Zuid England, the journey........

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 07 jul 2012, 19:24

Vandaag, de 7e juli, zijn wij (Edith en Rob) begonnen aan onze trip naar Zuid Engeland. Dit eerste deel schrijvende zitten we in een hotelletje in Calais, om morgenvroeg de boot te pakken naar het "Eiland". Het was een korte rit (maar 300+ km) die we het grootste deel droog hebben kunnen rijden. Het eerste stuk zelf met heel veel zon. Na Gent werd het een stuk minder, dikke wolken en na Oostende werd het nat. Nu nog even internationaal doen, twee Hollanders op een frans bed in een frans hotel die naar de Engelste TV zitten te kijken. Straks nog een biertje en dan oogjes dicht morgen anderhalf uur dobberen en dan op naar Orcheston.
BTW; niet aangehouden ivm jasjes, alcohol-testers en weet ik niet wat,....

Cheers
Rob en Edith
Laatst gewijzigd door Borretje op 13 jul 2012, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Peter wiegers

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Peter wiegers » 07 jul 2012, 22:22

Borretje schreef:
Nu nog even internationaal doen, twee Hollanders op een frans bed in een frans hotel die naar de Engelste TV zitten te kijken. Straks nog een biertje en dan oogjes dicht
Maar dan toch wel een Duits biertje?? :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 08 jul 2012, 21:39

Verdomd, ja Peet, een Duits weizenbeirtje, mee genomen uit Nederland.

Part Deu a. ..... the journey
Na het nachtje slapen als eerste wakker geworden maar natuurlijk veeeeel te vroeg,... Wel even buiten gekeken en het miezerde iets, gauw teruggestapt in bed, me nog een keer opgedraaid en gaan slapen. Net voor de wekker, die op een gunstige tijd was gezet om redelijk op tijd bij de Ferry te kunnen zijn, wakker geworden. Om al vast aan het engelse weer te wennen, regende het behoorlijk. Alles weer ingepakt en vol goede moed naar de terminal gereden. Gelukkig is daar alles "openlucht" zodat we toen we eindelijk in de ferry op de juiste plaats stonden,zeik, aar dan ook ZEIK nat. Aan boord gelijk maar aan de koffie en een ontbijtje gescoord. Het lossen van de ferry ging lekker snel zodat we in een mum van tijd op de m20 zaten richting 't westen. Gelukkig raakten we niets ontwent op deze rit en kregen we al snel een regenbuitje van een uur op ons dak.
Goeie veertig km voor eindbestemming brak de lucht en werd het steeds beter (en warmer). We hebben redelijk droog de tent kunnen opzetten en gaan nu voor avond eten en een slaap[feestje in de tent. Omdat ik het zo vreemd vond dat ik op de zaterdag van NL - > FR natte voeten kreeg en vandaag weer, de onderkant van mijn hoeven (terwijl die nog in de laarzen staken) bekeken, KEI maar echt KEI lek. Zelfs plastic zakjes helpen niet meer. Morgen een quest om nieuwe laarzen te vinden, al t weer zo aanhoudt als de afgelopen dagen mogen dat zelfs lieslaarzen zijn (met zuid westertje,... :-) )
tot zover dan maar... Oh ja, met de wing gaat alles perfect. Nou zijn ze hier in Good Old England toch wel het een en ander gewend (Jack de Ripper, hound of the Baskervilles etc) een wing met aanhanger is toch wel extra speciaal,... veel gekijk en gezwaai, dat maakt dan een regenbuitje toch weer draagbaar,....
Grootste gedeelte was snelwegen, laatste stukje binnendoor, was een verdeeld genoegen, hele mooie omgeving, maar niet al te beste wegen die rijden met de aanhanger minder leuk maakten. Efin, morgen weer een dag,.....

Rob en Edith
Laatst gewijzigd door Borretje op 13 jul 2012, 18:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2375
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Chrit » 09 jul 2012, 07:49

Edith en Rob,

Een spreekwoord:

Na "regen" komt "zonneschijn"!!!!


Nog veel LOL en plezier....
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 09 jul 2012, 17:28

Hahahahahaha, ja Chrit, dat is inderdaad het spreekwoord. However,..... je voelt m al aankomen, soms is de tijd van regen wel erg lang. Als we terug zijn zullen wel tropische temperaturen krijgen.

Part Deu b.

Het zwaard van de natte laarzen met doorkijkzolen bleef als die van Damocles boven mijn hoofd hangen. Na wat zoekwerk had ik al een stel motorzaken gevonden waarvan de helft al afviel omdat ze alleen technisch met motorzaken bezig waren en geen accesoires als kleding (en dus ook laarzen) erbij deden. Vanaf de camping naar Salisbury is het ongeveer 20km binnendoor wegen. Heerlijk dacht ik in dat glooiende landschap, lekkere dalen en mooie heuvels en niets is minder waar. Onderweg kom je van alles tegen, en je hebt eigenlijk ogen te kort om alles goed te kunnen zien. Aangezien de vorige dagen alleen maar snelweg is gereden en een heeeel klein stukje landweg was ik nog niet erg gewend aan het links rijden. Gelukkig dat Edith de nodige waarschuwingen gaf om niet op de rechterkant te belanden. Het was gelukkig niet echt druk op de wegen dus zijn we overal zonder kleerschreuren doorheen gekomen.
Engeland is oud, mooi oud, als je van oud houdt. Mooie kastelen, kathedralen, hoeves en cottages, allemaal bewaakt door de Heritage. De wegen, daarin tegen, waaren een stukje minder, heel grof oppervlak met ingereden wielbanen, goed oppassen dus. De engelse bevolking is tot nu toe het meest vriendelijke volk wat ik ben tegengekomen. Altijd wel iemand die even een praatje met je maakt of zodra ze merken dat je niet van t eiland bent je met raad en daad willen bijstaan. Als ze nou nog eens een beetje klimaat kregen zou het wel eens de ontdekking van de eeuw kunnen zijn,.... :-).
Eigenlijk kan het klimaat me niet meer deren met mijn nieuwe waterproof laarzen. Als mijn hoefjes maar droog blijven dan,.......
Na de aanschaf van de laarzen ook maar even boodschapen gaan doen, de mens wil toch ook wat eten niet waar. Tesco schijnt hier een soort Wallmart/AH superstore weet ik veel wat te zijn, waar je alles onden 1 dak hebt.
Vanavond gaan we een varken offeren,... of althans onderdeeltjes daarvan. Een heel zwijn op een wegwerp BBQ is pure magie en zal mij dus niet lukken :-)
Morgen weer een dag, nu eerst een Foster en dan de Barbie Schroei aan en t zwijn cremeren,...

