Wetgeving Frankrijk

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wetgeving Frankrijk

Bericht door RonalT » 25 jul 2012, 17:17

Johan Helmond schreef:Niemand, maar dan ook echt niemand, had zo'n geel vestje aan. Gewoon bijna iedereen in "black". 3 hadden geen jas aan maar alleen een t-shirt (tsja, gisteren bij Rouen 31 graden...). Dus dat met dat reflecterende, dat zal volgens de wet wel zo zijn, maar of je er in de praktijk op bekeurd wordt?
Het is een vergissing te denken dat een geel hesjes reflecterend is. Het gele hesje moet dan wel voorzien zijn van reflecterende strepen ofzo.
Maar je hoef volgens mij geen hesje aan, maar moet je op een of andere manier voorzien zijn van 150 cm2 reflecterend materiaal. De ANWB zegt zelf dat een reflecterende armband al voldoende zou zijn.
Mijn motorpak is overigens voorzien van een aantal strepen, één van die strepen is ruim 150 cm lang (over de mouw, rug en de andere mouw) en 1,5 cm breed. Dus dat is al 225 cm2....
Johan Helmond schreef:Blaaspijpjes: ja, die dingen kosten 1 euro. Ik moet ze uiteraard met de vrachtwagen ook hebben. Bij bijna elke grotere pomp in Frankrijk kun je zo kopen. Ik heb er een stuk of 10 gekocht. Want je moet er 2 bij je hebben. Vandaag ben ik 4 controles voorbij gereden (hoefde nergens te stoppen). Maar als je bij alle 4 moet stoppen en bij alle 4 moet blazen, kom je met 2 pijpjes al fout uit.
Nee, je moet er twee bij je hebben en ze mogen niet over de datum zijn. Maar als je aangehouden wordt vertrouwt de politie echt niet op jouw blaaspijpje. Die hebben zelf goede apparaten bij.
Deze pijpjes dien je te gebruiken als je bij dat Routier-restaurant weg gaat en na die halve fles wijn denk 'zou ik nog bekwaam zijn om te rijden'. Het antwoord weet je natuurlijk al.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Wetgeving Frankrijk

Bericht door Honda GL Castlebiker » 25 jul 2012, 17:59

Afbeelding

Deze foto hierboven het ik vandaag gemaakt tussen Hesdin en Divion. Die jongen op die motor kwam me voorbij, en dacht meteen, nu heb ik het bewijsmateriaal!

Niets reflecterends, een te klein nummerbord, geen remlicht, geen helm met E-keurmerk maar gewoon een Willempie-potje en gewoon in z'n t-shirt...

En blaaspijpjes weet ik niet, maar heb ik zo'n vermoeden van dat hij die ook niet bij heeft :-).

Wat ik al zeg, ik denk dat het allemaal wel mee valt in Frankrijk. Alleen je moet niet te hard door een dorp rijden, en bij zo'n 6-hoekig stopbord moet je stilstaan. Dat zijn dingen waar ze best zwaar aan tillen, zeker dat stopbord. En ze weten het waar die borden staan, en ook waar ze zich dan kunnen verstoppen. En ze weten ook dat er altijd mensen zijn die gewoon doorrijden. En die moeten dan meestal 90 euro betalen. Hou je een beetje aan de regels, dan komt het best goed. Een Willempie-helmpje zeuren ze niet om in Frankrijk, maar ga niet met kapotte uitlaten met 90 door de bebouwde kom rijden met je Willempie helmpje op, want dan kun je 3x dokken.

Plaats reactie