Zuid-Frankrijk 2008

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Zuid-Frankrijk 2008

Bericht door Anjer » 19 sep 2008, 17:30

Op verzoek van Bert (je hebt gelijk hoor, hier horen deze verhalen en fotolinks) toch nog even een stukje over Caudies de Fenouilledes (weet eindelijk hoe ik het uit moet spreken)...

15 augustus (655 km gereden die dag) rijden we met stralende zon weg uit Axel. Bij een pompstation in Belgie (eerste stop) wil de 1200 van mij niet meer starten. Eer dat de routier (die daar koffie stond te drinken) de gelegenheid heeft om mijn ANWB nummer te checken doet ie het toch weer ;-)))
Aan de eerste peage (die we eigenlijk wilden vermijden) loopt mijn motor warm en gooit ie koelvloeistof uit zijn overloop. Enfin, toch maar verder rijden en maar kijken....
We hebben een prachtige tour, met mooi weer en 's avonds om 20 uur komen we in L'Augette aan waar we een Chambre d'haut hadden geboekt bij Paul en Paul uit Engeland. Om 20.30 uur kunnen we daar aan een uitgelezen diner schuiven. Blijkt Paul zijn passie te zijn; motorrijden en koken!!!
Gezellig met Roger en Theresa die uit Engeland op weg naar Carcasonne zijn eten we al dat lekkers op. Zij hebben op het laatst besloten toch maar met de auto te gaan omdat het weer in Engeland zo vreselijk slecht is. Zou hun laatste motorreis worden. Ivm leeftijd en gezondheid hebben ze een camper gekocht.

http://www.augettefrance.com/en-index.htm

16 augustus (678 km)rijden we na wat uitleg via Millau naar Caudies. Paul had Ron gek gemaakt met foto's van die brug, dus ik kon zijn vragende ogen niet weigeren en we gingen via de brug van Millau. Het blijkt wel een stuk om te zijn maar het uitzicht is alle moeite waard geweest! Onderweg stoppen we regelmatig en graag en we komen tot de conclusie dat we de volgende reis maar minder km's per dag moeten plannen. 3 á 400 is genoeg per dag. Enfin, 's avonds om 22.30 uur komen we in het donker aan in Caudies. Het laatste uur is het niet leuk rijden. Diepdonker en bochten die je niet in kunt schatten is een beetje veel met een week rijervaring...
Jan zorgt voor wat te drinken, Ina tovert ons eten op tafel en dankzij 2 gasten (Peter en Paul) die lijken op een komisch duo samen wordt het een hilarisch welkom.

http://www.motorstophelder.nl/nl/index.htm

17 augustus(85 km Quilan) slapen we uit en gaan samen een beetje toeren in de buurt van Caudies. Even bij daglicht aan de bochtjes wennen. Het is toch wel heel anders rijden dan in Nederland

18 augustus(208 km) ga ik de uitdaging aan. Jan neemt ons (Ina, Ron, mijzelf en Kim en Allison een engels echtpaar) mee via een bergroute naar Andorra. Op 2000 mtr hoogte na een rit van haarspeldbochten in zijn 1 naar boven feliciteert Jan mij; nu kan ik overal rijden. Hij had nog zijn twijfels gehad of ie deze route met mij al aandurfde, maar hij vond dat ik goed reed en serieus zijn aanwijzingen aannam dus waagde ie het er op.
Allison zei mij op 2400 mtr hoogte; "Bibian, you, you are a credit to women!!!" Kicken!!! Via een andere route verlaten we Andorra weer om samen in het cafetaria van Caudies de dag af te sluiten met een steak. Om 00.00 uur zitten we terug in Motorstop Helder en komt Ina met een kaarsje en zingen allen Happy Birthday voor mij. Mijn lief geeft mij de prachtige gouden ring die we samen in Andorra hebben uitgezocht.

19 augustus (140 km) Uitslapen, ontbijten... het is bewolkt vandaag, voor het eerst... de temperatuur is prima en via een schattig watervalletje rijden we naar Canet le place en genieten van de kust, de kraampjes met toeristische spulletjes en elkaar... 's Avonds terug in Caudies is er een feestmaal waar Kim en Allison ook bij zijn met taart met vuurwerk toe! Ik krijg de hele dag smsjes van kids, familie en vrienden uit Nederland en heb een topverjaardag!!!

20 augustus (280 km) We maken een prachtige toer samen met Jan. Hij weet de mooiste routes, beste plekken om foto's te nemen en goede stopplaatsen om te eten. In Port Vendres eten we en vervolgens gaan we langs de kust op zoek naar een plaats waar je kunt snorkelen. Ron wil graag snorkelen, dus als we om 15.30 uur in Port Bou aankomen en het snorkelbedrijf is gesloten spreken we af samen de volgende dag terug te gaan.

21 augustus (220 km) We rijden samen naar Port Bou. Heerlijke rit, lekker relaxed met zijn tweetjes. Het snorkelen valt mij tegen, ik ben lichaamlijk best moe van al die km's motorrijden en kan het ademen door het mondstuk niet onder de knie krijgen. Ik geniet dus van de zon in de boot en Ron snorkelt langs de rotsen in de Middellandse zee. Volgende keer leert hij mij snorkelen vanaf de kust in een rustige zee...

22 augustus (75 km) we maken met Jan een culturele route in de buurt. Omdat we uitslapen en het wat slechter weer is hebben we geen tijd voor de hele route maar we genieten van het kapelletje in de bergen en de 2 kastelen die we bezoeken on top of the world!!! Bij het 1ste kasteel is het zo druk dat ik niet terug naar beneden durf (haarspeldbochten met afdalingen van 17,5%) dus brengt Ron mijn motor naar beneden en ga ik achterop bij hem zelf mee terug. Ik ben moe en Ron zegt dat het stoerder is om dat te erkennen dan van de berg af te schuiven. Wauw, wat steunt die man mij toch altijd! Bij de 2de berg parkeer ik mijn 1200 voordat de 4 haarspeldbochten beginnen en boven klimmen we helemaal naar het kasteel en genieten van historie en uitzicht!

23 augustus (575 km) de vakantie is voorbij, het is tijd voor de terugreis. We vertrekken op tijd en uitgezwaaid door Jan en Ina gaan we op weg naar Paul en Paul. Ik kan me nu al verheugen op het diner daar, want hij had uitgebreid gevraagd wat we wel en niet lusten...
We zijn op tijd in L'Augette en kunnen nog even opfrissen voor het diner. Ik vraag een pernod, en Paul wist eerst niet wat dat was (duh, jullie wonen toch in frankrijk!!!) maar vond nog wel een fles hahaha....
Na een heerlijk diner, startend met meloen met ham (topkwaliteit), hoofdgerecht speciaal chinees varkensvlees met mie met van allerlei lekkers erdoor en heerlijke frisse salade volgt er een heerlijke chocomousse met bessensaus, een kaasplateau en koffie toe.... Wauw, wat kan die man koken!

24 augustus (646 km) Nu dus echt de laatste vakantiedag... Nog een flinke rit voor ons en we moeten echt om 20 uur thuis zijn want dan zijn de kids er ook weer. We vertrekken op tijd en genieten van de rit. Het is druk op de weg. We rijden vlot en krijgen het plan om Parijs nog in te duiken om de Eiffeltoren eens in het echt te zien. Echter voor Parijs krijgen we zo'n regenbui dat het niet leuk meer is. Toch maar recht naar huis dus... ik verkleed me in een toilet bij een wegrestaurant want mijn doorwaaibroek laat natuurlijk ook regen door en ik ben nat tot op mijn ondergoed... enfin, goede les om een dun regenbroekje bij me te hebben voortaan. Al bij al niet veel regen meer gehad en om 19.45 uur rijden we de straat in. Doodmoe maar heel gelukkig. Wauw, wat een topvakantie hebben wij gehad! Wat een rijervaring heb ik opgedaan en wat heerlijk om samen zo te kunnen toeren!!! Dit is zeker voor herhaling vatbaar!


http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=TNLWJADJ
Laatst gewijzigd door Anjer op 20 sep 2008, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 19 sep 2008, 17:48

Aan de foto's te zien zijn jullie een ervaring rijker en is het een pracht vakantie geweest.
Deze vakantie pakken ze niet meer af.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Bericht door bertzwanen » 19 sep 2008, 18:13

Ron en Bibian

Dit is zeker een top vakantie voor jullie geweest .
En met een week rij ervaring daar rijden :shock: .
Het is zeker goed en gezellig vertoeven bij Jan en Ina (motorstop helder)
Het is ook een mooie omgeving en Andorra is vlak bij +/- 100 km .
Nu weer afwachten op de volgende vakantie .

Groetjes

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Plaats reactie