Rob en Edith
Laatst gewijzigd door Borretje op 10 jul 2012, 00:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door De Motormuis » 09 jul 2012, 17:45

Hallo Rob en Edith.

Wens jullie een hele fijne vakantie en hoop met jullie mee op beter weer.
Hopeleijk gaat het lukken met je gedeeltelijk wild zwijn lekker te kunnen
barbeknoeien.Wens jullie in ieder geval smakelijk eten.
Verder een fijne vakantie met mooi weer en veel mooie en veilige kilometers
gewenst.We zien de foto's nog wel verschijnen.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Peter wiegers

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Peter wiegers » 09 jul 2012, 19:36

Waarom een zwijn offeren???
Hij heeft het toch niet laten regenen??
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 10 jul 2012, 00:40

Shit ging iets mis
Laatst gewijzigd door Borretje op 10 jul 2012, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 10 jul 2012, 00:42

Peter,
Kan toch moeilijk een Engelsman op het schroei-ijzer leggen en ik wil toch iemand de schuld geven (wij zelf zijn de uitzondering die geen schuld hebben!!)
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

BTW: elke actie mbt diervriendelijkheid oid........ helaas....... te laat .......... zwijn is geschroeid en verorbert..........
zwijn moet met plezier de pijp zijn uit gegaan want smaakte voortstekend, zelf uittreffelijk.......

Cheer uit een regenachtig Orcheston...

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door wilco » 10 jul 2012, 08:55

Borretje schreef:...Vanavond gaan we een varken offeren,... of althans onderdeeltjes daarvan...
:? hoe moet ik dit begrijpen, je hakt hem een poot af,, en laat de rest doorlopen??? :lol: :lol: :lol:
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 10 jul 2012, 09:44

@Wilco,
Yup, dan blijft de rest goed hè!!!
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Henkie de ledman » 10 jul 2012, 09:50

Wij vorig jaar in the UK rond getoert, en ik weet wat je mee maakt, helemaal geweldig, vriendelijke mensen .
Wij stonden in Standlake op een camping.. een wereld camping...

maak er iets leuks van en hou hem links...

gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door wilco » 10 jul 2012, 17:12

Borretje schreef:@Wilco,
Yup, dan blijft de rest goed hè!!!
:lol: :lol: :lol: :lol:
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door Borretje » 10 jul 2012, 20:04

Part Deu c.

Na een goede nachtrust waarin veel van het zwijn is verteerd, vandaag eerst maar weer eens boodschappen gedaan. Tesco is een beetje de appie hein van engeland, maar dan veel uitgebreider. De weg erheen, naar Amesbury, was al, hoe kan het ook anders, licht nat te noemen, toen we in de supermarkt liepen hoorden we op het dak het kabaal van een heuse wolkbreuk. Door uitgebreid de tijd te nemen hebben we die kunnen ontlopen. De plan was om daarna in 't centrum van de stad, een en ander te bekijken. Echer door de boodschappen konden we niets meer in de koffers kwijt dus zouden we rondlopen in onze pakken en helm in de hand. Not done dus,.... . De Boodschappen naar de tent gebracht en naar het plaatsje Devizes gereden. Eigenlijk maar een kippe-eindje (20Km) Maar wel over de mooiste weg tot nu toe, veel bochtenwerk en hoogteverschillen. De hele weg gaf de TomTom aan dat er 97km/u gereden mocht worden, dat mocht dan wel toegestaan zijn maar ik haalde dat in ieder geval niet. 80 was toch wel de max. op onbekend terrein. Na Devizes te hebben bekeken via de zelfde weg terug, maar dan wel de andere kant van de straat. O ja, het links rijden gaat steeds beter, nog maar een paar aanwijzingen van de achterzetel te horen gekregen!! :) Vanavond de zaken voor morgen maar eens gaan plannen, eea zal met het weer samenhangen. Door alle zut in de boerengebieden die op de weg komt ziet de zwarte er niet uit, nog nooit is tie zo grijs geweest :x
Wat me wel opvalt is dat er weinig gegroet wordt onderling door motorrijders, alleen GW' ers zijn hierop de uitzondering, geen een die niet gegroet of terug gegroet heeft.
Vanavond maar eens een schotse cursus doen, 12, 15, of 18 jaar oud zal best smaken
Cheers

Rob en Edith
Laatst gewijzigd door Borretje op 12 jul 2012, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zuid England, the journey........

Bericht door RonalT » 10 jul 2012, 20:18

Ik heb eens gelezen dat Engelsen niet groeten door de hand op te steken, maar met een hoofdknikje.
Klopt dat niet?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie