3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goldwingbiker
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 okt 2007, 10:27
Locatie: de Meern

3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Bericht door Goldwingbiker » 28 sep 2009, 10:08

Vorige vrijdag om 13.00 uur in het zadel en met twee vrienden maar even afgezakt naar Durbuy. Eerste stuk tot voorbij Eindhoven maar even de snelweg gepakt om de files voor te zijn. Het liep al aardig vol in die omgeving. Daarna via touristische route naar de bestemming. Prachtig weer en genoten van de rit. Ik wilde in Belgie even tanken en toen bleek dat ik met mijn bankcard (ING) niet kon betalen terwijl de logo's overeen kwamen. Toen maar anders betaald. Op zaterdag een prachtige route gereden van Durbuy naar Spa door naar Luxemburg en terug naar Durbuy. We waren niet echt de enige motorrijders. Het was in die omgeving heel druk met motoren. Iedereen wilde, zo leek het, nog genieten van het zeer mooie september weer. Onderweg nog enkele keren getracht om geld uit de muur te krijgen met de pinpas wat niet lukte. De pas werd nergens geaccepteerd. In de avond een terras gezocht in het plaatsje en heerlijk gegeten. De volgende morgen spullen opruimen inpakken en onder een stralend zonnetje weer huiswaards gereden. In Nederland terug bleek mijn pas wel te werken. Maandag maar even contact gezocht met de ING-bank. De verklaring was dat de banken in Belgie twee soorten systemen kent. Bij een van die systemen kon niet gepind/betaald worden met de NIEUWE (oranje) betaalpas. Toch maar even een klacht ingediend. Als eerste reactie hierop werd aangegeven dat de genoemde verklaring juist was en pas eind 2010 alle banken in Belgie op een systeem zouden werken waarbij de pinpas van ING zou kunnen worden gebruikt. Hierop nog maar een keer uitgelegd dat ook bij de ING-bank in Barvaux geen geld kon worden verkregen. Voor alsnog lijkt het er nu op dat sommige nieuw uitgegeven betaalpassen een fout hebben waardoor betaling in buitenland niet mogelijk is. Ik krijg nu een nieuwe card en zal moeten uitvinden of deze wel werkt. Moet ik weer op mijn wing naar Belgie ( heel vervelend :D ) om dat te controleren. Voor de Nederlanders die een dergelijke betaalpas hebben is mijn tip: Houdt er rekening mee dat je ING-pas mogelijk niet gebruikt kan worden in Belgie, dit voorkomt problemen.
Het is nooit zo donker of er komt wel een Goldwing voorbij.

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Re: 3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Bericht door ferre » 28 sep 2009, 12:07

daarom bestaat er visa :D die gaat wereldwijd :D
evengoed had jou pas ook moeten werken, zeer vervelend :(
greetz
ferre
een zilveren GW 1800 A9 + Garmin Zumo 660
blauwe CBF 600 A6 voor t'vrouwke.

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Re: 3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Bericht door IJSBLOK » 29 sep 2009, 06:29

Inderdaad vervelend, maar ook de Belgische bankkaarten geven soms problemen aan Nederlandse betaalterminals... Leve Europa.

Maar als forumvriend kan ik je wel helpen: stuur je kaart en pincode naar mij, en ik kijk hier wel even in Antwerpen of ie werkt :D :D :D :D :D :D
Heaven can wait

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: 3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Bericht door lemmens » 29 sep 2009, 17:12

hoi
zit zelf bij een andere bank maar heb in belgie (op doorreis) zelf ook problemen gehad met de pin pas.
de reden hiervan is dat ze in belgie niet de magneetstrip gebruiken maar de chip die er in zit en hierdoor dus de pas op een andere manier in een bankcard reader steken,
ten minste dat was het probleem bij mij dan toch toen ik ze uitlegde dat ze em door het gleufje moesten halen aan de zijkant van het aparaat was het euvel over,
nadien even het bonnetje chekken en tekenen en klaar is de betaling.
mischien was dit ook het geval bij jou en moet je er even op letten hoe ze de pas in de automaat steken als je weer eens in belgie bent.

greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Re: 3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Bericht door Garfield » 29 sep 2009, 19:19

Zit ook bij deze bank en heb ook z'n oranje kaart. Deze zomer heb ik in Belgie geen problemen ondervonden terwijl ik heb gewoon bovenin heb gestoken om de chip te laten lezen. Pincode intoetsen en klaar. Ik heb er z'n 6 betalingen mee gedaan.

In het voorjaar tijdens het Falean weekend heb ik wel eenmaal problemen gehad bij een onbemand tankstation die mijn kaart dus niet accepteerde. Daarna naar een bemand tankstation gereden en betaald om bovenstaande wijze zonder problemen.

Misschien zit het toch inderdaad in de kaart of de verschillende systemen.

Veel plezier met het opnieuw proberen in Belgie. Heel vervelend maar iemand moet het toch testen :wink:

Groetjes,
Marco.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Bericht door RonalT » 30 sep 2009, 01:58

Hee Marco, was ik ook niet bij dat tanken betrokken..

Maar die chip en de magneetstrip schijnen de twee systemen te zijn.
Wij in Nederland gebruiken de magneetstrip (nog) en de Belgen schijnen (meestal) de chip te gebruiken.
Vandaar dat er regelmatig problemen zijn met betalen of geld uit de muur halen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Re: 3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Bericht door den stillen » 01 okt 2009, 22:09

ja, RonaldT, wij zijn nu eenmaal efficienter :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

den stillen

Douwe

Re: 3 dagen Ardennen en probleem met pinnen.

Bericht door Douwe » 22 aug 2010, 16:42

Ja, dat klopt. Ik heb ook een ING-giro pas en in ons mooie buurlandje kon ik alleen bij de Fortis-bank geld ophalen. Vreemd toch terwijl ik met mijn giropas toch echt ook vaak in de meest exotische landen (arm of rijk) toch echt gewoon overal geld kon/kan halen en/of ermee betalen. Alleen in ons mooie Belgie geld halen alleen bij de Fortis, tevens kun je nergens met uitzondering bij de carrefour (supermarktketen) nergens afrekenen.

Europesche éénwording ja ja

Groetjes Douwe 8) 8)

Plaats reactie