Weekendje Moezel

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Weekendje Moezel

Bericht door Pieter Aarts » 29 mei 2006, 15:22

Hallo, ik ben dit weekend samen met mijn vader (Antoon Aarts) en mn moeder naar de Moezel geweest. Waren vrijdag vertrokken en gisteren alweer om 17.00uur aangekomen. Hebben in deze 3 dagen 1000km's gereden, waarvan grote deels door t berggebied van daar. Eerst op vrijdag tot Malmedy op de snelweg en vanaf daar had ik een route voor GPS me Garmin uitgezet van 150 km binnendoor naar het plaatsje Bullay, aan de Moezel, waar we in een hotelletje zaten. Zoals het hier was met het weer, hadden we het vrijdag ook, we waren helemaal doorweekt... Maar gelukkig hadden we zaterdag en zondag wel mooi weer.
Voor Zaterdag had ik een rit uitgezet van 250km, met een aantal, vond ik, mooie slingerwegen. En gisteren moesten we dan helaas al weer naar huis, want ik ben vandaag al weer naar school geweest. Dit hadden we gedaan, door eerst 180km binnendoor te rijden naar Monschau, en vanaf Eupen zaten we weer op de snelste weg naar huis...
Ik zal binnenkort een foto erbij plaatsen, zodat jullie allemaal ook kunnen zien, hoe we daar waren en hoe mooi 't was...

Pieter

PS voor de mensen, die er ook heen gaan: de route's heb ik nog voor Garmin op de pc staan, dus ik kan ze altijd opsturen!

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 29 mei 2006, 16:06

Hier wat foto's:

Afbeelding

billy

Bericht door billy » 30 mei 2006, 22:08

:lol: poverdorie,wij zaten zondag ook in die buurt pieter,eupen,monschau,nurnburgring....435 km.gewoon prachtig daar. :lol: :lol:

Douwe

Bericht door Douwe » 30 mei 2006, 22:14

Dat van die foto's onder het verhaal wil ik ook wel weten, en inderdaad ik hoor wel vaker dat die omgeving ontzettend mooi is voor motoren en dan dit speciaal vanwege het bochten werk op de slingerende wegen. Als je de route eens door wil mailen graag.

Douwe 8)

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 31 mei 2006, 17:00

Wij zaten dus echt aan de Moezel... dus nog verder. Je hebt daar veel mooie slingerwegen. En de route die ik vooraf voor GPS op de pc had uitgezet was ook goed gelukt. Er was maar 1 punt, waar hij je een aantal meters door een weiland wilden sturen. :? Maar dit hadden we zelf ook snel opgelost.

Douwe, als je erheen gaat. Stuur me dan maar een mail, dan zal ik de route's wel opsturen. (ze zijn wel voor de Garmin, versie 8)

Pieter

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 04 dec 2006, 12:17

In welk hotel zaten jullie in Bullay?

Wij zijn hier 2 keer geweest. Daar komt vooral ouder publiek, maar het is daardoor wel heerlijk rustig en de verzorging is top. Het eten is gewoom goed.

http://www.gaestehaus-endres.de/

Hier staan wat foto's....
Dat was trouwens nog met de Deauville :-)

http://edvissers.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
sytzecat
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:55
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Garyp

Bericht door sytzecat » 26 dec 2007, 14:54

Gaan Augustus richting de Moezel een midweek, maandag tm vrijdag en dan nog een weekend in Valkenburg a.d. Geul Gezellig met zn 4tjes.

Sytzecat
Vr. groeten,
Sytzecat
Fryslân

Pantaloni

Bericht door Pantaloni » 26 jan 2008, 21:00

Probeer ook eens het Hexenhaus in Bullay. Nederlandse eigenaar en bikers zijn zeer welkom.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Bericht door wingryder » 27 jan 2008, 17:05

Yo Wingers,

Leuk daar de omgeving van de moezel, wij zijn vorige zomer een week die kant op geweest. gekampeerd in bad ems, dat is een oud kuuroord erg mooi, we hebben daar prachtige tochten gemaakt langs de rijn en de moezel.
Als je "on route" hebt van de ANWB vind je daar een aantal tochten in die buurt. zo rondom koblenz, erg mooi en heel goed te rijden. Echt een aanrader.
koblenz is overigens een prachtige stad en het is er goed toeven. met uitstekende restaurantjes waar je voor niet te veel euri's goed kan eten.

Groet,
Wingryder.
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Plaats reactie