op GL1000 naar Rusland

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

op GL1000 naar Rusland

Bericht door ronbalkema » 01 mei 2012, 21:37

Zo juist terug van een kleine tour door Polen, Rusland (Kaliningrad Oblast) en Litouwen. Een bijzondere ervaring is Rusland. Langdurig wachten bij de grens, zowel bij binnenkomst als eruit. Zeer slechte wegen. Veel verschil in arm en rijk. Dit gedeelte van Rusland was geen mooi gedeelte, maar het is natuurlijk wel een enorme ervaring om te zeggen dat je op eigen motor in Rusland bent geweest.
Ze zijn daar helemaal geen toeristen met eigen vervoer gewend. Überhaupt staat toerisme in dat gedeelte op een zeer laag peil. De taal was ook een probleem. Ze spraken alleen Russisch (en ik dus niet) en het schrift was in het Cyrillisch. Totaal onleesbaar voor een westerling. Ik had geen navigatie o.i.d., dus soms even zoeken.
De Wing bleek betrouwbaar; alleen het bagagerek was afgebroken door de slechte wegen. In Kaliningrad één GL1800 gezien en even met de eigenaar gesproken. Ik was er zelf op mijn oude GL1000K3. Benzine was 90 Eurocent per liter en hij reed daar 1 liter op 20 km. Goedkoop rijden dus.
Ben nu terug met bijna 300.000 km op de teller.

Kortom: ik had het niet willen missen.

Gr. Ron
Appingedam

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: op GL1000 naar Rusland

Bericht door inside » 01 mei 2012, 21:57

helmpje af!!!!

ik heb hier echt bewondering voor.

zijn de sterren en of andere hemellichamen je navigatie geweest.

knap om dan toch weer veilig thuis gekomen te zijn.

foto's, reisverslag. komen ze nog?

Gr. Hans

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: op GL1000 naar Rusland

Bericht door Robin » 02 mei 2012, 08:39

Hoi ronbalkema,

GEFELICITEERD met het volbrengen van deze prachtige reis. Het moet vast een geweldige ervaring zijn geweest?! Was je alleen of met nog meer motoren? En hoe lang duurde je reis? 8)
Dit bewijst maar weer eens hoe goed de GoldWing eigenlijk is!!! :D

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

Re: op GL1000 naar Rusland

Bericht door ronbalkema » 02 mei 2012, 08:47

Een heel reisverslag maken heb ik niet zo'n behoefte aan (zit wel in mijn hoofd).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om antwoord te geven op de andere vragen. Ik was alleen en de reis duurde 4 dagen! Ja, 4 dagen. Dus lange dagetappes, maar zeer zeker de moeite waard. Het is werkelijk een heel andere wereld dan waar wij in leven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel armoede, maar ook zeer rijke maffia. Het contrast is enorm. Het landschap was behoorlijk vlak met kale landschappen, maar Litouwen was glooiend zoals ook het noord-oosten van Polen. Daar was enigszins toerisme, dus kun je ook merken dat het daar beter gaat; mensen hebben tijd voor ontspanning. In Rusland is het voor de meeste russen is het van belang de dag weer goed door te komen. Armoe troef.

Afbeelding

En de benzine was er niet duur.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: op GL1000 naar Rusland

Bericht door Robin » 02 mei 2012, 08:53

Kijk hier eens voor een uitleg over foto's plaatsen. Als het dan nog niet lukt kun je misschien een paar foto's naar RonalT mailen, dan zet hij ze vast wel voor je in je bericht!

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: op GL1000 naar Rusland

Bericht door RonalT » 02 mei 2012, 10:41

Robin schreef:kun je misschien een paar foto's naar RonalT mailen, dan zet hij ze vast wel voor je in je bericht!
Foto's bijgevoegd in een bericht ietsjes hoger..... /\ /\ /\

Plaats reactie