op pad met de motor achter de auto

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

op pad met de motor achter de auto

Bericht door wingryder » 14 jul 2011, 23:33

Yo wingers,

Zoals jullie wellicht gelezen hebben in een ander berichtje ben ik samen met mijn Els op pad met de auto en hebben we de wing daarachter gehangen.

We zijn een kleine 2 weken geleden vertrokken naar duitsland en hebben daar een dag of wat op een klein campingkje gestaan in de buurt van Rudesheim.
Het was prachtig weer dus de motor werd intensief gebruikt en we hebben dus een aantal mooie tochten gemaakt. Ik kan me nu goed voorstellen dat onze limburgse vrienden het altijd hebben over "spelen in de achtertuin" want het is inderdaad zo dat je op een steenworp afstand van limburg de prachtigste routes kunt rijden :D de ene na de andere haarspeld bocht is er te nemen maar ook prachtige lange bochten waar je ff lekker het gas er op kunt houden :D zijn daar mogelijk.
Maar dat hebben een aaantal van jullie nu zelf ook ervaren tijdens het "eifel weekend"
een foto van onderweg.
Afbeelding
Ook hebben we weer een tocht gemaakt langs de rijn, dat is altijd weer een genot, prachtige vergezichten en een vrolijk ronkende motor onde je gat, wat wil een mens nog meer :P

Vanuit duitsland reden we door naar Davos Zwitserland, ook hier de eerste dagen prachtig weer dus al gauw de motor van de kar af en rijden met die hap.
Gelukkig had ik net het berichtje van Gerbet gelezen dus als eerste ging de Fluelapas er aan. :D :D had ik in duitsland het idee dat het aardig wat bochten waren, hier konden we pas echt onze lol op :lol: mensen wat een lol (als je het leuk vindt natuurlijk) de ene bocht nog mooier dan de andere.
Ik was maar wat blij met m'n training en de ervaring uit duitsland.
Op een gegeven moment zat ik 's avonds, onder het genot van een wijntje :D,een beetje op de kaart te turen en wat schetst mijn verbazing, :?: de stelviopas ligt hier zo'n beetje om de hoek :!: :!: :!: wist ik veel :lol:
Natuurlijk zijn we daar heen geweest, mensen wat een feest. Als je het mooi vindt om in de bergen te rijden dan MOET je hier naar toe, "The Mother of all passes"
We kwamen aanrijden vanuit zwitserland weer via de Fluelapas, de Ofenpas, en de Umbrail pas, we hadden dus al heel wat haarspelden gehad. Boven gekomen wisten we niet wat we zagen, wat een feest, ik denk wel 150 motoren, evenzoveel fietsers en tientallen auto's, alles verdrong zich daar boven bij de souvenirstentjes en de eettenten. echt helemaal geweldig.
Na een uurtje daar rond gelopen te hebben zijn we de stelvio afgreden....... :P :lol: :D 48 haarspeldbochten :!: echt helemaal fantastisch.
beneden gekomen hebben we ff eeen bakkie gedaan en zijn toen via eeen mooie route weer naar davos terug gereden. ook weer via een aantal kleinere passen maar echt heel mooi. Al met al was het een dag met enige honderden kilometers, maar ik had ze voor geen goud willen missen. :D
Als jullie ooit in de gelegeheid zijn....... gaan. het is geweldig.

Hier een paar kiekjes.


Afbeelding
Onze wing was uiteraard weer de mooiste :lol: hier boven bij de stelvio

Afbeelding

een paar van de 48 bochten.

Dit was het vor nu, we zijn nog ongeveer 2 weken op pad dus als het lukt dan meld ik me wel weer met misschien nog meer impressies.

Groet,

Wingryder en duo

Jan en Els
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: op pad met de motor achter de auto

Bericht door sandor » 15 jul 2011, 19:52

Prachtig moet het daar zijn , geniet er maar van .
Wat mij ook intresseerd is de wing op de aanhangwagen kan je daar een foto van laten zien en mogelijks een woordje uitleg.

Sandor

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: op pad met de motor achter de auto

Bericht door wingryder » 15 jul 2011, 20:38

sandor schreef:Prachtig moet het daar zijn , geniet er maar van .
Wat mij ook intresseerd is de wing op de aanhangwagen kan je daar een foto van laten zien en mogelijks een woordje uitleg.

Sandor
Hoi Sandor,

Kijk even op forumdeel "Cafe"en dan "vakantie" daar heb ik gisteren 2 foto's gezet van de aanhanger.

Groet,

Wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: op pad met de motor achter de auto

Bericht door sandor » 16 jul 2011, 18:37

Ok gevonden , ik heb de foto eens bekeken en zie dat hij vast staat inhet voorwiel en met 2 spanbanden aan de achterste valbaren , klopt dat .
Dit vind ik belangrijk zie je; eventueel voor een volgende reis :? :?

Sandor

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: op pad met de motor achter de auto

Bericht door wingryder » 18 jul 2011, 14:48

sandor schreef:Ok gevonden , ik heb de foto eens bekeken en zie dat hij vast staat inhet voorwiel en met 2 spanbanden aan de achterste valbaren , klopt dat .
Dit vind ik belangrijk zie je; eventueel voor een volgende reis :? :?

Sandor

Hoi Sandor,

Heb nu weer ff internet dus reageer ik maar weer eens.

Hij staat vast aan het stuur, aan de voorste valbeugels, daar trek ik hem aan in de vering en inderdaad aan de achterste valbeugels.
Zo staat hij zo vast als een huis en kan geen kant op.
En met het voorwiel in een beugel die omklapt.

Groet,

wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: op pad met de motor achter de auto

Bericht door G.winger » 18 jul 2011, 15:37

ik rij al jaren met m`n wing achter de auto als we op vakantie gaan.
vrouw rijd voor( eerste jaren nog met een vouwwagen) met de auto en ik er achteraan met de wing. :lol: :lol:
zo gaat het al een jaar of 10 naar brabant, utrecht, friesland, gelderland, en in limburg, alleen dit jaar neem ik hem niet mee.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: op pad met de motor achter de auto

Bericht door cooper » 01 sep 2011, 15:51

wingryder schreef:Yo wingers,
... de stelviopas ligt hier zo'n beetje om de hoek ... Boven gekomen wisten we niet wat we zagen, wat een feest, ik denk wel 150 motoren, evenzoveel fietsers en tientallen auto's, ...Als jullie ooit in de gelegeheid zijn....... gaan. het is geweldig.
Zeker weten, het is hemels deze pas te mogen berijden.
Ook ik was er verleden week.
Afbeelding

Tof te lezen dat ook jullie van je reis hebt genoten en de batterijtjes weer zijn opgeladen tot volgende vakantie.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie