Eindelijk..... Falaen

Plaats hier je mooie reisverhalen
Gebruikersavatar
Mestreechteneer
Berichten: 915
Lid geworden op: 18 apr 2007, 13:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Mestreechteneer » 13 jul 2009, 19:31

Nah was kan ik als mestreechteneer nog nieuw toevoegen aan het commentaar op het weekeinde.

UT WAORS SJOEN, SJIEK, SUPER, TE GEK, LEKKER, LEUK, GEZELLIG, PRETTIG,DOORSLESSEND, ENZ... ENZ....

Peter, en natuurlijk ook Monique (want je moet je man toch zijn gang laten gaan :-) ) van harte bedankt voor het organiseren van dit leuk weekeinde.

Het was een waar feest.

Maar hu............


WANNEER IS HET VOLGENDE????
KAN IK ALVAST INPAKKEN ;)

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Bericht door bertzwanen » 13 jul 2009, 20:18

Inderdaad Jan

Alles is al gezegd door onze gezellige voor gangers .
Een heel fijn weekend met zijn alle .
Voor herhaling vatbaar :lol:

En voor Henny en Wilma ( en natuurlijk al het peroneel )
Wat ons betreft horen jullie zeker bij de top hotel`s waar de motor rijder meer dan welkom is .
We hebben het zeer goed en gezellig gehad .

Groetjes uit Breda
Bert en Diana :wink:

PS: foto`s volgen nog
er is geen mooiere wing dan een goldwing

peter

Bericht door peter » 13 jul 2009, 20:30

Ook wij zijn weer veilig thuis geland, vanaf Cobut samen met Mestrichteneer een eind binnen door gereden en het laatste half uurtje autobaan. Om ca 1600 waren we dan in maastricht daar nog even een bakkie gedaan en het weekend doorgenomen en toen verder naar huis.

Dames/heren bedankt voor de aanwezigheid en voor de super sfeer en gezelligheid.
Henny en Wilma ook jullie bedankt en de volgende keer moeten jullie meerijden met de tourtochten.

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Bericht door Garfield » 13 jul 2009, 20:41

Ook wij zijn weer GEZOND en veilig thuis. Nou ja Hedwig dan, ik moet straks nog de laatste 50km afleggen maar met dit weer zit ik zelfs na 400km nog met veel plezier op mijn Wing.

Allemaal heel erg bedankt voor het fijne weekend. Het was te gek!

Henny en WIlma ook bedankt voor de perfecte verzorging.

Wij kijken uit naar het vervolg van de "spleet van Anne".....

Groetjes,
Hedwig en Marco.

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Bericht door lemmens » 13 jul 2009, 21:06

hoi falaen gangers en geintresseerden

nadat we vrijdag later vertrokken zijn uit friesland dan gepland (ipv 6.45u werd het 13.15u) dit door het ongeloofelijke klote weer.
om ong 20u in falaen aangekomen maar wel zo goed als droog (beetje motregen )
tentje opzetten en kennis maken met de rest van de groep.

zaterdag lekker tochtje gemaakt (ong 160km) en nadien lekker genieten van een lekkere bbq en natuurlijk nazitten met en biertje.

zondag zijn wij naar koksijde gereden en zo doende ' s morgens iedereen uitgezwaait die nog een tochtje gingen doen.

vandaag vanuit koksijde terug naar huis gekomen in, naar mag ik zo stellen prachtig weer

was een leuk weekendje weg (hebben er 1500km opzitten)met forum leden en wat ons betreft voor herhaling vatbaar.

foto's volgen a.s.a.p.

greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj '82
Laatst gewijzigd door lemmens op 13 jul 2009, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 13 jul 2009, 21:08

Heel gezellig allemaal hoor, dit kon wel eens een traditie gaan worden in de toekomst :wink:
En voor Wilma en Henny veel respect, lange dagen gemaakt met dat zooitje ongeregeld :D die niet eerder naar bed gingen dan dat de Duvel geheel op was 8) :shock: :( , ze gingen nadat de laatste weg was het hotel voor de rest van de dag sluiten om even bij te komen :lol:
Groeten, Eric

peter

Bericht door peter » 13 jul 2009, 22:41

Hier een kleine impressie van het weekend.

http://www.mijnalbum.nl/Album=IXVD4ADY

aislin

Bericht door aislin » 13 jul 2009, 23:15

Hier nog een kleine impressie van het weekend, als aanvulling op het stukje van Lemmens.
Ik volg later met comment op het weekend, de vermoeidheid is toegeslagen.

Maya

http://www.mijnalbum.nl/Album=AAFZ3CVE


youtu.be/lPERXNmD0jg



youtu.be/CKP2mzKFcwY

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 13 jul 2009, 23:50

Tsja, de spleet van Anne...

Wanneer zal daar meer bekend over worden?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anne's eigen wing ding
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 jul 2009, 21:16
Locatie: etten-leur

de spleet van anne

Bericht door Anne's eigen wing ding » 14 jul 2009, 13:46

hallo wingers, we hebben het afgelopen, lekker getoerd, lekker gegeten en gedronken maar ook ontzettend gelachen. :lol:

nou hebben eric en ik beloofd dat er een vervolg komt op de spleet van anne en dat willen wij jullie niet onthouden, maar we hebben 1 klein probleem, we kunnen het foto toestel nergens vinden, dus zullen we eerst een ritje moeten maken naar henny en wilma want we zijn bang dat hij daar nog ligt. :oops:
mocht er iemand toevallig een extra foto toestel in zijn bagage vinden met daarop de spleet van Anne laat ons dat even weten.

wordt vervolgt......
voor mij is 1 ding zeker, ik wil ook een WING!!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 14 jul 2009, 20:10

Diverse keren is er tijdens ons weekend gesproken over de naam 'Route Charlemagne'. Wij wisten geen van allen wat de naam nou eigenlijk betekende.
Maar het internet biedt natuurlijk uitkomst.



<quote uit Wikipedia>
Karel de Grote (Duits: Karl der Große; Frans en Engels: Charlemagne; Latijn: Carolus Magnus of Karolus Magnus) (geboorteplaats onbekend, 2 april 742 - Aken, 28 januari 814) was van 771 tot aan zijn dood koning der Franken; daarbovenop werd hij in 800 tot keizer van het Westen gekroond. Karel was de zoon van Pepijn de Korte en Bertrada van Laon bijgenaamd "Bertrada met de grote voeten".

Hiermee is de naam verklaard. Maar waarom heet de route nou precies zo?



<quote Belgische website: www.tourismegps.be>
KAREL DE GROTEROUTE

Het ridderepos van de Vier Heemskinderen (Reinout, Ritsaert, Writsaert en Adelaert) en van het Ros Beiaard, allen samen op de vlucht voor de toorn van Karel de Grote, wordt verteld in het beroemde Oudfranse heldenlied Renaud de Montauban.
Tal van plaatsnamen herinneren aan het verhaal over de strijd tussen de vazallen en hun keizerlijke leenheer, zij vormen de rode draad van De Karel de Groteroute.
Een citadel, abdijen, de rivier de Lesse met zijn kayaktoeristen, boottochten op de Maas, bier en kaas, kastelen, de Mooiste Dorpen Celles, Soulme en Crupet, hebben allen een plekje verdiend in het PDF-document dat aan de autotocht is gewijd.


Het verhaal ken ik niet en kon ook zo snel geen korte versie vinden.



En over de rotsdoorgang vond ik ook nog wat.....

BEIAARDROTS is ontstaan, doordat het ros Beiaard, u weet wel het sterke reuzenpaard met de 4 heemskinderen, hier op dit punt over de Maas moest springen, op de vlucht voor Karel de Grote. De sprong lukte natuurlijk wel, maar met z'n achterhoeven sloeg het paard deze splinter van de rotswand. De doorgang werd later verbreed door soldaten van Napoleon.

Karin heeft geprobeerd om Marco en Hedwig te fotograferen die daar door reden, maar helaas was de batterij toen leeg, dus geen foto.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Mestreechteneer
Berichten: 915
Lid geworden op: 18 apr 2007, 13:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Bericht door Mestreechteneer » 14 jul 2009, 20:28

Hey RonalddT,

FF googlen en wikipeen (nieuw werkwoord :-)

En jawel hoor

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vier_Heemskinderen

Hedje

Bericht door Hedje » 14 jul 2009, 21:18

Leuk te lezen over de geschiedenis van de omgeving waarin we het afgelopen weekend wat sporen hebben achter gelaten.
Laatst gewijzigd door Hedje op 14 jul 2009, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Bericht door ronnieD » 14 jul 2009, 21:29

ik wil graag iedereen heel erg bedanken voor het meer dan gezellige weekend--met name Wilma en Henny + het bedienend personeel voor het gastvij onthaal--dit soort dagen zijn zeker voor herhaling vatbaar--en natuurlijk ook Peter die er best wel veel tijd ingestoken heb--kortom perfect--vr.gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Bericht door Garfield » 14 jul 2009, 21:36

@Anne
Misschien weet je het nog maar ik had zaterdagavond je foto's overgezet naar mijn Laptop, incl. "de spleet".
Laat even weten hoe het afloopt met je camera anders stuur ik ze naar jullie op.
Groetjes, Marco.

Plaats reactie