60 Alpenpassen in 16 dagen

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

60 Alpenpassen in 16 dagen

Bericht door Garfield » 23 aug 2010, 22:54

Afgelopen zaterdag ben ik terug gekomen van mijn toerritje naar de Alpen. Eerst de Romantische strasse afgereden en vervolgens de Duitse Alpen strasse om daarna bij Salzburg Oosterijk binnen te rijden en via vele passen en af en toe een stukje Italie uit te komen in Zwitserland. Daarna nog heerlijk route door het Zwarte woud en de Eifel gereden maar toen het landschap wat vlakker werd toen was voor mij mijn Alpentoertocht toch echt voorbij.

Alle bekende Alpenpassen ten Westen van Salzburg heb ik nu gereden en heerlijk mogen sturen. Natuurlijk ook de Stelvio en door alle verhalen had ik voor de pass overnacht en 's morgens op tijd vanuit het noorden de pas opgereden. Om 10uur was ik boven en maar weinig verkeer gezien. Heerlijk! Bovenop was alleen een beetje koud (1gr) en er lag zelfs nog sneeuw die in de nacht was gevallen maar de weg was al weer aardig schoongemaakt en heb er geen hinder van ondervonden.

Thuisgekomen gaf mijn Garmin aan dat ik totaal meer dan 93uur op de motor heb gezeten (tijd bewogen) en 5300km heb afgelegd. Vreemd... zoveel lijkt het helemaal niet als je lekker aan het sturen bent.

Jammer dat het weer voorbij is en dat ik weer een tijd moet wachten tot er weer een mogelijkheid voordoet om zo'n toer te rijden.

Marco.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 60 Alpenpassen in 16 dagen

Bericht door RonalT » 23 aug 2010, 23:14

Ja, boven op de Stelvio was het koud. Ik denk dat wij een graad of 3 - 4 hebben meegemaakt. enne foto's, ben je die vergeten te maken ?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie