Witte toppen tour 2009 (WTT-2009)

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Witte toppen tour 2009 (WTT-2009)

Bericht door Foks » 19 sep 2009, 08:13

Hallo leden,

Gisteren wederom terug gekeerd van een mooie en heel natte motortocht.
We hebben de tocht gereden met 5 motoren, t.w. 1 Africa twin (750), 3 BMW's (1100 en 2x 1150) en ik op mijn goldwing (1500).
Op zaterdagochtend vertrokken en over de doorgaande wegen (zonder peage ) naar Bourge en Bresse. Zondag door gereden alwaar we in de stromende regen arriveerde. Tent opgezet en de volgende ochtend nat opgeborgen. In de regen naar col de Bonnet gereden. Dit blijkt de hoogste begaanbare col in Europa te zijn (2800 m.) Bovenop hagel en mist. Desondanks een mooie niet eenvoudig berijdbare col voor een wing. Vandaar uit naar het westen gegaan om de regen voor te blijven. Uiteindelijk zijn we door een aantal Gorges gereden. 's Morgens droog en in de middag over het algemeen droog. Dit is ook schitterend. Vanaf de Gorges zijn we nagenoeg recht naar boven gereden tot aan Boillon (B). Hier ben ik met 1 van de BMW rijders nog naar Diekirch (L) gereden. Daar is dit weekeinde een BMW weekeinde van het forum. Gisteren zijn we samen tot aan La Roche (B) gereden waar we afscheid hebben genomen. Vrijdagmiddag om 15.00 uur was ik weer thuis. Om 18.00 uur was de was gedaan, tent opgeruimd. Wederom ondanks de nattigheid weer zeer genoten. De brommert heeft het goed gedaan. Ze heeft alleen wat koelwater overgegeven boven op col de Bonnet. Een kort overzicht van de tour is toegevoegd.

WTT-2010

Vertrek Zaterdagochtend 12-09-2009
Thuis Vrijdagmiddag 19-09-2009

Totaal aantal km's. 3184

Dag 1 Schoondijke (NL)
Bourge en Bresse (F)

Dag 2 Bourge en Bresse (F)
Nice (F)

Dag 3 Nice (F)
via col de Bonnet (2800m hoog)
GAP (F)

Dag 4 GAP (F)
Langeac (F)

Dag 5 Langeac (F)
Estissac (F)

Dag 6 Estissac (F)
Diekirch (L)

Dag 7 Diekirch (L)
Schoondijke (NL)
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Witte toppen tour 2009 (WTT-2009)

Bericht door RonalT » 19 sep 2009, 17:25

Die Col de Bonnet is inderdaad de hoogst begaanbare pas in Europa. Een collega van me is er vorige week met een Honda Trans-Alp overheen gegaan. En het mooi is dat op de tank van die motor de coördinaten en de hoogte van de pas staan.

Niet toevallig een blauwe Trans-alp en een paar Harleys tegengekomen?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie