10 dagen Italië

Plaats hier je mooie reisverhalen
Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 28 jul 2010, 00:15

Door vrienden zijn we uitgenodigd om van maandag 19 juli tot zaterdag 24 juli 2010 op bezoek te komen in Jesolo (I).
Zij hebben daar een caravan gehuurd met twee slaapkamers en geschikt voor 6 personen. Een motorreis naar Italië trok me wel, dus de keuze was snel gemaakt.
Flink rondgeneusd op het internet om aan mooie routes te komen en ook het forum geraadpleegd, Harry Nelissen stuurde een bestand met daarin een route naar Venetie. Deze heb ik omgekeerd en deze gaan we voor de terugweg gebruiken.
De heenreis wordt tot in Zwitserland autoweg en vandaar binnendoor over een aantal passen waaronder de Stelvio. De totale reistijd wordt 2 dagen heen en 3 dagen terug.

Dag 1: Dinteloord - St. Antoniën (863km)

We vertrekken vroeg om zodoende de tijd te hebben om deze afstand af te leggen. Om 7 uur waren we Antwerpen voorbij en op weg richting Brussel. Bij Aire de Wanlin hebben we onze eerste stop gepland en dat halen we ook in precies 2 uur. Gestopt, getankt, kopje koffie gedronken en na 25 minuten weer verder.
Via Arlon en Luxembourg duiken we Frankrijk in. Na Thionville en Metz bereikten we Aire de Longeville waar we weer tankten, water hebben gedronken en nog een broodje gegeten. De eerste 400 km zijn achter de rug.
Verder komen we op een stukje tolweg terecht waar we 2 euro 40 voor betalen. Bij Saverne verlaten we de autoweg om een stukje af te snijden. 40 kilometer en 20 rotondes verder komen we weer op de autoweg. Colmar voorbij en nog maar eens gestopt. Het is ondertussen half twee geworden en we hebben 585 km afgelegd en een gemiddelde van 80 km/uur (inclusief de stops).
Mulhousen en Basel waren de volgende grote plaatsen. Zurich volgde in rap tempo, wat is trouwens de benzine lekker goedkoop in Zwitserland!
Bij Mastrils verlaten we de autowegen om ons via de mooie binnenwegen richting Italië te spoeden. De Prättigauerstrasse is al een heel mooi stukje weg en het werd nog mooier om St. Antoniën te vinden. De wegen werden smaller, steiler en bochtiger. Tot we op een moment de wolken bereikten ….
Afbeelding
.... en ineens was daar Hotel Buel. Gekozen om de naam die toch iets met motoren te maken moet hebben?
Er stonden al twee Italiaanse motoren voor het hotel en later voegde er zich nog zeven stuks Caterham 7's en een Porsche bij. Op een van die autootjes stond Superlight en ik was heel benieuwd hoe licht lightweight was. Het bleek dat deze voertuigen 500 kg wogen en een motorvermogen van 250 BHP hadden. Dus dat betekend lol. De Engelse bestuurders waren via Frankrijk (museum) op weg naar de Nürburgring om lekker rondjes te karren. Maar ook de mooie bochtige wegen in Zwitserland waren leuk. En dat geloof ik, de vermogen/gewichtsverhouding is beter dan die van onze motor.
Afbeelding
Tot nu toe ging het lekker we zijn een kleine 11 uur onderweg geweest en we waren 5 minuten binnen toen het gigantisch begon te regenen. Lekker gegeten en met de Engelsen in gesprek geweest.
Afbeelding
Morgen gaan we verder naar ons einddoel via een aantal passen.

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Re: 10 dagen Italië

Bericht door Garfield » 28 jul 2010, 13:02

Ha die Ronald,

Dus jullie zijn al over de Alpen heengereden, leuk! Ga je het verhaal na dag 1 nog afmaken of was dit enkel een lekkermakertje?

Zoals je weet ga ik over twee weken richting de Alpen en misschien hebben jullie nog tips voor me of POI's van passen of wegen die eruit springen en een indruk op jullie hebben achtergelaten.

Groetjes,
Marco.

PS ik heb wel wat meer foto's van je reis gezien (handig he dat gmail) en zag dat jullie oa de Stelvio pas hebben gereden.

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 28 jul 2010, 21:02

Hey Marco, de andere 4 dagen komen ook nog. Ik heb dan wel vakantie, maar niet voldoende tijd. Ik zal proberen elke avond een stukje toe te voegen.
Inderdaad de Stelvio hebben we gereden, dat is zo'n bekende dat ik die wilde rijden. Eenmaal is voldoende m.i. ....

Maar lees het vervolg in het volgende artikel.
Laatst gewijzigd door RonalT op 29 jul 2010, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: 10 dagen Italië

Bericht door lemmens » 28 jul 2010, 21:53

hoi ronald
ook wij zouden dit jaar de stelvio rijden
helaas doordat ik net van baan veranderd ben hebben we dit jaar maar 2 weken vakantie en word het iets voor volgend jaar

de caterham is een leuke auto heb er 2 j geleden even in mee mogen rijden
een camping gast had zo'n ding en vroeg of ik even mee wilde ,nou dat hoefde ie geen 2 keer te vragen
bij hem lag een ford 18 crossword motor met turbo in zaten op 5,4 sec op honderd miles :? :twisted: wat een ding
Afbeelding

leuk speelgoedje maar hij kon nog minder meenemen aan bagage dan wij op de goldie

nog een fijne vakantie en ik zie nu al uit naar het volgende verslag
kan ik alvast in de stemming komen moet nog werken tot 3 sept. dan pas vakantie
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 29 jul 2010, 01:00

Gisteren zijn we aangekomen in hotel Buel in St. Antoniën net voordat de regenbui losbarstte. Vandaag gaan we verder.

Dag 2: St. Antoniën – Lido Di Jesolo (450km)

We zijn vroeg wakker en pakken onze spullen in. Daarna lekker ontbijten, ook de Engelsen zijn er vroeg bij.
Na de tassen in de koffers te hebben gestopt nemen we afscheid van de Engelse 7-rijders. De tandarts in de Porsche vind het jammer dat we een andere weg gaan dan zij gaan.
We zijn nog maar net op weg en ik zie dat mijn kilometerteller het niet meer doet. Balen, maar gelukkig hebben we een navigatiesysteem.

Na de afdaling moeten we al weer snel omhoog, de Wolfgangpass is met 1631 meter onze eerste uitdaging. We komen in Davos aan en gaan verder richting Fueelapas die met bijna 2400 meter hoogte onze eerste echte pas is.
Afbeelding

Bij Susch gaan we rechts af richting Zernez om van daar richting Lai da Ova Spin te gaan. Dit is een stuwmeer. De weg loopt dan verder richting de Ofenpas, de weg loopt met mooie vloeiende bochten omhoog, helaas komen we achter een touringcarbus terecht die waarschijnlijk Japanners met 22 km per uur over deze mooie pas laat rijden. Wat een crime …. (dat moest eigenlijk verboden worden)
Ik ben maar zo gauw mogelijk gestopt en heb daar 10 minuten gestaan om daarna naar het hoogste punt van de pas (2149 mtr) te rijden waar het hotel Süson Givè staat.
Afbeelding

Ook de afdaling is een mooie rit en de Ofenpas eindigt in Santa Maria Val Müstair waar we rechtsaf gaan en direct de Umbrailpas oprijden.
Afbeelding
(als je goed kijk kan je op mijn navigatiescherm zien staan 'zuid op Umbrailpas')

De Umbrailpas is de eerste echte pas met heel veel (34 stuks) haarspeldbochten. Het eerste stuk van deze smalle weg ligt mooi in het bos, maar al snel komen we in een minder begroeid gebied. Huizen of andere sporen van mensen zijn hier niet te zien, totaal verlaten rijden we verder. Een stuk van circa 2 kilometer is niet geasfalteerd, maar wel goed te rijden op de motor. Het hoogste punt van deze pas ligt op 2503 meter en direct daarna komen we aan de Italiaanse grens. Hier en daar zie je nog sneeuw liggen.
Afbeelding

Hierna gaan we linksaf de Stelviopas op. Dit zou het Mekka der Passen moeten zijn. Maar Karin vind het alleen maar ontzettend k-k-koud. Totdat we over het hoogste punt (2758 mtr) heen zijn en die asfaltslinger naar beneden zien liggen met al zijn bochten. 48 bochten naar beneden, maar helaas niet alleen.
Afbeelding

Wielrenners, Jeeps, een lijnbus en nog veel meer motorrijders willen hier naar beneden. De bochten zijn erg krap en met een Goldwing is het behoorlijk zwaar om de binnenbochten te nemen, voor de bocht zo veel mogelijk naar links gaan helpt wel. De buitenbochten zijn wat ruimer en dat gaat een stuk gemakkelijker. Het is beslist een leuke ervaring, maar bij Prato Allo Stelvio aangekomen is het uit met de pret. Na 20 kilometer zijn we 1788 mtr gedaald en dalen daarna langzaam naar zeeniveau. Nog 310 kilometer naar Jesolo.... best leuke wegen, maar ze kunnen niet op tegen de passen die we net hebben gereden. Het voordeel is alleen dat de temperatuur van 4 graden boven op de Stelviopas stijgt naar circa 30 graden.

Om half zes draaien we de camping op waar onze Belgische kennissen ons op staan te wachten.
Snel de tassen uit de koffers halen, korte broek en een schoon T-shirt aan en een lekker wijntje voor mijn neus. Dit is Italië.

We hebben 5 dagen om in de zon te liggen, Venetie te bekijken en lekker te eten.
Laatst gewijzigd door RonalT op 29 jul 2010, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Karin

Re: 10 dagen Italië

Bericht door Karin » 29 jul 2010, 08:09

RonalT schreef: 48 bochten naar beneden.

Wat ben ik blij dat ik niet mee hoef.... :lol: :lol:
Petje af hoor, RonalT! :wink:

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 29 jul 2010, 10:21

Hey Karin, we hebben ook dikwijls aan jou gedacht tijdens deze reis. En de woorden 'Dit zou Karin niet leuk vinden' zijn ook regelmatig via de intercom te horen geweest :)

En ook de dame in mijn navigatiesysteem heeft er niets mee, want die heeft het dikwijls over 'na 100 meter linksaf/rechtsaf slaan'.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 29 jul 2010, 10:43

Voor wie ook een rit door de Alpen wil maken en wil weten waar de passen te vinden zijn is er dit handige bestand waarin 1576 waypoints staan. 1081 er van zijn passen, de rest zijn overige interessante punten als tunnels, hotels en meren. Allen zijn gelegen in de Franse, Zwitserse, Oosterijkse en Italiaanse alpen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 29 jul 2010, 16:37

Gisteren zijn we na 1307 km aangekomen in Italië.

Dag 3 – 7: Lido Di Jesolo (omgeving Venetië)

De eerste dag hebben we ons rustig gehouden, de caravan, de camping en het strand eens bekeken. Een houten terras voor de deur, de caravan is ruim 8 bij 3 meter en bevat een slaapkamer met dubbel bed, een kamer met keuken, toilet en douche en een slaapkamer met 3 bedden.
Afbeelding

Hij staat op een relatief kleine camping in een mooi bebost gebied. Dat geeft dus lekker schaduw als we buiten zitten.
Het strand is een paar honderd meter lopen door een soort laag duingebied, heel breed en rustig warm water. In de loop van de middag nog wat gezwommen en 's avonds uit eten geweest.

De volgende dag zijn we op zoek geweest naar Villa Widmann-Foscari. Dit is een buitenhuis wat in de 16-17 eeuw is gebouwd. Het bestaat uit een heel mooi huis wat ingericht is volgens de franse Rococo stijl. Dus alles is zeer druk versierd met krullen en schilderingen. Sommige zijn erg mooi, anderen wel erg druk.
Afbeelding

Verder zijn er nog stallen, gastenverblijven en eens soort muziekzaal. De tuin is niet erg groot, maar toch wel een klein park met een vijver en pauwen.

Woensdag hebben we weer rustig aan gedaan, wat rondgekeken in de buurt (winkels) en morgen is het de bedoeling dat we naar Venetië gaan. Helaas bleseert een van ons zich en gaat morgen naar de dokter. Dus Venetië wordt vrijdag bezocht.

Donderdag nog een rustdag, heerlijk gezwommen. De dames hebben geprobeerd om Francesco, de orca, te temmen maar moesten het onderspit delven.
Afbeelding

Vrijdag zijn we, met de Belgen in hun auto, naar Punta Sabbioni gereden om daar de boot te nemen. Deze vaart rechtstreeks naar het Piazza San Marco (San Marcoplein)
Afbeelding
San Marcoplein

waar we een wandeling willen beginnen via de Ponte de Rialto
Afbeelding
Rialtobrug

naar de Ponte Scalzi. Dit zijn twee van de bruggen over het Canal Grande die als een hoofdverkeersader Venetië doorkruist.
Afbeelding
Canal Grande

Heel veel grappige steegjes, leuke kanaaltjes en verschrikkelijke winkeltjes hebben we gezien. Wat een stad. Alle winkels worden per boot of steekwagen bevoorraad.
Afbeelding
Steegjes

Afbeelding
Kanalen

Afbeelding
Winkeltjes

Vervoer door deze stad is verder per boot mogelijk. Een soort rondvaartboot die als een lijnbus gebruikt wordt, de speedboaten die taxi's vervangen of de Gondola die als toeristenatractie voor veel te veel geld te huur is.
Afbeelding
Gondels zijn echte toeristenatracties

Tijdens de bootvaart terug naar Punta Sabbioni kregen we een onweersbui over ons heen, dus rennend naar de auto werden we erg nat.
's Avonds de tassen ingepakt want morgen moeten we weer terug richting Nederland. We rijden in drie dagen terug dus er volgen nog drie afleveringen.
Laatst gewijzigd door RonalT op 30 jul 2010, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 29 jul 2010, 21:07

Voor de terugweg heb ik gebruik gemaak van een route van de Goldwingclub. In 2009 ging de Supertoer naar Griekenland. De route naar Ventië trok me aan en deze heb ik omgekeerd en hier en daar aangepast.

Dag 8: Lido Di Jesolo – Zwieselstein (404 km)

Vroeg uit bed, gegeten de tassen ingeladen, pakken en laarzen aan en vertrokken na te zijn uitgezwaaid door de Belgen.
Het eerste stuk was weer het saaie stuk platte land en daarna het laaggebergte in. Door Treviso richting Feltre, daarna via Trento naar de eerste pas, de San Luganopas. Met 1100 meter niet de hoogste, maar wel een hele bochtige en redelijk stijle afdaling.
Afbeelding
Uitzich vanuit een haarspelbocht op de San Luganopas

Daarna richting Bolzano. Getankt bij een benzinestation wat gelegen was in een dal samen met een Gasthaus in een Duitssprekend deel van Italië.
Nog 100 kilometer te gaan, maar nu wordt het wel een heel stuk bergachtiger. Als eerste moeten we de Penserjoch op wat een pas is van 2211 meter hoog. De zuidkant is niet heel erg steil en bevat vrijwel geen haarspeldbochten. De afdaling was wel wat steiler en mooie pas om te rijden.
Daarna komt de Jaufenpas die circa 100 meter lager is maar wel veel steiler en meer haarspeldbochten.
En als klapper krijgen we de Timmelsjoch (2509 mtr) nog te doen. Een hele lange klim vanuit San Leonardo naar boven met een aantal keren een stel haarspeldbochten. Helaas begint het zachtjes te regenen, maar gaandeweg steeds harder. Boven gekomen is het enigszins mistig en koud. Nog 19 km te gaan tot het hotel in Zwieselstein.
Aangekomen hebben we alles in de kamer gezet en na lekker even in een warm bad gelegen te hebben zijn we daarna gaan eten. Omdat we in Italië geen pizza hebben gegeten doen we dat maar in Oostenrijk.

Dit was duidelijk onze dag niet, hopelijk gaat het morgen beter.

