vakantie 2010

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

vakantie 2010

Bericht door sandor » 22 dec 2009, 17:19

Hallo allemaal , wij zitten hier thuis in deze korte donkere dagen reeds te dromen van onze volgende zomervakantie.
Als ik en mijn vrouw verder blijven overeen komen dan gaan we volgende zomer naar zuid Frankrijk namelijk de streek van Castelanne.
Deze zomer hebben we heel veel nuttige informatie gekregen via het forum, dit keer hopelijk ook.
Dus ik zou zeggen alle info is welkom hotels , b&b , route's , bezienswaardigheden enz.

gr Sandor

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Re: vakantie 2010

Bericht door harryvbr » 22 dec 2009, 18:40

Wij zijn afgelopen zomer ook in Castellana geweest. We hadden niet gereserveerd en konden daardoor maar enkele nachten op de camping verblijven. Volgend jaar gaan we o.a. weer die kant op en hebben bij hoge uitzondering dit keer maar geboekt voor de camping. Het is een ideaal gebied voor uitstapjes. Prachtige natuur. Elke dag kun je wel een andere kant uit. We zitten zelf liever op een camping als in een B&B of hotel. We nemen geen tent mee maar huren er eentje op de camping.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Het Roer Om

Bericht door bertzwanen » 21 jan 2010, 23:09

Nee nee niet misleidend geschreven :lol:
We gaan niet verhuizen naar buitenland .
Maar onze plannen zijn om dit jaar onze vakantie niet in Spanje door te brengen .
De reis hebben we al uit gedacht de hotel`s staan al op een lijstje en de landen ook .
Echt een toer maken door oa : Tsjechie ,Slowakije,Hongarije,Polen .
Natuurlijk de heen en terug reis door Duitsland .
Een reis van +/- 21 dagen .
In Praag zijn we al diverse keren geweest met de auto ( mijn neef woont daar ) dus daar ben ik wel bekend met de kwaliteit van de wegen en bevolking.
MAAR wie is er bekend met de boven genoemde landen ???
Ik bedoel hoe zijn de wegen ,vriendelijkheid naar motorrijders en Diefstal is het daar erger dan hier ?
Alles licht klaar om de reis te boeken .
Maar toch nog graag Tips,Advies , voordelen en/of Nadelen .
Alvorens we het defenitief vastleggen .
We vetrekken op 26 juli .

BvD Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: vakantie 2010

Bericht door bertzwanen » 22 jan 2010, 19:23

Is er echt NIEMAND die mijn vragen kan beantwoorden .??? :shock:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Het Roer Om

Bericht door bertzwanen » 22 jan 2010, 23:15

Nou dan nog maar een keer proberen dat het iemand opmerkt :shock: :roll:
Dit om het vakantie topic in beeld te houden .
Wie heeft er info :?
Scroll even naar boven om te weten wat mijn vragen zijn .
er is geen mooiere wing dan een goldwing

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: vakantie 2010

Bericht door sandor » 23 jan 2010, 09:47

Mij is dit totaal onbekend , het intresseerd mij wel.
Misschien even je licht op steken bij Thomas Cook reizen die hebben een brochure voor motor reizen en als ik mij niet vergis komen die landen daar in voor.
H ou ons o pde hoogte.

Gr Sandor

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: vakantie 2010

Bericht door Stephan » 23 jan 2010, 10:28

Ik ben er nog nooit geweest Bert met uitzondering van Tsjechie dan maar dat was niet voor het motor rijden. Dus ik kan je geen info verstrekken.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: vakantie 2010

Bericht door bertzwanen » 23 jan 2010, 11:30

Sandor en Stephan

Bedankt voor jullie reactie .
Zoals ik al schreef alles licht al klaar om geboekt te worden .
De reis de hotel`s dus tot zover zijn we al .
Maar ik hoopte op wat tips /adviezen om nog wat meer info te hebben als we op reis gaan .
Toch bedankt heren .

Wordt vervolgd

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

ploeger

Re: vakantie 2010

Bericht door ploeger » 11 feb 2010, 14:03

Hallo bert en Diana,

Wij zijn diverse keren in Hongarije geweest, niet bij het ballatonmeer (wel een stuk langs gereden)maar meer naar het zuiden bij Pecs in die omgeving.
Je kunt er geweldig toeren naar diverse leuke dorpjes
De wegen zijn daar goed, leuke camping is daar in de beurt Mare-Vare (Goldwing korting).
Het is daar mooi toeren en een prachtige omgeving,en vriendelijke mensen.
In Slowakije is het Tatra gebergte geweldig, en heerlijk rijden.
De wegen zijn hier ook goed, denk wel om een vingnet voor de hooftwegen.
Wij zijn in de omgeving van Brezno op een camping Het Boerenhof geweest. (Geweldig)
In de omgeving zijn mooie uitstapjes te doen en mooie bossen en rivieren.
Als je meer wilt weten horen we het wel.

Groet
Siert en Anneke

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: vakantie 2010

Bericht door bertzwanen » 11 feb 2010, 22:14

Siert en Anneke

Bedankt voor jullie reactie .
De bedoeling is dag trips vanuit Slowakije naar Hongarije .
Echt zuidelijk zullen wij niet gaan .
Maar een vinget in Slowakije en / of Tsjechie met de motor is dat nodig ?
Zo snel kan ik het niet meer terug vinden maar ik heb gelezen dat het uitgezonderd Motoren was .
Dus ik heb het ook over snel wegen daar .
Wij vermijden deze wegen maar soms ontkom je er niet aan .
Zodra ik de pagina weer heb gevonden zet ik hem hier op deze topic .

Groetjes

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

ploeger

Re: vakantie 2010

Bericht door ploeger » 12 feb 2010, 10:15

Hallo Bert en Diana,

Je hebt gelijk in Slowakije en Tsjechie heb je geen vingnet nodig, wel in Hongarije.
Als je in het zuiden van Slowakije bent zit je dan in de omgeving van de Donau knie?
Als je daar zit kun je mooie tochtjes maken, het is daar ook fantastich om door de heuvels re rijden.
Je heb daar mooie uitzichten over de donau.
En je het is ook niet zo ver naar Boedapest, wat een mooie stad is met mooie gebouwen en winkeltjes en waar je ook een tocht over de Donau kunt maken.
Wij zijn een paar jaar geleden een aantal weken in God geweest ligt net ten noorden van Boedapest aan de donau.
Het openbaar vervoer is goed, we zijn een aantal keren met de trein geweest en de prijs is 3 x niks.
Je kunt ook wat vinden op motorvision over die landen, daar staat wel wat bruikbare info

Groet,
Siert en Anneke

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: vakantie 2010

Bericht door bertzwanen » 13 feb 2010, 23:48

Wederom bedankt voor de info .

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
bigm
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 118
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:49
Locatie: Kerk-Avezaath
Contacteer:

Re: vakantie 2010

Bericht door bigm » 23 feb 2010, 01:11

In 2006 en 2007 was ik met de motor (toen nog een GL1200) in Tsjechië. De wegen zijn over het algemeen goed te noemen maar dat weet je waarschijnlijk al van de fam in Praag.

Het reuzengebergte biedt mooie routes en vandaaruit zijn we ook een dagje Polen ingeweest. De wegen zijn daar goed maar wel minder dan in Cz, let wel, ik heb het hier over 5 jaar geleden en de vooruitgang gaat daar snel. Ik meen dat wij overnacht hebben in Pension Serpentino obv logies/ontbijt, een prima pension omringt door meerdere restaurants. Voor weinig per nacht stonden de motoren in de garage.

Het jaar daarop troffen we hotel http://www.leonhard.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; en beter heb ik het met de motor nog niet gehad. Week half pension incl zwembad en royale consumpties aan de bar voor 200 euri pp per week! Van hieruit is het prima rijden door het Sumavigebergte en het Bayerse Wald.

Andere landen in je lijsje heb ik nog niet bezocht en hou me dan ook aanbevolen voor tips en adviezen. Jullie ervaringen lees ik dus graag.

Mvrgr
Martin
Het Koldermodel:
Alles wat je niet aanstaat melden........... en dan verwachten dat een ander het oplost

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: vakantie 2010

Bericht door sandor » 25 aug 2010, 18:08

Onze vakantie zit erop, de reis naar castellane (zuid frankrijk) was prachtig .
Mooie ritjes , lekker eten en drinken ,mooi weer en een gezellige B&B genaamd Le mas du Verdon.
je logeert bij Ed & Mel een Nederlands koppel héél gezellige mensen.
Ed kent de streek als geen ander en kan je geweldig mooie routes tonen om de streek te verkennen.
Mel zorgt voor de gastvrijheid en tovert 's avonds heerlijke gerechten op tafel .

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: vakantie 2010

Bericht door RonalT » 06 sep 2010, 22:47

Weer terug van een lang weekend Ardennen.
We zijn vrijdag 3 sept met 24 motorrijders vertrokken naar Bouillon. De motorrijders waren leden van motorclub Oe Momme Noe uit Tholen en ex-leerlingen van Verkeersrijschool Dave uit Tholen. (Karin en ik horen bij geen van beide categorieën)

Afbeelding

Verzamelen deden we bij motorverzamelpunt Wouwse Tol :lol: en werden we verzocht kleine groepen te formeren. Wij zijn met Liesbeth (GL 1500) en Arie (een of andere Yamaha) richting Antwerpen vertrokken en verder via Brussel naar Naninne. Na tanken en koffiedrinken zijn we via een mooie bochtige route naar Bouillon gereden.

We vertrokken bijna als laatste bij Wouwse Tol en kwamen als eerste aan bij het Best Western Hotel "port of France".
Afbeelding
Raar, we hebben toch verschillende keren stil gestaan om te eten, drinken en roken.

Na inchecken en bagage uitladen, omkleden zijn we op het terras gaan zitten. Koffie en een uitsmijter naar binnen gewerkt en wachten op de rest. Die druppelde groep voor groep binnen en na een uurtje of anderhalf waren ze er allemaal.
Afbeelding
Na 155 km autoweg en 133km binnendoor was het goed rusten.

De dag erna (zaterdag) zijn we, samen met Arie en Liesbeth, een rondrit van 250km gaan rijden. Mooie bochtige wegen, berg op - berg af,
Afbeelding
kleine dorpjes en leuke steden hebben we uiteindelijk in Saint Hubert lekker gegeten (een Croque-monsieur) in de schaduw van de Basilique de Saint Hubert
Afbeelding

en het was grappig te zien hoe onze 2 Wings de aandacht trokken van de andere 20 motorrijders. Op een moment zaten er zeker 12 op het terras.
Afbeelding
Lekker verder gereden en om 16:15 uur waren we weer terug.

De zondag was het al weer tijd om terug te rijden naar Nederland. Mooie route, een beetje Frankrijk, en plaatsen waar we vorig jaar met het Falaën weekend ook geweest zijn. O.a. Bohan, Dinant en Falaën.
Afbeelding
Nog wat kilometers en bij Assesse zijn we de autoweg weer opgegaan. Terug naar Bergen op Zoom waar we bij Avalon heerlijk hebben gegeten als afsluiting van een mooi weekend. Vandaag 300 kilometer gereden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie