Verslag: Foks "on tour" AGAIN (met foto's)

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Verslag: Foks "on tour" AGAIN (met foto's)

Bericht door Foks » 09 jun 2012, 11:58

Hallo allen,

Daar is hij weer. Foks gaat weer op pad.
Planning: 10 juni t/m 17 juni 2012.
Afspraak: morgen (zondag) vertrek om 05.00 uur vanaf Schoondijke.
Samenkomst: met Michel (BMW GS 1150) om 06.30 uur achter Antwerpen, het eerste tankstation.

Waar gaan zij heen: Richting Pyreneen.
We rijden via Luxenburg, Epinal, Bourg en Bresse, Valance, Beziers naar Le Perthus.
Langs deze route valt de minste regen volgens weeronline.

Hoe gaan we rijden in de Pyreneen: Dit wordt per dag/avond bepaald tijdens het diner.

Wordt vervolgd!!

mvg,
FOKS (Peter)
Laatst gewijzigd door Foks op 23 jun 2012, 08:58, 2 keer totaal gewijzigd.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door wingryder » 09 jun 2012, 14:01

Yo Peter,

Veel plezier :) :D , en rijd voorzichtig. :!:
we zien je verhaal wel weer hier.

Groet,

Wingryder.
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Re: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door alkyone » 09 jun 2012, 17:45

Peter

Veel plezier tijdens de rit
HHHHHHMMMMMMMMMM richting Pyreneeën

Als dit maar geen Marokko wordt.
We horen het wel.
Groet Martin en Els

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door Foks » 17 jun 2012, 14:19

FOKS is thuis van weggeweest,

Durft u dit verslag aan?
Wij (Michel, BMW GS 1150 en Peter, GW1800) zijn weer een week weggeweest. Vanwege de regen zijn we langs de oostzijde Frankrijk afgezakt, langs de middellandse zee, door de Pyreneen en langs de westzijde van Frankrijk terug naar huis.
1e dag: Zondag 10 juni,
Ik ben om 05.00 uur thuis vertrokken om de afspraak met Michel na te komen. Afspraak: 06.30 uur eerste tankstation achter Antwerpen richting Brussel. Michel arriveerde om 06.15 uur en ik was er om 06.00 uur. Het ging zeer vlot daar het droog was. We zijn gereden via Luxenburg, Nancy, Bourg en Bresse naar Saint Vallier (omgeving Valance, Frankrijk). Het laatste stuk helaas regen gehad. Dit was de gelegenheid om mijn nieuwe (FLUOR-gele) pak te testen. Zichtbaarheid en droogheid een 10. Merk: Rev'it. Op de camping was het gelukkig weer droog.
2e dag: Mandag 11 juni,
Mooi weer en droog. Op tijd vertrokken richting Avignon, via Sete en Narbonne naar Perpignan. Hier koffie gedronken en wederom een regenbui in ontvangs genomen. Wat viel erop onderweg? Bij heel veel parkeerplaatsen stonden dames. Volgens mij zijn dit meiden die je een parkeerplaats wijzen, maar dan? Er is voor zover zichtbaar geen eet- of drinkgelegenheid. Zouden zij auto's/motoren of andere dingen wassen/poetsen? Aardige mensen die Fransen. Van Perpignan zijn we via Portbou naar L'Estartite (Spanje) gereden. Gelukkig was het in Spanje schitterend weer.
3e dag: Dinsdag 12 juni,
Binnendoor via Olot naar Andorra. In Andorra las ik een uithangbord: Mobile Sofa's. Michel wees direct naar mijn "tupperware" doos. Later bleek dat hij naar de benzine prijs wees terwijl ik Imoble sofa's had moeten lezen. Michel had helaas een probleem met zijn bril maar dit is tijdelijk opgelost in het mini staatje. Vanuit Andorra zijn we naar de "middle of no-where" geweest (Castellbo, Spanje). HIer woont Maria, heeft een camping, dorpswinkel, restaurant, bar in 1. Het dorp heeft wel geteld 43 inwoners en veel los lopende geiten op de weg.
4e dag: Woensdag 13 juni,
Vanaf Castelbo naar Porte de la Banagua, een bergpas. Nog even vanaf het terras naar Nederland gebeld. Om een gezamelijke motorvriend op de hoogte te stellen van het schitterende weer en mooie vergezichten. Hij gaf aan dat we vanaf Sort vlak bij Port de la Banagua langs de rivier moesten rijden. Dit was een mooi pad liep uiteindelijk dood. Hier heb ik een deuk opgelopen in mijn carter(bescherm)plaat. Deze was minder sterk dan het wildrooster. Bij de pas gingen het gas er goed op. Michel schraapte met zijn metalen koffers rechts en links over de weg. Bij mij heeft de beplating onder de uitlaten schuurplaatsen opgelopen. Op een gegeven moment komen we een mooi groot geel bord tegen met veel text. Tijdens ons langsgaan en onze Spaanse taal kennis hebben we dit net als laatst in Italie dit bord links laten liggen. Wie maakt er ons wat? Antwoord: wegwerkzaamheden. De weg was geblokkeerd en er was een hoogte verschil van zo'n 40 cm. Iets te veel van het goede. Na overleg met de voorman kwam het voorstel om zo en zo om te rijden. Maar, achter de rug van de voorman werd een pad geegaliseerd van een meter breed. Dank u wel, spaanse heren. Geen omweg alleen een stukje los zand van ongeveer 10 meter lengte rijden. Uiteindelijk hebben we overnacht in Biescas, Spanje.
5e dag: Donderdag 14 juni,
We zijn over Col du Portalet gereden naar Frankrijk voor een ontbijt. Na onze motorvriend weer telefonisch de ogen uitgestoken te hebben zijn we over Puerte de Larrau naar Sadaba, Spanje gereden. Op de Puerte ging het net als de dag voorheen. Sorry, mijn mooi goud Vleugeltje. Bij het passeren van deze passen dient men bducht te zijn voor loslopende paarden, koeien, etc.
Peter uit Velden. Je hoeft niet naar de USA voor route 66. Deze hebben ze in Spanje. Kilometers recht, kaal en niets te doen/zien. Het is stukken goedkoper en op je eigen machine. Maar dan heb je niet de echte route gereden.
Van Sadaba zijn we naar Estella, Spanje gereden en hier gecampeerd.
6e dag: Vrijdag 15 juni,
Langs "the long and winding road" via, Olazagutia, Leitza, La Bastide Clairance, Mont de Marsan naar Bordeaux. Schitterende, mooie, prachtige weg. Woorden te weinig om dit te beschrijven. Geweldig!!!! In Bordeaux hebben we overnacht aan het Lac aan de noordzijde.
7e dag: Zaterdag 16 juni,
Het gas erop. Er werd voorspeld en helaas gekregen: regen. Ik voorop met FUOR/geel pak en veel licht. Gelukkig hebben we nog Abbelville, Frankrijk weten te bereiken. Eind van de middag was het weer, weer droog. Tent opgeslagen op een camping Municipal.
8e dag: Zondag 17 juni,
Droog opgebroken. In Abbeville nog even de bakker aangedaan, helaas geen koffie. Binnendoor naar Lille en hier koffie gedronken en de broodjes soldaat gemaakt. Vanhier via Gent, Belgie (onderweg ter afscheid gezwaaid naar Michel) naar huis.