Peer Crumb

Re: 10 dagen Italië

Bericht door Peer Crumb » 29 jul 2010, 21:35

Zo te lezen in ieder geval geen verkeerde keuze gemaakt.
Ik hoop dat jullie nog een mooie thuisreis hebben. :wink:

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: 10 dagen Italië

Bericht door edvissers » 29 jul 2010, 21:49

Ronald,

zover een mooie story met prachtige foto's. Wij hebben 2 jaren geleden dezelfde route over over de STelvio gereden. Dat was nog met onze 1200. Ik vond het een fantastische ervaring en wil het graag nog eens overdoen op onze 1500 :)
Groeten,

Ed

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 30 jul 2010, 22:23

Gisteren in de regen over de Timmelsjoch komen rijden en dat was koud en nat.

Dag 9: Zwieselstein – Rothenburg Ob Der Tauber (403 km)

Vanmorgen met frisse moed weer opgestaan, tas ingepakt, ontbeten en weer op de motor gestapt.
Vertrokken richting Sölden om zo het Ötztal uit te rijden. Het was te merken dat dit een populair stukje Oostenrijk is, het was hier veel drukker dan op de vorige delen van de routes. In Längenfeld kwamen we in allerlei feestelijkheden terecht en stonden we dus bijna stil. De burgemeester op het bordes voor het raadhuis, muziekkapel langs de straat, kerkklokken luiden aanhoudende en nog meer muziekkapellen. Al met al een behoorlijk oponthoud en we bleven ook buiten het dorp in de file rijden. Dit duurde tot het einde van het dal.
Daar zijn we richting Roppen gegaan om zoedoende de Fernpas te bereiken. Hier hebben we nog een keer getankt. En snel weer verder richting Füssen. En na Füssen lag aan de rechter kant ineens de Forggensee. Door de wolken en zonneschijn was er een heel mooi effect op het water waardoor het twee kleuren had.
Afbeelding
Forggensee in twee kleuren

Verder om na 160 km de Donau over te steken, hoe ze er bij komen dat het water van de Donau zo blauw is?? Gewoon zwart als alle andere rivieren. Bij Neresheim kwamen we langs een heel mooi klooster.
Afbeelding
Klooster van Neresheim

Mooie vloeiend verlopende wegen over licht golvend landschap, dat is het gebied waar we op dit moment zijn. Dat blijft zo tot we in Rothenburg zijn.
Afbeelding
Rothenburg

En dat is echt een verrassing, wat is dat een mooie stad. Foto's had ik bij de voorbereiding al gezien, maar dit kan je zo in de Efteling zetten. Zo mooi ouderwetse burcht met huizen die uit de Middeleeuwen stammen. Je ga honderden jaren terug in de tijd.
Alleen de bordjes voor de poort snapte ik niet. Inrijden niet toegestaan?
Dus maar even lopend naar het hotel. Echt honderden mensen lopen hier rond om zich te vergapen aan de geschiedenis. Ook opvallend veel Jappanners lopen hier te fotograferen.
Afbeelding

We vonden het hotel en de receptioniste wist ons te vertellen dat we de motor voor de kamer konden parkeren. Lol want ik kon het dorp niet in! 'O, ja dat kan als je zo rijdt' en vlot tekende ze op een kaart hoe ik er kon komen. Dus zo gezegd zo gedaan. Karin was ondertussen de kamer gaan bekijken en stond me al op te wachten toen ik de wing de priveparkeerplaats van het hotel op reed.

We hebben ons verkleed en zijn toen maar het dorp ingelopen om nog eens rond te kijken. Een bellendblazende teddybeer is wel erg mooi.
Afbeelding
Bellenblazende teddybeer

Afbeelding
Heel veel leuke winkeltjes, gelukkig waren ze net allemaal gesloten

Echt leuke dingen waren er ook volop te zien, zoals
Afbeelding

Afbeelding
zicht op een ander deel van de stad

Afbeelding
is dit niet echt Efteling?

Afbeelding
Steile straatjes en hele mooie huizen

Bij een restaurant lekker buiten zitten eten, wijntje er bij.
De akelige dag (gisteren) was weer vergeten. Op tijd naar bed en morgen weer op tijd op pad. We hebben dan nog 656 km af te leggen.

(voor nog meer foto's klik je hier)

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 10 dagen Italië

Bericht door RonalT » 31 jul 2010, 12:27

Gisteren heerlijk gereden, met als toetje de aankomst in Rothenburg. Wat een mooie stad. Helaas moeten we weer verder.

Dag 10: Rothenburg Ob Der Tauber – Dinteloord (656 km)

Lekker geslapen, opgestaan, ingepakt (begint een gewoonte te worden) en op weg naar het ontbijt. Op weg want het hotel beschikt over een gastenhuis waar een aantal kamers zijn en deze is op 40 meter afstand van het hotel :-)
Maar aangekomen in het hotel blijkt de eetzaal het mooiste uitzicht te hebben wat je je kan voorstellen. Heerlijk gegeten, diverse soorten brood en broodjes, zuivelproducten, vleeswaren, kaas, gekookte eieren en koffie of thee.... het was er allemaal.
Afscheid genomen en op weg. Omdat ik nog steeds met een kapotte kilometertellerkabel rij en we over de A2 – A58 rijden hebben we besloten nog 'even' bij Antoon langs te gaan.

De route gaat vandaag over binnenwegen tot aan Koblenz waar we de autoweg op gaan.
Dat is 350 kilometer over heerlijke stuurwegen en 300 om vlot thuis te komen.

Bij Buchen begint de bewolking steeds meer te dreigen en het lijk me een goed moment om de regenvoering weer in mijn pak te doen. We stoppen op een parkeerplaats waar we een aardige mededeling aantreffen
Afbeelding
Odenwaldring

De Odenwaldring is in 1950 aangelegd voor DM 1500,00 en maar tot 1955 in gebruik geweest. Door de verscherpte veiligheidseisen was het niet meer mogelijk om op dit circuit te racen. Tijdens belangrijke wedstrijden waren er 20-duizend bezoekers rond het circuit aanwezig.

Iets verder, bij Hetzbach, kwamen we toch nog wat haarspeld en andere scherpe bochten tegen die ons over soms licht bergachtig gebied voerde. Helaas regende het toen al en mijn bril en vizier werden wazig.

We reden regenbuien in en weer uit. Het was afwisselen leuk en minder leuk ….

Heppenheim, Riedstadt volgenden elkaar op en ineens riep het navigatiesysteem 'rijd de veerboot op' wij nog “doe niet zo mal” maar inderdaad we kwamen bij de Rhein en moesten met een veerboot oversteken.
Afbeelding
De veerboot Nierstein – Oppenheim

De Rijn …. dus onze vriend Aspie (Peter de sleepbootkapitein) moet hier dus wel eens langskomen.
Afbeelding
Ronald en zijn 1500

Bij Windesheim zijn ze aan de weg bezig en moeten we dus een stukje omrijden, maar verder komen we via mooie rustige wegen in bekend gebied aan. We rijden in de buurt van Cochem de Moezel over. Via diverse regenbuien en nog meer heerlijke stuurwegen komen we na 7 uur op de A61 waar we op de eerste Rastplatz nog even stoppen.
En nu verder richting Nederland via de A52 die in Nederland N280 wordt. Dat schiet dus niet op. Even de benen strekken en Antoon bellen, gelukkig wilde hij even tijd vrijmaken om de kabel te vervangen. Ook nog even koffie gedronken en vakantieervaringen uitgewisseld, want Antoon gaat op 6 augustus ook naar Italië.

Nog een klein stukje en we zijn weer thuis. Totaal 2778 km gereden en vast en zeker meer dan 1000 bochten genomen.

3-5 september gaan we nog even naar de Ardennen. Ik zie er al naar uit.

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: 10 dagen Italië

Bericht door Foks » 01 aug 2010, 09:48

Goedemorgen,

Het is een zeer mooie tocht geweest. Ik "hoor" dat jullie genoten hebben. Tevens merk ik op dat ik niet de enige was die de Stelvio een moeilijke pas vind. Geweldig. Was gisteren even bij Antoon voor klein onderhoud aan mijn Brommertje. Hij ziet er naar uit om te genieten van hun vakantie. Groeten Foks.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Plaats reactie