Zuid England, the journey........

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 10 jul 2012, 20:25

@RonalT,

Dat is me tot nu toe niet opgevallen, ook het Hollandse ??! "pootje uit" kennen ze niet, Je hebt wel een probleem als elkaar hier tegenkomt, je moet eigenlijk je gas loslaten om duidelijk zichtbaar te groeten. Morgen hoor je meer over het hoofdknikje,....

Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6763
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door De Motormuis » 10 jul 2012, 22:27

Borretje schreef:
Je hebt wel een probleem als elkaar hier tegenkomt, je moet eigenlijk je gas loslaten om duidelijk zichtbaar te groeten.

Cheers
Rob
Dan kun je toch je cruise control aanzetten, dan heb je je hand vrij. :D :D
Tenzij je op dat moment te langzaam rijdt, dan werkt je CC niet.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 10 jul 2012, 22:46

@Wil

Zoals ik al schreef, wingers geen probleem, de rest van motorrijdend Engeland wel,......

Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 12 jul 2012, 00:55

Part deu d.

De schotse cursus heeft zijn vruchten wel afgeworpen, na als een blok in slaap gevallen te zijn werd ik wakker door de hitte in de slaapkabine van de tent. De zon was als vroeg lekker aanwezig en dat was nog niet eerder gebeurt. Helaas liet Engeland zich weer van zijn beste kant zien door er gauw nog even een regenbui tussen door te kletsen. Daarna kwam de zon terug en is vandaag niet meer weggeweest tot het avond werd. Toen werd even de balans hersteld. Omdat het zo lekker zonig was en er toch een keer gewassen moest worden, de theedoeken waren op en dan kun je niet meer zo goed afwassen :roll: .
We afgesproken dat we naar Stonehenge zouden gaan, dat ligt zo'n 6 km van de camping dus goed te doen. Dus de hele uitrusting weer omgehangen, aangetrokken en opgezet en de wing richting Amesbury gezet waar langs de kant van de weg de ingang is om bij de stenen te komen. Het linksrijden gaat steedsebeter, de corrigerende factor achterop hoefde niet veel te doen behalve bij begin van de rit eenmalig leuke entreeprijs te hebben betaald (waarmee je het Heritage helpt ondersteunen) mochten we naar binnen. We werden gelijk herkent als toeristen,........ vreemd, want zo zien we er helemaal niet uit, kregen we een kaartje met nog meer Heritage ondersteunde oude/historische gebouwen ed. Ook werd ons verteld dat je "free of charge" een gesproken handleiding mee mocht nemen. En wat de je dan als Hollander op safari..... dat pak je mee!!! Na alles beluisterd te hebben en de monolithen te hebben bekeken blijft er voor mij maar een ding duidelijk overeind, ALIENS..... en het is ooit een onderstel voor een vliegende schotel geweest..... Alle gekheid op een stokje, na de tour en de rondgang bleef ik toch met een vreemd onbevredigd gevoel zitten. Mooi maar geen tweede keer meer.
Vwb het groeten, het is inderdaad een hoofdknikje. Op de camping staat ook een gast (met een miep) die een Star rijdt, zo'n wanabe har... har... har... rijder. Hij reed vanochtend van de camping af en gaf het door Ronalt vermelde knikje, kan ook zijn omdat hij zijn handen vol had met stuur om de'Star in een rechte baan naar de uitgang te sturen.....

Efin weer genoeg voor vandaag
morgen weer een betere dag (hoop ik)

Cheers
Rob en Edith
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 12 jul 2012, 20:55

Part deu e.

Voor ik over de rit van vandaag ga uitwijden, @RonalT; vandaag maar twee motorrijders, op de tegemoetkomende helft, tegengekomen en JA,... HET IS EEN KNIKJE van t Hoofd. Je moet wel goed blijven kijken maar dan zie je het ze doen. :)

Na het bezoek gisterenavond aan Stonehenge zijn we vandaag naar het onbekendere Avebury gereden om daar een aantal ringen van stenen te bekijken. Het zijn er hier veel meer (zowel stenen als ringen) en je kunt er gewoon bijkomen, aanraken etc. Het is niet zo'n strakgeorganiseerde lokatie als Stonehenge. We waren hier meer van onder de indruk als Stonehenge. De rit erheen ging nog over de "b" weg waar je gewoon wordt geacht 97km/u te rijden. Zoals ik al eerder pende, dat is voor mij "not done" van wege de totale onbekendheid met de wegen en de scherpte van de bochten die negentig van de honderd keer "blind" zijn. Het is met een gangetje van 80 wel afgelopen bij mij en de britten hebben daar geen moeite mee, een enkeling wel maar die haalt dan maar in,....
Bij het verlaten van de locatie kregen we van de dame van de UK Heritage de tip om de witte paarden te zoeken en bekijken. Witte paarden zijn zoals de naam al doet vermoeden, silouetten van paarden die in een heuvelwand zijn uitgebikt/gegraven. Moet nog eens gaan uitzoeken wat nou de preciese bedoeling hiervan was. Ook hier is er weer 1 heel bekend, die van Uffinton, die is gelijk de oudste ook. Door een route te plotten die eindigde bij onze favourite Supermarkt (Ja, de Tesco) hebben we drie van die jongens kunnen vinden en op de SD kaart vastgelegd. Er zijn volgens de flyer wel 9 stuks in deze omgeving,... heben we nog wat te doen in de dagen dat we ons "vervelen" :-).
De geplotte route was wel heerlijk binnen door, halverwege begon het (pas) te sputteren en na een drietal kilometers werd het regenen, gelukkig was weer de Supermarkt toen al binnen handbereik.
Terwijl ik dit zit te tikken is het niet droog geweest, ook aan het kleurenschema op benen, armen en andere lichaamsdelen is niet kunnen werken. Morgen weer een dag, ik hoop een beetje drogen maar de weergoden hebben de "Weatherstations" al laten weten dat Friday the worst day of the week zal worden,.... We gaan t zien, de rit van vandaag is in de pocket,

Cheers
Rob en Edith
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door RonalT » 12 jul 2012, 22:18

Borretje schreef:Voor ik over de rit van vandaag ga uitwijden, @RonalT; vandaag maar twee motorrijders, op de tegemoetkomende helft, tegengekomen en JA,... HET IS EEN KNIKJE van t Hoofd. Je moet wel goed blijven kijken maar dan zie je het ze doen. :)
Ik heb het nog nooit zelf gezien maar een tijd geleden ergens gelezen....

Borretje schreef:maar de weergoden hebben de "Weatherstations" al laten weten dat Friday the worst day of the week zal worden,.... We gaan t zien, de rit van vandaag is in de pocket,
Wees blij, wij zitten thuis met net zulk klote weer. En jij mag lekker links rijden en andersom rond de rotondes. (dat lijkt me ook wel wat)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 12 jul 2012, 22:50

@RonalT,
Ja dat weer s*cks, maar gelukkig niet zelf in de hand. Linksrijden en de rontonde's is echt appart, daarnaast een geweldig volk die Britten, of t nou Engelsen, Scotsmen, Irishmen of andere men zijn, de gents (and Ladies) zijn zeer vriendelijk en behulpzaam.
Gewoon slepers van Smit Tak ervoor en het hele zooitje naar de Azoren verslepen en daar weer verankeren. Zou een oplossing kunnen zijn.

Cheers
Rob en Edith
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door bigm » 13 jul 2012, 00:15

het weer is hier niet veel beter, één troost; je blog wordt wel goed gelezen

Links rijden lijkt me toch een aparte ervaring, zeker als er geen verkeer om je heen is.

Ik wens jullie nog veel pezier en vooral droge en zonnige dagen toe !!