Wederom een schitterende ervaring. Iets minder landen dan verleden keer (Absoluut, nier erg) ongeveer 4000 kilometers en voldaan. Met dank aan mijn "tupperware" gouden vleugel.
De spullen zijn droog en opgeruimd, het gras is gemaaid, de wasmachine draait en nu nog even boodschappen doen.

MVG, FOKS (Peter)

p.s. volgende tocht is 1/2 aug. naar de Alpen, dus even wachten.
IMG_8036.jpg
IMG_8029.jpg
IMG_8037.jpg
Laatst gewijzigd door Foks op 19 jun 2012, 18:13, 3 keer totaal gewijzigd.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door Devoraz » 17 jun 2012, 16:13

Lekker tochtje. Leuk verslag.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door bigm » 18 jun 2012, 00:20

Mooi, leuk. Foto's ?
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

peter

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door peter » 19 jun 2012, 13:51

Mooi verslag net als het vorige overigens. Dit soort dingen maakt me jaloers, gewoon opstappen en gaan :!:
Denk dat de vrouw en kids het er niet mee eens zouden zijn. Loop me wel ineens af te vragen :? Zou dat nou kosten zo'n echtscheiding :lol:

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door inside » 19 jun 2012, 14:13

peter schreef: Zou dat nou kosten zo'n echtscheiding :lol:
lijkt mij wel, Ik durf het niet!!!!!!!!!!!! :oops:

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door meisterjager59 » 19 jun 2012, 17:40

Zou dat nou kosten zo'n echtscheiding
bij gemeenschap van goederen de helft van de fiets :oops: :twisted: :twisted:
tis mij te duur 8) :lol: :lol: :lol:
grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door Foks » 19 jun 2012, 17:46

Heren,

Een echtscheiding is duur. MAAR, denk eens aan de duurste verbinding die je bent aangegaan? Dat is dezelfde persoon. Daarna, heb je voor diegene waarvan je afscheid hebt "genomen" nog een 12 jaars afbetalingsregeling. Nog los van de kinderen.

Dus, eenieder moet zelf maar beslissen wat hij/zij wilt.

Je kunt ook kijken of je een week of heel misschien twee weg mag/kunt.

Michel zijn vrouw gunt hem zijn motor plezier en zij heeft dan tijd voor haar paard. Beide blij.
Voor jullie is alwel duidelijk dat ik alleen met mijn kinderen rekening te houden heb.
O ja, ook met mijn werkgever (helaas).

succes met jullie keuze,

FOKS (Peter)
Laatst gewijzigd door Foks op 19 jun 2012, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN

Bericht door Chrit » 19 jun 2012, 18:11

Leuk verslag om te lezen.. :)
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2329
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Verslag: Foks "on tour" AGAIN (met foto's)

Bericht door Rongoos » 24 jun 2012, 13:08

Mooi verslag weer Peter! En ook bij mij bekruipt wel eens het gevoel, hoe ga ik dat brengen thuis :D
Feit is wel dat het iets blijft om naar toe te werken zo'n tocht. Wie weet gaat het er ooit nog eens van komen.
Ondertussen geniet ik van jou en andere verhalen. Veel plezier bij de volgende tocht Peter.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Plaats reactie