2012 Dolomieten

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door alkyone » 12 jun 2012, 22:46

Achter met je blog en achter aanrijden.
Maakt niet uit het belangrijkste is dat je geniet en ik geloof dat dit wel goed zit.
Martin nog veel plezier met wat je nog te wachten staat.

groet Martin

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 13 jun 2012, 01:27

Tsja, inderdaad achter met mijn blog............. ik was gebleven bij de BBQ volgens mij, kan ik kort over zijn, die was goed. Van de huisbaas mochten we de houtvoorraad aanspreken maar we hadden (veel makkelijker) houtskool bij ons.

Vrijdagmorgen worden twee trailers volgeladen met motor voor de terugreis van twee equipes, zij gaan onderweg overnachten. Onze trailer blijft leeg omdat we nog een rondje gaan rijden. Zo rijden na het ontbijt twee auto's/trailers richting Nederland en een Pan Europian ST 1300 met Han er bovenop en onze GoldWing 1500 met mijn vrouw en ik de bergen in.

Meestal bereid ik de routes thuis al voor en pas deze ter plaatse aan de omstandigheden aan. DIt jaar was afgesproken alle routes ter plaatse te maken en in de navigatiesystemen in te kloppen. Voor vrijdagmorgen maakte ik de route (te) snel en zonder controle en dat bracht ons in eerste instantie naar wegen vlakbij Mölten die we nog niet bereden hadden. Mooi, heel mooi. De controle met Google-Earth had ik dus niet uitgevoerd en zo kwamen we na ongeveer 50 km schitterende landweggetjesen lieflijke bergdorpjes bij een afslag. No problem, weer kleine landweggetjes enzo............. tot een paar honderd meter voorbij 'the point of no return' een bord met maximale voertuigbreedte 2 meter en helling 35% langs de weg staat. 35% in de Rum is geen probleem maar in een berghelling denk ik daar toch anders over. Omdraaien was geen optie dus met samengeknepen remmen (en billen) en met inzet van alle aanwezige stuurmanskunst, concentratie en beheersing van de machinerie zijn we doorgereden. Het zal ongeveer 1500 meter geweest zijn waarin we ruim 600 meter daalden en op het moment dat we de laatste 250 meter ingaan en de 'grote weg' beneden in ons zicht komt trap ik door de voetrem heen. Alleen een remschijf op het voorwiel hield ik over en dat was blijkbaar genoeg beheerst beneden te komen. De remschijven waren best wel warm (de rook sloeg er van vanaf) en het rempedaal gaf geen tegendruk meer. Omdat er in deze uitdaging verder niets gebeurd is kunnen we er gelukkig ook om lachen. We beseffen ons echter ook heel goed dat vallen meteen het afscheid van je motor zou zijn en dan alleen maar kunnen hopen dat ze onderweg naar beneden niemand raakt, maar goed, dat gebeurde niet. Eerst maar eens een half uurtje af laten koelen (de motoren trouwens ook) en daarna maar weer proberen. De druk op het rempedaal kwam na enig pompen langzaamaan weer terug. Omdat ik het remgedrag toch niet helemaal vertrouwde is mij vrouw bij Han achterop gestapt zodat ik de remmen goed kon uitproberen. Niets meer aan de hand, alles functioneerde weer naar verwachting dus na een paar passen keren we terug naar het appertement. De link naar het filmpje van de afdaling staat onderaan, het is niet zo lang omdt de concentratie ook bij Nynke bij het afdalen lag.

De huisbaas en een paar van zijn medewerkers helpen ons met het opladen van de motoren en die staan er in no-time op, goed vastgesjord en klaar voor de terugreis. Na een inpakken en een powernap rijden we aan het begin van de avond naar huis en heb ik voldoende tijd om te bedenken hoe het komt dat de voetrem ineens kan uitvallen....... en ik ben eruit. Mijn theorie heb ik meteen gechecked bij mijn vaste monteur. Door de helling van 35% in het remvloeistofreservoir niet meer het hoogste punt en komt de er lucht, die normaal gesproken boven de vloeistof in het resevoir is, in de leiding terecht en weg is mijn remdruk. Bij horizontaal plaatsen van de motor nivileert het systeem en na wat pompen met het rempedaal vullen de leidingen zich weer met remvloeistof. Nou ja, we weten het nu en we doen het nooit meer............... :D

Wil je de afdaling zien, klik dan http://youtu.be/Fx-Jh4njGYg

Zaterdagmorgen waren we weer thuis, trailer teruggebracht, auto en motor weer schoon en nagenieten van ruim 400 foto's

Topper: Stelvio, Gavia, 35% afdaling en al die andere Dolomieten, Appartement Oberkapillhof in Mölten (Meltina) gastvrij en modern ingericht en zeer behulpzame eigenaren
Flopper: na lang nadenken een flopper gevonden; de routes ga ik voortaan weer zelf voorbereiden

De Dolomieten blijven een paradijs voor motorrijders en daar gaan we zeker nog een keer naar toe.
Bij gelegenheid zal ik binnenkort nog wat foto's plaatsen.

Grtz,
Martin en Nynke
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Karin

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Karin » 13 jun 2012, 06:53

Wat een verhaal!
Fijn dat alles goed is afgelopen.
Jullie hebben wel wat om op terug te kijken. :mrgreen:
Jammer dat filmpje niet openbaar is, kan hem niet zien.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door RonalT » 13 jun 2012, 06:58

bigm schreef:Wil je de afdaling zien, klik dan http://youtu.be/Fx-Jh4njGYg
Ik zou best willen, maar helaas
naamloos.JPG
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Devoraz » 13 jun 2012, 08:55

RonalT schreef:
bigm schreef:Wil je de afdaling zien, klik dan http://youtu.be/Fx-Jh4njGYg
Ik zou best willen, maar helaas
Yup, ik krijg het zelfde... :(
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 13 jun 2012, 21:38

Oeps, sorry, nu wel beschikbaar voor de wereld, volgens mij



youtu.be/Fx-Jh4njGYg
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door Borretje » 13 jun 2012, 22:55

pffffffffff,....
respect!!!! en mazzel

wel mooi filmpje

rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 22 jun 2012, 02:32

De compilatie van ons weekje Dolomieten 2012 is in foto en film te zien op YouTube.

1 week, ruim 1400 kilometer op de motor, 2000 kilometer in de auto.
Dolomieten. Nog een keer? Ja, nog een keer in 2013!


youtu.be/lR4F2IjreHo
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6744
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door De Motormuis » 22 jun 2012, 13:08

Hallo Bigm.

Hele mooie vakantie geweest zo te zien op de film en de foto's.
En heel mooi gefilmd. Overigens ook nog eens met een van mijn
favoriete synthesizer muziekstukken als achtergrondmuziek.
Mooi gedaan.


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: 2012 Dolomieten

Bericht door bigm » 09 mei 2014, 01:33

We gaan weer !!!! Yes, de Dolo's in 2014.
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

Plaats reactie