2012 Dolomieten
Re: 2012 Dolomieten
Achter met je blog en achter aanrijden.
Maakt niet uit het belangrijkste is dat je geniet en ik geloof dat dit wel goed zit.
Martin nog veel plezier met wat je nog te wachten staat.
groet Martin
Maakt niet uit het belangrijkste is dat je geniet en ik geloof dat dit wel goed zit.
Martin nog veel plezier met wat je nog te wachten staat.
groet Martin
- bigm
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
- Locatie: Kerk-Avezaath
Re: 2012 Dolomieten
Tsja, inderdaad achter met mijn blog............. ik was gebleven bij de BBQ volgens mij, kan ik kort over zijn, die was goed. Van de huisbaas mochten we de houtvoorraad aanspreken maar we hadden (veel makkelijker) houtskool bij ons.
Vrijdagmorgen worden twee trailers volgeladen met motor voor de terugreis van twee equipes, zij gaan onderweg overnachten. Onze trailer blijft leeg omdat we nog een rondje gaan rijden. Zo rijden na het ontbijt twee auto's/trailers richting Nederland en een Pan Europian ST 1300 met Han er bovenop en onze GoldWing 1500 met mijn vrouw en ik de bergen in.
Meestal bereid ik de routes thuis al voor en pas deze ter plaatse aan de omstandigheden aan. DIt jaar was afgesproken alle routes ter plaatse te maken en in de navigatiesystemen in te kloppen. Voor vrijdagmorgen maakte ik de route (te) snel en zonder controle en dat bracht ons in eerste instantie naar wegen vlakbij Mölten die we nog niet bereden hadden. Mooi, heel mooi. De controle met Google-Earth had ik dus niet uitgevoerd en zo kwamen we na ongeveer 50 km schitterende landweggetjesen lieflijke bergdorpjes bij een afslag. No problem, weer kleine landweggetjes enzo............. tot een paar honderd meter voorbij 'the point of no return' een bord met maximale voertuigbreedte 2 meter en helling 35% langs de weg staat. 35% in de Rum is geen probleem maar in een berghelling denk ik daar toch anders over. Omdraaien was geen optie dus met samengeknepen remmen (en billen) en met inzet van alle aanwezige stuurmanskunst, concentratie en beheersing van de machinerie zijn we doorgereden. Het zal ongeveer 1500 meter geweest zijn waarin we ruim 600 meter daalden en op het moment dat we de laatste 250 meter ingaan en de 'grote weg' beneden in ons zicht komt trap ik door de voetrem heen. Alleen een remschijf op het voorwiel hield ik over en dat was blijkbaar genoeg beheerst beneden te komen. De remschijven waren best wel warm (de rook sloeg er van vanaf) en het rempedaal gaf geen tegendruk meer. Omdat er in deze uitdaging verder niets gebeurd is kunnen we er gelukkig ook om lachen. We beseffen ons echter ook heel goed dat vallen meteen het afscheid van je motor zou zijn en dan alleen maar kunnen hopen dat ze onderweg naar beneden niemand raakt, maar goed, dat gebeurde niet. Eerst maar eens een half uurtje af laten koelen (de motoren trouwens ook) en daarna maar weer proberen. De druk op het rempedaal kwam na enig pompen langzaamaan weer terug. Omdat ik het remgedrag toch niet helemaal vertrouwde is mij vrouw bij Han achterop gestapt zodat ik de remmen goed kon uitproberen. Niets meer aan de hand, alles functioneerde weer naar verwachting dus na een paar passen keren we terug naar het appertement. De link naar het filmpje van de afdaling staat onderaan, het is niet zo lang omdt de concentratie ook bij Nynke bij het afdalen lag.
De huisbaas en een paar van zijn medewerkers helpen ons met het opladen van de motoren en die staan er in no-time op, goed vastgesjord en klaar voor de terugreis. Na een inpakken en een powernap rijden we aan het begin van de avond naar huis en heb ik voldoende tijd om te bedenken hoe het komt dat de voetrem ineens kan uitvallen....... en ik ben eruit. Mijn theorie heb ik meteen gechecked bij mijn vaste monteur. Door de helling van 35% in het remvloeistofreservoir niet meer het hoogste punt en komt de er lucht, die normaal gesproken boven de vloeistof in het resevoir is, in de leiding terecht en weg is mijn remdruk. Bij horizontaal plaatsen van de motor nivileert het systeem en na wat pompen met het rempedaal vullen de leidingen zich weer met remvloeistof. Nou ja, we weten het nu en we doen het nooit meer...............
Wil je de afdaling zien, klik dan http://youtu.be/Fx-Jh4njGYg
Zaterdagmorgen waren we weer thuis, trailer teruggebracht, auto en motor weer schoon en nagenieten van ruim 400 foto's
Topper: Stelvio, Gavia, 35% afdaling en al die andere Dolomieten, Appartement Oberkapillhof in Mölten (Meltina) gastvrij en modern ingericht en zeer behulpzame eigenaren
Flopper: na lang nadenken een flopper gevonden; de routes ga ik voortaan weer zelf voorbereiden
De Dolomieten blijven een paradijs voor motorrijders en daar gaan we zeker nog een keer naar toe.
Bij gelegenheid zal ik binnenkort nog wat foto's plaatsen.
Grtz,
Martin en Nynke
Vrijdagmorgen worden twee trailers volgeladen met motor voor de terugreis van twee equipes, zij gaan onderweg overnachten. Onze trailer blijft leeg omdat we nog een rondje gaan rijden. Zo rijden na het ontbijt twee auto's/trailers richting Nederland en een Pan Europian ST 1300 met Han er bovenop en onze GoldWing 1500 met mijn vrouw en ik de bergen in.
Meestal bereid ik de routes thuis al voor en pas deze ter plaatse aan de omstandigheden aan. DIt jaar was afgesproken alle routes ter plaatse te maken en in de navigatiesystemen in te kloppen. Voor vrijdagmorgen maakte ik de route (te) snel en zonder controle en dat bracht ons in eerste instantie naar wegen vlakbij Mölten die we nog niet bereden hadden. Mooi, heel mooi. De controle met Google-Earth had ik dus niet uitgevoerd en zo kwamen we na ongeveer 50 km schitterende landweggetjesen lieflijke bergdorpjes bij een afslag. No problem, weer kleine landweggetjes enzo............. tot een paar honderd meter voorbij 'the point of no return' een bord met maximale voertuigbreedte 2 meter en helling 35% langs de weg staat. 35% in de Rum is geen probleem maar in een berghelling denk ik daar toch anders over. Omdraaien was geen optie dus met samengeknepen remmen (en billen) en met inzet van alle aanwezige stuurmanskunst, concentratie en beheersing van de machinerie zijn we doorgereden. Het zal ongeveer 1500 meter geweest zijn waarin we ruim 600 meter daalden en op het moment dat we de laatste 250 meter ingaan en de 'grote weg' beneden in ons zicht komt trap ik door de voetrem heen. Alleen een remschijf op het voorwiel hield ik over en dat was blijkbaar genoeg beheerst beneden te komen. De remschijven waren best wel warm (de rook sloeg er van vanaf) en het rempedaal gaf geen tegendruk meer. Omdat er in deze uitdaging verder niets gebeurd is kunnen we er gelukkig ook om lachen. We beseffen ons echter ook heel goed dat vallen meteen het afscheid van je motor zou zijn en dan alleen maar kunnen hopen dat ze onderweg naar beneden niemand raakt, maar goed, dat gebeurde niet. Eerst maar eens een half uurtje af laten koelen (de motoren trouwens ook) en daarna maar weer proberen. De druk op het rempedaal kwam na enig pompen langzaamaan weer terug. Omdat ik het remgedrag toch niet helemaal vertrouwde is mij vrouw bij Han achterop gestapt zodat ik de remmen goed kon uitproberen. Niets meer aan de hand, alles functioneerde weer naar verwachting dus na een paar passen keren we terug naar het appertement. De link naar het filmpje van de afdaling staat onderaan, het is niet zo lang omdt de concentratie ook bij Nynke bij het afdalen lag.
De huisbaas en een paar van zijn medewerkers helpen ons met het opladen van de motoren en die staan er in no-time op, goed vastgesjord en klaar voor de terugreis. Na een inpakken en een powernap rijden we aan het begin van de avond naar huis en heb ik voldoende tijd om te bedenken hoe het komt dat de voetrem ineens kan uitvallen....... en ik ben eruit. Mijn theorie heb ik meteen gechecked bij mijn vaste monteur. Door de helling van 35% in het remvloeistofreservoir niet meer het hoogste punt en komt de er lucht, die normaal gesproken boven de vloeistof in het resevoir is, in de leiding terecht en weg is mijn remdruk. Bij horizontaal plaatsen van de motor nivileert het systeem en na wat pompen met het rempedaal vullen de leidingen zich weer met remvloeistof. Nou ja, we weten het nu en we doen het nooit meer...............
Wil je de afdaling zien, klik dan http://youtu.be/Fx-Jh4njGYg
Zaterdagmorgen waren we weer thuis, trailer teruggebracht, auto en motor weer schoon en nagenieten van ruim 400 foto's
Topper: Stelvio, Gavia, 35% afdaling en al die andere Dolomieten, Appartement Oberkapillhof in Mölten (Meltina) gastvrij en modern ingericht en zeer behulpzame eigenaren
Flopper: na lang nadenken een flopper gevonden; de routes ga ik voortaan weer zelf voorbereiden
De Dolomieten blijven een paradijs voor motorrijders en daar gaan we zeker nog een keer naar toe.
Bij gelegenheid zal ik binnenkort nog wat foto's plaatsen.
Grtz,
Martin en Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Re: 2012 Dolomieten
Wat een verhaal!
Fijn dat alles goed is afgelopen.
Jullie hebben wel wat om op terug te kijken.
Jammer dat filmpje niet openbaar is, kan hem niet zien.
Fijn dat alles goed is afgelopen.
Jullie hebben wel wat om op terug te kijken.
Jammer dat filmpje niet openbaar is, kan hem niet zien.
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: 2012 Dolomieten
Ik zou best willen, maar helaasbigm schreef:Wil je de afdaling zien, klik dan http://youtu.be/Fx-Jh4njGYg
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
Re: 2012 Dolomieten
Yup, ik krijg het zelfde...RonalT schreef:Ik zou best willen, maar helaasbigm schreef:Wil je de afdaling zien, klik dan http://youtu.be/Fx-Jh4njGYg
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- bigm
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
- Locatie: Kerk-Avezaath
Re: 2012 Dolomieten
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Re: 2012 Dolomieten
pffffffffff,....
respect!!!! en mazzel
wel mooi filmpje
rob
respect!!!! en mazzel
wel mooi filmpje
rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's.....
- bigm
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
- Locatie: Kerk-Avezaath
Re: 2012 Dolomieten
De compilatie van ons weekje Dolomieten 2012 is in foto en film te zien op YouTube.
1 week, ruim 1400 kilometer op de motor, 2000 kilometer in de auto.
Dolomieten. Nog een keer? Ja, nog een keer in 2013!
youtu.be/lR4F2IjreHo
1 week, ruim 1400 kilometer op de motor, 2000 kilometer in de auto.
Dolomieten. Nog een keer? Ja, nog een keer in 2013!
youtu.be/lR4F2IjreHo
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6771
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: 2012 Dolomieten
Hallo Bigm.
Hele mooie vakantie geweest zo te zien op de film en de foto's.
En heel mooi gefilmd. Overigens ook nog eens met een van mijn
favoriete synthesizer muziekstukken als achtergrondmuziek.
Mooi gedaan.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Hele mooie vakantie geweest zo te zien op de film en de foto's.
En heel mooi gefilmd. Overigens ook nog eens met een van mijn
favoriete synthesizer muziekstukken als achtergrondmuziek.
Mooi gedaan.
Groeten,
Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- bigm
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
- Locatie: Kerk-Avezaath
Re: 2012 Dolomieten
We gaan weer !!!! Yes, de Dolo's in 2014.
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten