Naar de eifel..

Plaats hier je mooie reisverhalen
peter

Naar de eifel..

Bericht door peter » 04 aug 2008, 19:35

Zo, vandaag vertrokken vanuit Velden richting Traban Trarbach, eerst had ik op de pc een route gemaakt die dus niet te rijden was, veel wegen die eenrichting waren of gewoon domweg zandpad. Dus de garmin wat anders ingesteld en rijden maar. We zijn helemaal binnen door gegaan en dat kwam op een totaal van 280km. Onderweg een paar maal gestopt voor een drankje en genieten van het uitzicht. Met zo'n kleine van 10 jr is het toch vebazingwekkend wat deze allemaal ziet onderweg, de intercom heeft overuren gemaakt. De haarspeldbochten waren even wennen maar alles is goed gekomen. De tent staat op camping Rissbach en heeft internet en alles is aanwezig (biertap) :D .
Morgen de eerste toerrit en dan zien we wel, eerst maar even wat eten en een tukkie doen :wink:

Foto's volgen nog................
Laatst gewijzigd door peter op 28 aug 2008, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » 05 aug 2008, 19:24

Vandaag een wat rustig dagje was begonnen aan de cochemtour (240km) maar halverwege kreeg ik klachten van de duo dat het warm was en dat hij wilde zwemmen. Binnen door terug naar de camping over heerlijke slingerwegen met de nodige haarspeldbochten, terug op de camping het routelog bekeken en we hadden een heel stuk van de route ook terug gereden :D . Al met al een mooie dag en iedereen toch weer tevreden :D

Afbeelding[/img]

peter

Bericht door peter » 07 aug 2008, 15:22

Tja en dan hebben we woensdag, bij het ontbijt werp ik een blik op de achterband en zie dat daar een streep op staat aan de zijkant, bij nadere inspectie blijkt dat de band tegen de cardan aan komt :cry: De uitlaten eraf gehaald, die bleken ook rot, en gekeken wat er loos was, eerste instantie geen speling kunnen vinden en het wiel losgedraaid en weer vast gezet maar niks hielp. Antoon gebeld en raad gevraagd maar die wist eerst ook niks. :cry: De bandenspanning veranderd en bij 2 atm. liep hij net vrij dus terug naar de camping en daar de boel ingepakt en voorzichtig aan de thuisreis begonnen. Na 40 km gestopt en het kwaad was nog erger geworden, toen maar een dealer opgezocht en die demonteerde het achterwiel en wat bleek de achterbrug was door gerot en door de kracht van de cardan tordeerd de achterbrug en schuurt het wiel tegen de brug :cry:
Het was dus einde vakantie en we konden met de trein terug :cry:
Zaterdag ga ik met een grote bus de motor en aanhanger ophalen in Mehrem (Daun)en dan eerst maar uitpakken en wachten tot ze bij bikers best weer terug zijn van vakantie.
Het meest nare is dat ik hem bij BB anderhalve maand geleden heb gekocht en ze bij aflevering nergens naar gekeken hebben en je dus maar met een bekend kwaaltje de weg opsturen :evil:
Nou goed eerst maar afwachten wat ze eraan gaan doen en dan zie ik wel. Tegen de tijd dat zij terug zijn ben ik weer 2 weken weg (werken) en dan pas kan ik de motor brengen, wie weet hoelang het repareren gaat duren dus ik denk dat ik de brommer zeker 6 weken niet kan sturen :cry: :cry: :cry:

Wens iedereen in ieder geval meer succes op vakantie..

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 07 aug 2008, 16:21

Afbeelding
Afbeelding

Is een bekend probleem bij de oudere 1500 's . maar had het in eerste instantie bij je net aangeschafte motor niet verwacht!

Antoon
Laatst gewijzigd door Antoon Aarts op 07 aug 2008, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

peter

Bericht door peter » 07 aug 2008, 16:35

Alsof het een foto van de mijne is, exact het zelfde. Kan dat gelast worden of is vervangen de enige optie :?:

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 07 aug 2008, 16:42

Hoi Aspie,

Dat is lekker balen weg vakantie, voorlopig geen Wing.
Ik neem aan dat je nog garantie hebt op de Wing
Want dit is denk ik een duur grapje bij elkaar, uitlaten achterbrug en weet ik niet al wat meer.
Had de vraag al liggen waar het bij de achterbrug fout gaat, maar zie dat Antoon al een foto heeft geplaatst.
Zal zelf ook eens gaan kijken naar de brug van de Wing, van mij is van 1989 dus ook niet de jongste meer.
Zal een andere brug in moeten, ik neem aan dat lassen of zo geen optie is.
Maar ik neem aan dat hij gerepareerd word onder garantie, al zul je hem een tijdje moeten missen :cry:


Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

peter

Bericht door peter » 07 aug 2008, 16:53

Hij werd geleverd met vollegige garantie dus voorlopig is het hun probleem en het missen is helaas mijn probleem

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 07 aug 2008, 17:02

aspie schreef:Alsof het een foto van de mijne is, exact het zelfde. Kan dat gelast worden of is vervangen de enige optie :?:
Vervangen !

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 07 aug 2008, 19:24

aspie schreef:Het was dus einde vakantie en we konden met de trein terug :cry:
Dat is natuurlijk erg jammer van je vakantie maar gelukkig dat je het zag !. Ik weet niet of zoiets spontaan kan breken of je band kan lek raken met veel grotere gevolgen. :shock:
Succes, en in de tussentijd kun je "digitaal motorrijden" op het forum :wink:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Bericht door peter » 07 aug 2008, 19:27

De monteur had het over een klapband en ik had de kleine van 10jr bij me dus dan even geen risico's

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 07 aug 2008, 19:30

Nieuwe brug zal rond de €500 liggen :? Maar er zal wel een goede gebruikte inkomen lijkt mij.
Net even bij mijne Wing gekeken, maar ziet er goed uit en klinkt solide.
Moet gelukkig zeggen dat eigenlijk het hele frame er bijzonder goed uitziet van die leeftijd, waarschijnlijk mooi weer rijders geweest de vorige eigenaars :roll:
Zo te zien rot het van binnen uit.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 07 aug 2008, 22:17

aspie schreef:Hij werd geleverd met volledige garantie dus voorlopig is het hun probleem en het missen is helaas mijn probleem
Aspie waarom moet jij hem dan ophalen :?
of is weer het bekende "kleine lettertjes" zgn. verborgen gebreken
en "reparatie is gratis" maar vervoeren zie je zelf maar hoe je hem hier krijgt :?:

Wimpie
groet,n uut Drenthe

peter

Bericht door peter » 07 aug 2008, 23:00

Bij BB zijn ze op vakantie en ik heb een reisverzekering, in overleg met hun kan ik hem zelf halen. Ik heb hem dan wat sneller hier staan anders duurde het minstens 10 werkdagen. De bagage zit er ook nog in en in een transporteur heb ik geen vertrouwen. De verzekering betaald wel de hele reis en transportkosten die ik maak dus dat zit wel snor. Vanaf venlo is het ongeveer 3 uurtjes rijden dus dat valt ook nog mee.

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Stephan » 08 aug 2008, 17:00

Dat is mooi balen op je vakantie, ik weet er alles van.
Maar BB kenende zullen het wel in orde maken.
Het heeft even tijd nodig.
Ik heb zoiets nog eens gehad in zuid Frankrijk weliswaar geen door geroeste achterbrug maar totaal versleten koppelings platen van een 1200, ja en daar sta je dan. Vervangend vervoer geregeld (auto) motor met aanhanger op transport naar huis duurde twee weken voor hij er was.
En de verzekings maatschappij wenste ons nog een fijne vakantie verder en zie maar wanneer je de auto weer inleverd. Kosten werden allemaal vergoed.
Maarja met dit verhaal schiet je niks mee op, succes met de Goldwing en zet hem goed vast in die bus ik weet niet of hij daar voor verzekerd is.
Als je hem laat vervoeren door een transport bedrijf is hij wel voor eventueele schade tijdens dat vervoer wel verzekerd.

Stephan

peter

Bericht door peter » 08 aug 2008, 20:37

Ik heb er al eens vaker een op de aanhanger gehad en sindsdien heb ik een paar GOEDE sjorriemen met een ratel. In de bus zitten aan het chassis eenstuk of 8 ogen dus de wing komt goed vast te staan

Bedankt voor het medeleven

Plaats reactie