Oostenrijk Grossglockner
- Longrider
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 29 aug 2007, 12:21
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Oostenrijk Grossglockner
Wie heeft er de Grossglockner-Hochalpenstrasse al gereden,we gaan hem dit jaar rijden en het ziet er een droomrit uit. Misschien zijn er hier goldwing rijders met ervaring met de Grossglockner.
Laatst gewijzigd door Longrider op 07 mar 2008, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
In 1984 met m'n GL 1100 is al weer een tijdje terug. Waar we van de zomer rondrijden is nog niet bekend !
Antoon
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Al vele malen gereden in de laatste 30 jaar. Een van de mooiste passen met eventueel in de aanloop of afgang de Silvretta hochalpenstrasse. Echter in der loop der tijd is de tol zo hoog geworden en veel te druk, dat ik er het geld niet meer voor over heb om hem nogmaals te rijden.
De Grossglockner is volgens mij de mooiste, maar tevens ook duurste pas in Oostenrijk. Heb je hem nog nooit geredern, zeker doen gezien de schoonheid en bochten, ondanks de hoge kosten.
De Grossglockner is volgens mij de mooiste, maar tevens ook duurste pas in Oostenrijk. Heb je hem nog nooit geredern, zeker doen gezien de schoonheid en bochten, ondanks de hoge kosten.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
- Locatie: Roden
- Contacteer:
en...en...en dan heb je ook van die lijpoos die met de fiets omhoog gaan
Naar beneden daarentegen is dan wel weer leuk.
ontopic,
heb vroeger wel de Grossglockner gereden. Ver voor mijn goldwingtijd. Een ervaring om noooit weer te vergeten.
Zou het nog wel eens willen doen...
Naar beneden daarentegen is dan wel weer leuk.
ontopic,
heb vroeger wel de Grossglockner gereden. Ver voor mijn goldwingtijd. Een ervaring om noooit weer te vergeten.
Zou het nog wel eens willen doen...
Hartelijke groeten van Peter.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.
- harryvbr
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14
Deze schoonheid van een berg al enkele malen gereden mety de Wing. Nog een klein doorsteekje gemaakt naar het Eaglenest. Een heerlijke bergweg om te rijden. In de weekends erg druk trouwens. Onderaan de berg in Bruck enkele dagen doorgebracht op een zeer fraaie camping.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
Wij hebben hem ook bereden zowel vanuit bruck als terug .
Dat was in 81 of 82 met onze GL 1000 .
In de zomervakantie de heen reis was erg mooi
Toen indertijd was er één motor camping in Heiligenblut met erg VEEL zweden .
Super gezelig .
De terug reis was met erg slecht weer met zeer dichte mist en ijs koud en dat midden in de zomer ?
Zeker doen het is de moeite waard .
Veel plezier en stop regelmatig om van het uitzicht te genieten .
Je hebt een herrinering bij mij los gemaakt waar we zeker nog eens naar toe gaan .
Groeten uit Breda
Bert en Diana
Dat was in 81 of 82 met onze GL 1000 .
In de zomervakantie de heen reis was erg mooi
Toen indertijd was er één motor camping in Heiligenblut met erg VEEL zweden .
Super gezelig .
De terug reis was met erg slecht weer met zeer dichte mist en ijs koud en dat midden in de zomer ?
Zeker doen het is de moeite waard .
Veel plezier en stop regelmatig om van het uitzicht te genieten .
Je hebt een herrinering bij mij los gemaakt waar we zeker nog eens naar toe gaan .
Groeten uit Breda
Bert en Diana
er is geen mooiere wing dan een goldwing
Grossglockner
Normaal staat deze er bij ons ook bij deze zomer, doch ik ben bang als het mooi weer zou zijn, dat ik dan niet zonder temp problemen boven geraak met de GW.
Verleden jaar reeds ondervonden op veel kleinere passen, dus ik weet nog niet of ik hem zal kunnen doen.
Toch spijtig hé
Verleden jaar reeds ondervonden op veel kleinere passen, dus ik weet nog niet of ik hem zal kunnen doen.
Toch spijtig hé
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
Hey Bert en Diana.
Het temp probleem van de 1800 is een gekend probleem, zie maar even op het forum bij de 1800.
Ik krijg er last mee bij langzaam bergop rijden, reeds meerdere malen ondervonden, en zelfs de laatste nieuwe GW hebben het nog steeds.
Heb hier in de streek iemand met een 1800 model 2007, die verleden jaar augustus naar zuid frankrijk en monaco geweest is, en die had ook prijs bij langzaam rijden en klimmen.
Moest ik een stunt piloot zijn kon ik het vermijden, gewoon als een gek naar boven vliegen en je hebt geen last, maar
Ik krijg er last mee bij langzaam bergop rijden, reeds meerdere malen ondervonden, en zelfs de laatste nieuwe GW hebben het nog steeds.
Heb hier in de streek iemand met een 1800 model 2007, die verleden jaar augustus naar zuid frankrijk en monaco geweest is, en die had ook prijs bij langzaam rijden en klimmen.
Moest ik een stunt piloot zijn kon ik het vermijden, gewoon als een gek naar boven vliegen en je hebt geen last, maar
Grossglockner
Zijn beide zijden even stijl om te rijden, of is er een duidelijk verschil ?
Wat is de minst klimmende zijde om naar boven te rijden ?
Wat is de minst klimmende zijde om naar boven te rijden ?
hoe hoger je komt hoe kouder het word, maar als je direct al een probleem met de koeling heb? maar vindt het toch raar dat een probleem als dit niet opgelost kan worden.
Je hebt een GW 1800 om er plezier van te hebben en om te gaan waar je wilt, en dan word je beperkt in het kiezen van een route? ik wist het wel.
Overigens heb ik toen nog de toch met een 1200 gemaakt, en zonder problemen doorgereden naar de dolemieten en Slovenie.
een toch om nooit te vergeten, en een tip, maak veel foto`s en video mijn ervaring is"je maakt altijd te weining"
Gr Jan.
Je hebt een GW 1800 om er plezier van te hebben en om te gaan waar je wilt, en dan word je beperkt in het kiezen van een route? ik wist het wel.
Overigens heb ik toen nog de toch met een 1200 gemaakt, en zonder problemen doorgereden naar de dolemieten en Slovenie.
een toch om nooit te vergeten, en een tip, maak veel foto`s en video mijn ervaring is"je maakt altijd te weining"
Gr Jan.
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Ik heb ondertussen mijn 3e 1800, eentje van 2006. Beide vorige GL's (2001 en 2003) hadden inderdaad dit probleem, echter vanaf 2006 zijn de radiators groter en slaat de koelventilator veel sneller aan. Met de 2006 dit probleem nooit meer ondervonden en ik zou je bekende met zijn 2007 aanraden naar zijn dealer terug te gaan. Volgens mij werkt er iets niet aan zijn koelsysteem, omdat de ventilator bij enige verhoging meteen begint te werken vanaf het 2006 model.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- harryvbr
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14
Als je niet met een kruipsnelheid de berg op gaat rijden is er weinig aan de hand. Met wat wisselende snelheden tussen de bochten in blijft de temperatuur zeker acceptabel. Ook ik heb inmiddels mijn derde 1800. En met het model 2003 heb ik 1x een sterk oplopende temperatuur gehad toen ik gedurende langere tijd stapvoets moest rijden. En dat was ook nog bij een temperatuur boven de 25 graden. Met mijn 2007 vorig jaar vele bergwegen bereden en nooit enige oplopende temperatuur gehad.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag