Naar de Stelvio.

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
peter

Naar de Stelvio.

Bericht door peter » 11 aug 2009, 09:59

Maandag 3 augustus was het dan zover, we gingen vertrekken richting Chur in oost Zwitserland. De Monique met auto( + bagage) en ik op de Wing. De rit ernaar toe zouden we doen over de autobahn en zoals verwacht was het een strontvervelende rit :( , bij Karlsruhe wilde ik eens lekker opschieten en op een stuk waar je mocht gassen had ik de wing eens goed los gelaten. De top van 185 km/u was rap gehaald en de km'ers vlogen onder de wielen door en dat ging een kwartiertje goed, toen weer remmen tot zo'n 130/u. Bij tankstation Baden Baden liet de wing zien dat hij het er niet mee eens was :? dat het zo hard moest en een flinke plas koelvloeistof lag onder de motor, het bleek dat de dop van de radiateur de druk niet meer kon hebben. Dop eraf, schoonmaken, beetje rommelen en er weer op en alles was weer goed :D . De laatste 200 km in de regen gereden tot de camping en in de regen de tenten opgezet. 776 km.

De Dinsdag was het droog en heb ik een mooi ritje met de jongste gemaakt, via de Albulapas pas richting St.Moritz daar wat rond gereden en weer terug over de jullierpas naar Chur. Alles bij elkaar die dag 280 km. :D

De woensdag stond de Stelvio op het programma :D , weer de Albula gereden naar St.Moritz vandaar naar Zernez dan de Ofenpas en dan richting Stevio. Om daar te komen rij je in de tussentijd nog een heel regiment passen, teveel om op te noemen in iedergeval. Vanaf de stelvio hebben we eerst de Umbrailpas nog gerereden en beneden omgedraaid en weer terug, (zit een langstuk gravel in). Boven aangekomen weer naar beneden via de Foscano pas, dan via Livigno weer richting Berninapas en vandaar weer richtin St.Moritz naar de Jullier pas. 450 km gereden die dag. :D

49 haarspeldbochten op 22 km :D

Afbeelding

De Donderdag weer naar de Stelvio maar nu met de auto :oops: , kan je vertellen dat er dan geen reet aan is, die dikke diesel sjouwt met het grootste gemak naar boven. Maar goed je moet wat als de hele familie mee wil gaan. (km'ers? Veel!)

Vrijdag vanuit Chur richting oberalppas en door naar de Furkapas, vandaar uit de Grimselpas en via de Sustenpas weer naar de Oberalppas en weer terug naar Chur. weer een dikke 340 km. :D

Zaterdag 2 kleinere ritjes gemaakt over helekleine weggetje van Chur naar Rheine en weer terug i.v.m. regen en wel een heel slecht wegdek (gravel) :( vanuit Chur zijn we weer richting Davos gereden en van daar uit weer terug naar Chur.230km :D

De zondag weer een strontvervelende dag met alleen autobahn naar huis, bij Karlsruhe stond 12 km file :( en in Baden Baden naar de franse kant gegaan tot aan Ludwigshafen. Dat schoot lekker op en was beter als de file. 800 km.

Bij elkaar incl. de auto meer dan 300 km gereden waarvan een kleine 2750km met de motor.

Een hele leuke vakantie gehad en lekker gereden over de Alpenpassen, zeer aan te bevelen qua stuurwerk en het betere remwerk. Je moet niet bang zijn om af en toe vlotjes in te halen op de smallere stukken want anders kan je wel eens lang achter een koekblik blijven hangen :(
Bevolking is erg vriendelijk en het eten is perfect. Tankstations zijn er zat en motorzaken ook.

Kijk hier voor wat fotootjes http://www.mijnalbum.nl/Album=IQGIRSAO
Laatst gewijzigd door peter op 11 aug 2009, 16:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 11 aug 2009, 10:46

lekker weekje achter de rug begrijp ik.
Benzineverbruik een beetje meegevallen?
En dat verhaaltje van die koelvloeistof? Verder geen probleem.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

Bericht door pepewing » 11 aug 2009, 11:54

Hey ASpie je mag zo snel niet rijden, want dan verlies jeook nog eens letters onderweg, want het is niet stevio maar ste(l)vio graptje hé, ...
t is een hele klim die stelvio, al vind ik persoonlijk de pas die erachter ligt de GAVIA pas veel mooier (alvast de asfalt is dar nieuw.)
Heb daar al menig keren rond 'gevlamd' ja...
mooi mooi[/url]
groetjes

peter

Bericht door peter » 11 aug 2009, 13:30

RonalT schreef:lekker weekje achter de rug begrijp ik.
Benzineverbruik een beetje meegevallen?
En dat verhaaltje van die koelvloeistof? Verder geen probleem.
Benzine verbruik hou ik verder niet bij, ik denk altijd maar zo plezier kost geld en alleen als hij uit staat is hij pas echt zuinig. rijden kost nou eenmaal wat.

verder geen problemen meer gehad met de koeling alles bleef okee, thuis wel een half lietertje bijgevuld.

Patric;
De pas erachter is inderdaad strakker te rijden, alleen vindt ik wel dat je de "oude" pas gereden moet hebben. In totaal heb ik 3 x naar de top gereden op de motor (van alle kanten) en 1 x met de auto via de umbrail.

Plaats reactie