Grtz
Martin en Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 13 jul 2012, 18:48

@Martin en Nynke, helemaal gelijk en voor mij licht egostrelend dat het ook nog gelezen wordt,.... de crap die ik schrijf :-)

Part deu f.
Voor vandaag stond eigenlijk niets gepland ivm de weersvoorspelling die een heerlijk dieptepunt opgaf. Die was vanochtend opeens bij gesteld met een verwachting op maar zeer weinig hemelwater. Edith wilde graag naar t strand,... een kleine 50km verderop in t zuiden. Al hoewel het in Orcheston licht miezerde, ons in de pakken gehesen. Wing onder de hoes vandaan gehaald en na alles te hebben aangesloten de neus richting het zuiden gezet. Moest nog wel even tanken in het aanliggende dorp en toen kon die echt gaan. Links rijden blijft een aparte belevening en ik moet heel eerlijk zeggen, begin er steeds meer lol in te krijgen. Moet nog wel steeds mijn kop erbij houden maar de aanwijzingen en correcties van de tweede rij waren een stuk minder dan vorige dagen. Rotondes is een apart hoofdstuk. Je hebt ze hier in soorten en maten. De hele grote die echt rondgaan zoals we dat in Nederland kennen en kleine op de weg geschilderde voor als er een aantal wegen bij elkaar komen. Soms kom je ook op een "gewone" kruising aan, meestal staat daar wel aangegeven "Give Way" of een grote driehoek op het wegdek geschilderd zodat je weet dat je voorrang moet verlenen. Soms staat er ook niets, het is dan "split second decission time". Tot nu toe heeft dat nog maar 1 keer een zacht claxonnetje op geleverd. Edith is heel overtuigend achterop in het aanbieden van excusses, althans ze worden elke keer geaccepteerd :D :D. Wel punt van aandacht is het bij dit natte weer van de afgelopen dagen om de putdeksels te mijden. Ze zijn een stukkie groter als "op de wal". Vergelijk de putdeksels in Nederland maar met een oude televisie qua grootte en in verhouding 4:3. Hier is het een LCD 44" scherm in de verhouding 16:9. Iets om rekening mee te houden dus, die glij platen. Ander dingetje wat ik in NL nog maar heel weinig tegen kom is bijv het "Katteoog" verwerkt in de middenstreep op de wegen. Geeft toch altijd weer even een rare reactie in het stuur als je eroverheen gaat en ook je hartklep is even van zijn timing af,...... :mrgreen:
Al deze zaken in acht houdenden zijn we dus gaan rijden om naar t strand te gaan. Het merendeel van de weg weer via de proviniciale wegen (waar je 97km/u mag rijden) en een klein stukje snelweg (113km/u) De provinciale wegen is een verhaal appart, ik ken de gemeenten niet maar de ene weg is qua wegdek de ander niet. Hier rond de camping is in het asfalt een grove steen verwerkt. Door warmte is het gedeelte waar de banden van de wagens rollen mooi vlak, het middenstuk is als een gewassen grindtegel zo grof. Wel lekker grip maar je tanden trillen je mond uit. Ook het gevoel dat je maar 80 mag blijft je onbewust steeds parten spelen.
Ondanks de aanpassingen die de rijder moet maken zijn we heelhuids in Bournemouth aangeland waar we na een hap eten naar t strand zijn gelopen, nou ja strand, stukkie zand en dan kiezels in diverse groten. Na zachtjes uit ons vel te zijn getocht hebben we de jassen weer aangetrokken en weer tentwaarts gekeerd, na een kleine drie kwartier de camping weer opgereden zonder noemeswaardig hemelwater. Net de pakken uit en opgeborgen in de aanhanger brak de hemel open en hadden we weer een twee uur aanvulling van t grondwater. Nou eerst maar een lekker biertje, dan een hap eten en de avond zien te vullen,....

BTW wel bijna van de motorfiets gevallen :D kwam een klubje tegenliggende moteren tegen die allemaal een knikje gaven. Na de laatste duizelde het mij,.... RSI?? :lol: :lol: :lol:

Cheers
Rob en Edith
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 14 jul 2012, 18:42

Part deu g.

Zaterdag, weekeind, uitslapen? Ja, we rijden toch geen bijzondere rit vandaag anders dan even op en neer naar Salisbury om wat inkopen te doen. Dat is toch weer 45km erbij op de teller. Begin me als een volleerd engelsman in het linkse verkeer te begeven. Rotondes, voorsorteren etc. hebben nog steeds de beperking dat het omdraaien van het hoofd om over de rechterschouder te kijken iets onnatuurlijks heeft. Ook de nekspieren zijn anders getraind, links om gaat makkelijker en verder dan rechtsom, is dat bij jullie ook zo? Gelukkig is dan weer het tweede paar ogen aanwezig en natuurlijk spiegels om alles in de "picture" te krijgen.
Vandaag ook een diepte investering gedaan, een elektrisch kacheltje. Gisterenavond na een dag hemelwater werd het toch wel kill in de tent. Daar gaat vanavond dus verandering in komen. We hopen dat de stoppen van de camping het gaan houden, en anders maar solidaire met elkaar in de kou zitten :-).
Morgen staat er weer een lekker rit gepland richting kust, dan willen we naar Monkey World in Woole, het belooft een van de weinig mooie dagen te worden om lekker buiten rond te kunnen stappen dus die pakken we daar. Misschien ook nog even het tankmuseum op de weg mee nemen en de cottage van Lawrence of Arabia bezichtigen, die schijnt daar in de buurt te hebben gewoond.
We gaan t zien morgen.

Cheers

Rob en Edith
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door RonalT » 14 jul 2012, 19:40

Een paar dagen terug zijn jullie in Uffington naar Het Witte Paard gaan kijken.

Afbeelding

Je vroeg je toen af waarom het ding gemaakt is. Nou, Wikipedia geeft antwoord.
Voor diegenen die er nog nooit geweest zijn, zoals ik, dit is een uitgesneden figuur, een geoglief, van een paard nabij Uffington Castle in Oxfordshire in het Verenigd Koninkrijk.
De figuur is een lijntekening van een paard, in elegante lijnen uitgesneden en wit door de onderliggende kalklaag. De figuur is ruim 123 meter lang en eigenlijk alleen maar goed te zien vanuit de lucht.
Lange tijd werd gedacht dat het Witte Paard aangelegd was door de lokale koning Alfred in 871 om zijn overwinning op de Denen te herdenken. Ook waren er groepen die dachten dat het de draak voorstelde die door Sint Joris verslagen was op de nabijgelegen Dragon Hill.
Meer recente datering wijst echter op een veel eerder tijdperk, ergens rond 1000 v.Chr. Daarmee wordt de figuur mogelijk een lokale godheid, of een figuur die gemaakt is om de goden te eren.
Door zijn gehele bestaan is het Paard regelmatig onderhouden: De traditie dicteert dat de lokale landheer eens in de zeven jaar een opknapbeurt moet organiseren en financieren, waaraan de gehele lokale bevolking deelneemt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 14 jul 2012, 20:18

Geheel juist en tevens correct, er is echter nog veel meer te vertellen over de "White Horses" zal thuis de folder/leaflet scannen en laten zien, tijdens de tweede wereld oorlog zijn ze bijv allemaal afgedekt geweest (graszoden) om ze niet te laten gebruiken als markant punt. Naast de paarden zijn er ook vanuit die zelfde periode regiments insignes uit gesneden door hier gelegerde militaire eenheden (stuk of twintig). Zoals ik al schreef het is een zeer interessant land, maar alleen het weer he,......

Thks voor de aanvulling RonalT.

Cheers
Rob
Laatst gewijzigd door Borretje op 14 jul 2012, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
mirrich
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:16
Type Goldwing: GL1800
Contacteer:

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door mirrich » 14 jul 2012, 21:04

Leuk om je UK verhalen te lezen, het is een geweldig mooi land. Het weer moet je treffen wij hebben er 3 x gigantisch mooi weer gehad maar zijn ook wel weggespoeld... Zo te lezen zit je niet heel ver van Isle Wight af, ook erg leuk voor een dagtochtje. Vooral de glasblazerij is daar een bezichtiging waard.
Rich en Mir

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 14 jul 2012, 23:50

@mirrich,

Staat op de lijst (nu :D ) hoop er de tijd voor te vinden.

Thks
Rob en Edith
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 15 jul 2012, 23:56

Part deu h.

Zoals gisteren al vermeldt, vandaag een ritje naar Wareham, Dorset in t verschiet. Daar is het primaten rescue center te vinden wat ook regelmatig op de TV te zien was/is. Monkey World met zijn wereldwijd bekende bewoners, de cimpansee families, de Orang Oetangs en nog een hele waslijst aan andere primaatsoorten. Edith heeft bijna elke uitzending (zoniet alle) over dit rescue center en de medewerkers gezien of National Geografic. Zij wilde hier dan ook dolgraag heen en ik vind het ook leuk. Aangezien Edith 's morgens anderhalf uur en een aantal bakken koffie nodig heeft om "mens te worden" zou ik haar op tijd wakker maken. Niet nodig dus, ze werd spontaan op tijd wakker :D. Gisterenavond nog zitten spelen met de TomTom en wat parameters verandert. Dat resulteerde in een rit die hoofzakelijk over binnenweggetjes werd gereden (de bekende 97km/u wegen). Het werd een hele fijne lange rit naar Wareham, Dorset met veel bochtenwerk. We zijn mooi op tijd aangekomen in Monkey World want vanaf 1200uur geven de diverse verzorgers uitleg over "hun" dieren. De eerste hebben we gedeeltelijk meegenomen en daarna het park ingedoken om de rest van de beesies te zien. MW is in de eerste plaats een "rescue center for apes and primates" en geen dierentuin. Om de bedrijfskosten te kunnen dekken worden dus wel kijkers binnengelaten en krijgen ze donaties vanuit de hele wereld. Het was allemaal erg mooi en goed verzogd.
Rond 1500u zijn we weer naar buiten gegaan en hebben de motor gepakt richting de kustplaats Poole in Dorset.
Poole is lokaal bekend om zijn motorvriendelijk bestuur dat elke dinsdag avond de kade vrijmaakt voor motorrijders uit de wijde omgeving die dan in een soort treffenzetting bij elkaar komen. Ergens tussen de 1000 en 1500 rijders komen dan samen. Ook deze middag was het er druk met motoren. De wing trok extra veel aandacht. Het was dan ook de enige GROTE motor die er stond en met de minste herrie. Veel van die penopauze bikes Ha.. Ha. Har,.... ja die,... stonden er volop. Ben diverse keren aangesproken over de Wing en kreeg dan hele verhalen te horen, zelf van een oud mannetje die het had over zijn Dad die een van de eerste Triumf's had "with a belt, like Harley does now," Volgens mij moet dat ding nog uit steen of van hout gemaakte wielen hebben gehad, zo oud was t mannetje. Toen we na een rondgang over de kade en boulevard wegreden werden we spontaan uitgezwaaid door mensen op de kade!! Geweldig dit land!!! en zeker de bevolking!!
De terug weg ging over nog smallere weggetjes en weer helemaal binnen door, geen snelweg gezien! Goed gedaan Tommy!
De dag hebben we afgesloten met een diner in Amesbury want de lokale pub had niets meer te eten, Alleen tussen 12 en 14.30 uur dus,.... "Sorry you're too late"
Daarna bakkie doen voor de tent en verslagje tikken. Geen in km grote tocht geweest, kleine twee honderd, maar wel een intensieve, zeker die kleine, smalle weggetjes waar je ook nog vanuit blindebochten opduikende tegenstanders hebt.
Een zeer tevreden mens sluit dan ook af.
Tot morgen

Cheers,
Rob en Edith
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Plaats reactie