wel d'r lichaamstemperatuur. Vannacht heeft ze ook nog even lopen spoken maar door een "dram fine scotch whiskey" heb ik dat niet helemaal meegekregen :oops: . Omdat ze zo half gaar was hebben we vandaag dan ook geen meter gereden. Met dat zeer tijdsynchrone neusvegen is dat geen doen, en een spoor achter te laten van gebruikte papieren zakdoekjes is ook niet echt netjes in een land waar je op visite bent. Gelukkig dat de waszak redelijk vol zat en dus zijn we die maar gaan legen. Aangezien dat soort machines helemaal Edith haar ding zijn heb ik me met dat gedeelte van de operatie niet bemoeid. Wel het van de droogmolen halen en opbergen, dat kon ik wel aan. Terwijl de machine met was draaide hebben we het hete hangijzer aangepakt. Wat gaan we doen, wat willen we nog en belangrijkste hoe voel je je,...(Edith). We waren er snel uit dat we de hoofd doelen van deze vakantie al te pakken hadden. Ik wilde graag over mooie landelijke binnen wegen in Engeland rijden (100% gelukt!), Edith wilde graag naar Monkey World (ook 100% gelukt) we wilden wat cultuur snuiven en plaatsen bekijken (Helemaal 100% gelukt). Eigenlijk willen we dus niet meer, alleen nog maar een beetje rondrijden in het landschap. Edith bleef zich de heledag belazert voelen ondanks de chemie die werd ingenomen. Dus de knoop maar doorgehakt, na nog een keer de weatherforecast te hebben bekeken, morgenochtend opbreken en in 1 keer door naar huis. Wel een grote pauze op de ferry natuurlijk.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik ondanks het verschrikkelijke weer toch een heel fijn gevoel aan deze vakantie heb overgehouden. Ik heb ook het gevoel dat ik hier nog wel een keer terug kom.
Al met al is dit dus het een na laatste verhaal, morgenavond als ik weer thuis ben zal ik de laatste ervaringen met jullie delen en dan me gaan storten op de andere zaken die gaan lopen zoals oa de ZHR.

BTW. Bijna de hele dag droog geweest op een klein mot-regen-buitje na, dat mocht de naam regen eigenlijk niet eens hebben, en ook de zon was af en toe te zien (hier in Engeland) :roll: :lol:

Een blaffend en snotterend,
Cheers
Rob en Edith
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Cor » 17 jul 2012, 21:45

Hoi Rob en edith

Hartelijk dank voor het laten mee beleven van jullie vakantie avontuur,het was erg leuk en leerzaam om te lezen. Wens jullie een veilige terug tocht toe en edith beterschap toegewenst.
Groeten Cor

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door wilco » 17 jul 2012, 22:26

Ook van hier uit een veilige terugweg toegewenst! (en hou 'm links tot de ferry :D )
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Karin Troost
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 okt 2008, 12:04
Type Goldwing: overig
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Karin Troost » 17 jul 2012, 22:31

Jeetje wat een verhalen dan jij schrijven, heerlijk.
Ik leef helemaal met jullie mee en af en toe ook heerlijk kunnen lachen om alle taferelen die jullie beleefd hebben.
Tja, dat je gezondheid het moet gaan afleggen tegen dat slechte aanhoudende weer is dan ook niet verwonderlijk en ik wens Edith dan ook heel veel beterschap toe.
We zullen de de verhalen gaan missen en ook Ronald wil wel eens die kant opgaan en ook mij lijkt het een hele ervaring met links rijden, moet je toch 1 keer in je leven gedaan hebben.
Hopelijk verloopt de terugreis voorspoedig en kunnen jullie straks terug kijken op een ongelofelijke fantastische vakantie.
In afwachting van je eind verhaal alvast hartelijk bedankt voor de story en we zien elkaar spoedig.
Groetjes, Karin

Geen 1800 voor mij ben nu heel tevreden met mijn Burgman 650 en compagnon (Beer)

ditje47
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2008, 19:40
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door ditje47 » 17 jul 2012, 23:09

Dank jullie wel voor de beterschap wensen. Nu hopen dat ze gaan helpen :lol: Morgen vertrekken we en laten we hopen dat mijn neus niet vooruitloopt.... Genoeg zakdoeken meenemen en op de boot zien we wel verder. De wind zou wat sterker worden dus we gaan misschien wel dansen :mrgreen:

Edith

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door bigm » 18 jul 2012, 01:22

Goeie reis (waarschijnlijk al te laat) en van harte beterschap (waarschijnlijk op tijd)

Bedankt voor het meebeleven van jullie reis.

Grtz,
Martin en Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Plaats reactie