2012 Dolomieten

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 16 mei 2012, 02:18

Na de aanschaf van een Goldwing trek ik er jaarlijks een weekje op uit met een (variabele) groep motorrijders. Zo zag ik vanaf 2005 van dichtbij de Franse Alpen (Allos, eigen chalet), Reuzengebergte Tjechië, Millau Frankrijk, Sumavigebergte Tjechië (2x), Rundum Bodensee (Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland) en de Jura (Frankrijk). Over een paar weken staan de Dolomieten op het programma.

Dit jaar vertrekt de hele equipe, 7 motorrijders (m/v), met trailer-combinaties richting Mölten (Meltina) in Italië. De gehuurde appartementen beschikken waarschijnlijk over WIFI en bij voldoende interesse zal ik regelmatig dit topic van updates voorzien.

De voorbereidingen zijn bijna gedaan.

Grtz,
Martin en Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Devoraz » 16 mei 2012, 09:19

Altijd leuk om een soort van reisblog te maken. Er zal zeker interesse zijn om zoiets te volgen. Zelf heb ik samen met een vriend, waar ik momenteel samen rijlessen mee volg, een blog waar wij allerhande zaken met betrekking tot het motorrijden op publiceren.

Fijne vakantie! :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Robin » 16 mei 2012, 11:04

Devoraz schreef:Zelf heb ik samen met een vriend, waar ik momenteel samen rijlessen mee volg, een blog waar wij allerhande zaken met betrekking tot het motorrijden op publiceren.
Waar kan ik die vinden Pjotr?

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Karin

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Karin » 16 mei 2012, 17:06

Robin schreef:Waar kan ik die vinden ?
Onder zijn avatar, naast de pb en email-icoontjes. :mrgreen: :mrgreen:



En ik lees ook graag de reisverhalen. 8) 8)

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Pieter Aarts » 16 mei 2012, 17:47

Hey leuk de Dolomieten. Daar zijn wij deze zomer ook te vinden (10 dagen in Juli). Alvast veel plezier gewenste en zorg dat bij ons ook de zon schijnt !

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 20 mei 2012, 17:05

Tijdens Hemelvaartdag waarschijnlijk de laatste voorbereidende rit gereden door de Achterhoek. De gehuurde trailer heb ik inmiddels in het echt gezien en daarop moet onze Wing en de Pan ST 1300 van Han op passen. Voor iedere dag heb ik mooie routes in mijn TomTom staan. Drie bikers rijden met Garmin maar meestal rijdt de TT voorop. We zien wel hoe dat dit jaar uitpakt. Het kortste plan is 112 km en de langste ruim 350 km, de routelengte heb ik laten afhangen van de bergpassen. De verwachtingen van de beklimming van Stelvio zijn hoog gespannen, route is 283 km omdat ik er graag aan de noordzijde op wil (48 bochten klimmen) en aan de zuidkant er weer af. Ik hoop dat dit haalbaar is, ook dit zien we wel.

Omdat er dit jaar auto's meegaan doen we de houdbare boodschappen hier en pakken we onderweg de versproducten wel mee uit een supermarkt.

Grtz
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 30 mei 2012, 00:27

Nog een paar dagen, laatste voorbereidingen besproken tijdens BBQ.
Motoren, trailers, auto's in topconditie......, kunnen we helaas niet van de bikers zeggen........ :( twee zieken op dit moment, maar we hebben gelukkig nog een paar dagen :wink:
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Rongoos » 03 jun 2012, 17:12

Klinkt heel spannend allemaal.
Heel veel plezier daar. Wanneer is de vertrekdatum?
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 04 jun 2012, 00:43

De vertrekdatum was gisteren en dat betekent dat we er zijn. Zaterdagmorgen rond 0.15 uur reden we ons dorp uit met twee motoren op de trailer voor een rit van 1000 km. De aangehouden cruise-snelheid lag rond de 90 km/u en met de nodige pauzes reden we rond 15.30 uur Mölten (Meltina) binnen. Er moest dan nog wel een hoogteverschil van 700 meter overbrugt worden en dat zijn momenten dat je blij bent met een sterke trekauto. Het appartement (Oberkapillhof) is mooi gelegen met fantastisch uitzicht, modern ingericht en van alle gemakken voorzien. De motoren en trailers staan overdekt opgesteld.
Zaterdagavond maar rustig aangedaan en vroeg naar bed.

Zondagmorgen om half 6 naast het bed als gevolg van rugpijn, ligt aan mijn rug en niet aan het bed. Bakkie koffie en een beetje lezen en dan om half 8 motorpak aan en op jacht naar vers brood. Het is zondag dus dat valt niet mee. Na 25 km beter bochtenwerk een tankstation met kleine bakkerij gevonden, pff warm beneden in het dal, vandaag zomerpak aandoen. Op mijn vraag naar 30 broodjes trekt het meisje wit weg, bij 20 kreeg ze weer iets kleur rond haar neus en bij 10 ging ze inderdaad de broodjes inpakken. Genietend van de rit klim ik weer 25 km lang door een prachtig landschap weer naar boven.

De rest is inmiddels ook ontwaakt. Na het ontbijt beginnen we aan de eerste rit van deze week. De weersvooruitzichten zijn niet zo gunstig maar daar is buiten niets van te merken. We rijden richting Bolzano (Bozen) en rijden paralel onder en naast de snelweg via Passo del Sella, 2240 meter, naar Arabba. De wegen en de routezijn geweldig en je moet oppassen om niet bij iedere bocht te stoppen voor een foto. De lunch gebruiken we op de Sella. In Arabba stopt de routeplanning en moeten de navigators van vandaag ter plaatse een nieuwe route maken richting Mölten. Uiteindelijk bedwingen we de Passo del Pordio en komen ten zuiden van Bolzano terecht. In totaal een rit van 210 km en voor mij komen daar nog 50 broodhaal km's bij.

Nynke maakte onder andere deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grtz,
Martin
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 05 jun 2012, 00:49

Vanmorgen om half 6 (rug) wakker en de regen kwam met bakken uit de lucht. De weersverwachtingen zijn niet best en rijden is niet verantwoord. Rustig aan brood en verse vleeswaren gescoord en daarna uitgebreid ontbeten. De één neemt een rustdag, de ander gaat er op uit. Bolzano is een prima stadje voor een paar uur en de boodschappen zijn ook meteen gedaan.

In de middag klaart het op en we geven tijdens het koken van het eten (schnitzels, sperciebonen met spekjes en 'look a like' craime fraiche, salade en gebakken aardappeldobbelsteentjes) de wegen gelegenheid om ook op te drogen. Het is dan ook 18.45 uur als er drie motoren gestart worden voor een avondrit. Bovenlangs richting Merano en dan het dal oversteken om een paar noordhellingen te beklimmen... we rijden de hele avond door een ansichkaart met 110 km verhoging van de kilometerstand.

De SD-kaart is weer 67 foto's rijker en daarvan staan er een paar hieronder.

Morgen staan de 48 haarspeldbochgten van de Stelvio op het programma, we zijn er nu toch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Grtz,
Martin en Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Black Wing » 05 jun 2012, 22:41

dat ziet er allemaal goed uit, ik hoop het ook nog eens te doen,
veel plezier :D
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 06 jun 2012, 00:15

Eric, het blijft een aanrader!

Vanmorgen was ik al vroeg op pad om brood te halen, 30 stuks dit keer want er staat een lange rit op het programma. De zon krijgt volop ruimte van de wolken en het is jammer dat de 'super' met brood en vleeswaren zo dichtbij is.

Na het ontbijt en smeren van de lunchpaketten worden de motoren opgezocht voor een rit over 48 haarspelden en de mooie omgeving er naar toe. Via Merano (druk) zien we de eerste borden met onze bestemming voor vandaag:

Afbeelding

De klim naar de op is zwaar voor de "duo-rijders" maar zeker de moeite waard. We beklimmen de Stelvio vanaf de noordzijde en krijgen 48 haarspelden te doen, fijn als de weg vrij is, minder fijn bij tegenliggers. Gelukkig hield mijn vrouw goed in de gaten wanneer de bocht vrij was. Ondanks haar hulp is de beklimming niet zonder gevaar en dat blijkt wel als enige seconden voor ons en vlak onder de top een rotsblok van minimaal een kuub op het asfalt dondert:

Komt ie:
Afbeelding

Ligt tie:
Afbeelding

Noordkant klimmen is voor ons OK, zuidkant afdalen is gigantisch. In totaal 325 km gereden vandaag

Nu kan ik er een heel epistel aan wijden maar plaatjes zeggen genoeg. Van de 160 genomen foto's zie je er hieronder een paar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tsja, de Dolo's zijn zo mooi dat het verplicht zou moeten zijn voor ieder motorrijder............
We gaan morgen ook weer een nieuwe uitdaging vinden...

Grtz,
Martin&Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 06 jun 2012, 23:01

Vandaag hadden we het perfecte motorweer, droog en een temperatuur tussen 25 graden in het dal en 13 graden op een Dolomiet. Met een zachte bewolking was alles goed te zien zonder de ogen samen te knijpen. En er is heel wat moois te zien.

Twee equipes reden na het ontbijt uit voor een rit van ongeveer 250 km, de anderen kozen voor een dagje shoppen in Merano.

De rit bracht ons naar het zuidoosten over de Passo de Sella (zondag ook gezien maar dan vanaf de andere kant), Passo del Pordio en bood ons een adembenemend uitzicht op Hét Massief van de Dolomieten. De banden van de motoren worden over de volle breedte gebruikt!

Plaatjes zeggen misschien wel meer, Nynke maakte de volgende foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo komen wij de dagen een beetje door.
Morgen staat een rondje van 165 kilometers naar het zuiden op het programma met BBQ bij thuiskomst..

Grtz,
Martin en Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

kaaskop
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2006, 08:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gouda

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door kaaskop » 10 jun 2012, 17:26

Even zitten dagdromen bij jullie verhalen en foto,s. Aanstaande vrijdag voor de 10e keer richting de dolomieten wij raken er niet uitgekeken.

Hendriks
een dag niet gereden is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 10 jun 2012, 23:38

Oeps, ik loop een beetje achter met dit blog.............

Donderdagmorgen rijden twee equipes de laatste rit van deze week omdat ze besluiten tijden de terugreis te overnachten en dus in twee dagen terug te rijden.
De Garminrit brengt ons naar het zuiden en van de geplande route wordt al snel afgeweken omdat vooral de laaggelegen rechte wegen bereden worden. Het eerste bordje met Passo, in dit geval 'del Mendola', brengt ons in de bochten naar een restaurantje voor de koffie. Hierna vervolgen we onze weg verder naar het zuiden en rijden hoog langs het Lago di Santa Guistina. Na wat bochtenwerk met schitterende uitzichten dalen we af en eten en rusten wat langs de snelstromende rivier. De route had niet echt een retour dus rijden we vrijwel dezelfde weg terug over mooie bergen met mooie bochten en mooie wegen. Het tempo ligt echter wel bijzonder hoog, zo hoog zelfs dat ik als laatste rijder afhaak en in mijn eigen tempo de rit voortzet.

Aangekomen in Bolzano doen wij boodschappen voor de BBQ van vanavond.

Foto's volgen asap.
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Plaats reactie